Ga naar inhoud

Pleisters of.... wat zat er op jouw litteken?


Aanbevolen berichten

Wat ik me afvroeg.

Wat plakken ze nu precies op de wond en over de hechtingen?

Ik ben namelijk allergisch voor pleisters, ja ook voor die sensitive dingen.

Normaal plak ik of niks en probeer spray, anders gaat er verband om.

Hoe lang hadden jullie pleisters of gaasjes met pleisters bij je littekens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ongeveer 5 dagen de pleister en gaasjes er op gehad en daar onder zat het litteken nog bedekt met een soort van... tja, hoe noem je het... pleister denk ik. Van die reepjes die je wel vaker ziet. Deze zijn er pas af gegaan nadat de hechtingen er uit gingen. 2 weken na de operatie :)

Wat lastig dat je allergisch bent voor pleisters :o!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook wat allergisch voor pleisters en had dat gezegt .

Er zijn er nml 'speciale' maar toch had ik daags na de operatie enorme jeuk .

Na 3 dagen bleef mijn wond droog en mocht ik ze eraf laten (incisie : tepelhof / hechting : nietjes) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

B-cupje, heb inderdaad je foto's gezien, die nietjes in je tepel vind ik maar eng :unsure:

Bij bloedafname gebruiken ze ook die speciale pleisters en dan heb ik na een uurtje al jeuk en uitslag. Mag ik altijd met een arm in het verband naar huis.

Ik vroeg me af of je niet gewoon mbv je BH je gaasjes op hun plek kon houden, zeker als je je incisie in je tepelhof hebt.

Maar als die dingen niet zo lang hoeven te blijven zitten is het vast niet zo erg.

Heb namelijk nooit andere hechtingen gehad dan "van onder" en daar gaan geen gaasjes of pleisters op :D

Ik heb dan ook geen idee hoe t zit met hechtingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je ook nietjes krijgen ? Je voelt daar niks van hoor , je zenuwen zijn immers doorgesneden .

Het verwijderen duurt amper een minuutje en dan voel je enkele kleine pikjes .

Maar nee , mooi is het niet dus degenen die het toen zagen waren serieus verschoten .

En nu zie je'r bijna niks meer van :1:

Ik heb idd ook gaas gebruikt met anti-allergische plakband erover , dan je bh erover en dat blijft ook zitten .

Dat steriel gaas kan je toch bij de apotheek kopen : dat is dan een doos met allemaal afzonderlijk verpakte lapjes van bvb 10x10cm (zal je wel kennen zeker) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal

ik ben dus ook allergisch voor welke pleister dan ook, na mijn bvk had ik dus helemaal geen pleisters op me.

en ik heb allemaal oplosbare hechtingen dus die hoefden er niet uitgehaald, waar ik zeer opgelucht over was....

en het resultaat is er echt niet minder omgeworden hoor. Dus het kan ook zonder pleisters

groetjes annita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren nog even gebeld met de Velthuiskliniek, ik had namelijk een vragenlijst gehad met de vraag over allergieen erop.

Buiten pleisters ben ik ook vermoedelijk allergisch voor latex. Dit is echter nooit getest ofzo maar opgemerkt na een heleboel pijn van een kathether.

Volgens die lijst moest ik dan eerst contact opnemen voor t consult.

Maar toen ik belde bleek dit allemaal geen probleem te zijn. Ook de latex niet.

Daar hadden ze wel vaker mee te maken en daar waren prima oplossingen voor.

Ben wel benieuwd wat dat gaat worden.

Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

ik had er hechtpleisters op en daar bleek ik dus ook allergisch voor te zijn.

bij de wondcontrole hebben ze er nieuwe pleisters op gedaan en een week later toen de hechtingen eruit gehaald werden was het dus helemaal rood en vurig omdat ik dus allergich bleek te zijn voor die nieuwe pleisters.......

dus dat is inderdaad het opletten waard.

bij mij was de rood- en vurigheid na een uur al weg hoor, dus erg was het niet.

groetjes, amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Ik had er gewoon een wondgaasje op met een soort plakker/pleister erover,en daarover wat tape,die tape jeukte en ging door de warmte van die strakke bh broeien dus ik had op een gegeven moment die resten met stickerverwijderaar moeten weghalen..:blink:

Na een week was ik blij dat de zooi eraf mocht!!:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ze zijn bij mij volledig ingetaped. Alleen mijn tepels zie je en thats it!!

Wel balen omdat je nu niet kan zien wat het resultaat is geworden.

De vorm zie je wel en die vind ik echt heel mooi maarja het zit zo strak in de tape dat het natuurlijk heel anders uit kan komen.

Woensdag terug en dan de tape eraf, ben benieuwd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Beetle spannend!!! Ja in belgie doen ze dat anders dan in NL.Ik werd daar al gek van hoor,jeuk jeuk jeuk!

na een week mocht t eraf en ook die hechtingen eruit,heerlijk,lekker creme smeren ,ik vond dat zon opluchting/verademing.pjieuw!

Heb je nog geluk dat je je tepels ziet haha,best sexy dan,ik had sportbh erover en die zat zo strak,dat ik die niet uit kon doen om zelf ff te kijken.grrrr.Na een week dus pas gezien!!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.