Ga naar inhoud

Deukje part II : 21 september opvulling deuk via lipofilling


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

ik wil bij deze langzaam beginnen met het delen van mij ervaring : na meer dan 10 jaar heb ik mij protheses gewisseld vanwege een kapselvorming. Deze beslissing had ik allang moet laten uitvoeren maar door mijn angst van nog een keer zoveel lijden en teleurstelling werd iedere keer uitgesteld.

na 250 cc menthor anatomisch heb ik nu gekozen voor 320 natrelle(allergam) type 410 mm. Vandaag 3 weken geleden po.

vanaf de eerste dag al zag ik dat dezelfde deuk/ plooi vorm zat... Wel is van belang te weten dat aan de linkse borst heb ik toe mijn eerste bv een ontsteking opgelopen na 15 dagen, waardoor ik weer terug naar de operatiekamer moest. Toen is de prothese voor 15 dagen uitgehaald... En na 15 dagen werd deze alweer ingebracht... Wellicht is deze de reden zijn voor een deuk/rimpel/plooi geweest? 

Nu be ik in Nijmegen geopereerd bij dokter Heinen... 

Hierbij twee foto's van de operatie van toen. 

 

 

    

  

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste Reactie

He meis,

Super dat je dat zelf even een topic hebt aangemaakt,en jeetje je hebt dan ook inderdaad al een hoop meegemaakt, kan me nu helemaal voorstellen dat je bezorgd bent om die deuk,want je zit niet weer op ellende te wachten, maar zoals ik in het andere topic al zei, de laatste foto's die je daar geplaatst hebt, zien er echt al stukken beter uit, en ik hoop echt dat het nog meer weg gaat trekken, maar ik denk dat je op de goede weg bent, nog een paar weken geduld, en inderdaad, even alleen focussen op je herstel

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik heb net je foto's bekeken in je album en ik vind dat je je terecht zorgen maakt. De mm 410 is wel een vrij lage prothese meer ovaal in de breedte. Wat zou kunnen is dat hij nu niet meer goed onder de spier zit ofzo. Ik weet het natuurlijk niet maar dit hoort niet en ik heb al wat voorbij zien komen en weet ook hoe je gevoel is als het niet klopt. Ik geloof niet in praatjes als het komt wel goed.... wel met het indaalproces maar voor mij is dit een heel ander verhaal.

niet in paniek raken aub want dat is het laatste wat ik zou willen voor je. Keep calm...go see another docter please! niet dat er NU op dit moment iets mee kan gedaan ofzo...maar toch...

Wat ik zou doen in jou geval is echt een second opinion bij een andere arts, liefst twee. Documenteer het verloop en ook je operaties enzo...

hoe denk je zelf over een so? Werkt jou arts in een zkh of kliniek?

stuur ook nog ff een mail met foto's naar best-boobie....altijd handig....ze heeft ook onwijs veel kennis. Wil jou daarmee niet opzij schuiven hoor Desert Rose., maar dat weet je vast wel....

klote he....ik leef met je mee....xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja....ikweet ook niet meer...in eerste instancie dacht niet te veel druk over maken, maar nu dat ik dagelijks zie dat mijn linkse borst toch anders is aan het worden.

a.s. dinsdag 4 weken...ik wil mijn eige arts bellen en uitleggen wat ik er zie. Ik ben in het zh geopereerd.

ik zoch straks wat foto's van andere die kon ik met mij vergelijken maar alle topics rond deurk, rimpelen of plooi zijn totaal anders als mijn deuk.

@best_boobie, wat is jouw mening hierover?

 

liefs zwarte panter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Kan mij voorstellen dat het lastig is om nu voorspellen wat het herstel gaat doen met je deuk. Enerzijds zit er ook een logica in nonkey haar verhaal en anderzijds zie ik meestal wel dat deuken verdwijnen in de loop der tijd omdat je pas 4 weken bent!! Ik ging er eigenlijk vanuit dat je PC hiervan op de hoogte was? Ik zou persoonlijk eerst een foto van je borsten mailen en om reactie vragen en daarna pas bellen of ze het hebben ontvangen en gelijk bespreken. Hiernaast kun je bb het beste een pb sturen want daar reageert ze sneller op! 

