Ga naar inhoud

PRP Acné behandelingen


NicoleBE

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar mijn nichtje wel! 

Zij is onlangs hiervoor behandeld in het Erasmus MC ziekenhuis in Rotterdam. Zij heeft een verwijsbrief gekregen van haar huisarts voor een dermatoloog. Zij hebben haar huid bewerkt met een fractionele ablatieve CO2 laser. Deed geen pijn maar wel een branderig gevoel en heeft daarna een soort schaafwond op haar huid gekregen. Dit ging vervellen en haar "nieuw huidje" kwam te voorschijn zonder de acne littekens. Ze kijken per behandeling in hoeverre dit nog nodig is. Ziet er na een behandeling prima uit moet ik zeggen! 

Wellicht zou je dit via je huisarts kunnen bespreken en via je ziektekosten verzekering een gedeelte vergoed kunnen krijgen? 

Succes ermee!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Fractional CO2 laser werkt inderdaad heel mooi. Het is afhankelijk van hoe je littekentjes eruit zien en hoe diep ze zijn welke behandeling het beste voor jou zal werken. Zijn je littekentjes niet zo diep dan kan microneedling de oplossing zijn voor jou (is ook wat goedkoper dan een laser). Bij diepere littekens wordt vaker gekozen voor de Fractional CO2 laser of wanneer microneedling geen/ te weinig effect blijkt te hebben.

Een behandeling voor acnelittekens wordt meestal vergoedt als je aanvullend verzekerd bent!

Je zou een afspraak kunnen maken bij een huidtherapeut voor een gratis consult. Die kan je huid bekijken en jou uitleggen wat de beste optie zou zijn voor jou. Hiervoor heb je geen verwijzing nodig :)

Je mag ook vragen aan mij stellen als je meer wil weten. Ik ben derde jaars huidtherapie student.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie trouwens dat die kliniek in België is. Dus neem aan dat jij ook in België woont? Ik weet niet of ze daar wel huidtherapeuten hebben! haha. Doe in ieder geval goede research naar degene waarbij je een behandeling wil. Check de opleiding etc. Dan weet je zeker dat je goed behandeld wordt en dat diegene echt weet wat hij aan het doen is. Op die site die jij noemde kan ik niks over de beste man vinden. Pas daarmee op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.