Ga naar inhoud

Verlof opnemen of in de ziektewet?


Aanbevolen berichten

Gast liesje83
3 uur geleden zei Margot1988:

 Maar mijn bedrijf heeft wel geprobeerd om me eigen tijd op te laten nemen. Dus dat zullen meerdere bedrijven wel proberen  ; -)

 

En terecht conform de meest recente jurisprudentie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg 16 maart mijn bv en ik neem 2,5 week vakantie op. 

Ik was het namelijk niet van plan te vertellen op mijn werk (veel mannen) alleen omdat ik zo'n flapuit ben ging het gesprek zo: Ja ik krijg een medische ingreep dus wil graag vanaf 16 maart 2,5 week vrij nemen. Omdat het op eigen verzoek is zeg liever niet wat het is, ag misschien zie je het nog wel <_< 

Zo stom haha. En mijn teamleider is en man dus die wist niet waar hij het zoeken moest. Awkward !

Werd nog wel even gevraagd of ik niet kon thuis werken. Uhh nee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Micky-V:

Grappig dat het overal anders werkt he?

Mijn werkgever gaf ook aan dat het een grijs gebied is dus hebben zelf maar afspraken gemaakt.

Operatie dag (afgelopen dinsdag) mocht ik me ziekmelden en de 3 andere dagen van de week moest ik dan vakantie dagen opnemen. Komende week werk ik thuis, als het gaat en rustig aan. Maar no pressure en mag zelf kijken hoeveel ik wil doen!

Dus we hebben een beetje een middenweg genomen, ik vind het prima zo :)

Hoi Mickey,

Dat klinkt allemaal heel dapper. Je bent morgen één week po; Hoe gaat het nu met je? Lukt het allemaal een beetje? Wel fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen met je baas. :35:

XXX Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2016om09:01 zei Jaydee:

Hoi Mickey,

Dat klinkt allemaal heel dapper. Je bent morgen één week po; Hoe gaat het nu met je? Lukt het allemaal een beetje? Wel fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen met je baas. :35:

XXX Jaydee

Hoi Jaydee,

Ik moet zeggen dat ik niet echt 8 uur per dag achter mijn laptop zit.
En omdat ik het niet volhoud en omdat ik vrije chille collega's heb die het prima vinden als ik doe wat ik kan en tussen door regelmatig even pauze neem.
Vandaag controle gehad, alles zag er super goed uit.
Heb alleen zwaardere pijnstillers gehad voor de steken die ik heb en daar word ik weer suf van.
Even rustig aan blijven doen dus nog :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben vorige week maandag geopereerd na 1 week verlof, gisteren weer aan 't werk gegaan. (Administratief). En dat gaat me goed af. Ben nog wel vermoeid dus doe 't wel rustig aan. Ik weet niet of ik (als ik in de ziektewet had gezeten) dan wel thuis was gebleven. Lekker bezig zijn met je koppie is ook wel weer fijn na een week thuiszitten, en je pakt 's avonds direct je slaap omdat je overdag niet meer hebt kunnen slapen. 

En als ze aanbieden dat je de ziektewet in mag, dan zou ik zeker daarvoor kiezen. 

Ik ga straks even op m'n gemakkie jouw verhaal lezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op Wednesday, March 02, 2016 om 16:31 zei Imdee:

Ja wauw toch mooi om te lezen dat de prothesen toch zolang mee kunnen... Vooral nog die van toendertijd!! Hoop dat ik het ook zo lang ga volhouden haha! Haha echt is je dochter ook van ongev mijn leeftijd leuk hihi!! Zal ze ook wel spannend vinden mama onder t mes... Ik ben nu 8 weken po. Moet wel zeggen ben blij als ik weer een maandje verder ben en ook bhs kan gaan dragen!! :D:D ja wel zeker ff doen dan een foto plaatsen he?? Xxx dankje nog een uurtje werken ^_^ jij ook nog een fijne 

Op Wednesday, March 02, 2016 om 13:28 zei Jaydee:

Hallo dames,

Ik ben benieuwd hoe jullie het oplossen op je werk als je geopereerd gaat worden aan een borstvergroting/ prothesewissel. Nemen jullie vakantiedagen op, gedurende de tijd dat je niet op je werk aanwezig kunt zijn, of maken jullie gebruik van het ziekteverlof? Ik was zelf namelijk van plan om vakantiedagen op te nemen voor mijn prothesewissel, maar toen ik een paar weken terug aangaf bij mijn locatiemanager dat ik binnenkort een paar weken uit de roulatie ben, i.v.m. een borstoperatie, ging ze er vanzelf vanuit dat ik me ziek zou melden. (ik werk in de kinderopvang en er moet inval voor mij geregeld worden als ik afwezig ben). Ze vroeg alleen hoe lang ik dacht afwezig te zijn (ik heb aangegeven dat dat rond de drie weken zal worden) en of ik het zo snel mogelijk door wilde geven als de operatiedatum bekend zou zijn. Tja........dan laat ik het maar lekker zo......dan ga ik geen vakantiedagen opnemen natuurlijk.

Maar ben heel benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost.

xxx Jaydee

Hoi Jaydee ,

Wat heb jij op jouw errk verteld of wat wil je tegen hem zegen over jouw operatie? 