Hoop dat het snel goedkomt en positief nieuws krijgt!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei BrownieG:

Hey,

Kan mij voorstellen dat het lastig is om nu voorspellen wat het herstel gaat doen met je deuk. Enerzijds zit er ook een logica in nonkey haar verhaal en anderzijds zie ik meestal wel dat deuken verdwijnen in de loop der tijd omdat je pas 4 weken bent!! Ik ging er eigenlijk vanuit dat je PC hiervan op de hoogte was? Ik zou persoonlijk eerst een foto van je borsten mailen en om reactie vragen en daarna pas bellen of ze het hebben ontvangen en gelijk bespreken. Hiernaast kun je bb het beste een pb sturen want daar reageert ze sneller op! 

Hoop dat het snel goedkomt en positief nieuws krijgt!

xx

Klopt allemaal, dat realiseer ik me ook, 4 weken is best te kort, eerder heb ik dit bij jullie aangekaart maar bijna 2 weken daarna zie ik niet zoveel verschil meer in.

maandag zal ik mijn pc foto's doormailen, wellicht is er een verklaring voor.

 

xx zp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik hoor mijn naam haha, dus ik heb eens even zitten lezen, hoe en wat alles ontstaan is bij jou. Heb ook even je foto's bekeken en wil me wel even mengen in de discussie :) 
Je hebt nu 320 cc, en die is 12,5 cm breed en 11,6 cm hoog.. Als ik vergelijk met de prothesen van mentor (al kan ik de preciese maten niet vinden, omdat ik niet weet welke je precies gehad hebt, en het al een catalogus moet zijn van 10 jaar geleden minimaal) dan heb je met jouw aantal cc een zelfde vorm prothese gehad ongeveer.. Daar kan het dus niet aan liggen. Je ziet ook duidelijk dat er nog een stuk prothese zit, boven je deuk, dus een gedraaide prothese of iets dergelijks is zeker niet aan de orde.

In eerste instantie, toen ik je reacties las in het andere topic (van booblis) dacht ik net als desert-rose, dat je deuk verder weggetrokken was en dat het echt de goede kant op ging. ( aan je foto's in dat topic te zien :) )Normaal gesproken zou dat ook in de lijn der verwachtingen liggen, dat door het zakken van de prothese, deuken, plooivorming/rimpels, weg zouden trekken. 
Toen kwam ik echter terecht in je album en zie ik wat er gebeurd is, en dat je die deuk ook had, toen je geen prothese in je borst had. 

Ik moet echter even iets weten voor ik verder ga met mijn verhaal, want van hieruit kan het twee kanten op... Je deuk is zichtbaar op de foto waar je geen prothese hebt, toen is na 15 dagen weer een prothese geplaatst (de 250 cc van mentor). Heb je die deuk toen ook gehad? Want dat is eigenlijk een beetje wat ik lees als ik je verhaal lees.. Kan me vergissen hoor, maar moet dat wel even zeker weten.. OF is die deuk pas ontstaan na je wissel, na het verwijderen van kapsel, samen met de 250 cc prohtese? (weet je toevallig of je voor je wissel een high profile prothese had?)

Verder vraag ik me af of je in beide borsten kapselcontractie had, of alleen in die ene borst?
Als je me dat nog even wilt toelichten, dan wil ik mijn licht er nog wel eens op werpen. 

Je bent nu bijna vier weken po he? en je hebt je pc nog niet gezien sinds de operatie?
In principe is het ook echt wel zo dat het een kwestie van afwachten is, omdat er de eerste weken veel veranderd, zeker omdat jouw prothesen ook nog wel een stuk moeten dalen :)

Trouwens.. bedenk me net.. Maak eens een foto met hoe je de borstband draagt, aub? Ik zou graag eens zien hoe je die draagt, als je dat niet erg vindt. 

Ik vind een second opinion nu, nog erg vroeg.. Die arts gaat ook zeggen dat je moet afwachten, want je bent nog zo vroeg in je herstelproces.. En je eigen pc heeft je nog niet gezien.. (dacht ik gelezen te hebben?) dus die moet er echt eerst even naar kijken, voor je verdere stappen onderneemt. Het is belangrijk dat je vertrouwen blijft houden in je pc, en dat je pc niet meteen in een hoek gezet wordt. 
Vaak heeft je eigen pc ook nog een eigen verhaal over wat hij heeft moeten doen en hoe dingen ontstaan zijn en hoe hij denkt dat ze zich gaan ontwikkelen..
Een mail sturen met de foto's die in je album staan, waar het goed op te zien is, lijkt me geen slecht idee :) Zo blijft je eigen pc op de hoogte en misschien vindt hij het een goed idee om eerder op controle te komen.. Maar dat is vooruit lopen op de zaken...

