Ga naar inhoud

Ilse559 : 25 maart 2016 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Dag lieve dames,

in januari ging ik op consult bij De Meyere en het gesprek beviel me meteen. Ook op dit forum les ik enkel positieve dingen over hem. Ik hapte toe en maakte onmiddellijk afspraak voor operatie. Ik heb denk ik deze ingreep wat onderschat en ben at ongerust over het resultaat.

Na mijn tweede zwagerschap ben ik van een ronde D naar een platte half gevulde D gegaan. Mijn borsten waren vanboven leeg. Mijn vrouwelijkheid had ferme deuk gekregen en samen met mijn lieve man besloot ik te sparen voor de operatie.

Normaal gezien gokte de chirurg op een 320 à 350 cc en ik zei dat ik hem volledig vertrouwde. Na de operatie hoorde ik dat hij 375cc het beste vond omdat anders de ruimte boven mijn hangborst niet voldoende gevuld ging zijn.

Nu, twee dagen PO, kan ik slapen niet vatten. Ten eerste omdat ik de pijn onderschatte en ik een zeer druk leven heb met twee hyperactieve zoontes... Ik vrees ook dat ik mijn borsten niet mooi ga vinden, ze zin nu echt enorm. Zo groot hoefde het van mij niet. Er is ook een groot verschil tussen mijn linker en rechter. De wondes pikken ook continu en doen echt pijn. Aan een borst zie je duidelijk blauw van bloeduitstorting.

Ik hoop echt dat alles nog gaat ontzwellen...

Ben momenteel kei onzeker en bang.

Hopelijk herkent iemand deze ervaring zodat ik wat geruster kan zijn.

Voor de rest ben ik zeer tevreden van alles in het ziekenhuis Artemedis, supergoed onthaal en aangename sfeer. Iedereen is zeer vriendelijk. Voelde me echt op mijn gemak.

Wie me tips kan geven, please doe maar...

Onzekerder dan nu kan ik al niet worden.

Thx,

Ilse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaah, wat vervelend dat je zo onzeker bent. Proberen om het even allemaal op je af te laten komen meid. De pijn gaat zakken, dag 3 schijnt het ergst te zijn en vanaf dan gaat het elke dag weer een beetje beter! 

Verder vond ik ze ook enorm op het begin, maar onthou dat er nu veel vocht in zit! Ze zijn keihard en staan recht vooruit. Zodra de zwelling minder wordt, nemen je borsten een meer natuurlijke vorm aan. Ze zullen ook steeds meer gaan zakken, nu zitten ze waarschijnlijk nog heel hoog. 

Bij mij was het verschil tussen mijn borsten best groot, misschien wel een hele cupmaat! Ook bij mij was het wat blauw. Hoe rustiger je jezelf houdt, hoe sneller de zwelling af neemt! Veel groene thee drinken en plassen ;-) 

Ik ben ruim 2 weken wat onzeker geweest, omdat het grootte verschil maar niet weg trok. Nu ben ik ruim 3 weken po. Ze zijn nu even groot, zachter en steeds meer in vorm. Toevallig heb ik  vandaag een foto van elke week in mijn operatieverslag gezet. Dan zie je heel goed hoe het per week veranderd.

Het is voor mij makkelijk praten, ik voel niet wat jij voelt. Maar probeer je niet teveel te focussen erop. Maak elke week een foto maken en naast elkaar leggen. Je zult zien dat het er alleen maar mooier op wordt meid!

Pak extra paracetamol naast je pijnstillers, ga desnoods naar je huisarts voor andere pijnstillers. Hoe meer rust je voor jezelf hebt, hoe sneller je herstel!

Ik hoop echt dat je vanacht lekker kan slapen. Meid, zeg tegen jezelf de eerste 3 weken: dit zegt nog niks, ik moet geduld hebben. Kijk maar eens naar foto's bij andere dames, hoe enorm ze gaan veranderen in een paar weken tijd! 

Het komt echt goed meid! :53: Geduld, geduld, geduld. Geef het de tijd ;-)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Wat naar dat je je zo onzeker voelt, maar je bent pas geopereerd en de zwelling is vooral in het begin heel heftig, maar dit gaat echt afnemen. De eerste 6 weken gaan je borsten het meeste veranderen, de protheses gaan dalen en dan zal je ook zien dat de vorm gaat veranderen.

