Ga naar inhoud

eerder kans op ontsteking?


Aanbevolen berichten

Hallo dames

Ik heb misschien een rare vraag. Ik heb tijdens de borstvoeding periode elke maand borstontsteking gehad waar ik dan heel ziek van werd steeds en in ziekenhuis belande. Niemand had een idee waarom ik ze steeds kreeg..

Maar is de kans dat ik na de borstvergroting dan ook ontsteking krijg groter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Oei, dat is een hele lastige vraag.. Ik denk dat deze vraag het beste beantwoord kan worden door @Dokter Bruekers
Ik hoop dat hij ziet dat ik hem getagd heb in dit bericht, anders zou je even je vraag moeten stellen in het volgende topic:

Hij is een plastisch chirurg die op dit forum helpt met het beantwoorden van vragen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jaino, 

Toen ik borstvoeding gaf had ik ook regelmatig (bijna) ontstekingen. Bij mij werd dat veroorzaakt doordat er een melkkliertje verstopt zat. De melk kon niet weg en hoopte zich dan op waardoor mijn borst keihard en warm werd. Op een gegeven moment ben ik mijn borst (onder de warme douche) gaan masseren en kon ik de verstopping in de tepel traceren en verwijderen. Het is niet zo een fris verhaal, :blush: maar daarna spoot de melk eruit en is de druk in mijn borst afgenomen. 

Ik ben natuurlijk geen arts en weet niet of dit bij jou de oorzaak kon zijn, maar het lijkt mij dat na de borstvoeding je klieren weer slinken en dat je daarna ook geen problemen meer aan je borsten hebt gehad? Bij een borstvergroting wordt een prothese op of onder de spier geplaatst en wordt er bij mijn weten niks met je klieren gedaan. Ik denk niet dat je na een bv opeens een hogere kans hebt dat diezelfde ontstekingen weer terugkomen. 

Hopelijk kan een arts / Dr. Bruekers jou een antwoord geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Joy1980:

Hoi Jaino, 

Toen ik borstvoeding gaf had ik ook regelmatig (bijna) ontstekingen. Bij mij werd dat veroorzaakt doordat er een melkkliertje verstopt zat. De melk kon niet weg en hoopte zich dan op waardoor mijn borst keihard en warm werd. Op een gegeven moment ben ik mijn borst (onder de warme douche) gaan masseren en kon ik de verstopping in de tepel traceren en verwijderen. Het is niet zo een fris verhaal, :blush: maar daarna spoot de melk eruit en is de druk in mijn borst afgenomen. 

Ik ben natuurlijk geen arts en weet niet of dit bij jou de oorzaak kon zijn, maar het lijkt mij dat na de borstvoeding je klieren weer slinken en dat je daarna ook geen problemen meer aan je borsten hebt gehad? Bij een borstvergroting wordt een prothese op of onder de spier geplaatst en wordt er bij mijn weten niks met je klieren gedaan. Ik denk niet dat je na een bv opeens een hogere kans hebt dat diezelfde ontstekingen weer terugkomen. 

Hopelijk kan een arts / Dr. Bruekers jou een antwoord geven. 

Hoi ja klopt idd maar ze zeiden in het ziekenhuis dat er vaak een huid bacterie bij kwam. Omdat ik zo mega ziek was en dacht dan kan die bacteriën bij mij misschien sneller in het litteken haha ik zal wel raar denken misschien

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jaino ik volg even! Hier hetzelfde verhaal, alleen gelukkig geen ziekenhuisopnames. Wel meerdere malem borstontsteking bij beide kids..volgens mij nog nooit zo ziek geweest als toen!!! Mijn pc heeft mij trouwens wel gevraagd of ik dit had gehad... Maar ik ben er eigenlijk verder niet op door gegaan. Ik ben dus ook wel benieuwd of dit enig invloed heeft.. 

Liefs maymay

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Joy1980:

Hoi Jaino, 

Toen ik borstvoeding gaf had ik ook regelmatig (bijna) ontstekingen. Bij mij werd dat veroorzaakt doordat er een melkkliertje verstopt zat. De melk kon niet weg en hoopte zich dan op waardoor mijn borst keihard en warm werd. Op een gegeven moment ben ik mijn borst (onder de warme douche) gaan masseren en kon ik de verstopping in de tepel traceren en verwijderen. Het is niet zo een fris verhaal, :blush: maar daarna spoot de melk eruit en is de druk in mijn borst afgenomen. 

Ik ben natuurlijk geen arts en weet niet of dit bij jou de oorzaak kon zijn, maar het lijkt mij dat na de borstvoeding je klieren weer slinken en dat je daarna ook geen problemen meer aan je borsten hebt gehad? Bij een borstvergroting wordt een prothese op of onder de spier geplaatst en wordt er bij mijn weten niks met je klieren gedaan. Ik denk niet dat je na een bv opeens een hogere kans hebt dat diezelfde ontstekingen weer terugkomen. 

Hopelijk kan een arts / Dr. Bruekers jou een antwoord geven. 

Hoi ja klopt idd maar ze zeiden in het ziekenhuis dat er vaak een huid bacterie bij kwam. Omdat ik zo mega ziek was en dacht dan kan die bacteriën bij mij misschien sneller in het litteken haha ik zal wel raar denken misschien

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Maymay:

@jaino ik volg even! Hier hetzelfde verhaal, alleen gelukkig geen ziekenhuisopnames. Wel meerdere malem borstontsteking bij beide kids..volgens mij nog nooit zo ziek geweest als toen!!! Mijn pc heeft mij trouwens wel gevraagd of ik dit had gehad... Maar ik ben er eigenlijk verder niet op door gegaan. Ik ben dus ook wel benieuwd of dit enig invloed heeft.. 

Liefs maymay

Oh bah vreselijk hè! Bikkels eigenlijk wij vrouwen he doodziek en maar doorgaan haha. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, jaino said:

Hallo dames

Ik heb misschien een rare vraag. Ik heb tijdens de borstvoeding periode elke maand borstontsteking gehad waar ik dan heel ziek van werd steeds en in ziekenhuis belande. Niemand had een idee waarom ik ze steeds kreeg..

Maar is de kans dat ik na de borstvergroting dan ook ontsteking krijg groter?

Beste Jaino,

ik kreeg je vraag via 1 van de administrators.

Borstontsteking (mastitis) tijdens de borstvoeding is iets dat wel vaker voorkomt. Het wordt veroorzaakt doordat de melk niet goed wordt afgevoerd via de afvoergangetjes (ducti) en blijft staan (stasis). Als de melk niet weg kan, treden er kleine hoeveelheden melk buiten de ducti en krijg je een reactie van het immuunsysteem. Dat kan gepaard gaan met koorts, maar is niet hetzelfde als een infectie.

Een borstvergroting zal de kans op een borstontsteking zoals hierboven beschreven niet vergroten. Wel zijn er nog meer andere oorzaken van mastitis. Op het moment dat je last van hebt van een mastitis kun je het beste naar je huisarts gaan, die je naar de algemeen chirurg zal verwijzen. 

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Joy1980 said:

Het is niet zo een fris verhaal, :blush: maar daarna spoot de melk eruit en is de druk in mijn borst afgenomen. . 

 

Haha ik denk dat ik iets te visueel ben ingesteld voor dit soort verhalen

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Joy1980 said:

@Bruisend Whahaha :45: Zo erg was het wel. (Het kwam zelfs tegen de douchegordijn)

Ooohhhhhhh nooooo!!!!! Haha

wat moet dat een opluchting zijn geweest zeg! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.