Met wat extra info wil ik er nog eens naar kijken.. 

xxx BB


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:unsure:Hou @best_boobie,

Heel erg bedankt voir he uitgebreid analyse. 

Even antwoord op jouw vragen :

Na de herstel operatie van de eerste keer ontstond de deuk.

Vorige protheses waren ook druppels vorm.

Kapselvorming zat nu in beide borsten. .hoirde dit na de operatie van mijn pc.

Pc heef mij even gezien toen ik op 5 april voor het verwijderen van de hechtingen ging.

Ik kan een foto maken als ik mijn sport bh draag? Borstband draag ik niet.. 

Moet dat?

Vergeet ik iets? Ik heb vandaag de hele dag een trek gevoel gehad....in deze borst. 

Liefs xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.. dus je hebt die deuk ook gehad toen je de vorige prothesen had? Of toen niet? 
Want je deuk is al ontstaan bij de eerste operatie, bij het verwijderen van de prothese. Dan zou ik denken dat die deuk er dus al die tijd gezeten heeft, en zichtbaar was met je prothesen? Of had je toen een ander profile prothesen?
Dat was idd nog een vraagje hihi. Weet je welk profile je prothesen toen hadden?

Ik denk namelijk dat je eerste pc, bij je operatie tgv de ontsteking, meer weefsel heeft moeten wegnemen, ivm dat dat weefsel aangetast was. Ze snijden dat dan liever weg, maar bij jou is er dus zoveel weggesneden, dat het zichtbaar werd.. 
Ik denk zelf, dat met een high profile prothese, deze deuk minder zichtbaar is, en dat je nu dus een minder hoog profile hebt en dat de deuk zichtbaar geworden is. Of evt met het nog weghalen van kapsel (en weefsel waar het kapsel aan vast zat) dat het zichtbaarder geworden is..

Je draagt geen band, oke.. dat is op zich niet een heel groot probleem, maar misschien is dit wel iets dat je zou kunnen overleggen met je pc. Misschien dat het helpt om je prothese nog iets naar beneden te duwen, waardoor de deuk weer minder zichtbaar wordt.. De onderkant van je borsten worden idd al voller, dus de prothese zakt wel, maar hij is nog niet op z'n plaats.

Is er eigenlijk destijds, voor je wissel, gesproken over de deuk die in je borst zat?

Wat ik zou doen: 
-contact opnemen met pc, om toch even te vragen wat zijn visie hierop is (evt dus via email)
- proberen toch even af te wachten hoe alles zich ontwikkeld.. Als je het niet na je eerste bv gehad hebt, dan lijkt me , dat het echt nog kan veranderen nu... 

Trouwens.. de foto's in je album.. Zijn die allemaal van vandaag? Want ik kan daar niet uithalen of er foto's bij zitten die je al eerder gemaakt hebt, of dat je ze  allemaal vandaag gemaakt hebt :)

Op sommige foto's is het namelijk minder zichtbaar, maar kan ook de belichting zijn.

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.  De deuk ontstond nadat mijn eerste pc de prothese voor de 2de keer geeft ingezet. ..na ong. 3 weken zag ik het...maar...deze protheses zijn in het buitenland geplaatst en ik was net verhuisd naar NED  dus...ik heb ze zo gelaten.:unsure:.

Voor  deze nieuwe operatie heb ik met mij pc er overgehad.

Vorige protheses waren ook anatomische type.

De foto's zijn van 2 en 3 week respectievelijk gemaakt. 

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.. Je hebt kans dat je weefsel dan idd aangetast is door de ontsteking destijds.. Mag ik vragen in welk land je toen geopereerd bent?
Begrijpelijk dat je het dan zo laat... al is het natuurlijk wel balen dat zoiets dan ontstaat...

Klopt, dat snap ik dat je prothesen anatomisch waren bij je vorige operatie, maar ik bedoel meer, dat er meerdere profiles bestaan, binnen de anatomische prothesen (ook binnen de ronde, maar dat is bij jou niet van toepassing :) )
Maar als je deuk toen ook zichtbaar was, dan is dat waarschijnlijk niet het geval, dat je toen een ander profile had.. Ik dacht namelijk dat het na je vorige bv niet zichtbaar was, in eerste instantie :)

Wat zei je huidige pc eigenlijk over die deuk? Dat hij er iets aan zou kunnen doen?