Het is heel afhankelijk van jouw werkgever en dat weet slleen jij zelf. 

Ik werk met de overheid en eigenlijk daar doen ze niet zo moeilijk over. Wel is het zo dat ik mijn protheses moest verwisselen ivm kapselvorming en pijn... dus van ter voren aan mijn leidinggevende ingelicht en de waarheid  verteld. ..alleen aan haar. 

De rest zit ik vandaag 6 weken geopereerd  thuis.  In week 3 begonnen met rustig thuiswerken en a.s maandag ga ik volledig beginnen en verschijn pas op werk. 

Dan kan ik of wil pas gasn fietsen naar mijn werk rn hopelijk langzaam mijn routine op te pakken. 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Zwarte panter:

 

Hoi Zwarte panter,

Ik heb 21 jaar geleden protheses laten plaatsen omdat mijn huisarts dat had aangeraden, omdat je eigen borstinhoud dan meer naar voren komt en je knobbels eerder op kunt sporen; mijn zus is namelijk overleden aan een erfelijke vorm van borstkanker. Eigenlijk wilde ik mijn borsten preventief laten amputeren, maar ik was toen 26 en dat vond mijn man geen goed plan. Daarom was Ik blij met deze optie van de huisarts. I.c.m. een jaarlijkse mammografie voel ik me daar heel veilig bij. En nu moeten ze dus gewisseld worden, ook omdat ik inmiddels een double bubble heb. Dit alles heb ik ook aan mijn locatie manager verteld en zij gaf aan dat ik me dan gewoon ziek kan melden. Ik heb aangegeven dat ik er ongeveer drie weken niet ben en dat ik vanaf één week po wel van thuis uit de administratie weer bij kan gaan houden. Dus zo gaan we het doen.

Xx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Jaydee:

Hoi Zwarte panter,

Ik heb 21 jaar geleden protheses laten plaatsen omdat mijn huisarts dat had aangeraden, omdat je eigen borstinhoud dan meer naar voren komt en je knobbels eerder op kunt sporen; mijn zus is namelijk overleden aan een erfelijke vorm van borstkanker. Eigenlijk wilde ik mijn borsten preventief laten amputeren, maar ik was toen 26 en dat vond mijn man geen goed plan. Daarom was Ik blij met deze optie van de huisarts. I.c.m. een jaarlijkse mammografie voel ik me daar heel veilig bij. En nu moeten ze dus gewisseld worden, ook omdat ik inmiddels een double bubble heb. Dit alles heb ik ook aan mijn locatie manager verteld en zij gaf aan dat ik me dan gewoon ziek kan melden. Ik heb aangegeven dat ik er ongeveer drie weken niet ben en dat ik vanaf één week po wel van thuis uit de administratie weer bij kan gaan houden. Dus zo gaan we het doen.

Xx Jaydee

Wat fijn dat jouw werkgever achter staat, iets wat heel gewoon zouden moeten zijn! 

Gr. Zp

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei sofie-BV:

ik heb gewoon ziekteverlof gekregen voor een 10 tal dagen!

Kijk. ... Dat is nog eens een goede baas. Ben je al geopereerd of moet je nog? 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Zwarte panter:

Wat fijn dat jouw werkgever achter staat, iets wat heel gewoon zouden moeten zijn! 

Gr. Zp

Misschien omdat zowel mijn directeur als mijn locatiemanager vrouw zijn :38:

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Jaydee:

Kijk. ... Dat is nog eens een goede baas. Ben je al geopereerd of moet je nog? 

Xx

Welja ik heb gewoon een briefje gekregen van de plastische chirurg en afgegeven op mijn werk zonder veel uitleg :). Ze kunnen dat briefje zonder stempel doen van vermelding plastische chirurgie en je bent niet verplicht te zeggen aan je baas waarom je ziekteverlof hebt dacht ik dus :). Mijn operatie staat gepland op 25 mei! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei sofie-BV:

Welja ik heb gewoon een briefje gekregen van de plastische chirurg en afgegeven op mijn werk zonder veel uitleg :). Ze kunnen dat briefje zonder stempel doen van vermelding plastische chirurgie en je bent niet verplicht te zeggen aan je baas waarom je ziekteverlof hebt dacht ik dus :). Mijn operatie staat gepland op 25 mei! 

Oké. ..... spannend. Jij bent dus ook nog aan de beurt. Wat gaat het worden bij jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Jaydee:

Oké. ..... spannend. Jij bent dus ook nog aan de beurt. Wat gaat het worden bij jou? 

270cc anatomisch achter de spier. Was ongeveer het max. dat ging lukken bij mij volgens de dokter, ben namelijk nogal aan de magere kant en maar 1m63. Heb nu AA en zou normaal moeten uitkomen op een C :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei sofie-BV:

270cc anatomisch achter de spier. Was ongeveer het max. dat ging lukken bij mij volgens de dokter, ben namelijk nogal aan de magere kant en maar 1m63. Heb nu AA en zou normaal moeten uitkomen op een C :)

Oké. ... nou, ik ben benieuwd. Ik zag net foto's van iemand met 275cc.... Echt heel mooi! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.