Verschil in borsten is in het begin ook heel normaal, je moet het echt zien als 2 afzonderlijke wonden, die ieder op een andere manier genezen, en dat er waarschijnlijk in de ene borst iets meer vocht zit dan in de andere.Het komt vaker voor dat er een bloeduitstorting zit,ik weet niet of die toevallig aan dezelfde kant zit als waar de borst een stuk groter is,als dat zo is moet je wel even in de gaten houden dat de borst niet verder gaat zwellen,anders heeft het gewoon tijd nodig om weg te trekken, maar een bloeduitstorting kan ook wel extra pijn veroorzaken.

Meestal neemt de pijn na ongeveer een dag of 3 tot 5 af ( is per persoon verschillend) en het steken etc is normaal, er is een hoop gebeurt van binnen en eigenlijk zijn het dus rauwe verse wonden die langzaam aan moeten genezen.

Ook komt er bij dat je nog moet verwerken dat je lichaam toch verandert is, en hoe graag je deze bv ook wilde,het is nog even niet eigen, op de 1 of andere manier zie je het nog niet als jouw eigen borsten, en daar moet je echt even tijd voor nemen om dat te verwerken, en geloof me, daarin ben je echt niet de enige.

Neem goed op tijd je pijnstilling in, en probeer je alleen even te focussen op je herstel.Probeer zoveel mogelijk te rusten en voor de zwelling goed drinken, water, brandnetel thee, en fruit eten, want dit zijn allemaal vochtafdrijvers.

Als ik jou was zou ik 1 keer per week foto's maken, zodat je zelf kan zien hoe ze veranderen, en over een paar weken kijk je er hel anders tegenaan.

Meis, probeer je niet te maken,het gaat echt veel beter worden.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Desert-Rose:

He meis,

Wat naar dat je je zo onzeker voelt, maar je bent pas geopereerd en de zwelling is vooral in het begin heel heftig, maar dit gaat echt afnemen. De eerste 6 weken gaan je borsten het meeste veranderen, de protheses gaan dalen en dan zal je ook zien dat de vorm gaat veranderen.

Verschil in borsten is in het begin ook heel normaal, je moet het echt zien als 2 afzonderlijke wonden, die ieder op een andere manier genezen, en dat er waarschijnlijk in de ene borst iets meer vocht zit dan in de andere.Het komt vaker voor dat er een bloeduitstorting zit,ik weet niet of die toevallig aan dezelfde kant zit als waar de borst een stuk groter is,als dat zo is moet je wel even in de gaten houden dat de borst niet verder gaat zwellen,anders heeft het gewoon tijd nodig om weg te trekken, maar een bloeduitstorting kan ook wel extra pijn veroorzaken.

Meestal neemt de pijn na ongeveer een dag of 3 tot 5 af ( is per persoon verschillend) en het steken etc is normaal, er is een hoop gebeurt van binnen en eigenlijk zijn het dus rauwe verse wonden die langzaam aan moeten genezen.

Ook komt er bij dat je nog moet verwerken dat je lichaam toch verandert is, en hoe graag je deze bv ook wilde,het is nog even niet eigen, op de 1 of andere manier zie je het nog niet als jouw eigen borsten, en daar moet je echt even tijd voor nemen om dat te verwerken, en geloof me, daarin ben je echt niet de enige.

Neem goed op tijd je pijnstilling in, en probeer je alleen even te focussen op je herstel.Probeer zoveel mogelijk te rusten en voor de zwelling goed drinken, water, brandnetel thee, en fruit eten, want dit zijn allemaal vochtafdrijvers.

Als ik jou was zou ik 1 keer per week foto's maken, zodat je zelf kan zien hoe ze veranderen, en over een paar weken kijk je er hel anders tegenaan.

Meis, probeer je niet te maken,het gaat echt veel beter worden.

xxx

Hartelijk dank voor dit lieve antwoord. Ik ben al wat meer op mijn gemak nu. Ik zal er inderdaad nog moeten aan wennen dat mijn lichaam anders is. Ze voelen momenteel niet aan als mijn borsten. Ik hoop dat de onzekerheid snel weggaat en ik fier kan zijn. Morgen drink ik veel water en ga ik rusten. Thx voor je advies.xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan meis,

Ja moet je echt doen hoor, je rust pakken,gewoon even lief voor jezelf zijn. Je lichaam heeft een hoop te verduren en heeft alle energie nodig om te herstellen.