Kun je trouwens aangeven welk fotonummer van week 2 is en welke van week 3? Dan zouden we kunnen zien of het verbeterd is of juist niet.. Op de foto in dat andere topic, leek het namelijk te verbeteren, maar in je album is dat moeilijk te zeggen, omdat er niet bij staat welke foto van wanneer is :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei best_boobie:

Hm.. Je hebt kans dat je weefsel dan idd aangetast is door de ontsteking destijds.. Mag ik vragen in welk land je toen geopereerd bent?
Begrijpelijk dat je het dan zo laat... al is het natuurlijk wel balen dat zoiets dan ontstaat...

Klopt, dat snap ik dat je prothesen anatomisch waren bij je vorige operatie, maar ik bedoel meer, dat er meerdere profiles bestaan, binnen de anatomische prothesen (ook binnen de ronde, maar dat is bij jou niet van toepassing :) )
Maar als je deuk toen ook zichtbaar was, dan is dat waarschijnlijk niet het geval, dat je toen een ander profile had.. Ik dacht namelijk dat het na je vorige bv niet zichtbaar was, in eerste instantie :)

Wat zei je huidige pc eigenlijk over die deuk? Dat hij er iets aan zou kunnen doen?

Kun je trouwens aangeven welk fotonummer van week 2 is en welke van week 3? Dan zouden we kunnen zien of het verbeterd is of juist niet.. Op de foto in dat andere topic, leek het namelijk te verbeteren, maar in je album is dat moeilijk te zeggen, omdat er niet bij staat welke foto van wanneer is :)

xxx

De foto's in de album zijn allemaal van vandaag. ..onderaan een foto van week 2 en 3

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nig een specifieke van de deuk

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké. .. Lijkt idd niet veel veranderd op deze foto's. ..

Wat ik wel heel goed zie hier, is dat je prothesen echt nog niet op de goede plek zitten en dat je waarschijnlijk ook nog vocht in je boobs hebt..

Heeft toch echt nog ff tijd nodig eer je iets definitiefs kunt zeggen ervan...

Geef het nog ff de tijd, maar neem wel ff contact op met je pc :)

Xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik deze foto's zo onder elkaar zie is er inderdaad niet erg veel veranderd, en wat BB ook al zegt, je protheses zitten echt nog niet op hun plek, en moeten duidelijk nog indalen, en dit duurt zeker 6 weken(soms langer) zodra de protheses goed gaan indalen word het volume in je borsten ook anders en heb je kans dat het weefsel toch nog iets gaat verplaatsen, en de deuk dus minder zichtbaar kan gaan worden.

Weet je waarom je pc heeft gekozen voor plaatsing achter de spier? Is dat omdat je te weinig weefsel/ te dunne huid hebt ? of is dat zijn voorkeur voor plaatsing?

En heb je de deuk aangekaart toen je bij je pc was om de hechtingen te laten verwijderen, omdat je aangeeft dat hij zei dat alles er netjes uitzag.

Ook wat hier toch al eerder is genoemd, een pc zal waarschijnlijk ook gaan zeggen,afwachten,en de 1 houd 6 weken aan,en de ander bijv 3 maanden ,omdat je voor die tijd nog volop in je herstel zit en borsten die periode nog steeds blijven veranderen.

Blijf wel goed je sport bh dragen,zodat je voldoende steun hebt, en het weefsel goed kan genezen.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

mijn protheses zitten onder de spier. Zoals bij de andere.

tijdens de voorbereiding hebben ee gesproken over de andere deuk. Hij dacht toe dat de andere deuk onstond door de kapsel.

dus bij deze zou zeker niets of minder zijn...

vandaag gebeld, en ik mag morgen terecht!

vanmorgen en foto gemaakt en vergeleek met die van gisteren.... Toch verrander er iedere dag...denk ik.

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ja dan kan ik me het een beetje voorstellen van je pc,aangezien er bij overmatig kapsel ook deuken,plooien en rimpels ontstaan.

Maar wel heel fijn dat je morgen al terecht kunt,want op een foto is het beeld toch net meestal iets anders dan dat je voor je pc staat, en zo kan hij ook voelen wat er aan de hand is, ben benieuwd hoor.

Het lijkt idd iets verbeterd,het lijkt ook net dat je prothese toch goed aan het zakken is,en je ziet ook wel dat de vorm van je borst iets aan het veranderen is, en dan ben je waarschijnlijk echt op de goede weg,maar even het oordeel van je pc afwachten.

Nou op naar morgen en ik hoop dat het positief uit gaat pakken.

