Ga naar inhoud

Smeren na een week????


Linf

Aanbevolen berichten

Ladies

mijn pleisters zijn eraf na een week, pc gaf aan dat ik direct kon smeren ondanks dat er nog wat bruine korstjes zitten...

op de gebruiksaanwijzing staat duidelijk smeren na helen en er mogen geen korstjes meer zitten :-(

toch adviseerde hij ermee te beginnen, ik heb nog aantal dagen gewacht en toen gaan smeren.....heerlijke crème trouwens! Op siliconenbasis, maar het prikte wel grrrr.  Heb het er paar uurtjes later toch maar afgewassen en sindsdien voel ik mij littekens......brandende en prikkende sensatie op sommige plekken. Tepels beginnen erg gevoelig te worden maar mss hoort dat ook wel bij het proces van een borstlift

 

vanaf wanneer mochten jullie smeren?

plaats het maar even hier omdat dit forum actiever is en littekens hebben we allemaal :-)

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linf,

Mijn pleisters zijn er dinsdag (1 week po) afgehaald. Ik mag pas aanstaande dinsdag (2 weken po) beginnen met deze zalf. Wel adviseerde de zuster mij om deze week elke avond even met vaseline te smeren, zodat het lekker soepel blijft. De reden dat ik nog niet met de speciale zalf (siliconengel) mocht smeren, was dat daar bepaalde stoffen inzitten die nu nog niet goed zijn (omdat het nog een wond is, geen litteken).

Misschien dat het daarom prikte? Ik weet niet of dat erg is, maar bovenstaande werd mij dus verteld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

korsten = mag niet smeren. :) dan kunnen er toch nog hoe dan ook bacteriën enzv binnenglippen.. ik zou het niet smeren tot je korstvrij bent.. Waarom het prikt.. Nuja dat kan je niet meteen vertellen maar @best_boobie vast wel :) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf altijd geleerd in mijnopleiding dat je niet hoort te smeren, zolang er korstjes op een wond zitten.

Er zijn echter de laatste tijd wel vaker pc's die hiervan afwijken, maar dat is met alle adviezen zo... Er is zoveel diversiteit en ik weet soms ook niet meer wat het beste is.

Ik vind wel dat de 'oude' adviezen zichzelf bewezen hebben, dus durf ik die adviezen te blijven geven.. Echter,  overleg met je eigen pc is niet overbodig als je twijfelt :)

Xxx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Hazie:

Hoi Linf,

Mijn pleisters zijn er dinsdag (1 week po) afgehaald. Ik mag pas aanstaande dinsdag (2 weken po) beginnen met deze zalf. Wel adviseerde de zuster mij om deze week elke avond even met vaseline te smeren, zodat het lekker soepel blijft. De reden dat ik nog niet met de speciale zalf (siliconengel) mocht smeren, was dat daar bepaalde stoffen inzitten die nu nog niet goed zijn (omdat het nog een wond is, geen litteken).

Misschien dat het daarom prikte? Ik weet niet of dat erg is, maar bovenstaande werd mij dus verteld..

Wij zijn op dezelfde dag geopereerd volgens mij :)

Maar ik mag ook pas bij 2 weken smeren! Dus daar wacht ik ook maar braaf op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Hazie:

Hoi Linf,

Mijn pleisters zijn er dinsdag (1 week po) afgehaald. Ik mag pas aanstaande dinsdag (2 weken po) beginnen met deze zalf. Wel adviseerde de zuster mij om deze week elke avond even met vaseline te smeren, zodat het lekker soepel blijft. De reden dat ik nog niet met de speciale zalf (siliconengel) mocht smeren, was dat daar bepaalde stoffen inzitten die nu nog niet goed zijn (omdat het nog een wond is, geen litteken).

Misschien dat het daarom prikte? Ik weet niet of dat erg is, maar bovenstaande werd mij dus verteld..

HI hazie

wel vaseline bij jou dus.....ja die siliconenbasis gel is echt nog niet goed nu!

waar ben jij geopereerd?

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei best_boobie:

Ik heb zelf altijd geleerd in mijnopleiding dat je niet hoort te smeren, zolang er korstjes op een wond zitten.

Er zijn echter de laatste tijd wel vaker pc's die hiervan afwijken, maar dat is met alle adviezen zo... Er is zoveel diversiteit en ik weet soms ook niet meer wat het beste is.

Ik vind wel dat de 'oude' adviezen zichzelf bewezen hebben, dus durf ik die adviezen te blijven geven.. Echter,  overleg met je eigen pc is niet overbodig als je twijfelt :)

Xxx BB 

Nou echt girls......als je dit advies krijgt....niet smeren hoor....ik had het gelijk moeten afhaken toen het prikte en mijn gevoel en de gebruiksaanwijzing moeten volgen

en ja BB oude adviezen zijn zo gek nog niet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linf, zelfde arts en ook ik moest gelijk smeren. Ik heb ook nog korstjes en ik smeer het wel met dat potje wat ik hen meegekregen. Het prikt niet bij mij, ik ga ondanks de verhalen wel het advies van van der weij opvolgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei boobie92:

Hoi Linf, zelfde arts en ook ik moest gelijk smeren. Ik heb ook nog korstjes en ik smeer het wel met dat potje wat ik hen meegekregen. Het prikt niet bij mij, ik ga ondanks de verhalen wel het advies van van der weij opvolgen...

Als het bij jou goed gaat......maar snap niet dat hij een advies geeft wat in strijd is met de gebruiksaanwijzing vd zalf die hij geeft.

gaat het goed met je? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.