Stapje voor stapje, en op een gegeven ogenblik komt er echt een moment dat je trots gaat zijn op jouw nw borsten.

Hoop dat je vannacht in ieder geval een beetje beter slaapt.

Welterusten xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk ben je bang dat t niet goed is, te groot dan je wens is...maar er veranderd inderdaad nog zoveel de komende tijd.

moet je over een paar maanden eens kijken hoe alles is veranderd, ook je bolletje moet een en ander verwerken.......en dit heeft tijd nodig..... even weer opnieuw vriendjes worden met je eigen lijf......geef t wat ruimte. Je bent er zeker niet alleen in, vooral nu alles nog zo aan je lijf geplakt zit. Het voelt strak, ongemakkelijk. Dat hou je echt een aantal weken/maanden.  Wanneer je ze niet meer voelt zitten zal jij eens kijken wat een mooie boobs je dan hebt... Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Nonky,

vandaag ging het al wat beter.

hopelijk wil ik er morgen al wat meer naar kijken.

Rusten is inderdaad de boodschap!

thx voor jullie steun.

Hopelijk genezen de wondes snel. Smeren jullie daar een speciale creme op om het litteken sneller te laten verdwijnen.

groetjes,

ilse559

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis, gewoon rustig de tijd nemen om te kijken,en jezelf niet dwingen tot iets waar je nog niet helemaal aan toen bent, komt vanzelf.

Je mag pas met litteken creme gaan smeren als de hechtingen eruit zijn, het litteken volledig dicht is en alle korstjes weg zijn.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geduld is hier ook echt een vreselijk woord en kan wel zeggen dat iedereen er een hekel aan heeft ;) maar geleidelijk aan ga je merken dat je borsten zachter en soepeler worden en dan ga je er echt blij mee zijn, in het begin zijn het nog harde ballen en zien ze er niet uit zoals je gehoopt had, maar dat word in de loop der weken steeds beter en mooier.

Dat is idd altijd een goede graadmeter, de foto's van de voor situatie, en dan weet je ook waar je het voor gedaan hebt.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Zie nu je vraag,het ligt er een beetje aan welke protheses je hebt gekregen, profile etc en hoe leeg je D cup was, maar ik denk dat als je nu steun bh 80 E hebt, dat je dat dan ook in gewone bh wel zult gaan houden,of misschien wel 80 F ( dit is een beetje natte vinger werk) maar dat ligt ook helemaal aan het merk en model van de bh, en vergeet niet, dit is een bh maat,voor het zicht tonen ze altijd kleiner.

De expert qua cupmaten bepalen is BB);)

Maar ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken,want net wat je pc zei, als hij de kleinere protheses had genomen was het niet mooi opgevuld geweest en was je na een tijd ook niet tevreden geweest, en ik denk echt dat je nu een mooi gevulde cup zult krijgen.

Ook kunnen borsten zeker veranderen tot zeker 6 mnd a een jaar na de operatie.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29 maart 2016 om 22:01 zei Ilse559:

Dag Deser-Rose,

heb eens naar bh maar gekeken van steunbh die ik meekreeg 80E/65F... Heb jij een idee welke cup-maat dat kan worden?

 

Ik had steunbeha 80D en heb nu een 80E/75F in bh's bij Hunkemöller zelfs 80F

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey Ilse!

Ik heb hier 'de meyere gent' opgezocht en kwam op jouw bericht terecht. Ik heb binnen twee weken een afspraak bij hem. Wat me nu echt wel verontrust is dat hij op eigen houtje heeft beslist om je 375cc te geven ipv één van de twee cc's waar jij tussen twijfelde. Is dat dus echt zo geweest?? Ik zou toch willen (indien ik voor hem kies) dat hij mij geeft wat ik op voorhand vraag...

En hoe voel je je nu? Ben je de maat al gewoon en zijn je littekens al mooier? Wat is je cupmaat nu 1 maand po? Ben je tevreden van de nazorg? Heb je ronde prothesen gekregen of anatomische? Was je nog bij iemand anders op consultatie geweest?

Veel groetjes!

Bvgegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.