Succes meis, en schrijf alle vragen en onzekerheden even op, zodat je niks vergeet door de zenuwen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

gisteren een prettige gesprek gehad met mij pc...de plek is idd door het weghalen van de kapsel weefsel verwijderd waardoor de hiid dunner is, ofwel weinig "spek" tov de andere borst.

het is iets wat vaker voorkomt, maar dat niet altijd door het vervangen van protheses met hp gecorrigeerd is.

wel door het insputen van eige vet...lipofilling...dan gaan we op dit manier dit oplossen.

ik moet wel afwachten tot mijn herstelproces compleet is...op 12 juli komen we weer in gesprek.

ik ga in mijn album nieuwe fotos publiceren...dokter denkt dat de veranderingen in mijn bosten vanaf nu weinig zouden zijn...ben benieuwd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé meid 

Super dat je zo een goed gesprek gehad hebt!! En als het idd niet meer zal bijtekenen,  dan is lipofilling een goede oplossing. Misschien dat je niet in 1 keer het goede resultaat gaat halen dan, maar dat zie je dan wel weer.. even goed overleggen tzt met je pc :)

Voor wie zijn eigenlijk de kosten? Lipofilling is namelijk meestal niet goedkoop en zou fijn zijn als de pc je hierin op z'n minst tegemoed zou komen

Xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus uiteindelijk komt het niet goed met geduld, je kan dan wel wachten tot je een ons weegt! 

Ik hoop voor je dat de lipo het goede effect heeft en BB heeft wel een puntje hoor betreffende de tegmoetkoming....:D

goed dat je in gesprek bent gegaan! 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

........en wie ben ik als leek, maar ik denk dan: verdwijnt dat vet dan niet na verloop van tijd? Als je elk jaar bijv opnieuw zou moeten laten vullen, zou ik er nog maar eens over nadenken. Snap helemaal dat iets je stoort , maar zelf vind ik je deukje echt niet storend ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei best_boobie:

Hé meid 

Super dat je zo een goed gesprek gehad hebt!! En als het idd niet meer zal bijtekenen,  dan is lipofilling een goede oplossing. Misschien dat je niet in 1 keer het goede resultaat gaat halen dan, maar dat zie je dan wel weer.. even goed overleggen tzt met je pc :)

Voor wie zijn eigenlijk de kosten? Lipofilling is namelijk meestal niet goedkoop en zou fijn zijn als de pc je hierin op z'n minst tegemoed zou komen

Xxx

 

Ja, fijn om te weten dat hij weet dat lastig is om zoiets van ter voren te voorzien...de kosten gaat hij ook regelen...dat moest ik me geen zorgen over maken.

hij zei dat de proceduur om vet in te spuiten is ook iedere keer een bettje tot dat de juiste volume is...

@ambertje, je hebt gelijk...maar ik heb een deuk 15 jaar gehad bij mijn eerdere operatie....wil niet weer dezelfde, heb iig last van gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Wat fijn dat je zo'n goed gesprek met je pc hebt gehad en hij je wilt gaan helpen om dit op te lossen.

Lipofilling gebeurt inderdaad meestal in een aantal behandelingen,omdat je nooit van te voren weet hoeveel % vet er aan je borstweefsel gaat hechten.

Maar wel zuur dat de overmatige kapselvorming zoveel impact heeft gehad op je borstweefsel,maar wat je zelf al eerder aangaf, misschien hangt het ook samen met de ontsteking die je toen gehad hebt.

Gelukkig heb je nu iets om naar uit te kijken.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is van te voren niet met zekerheid te zeggen hoeveel vet er blijft zitten. Wel is het zo dat hoe meer vet- en borstweefsel je al hebt t.ov. de prothese des te beter het vet blijft zitten. (Bij mij was het bijna vel over prothese, waardoor de prothese waarschijnlijk teveel tegen het ingespoten vet is gaan "schuren" en (bijna) al het vet is verdwenen. Als je rookt dan sterven er meer vetcellen af. Als een arts veel ervaring heeft met lipoflling en de juiste technieken gebruikt dan overleven er weer meer vetcellen.  

Er kan inderdaad niet teveel vet in 1 x in worden gespoten omdat de vetcellen in de binnenkant dan te weinig / geen zuurstof krijgen en dan tochafsterven. 

Hou er rekening mee dat als er vet van bijvoorbeeld je billen is geoogst en je komt daar flink aan, dan krijg je ook dikkere boobies. ;)

Heel veel succes straks met de behandeling! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.