Ga naar inhoud

Maria-karen : 12 mei 2016 : Dr. Luijendijk : Diakonessenhuis Utrecht


Maria-karen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben Maria Karen - 41 jaar - moeder van 2 kinderen (7 en 4 1/2) - 1.72m, 84,4k (en dalend door dieet)

Ik heb besloten om een borstverkleining/borstlifting te doen (95F) en een BWC met lipo - dus een mommy makeover. Afgelopen week had ik een afspraak met Dr Luijendijk  in het Diakonossenziekenhuis in Utrecht. Het gesprek was heel aangenaam, waardoor ik gelijk een goed gevoel bij hem kreeg. Ik had al gezocht over hem op het internet. Zo ben ik ook achtergekomen dat hij een techniek gebruikt bij zijn operaties waardoor geen drains nodig zijn. 

Nadat hij mijn situatie heeft onderzocht, zei hij dat ik in aanmerking kom voor de borstverkleining via de verzekering, maar niet voor de buikwandoperatie. Dat was voor mij al goed nieuws! Voor mij was alles al duidelijk en mijn beslissing was ook al vast. Ik wilde toen ook gelijk een datum prikken! :) Toen vertelde hij dat er een wachtlijst is van 4 maanden!!!:blink: Ik schrok echt! Ik zei toen dat dit een probleem kon worden, want ik ben bezig met wisselen van baan/werkgever en ik wou graag de operatie in mei inplannen zodat ik 6 wk rust kon nemen voordat ik bij mijn nieuwe werkgever kan beginnen. Ik zei dat ik alles netjes wilden doen, dus ook die 6 wk gaan aanhouden. Verder zei ik dat ik over zijn werk had gelezen en vooral bij hem de operatie wilde laten doen door de techniek dat hij gebruikt. Hij zei dat hij niet kan garanderen voor een plekje in mei, maar dat hij zijn best wil doen.  Echter om op de wachtlijst te komen moet ik eerst bij de anesthesioloog. Daarna volgt nog een afspraak bij hem. Ik vroeg ook aan hem of er nog een andere doctor is die dezelfde techniek toepast als hij en die hij zou aanbevelen mocht er niet lukken om de operatie bij hem te plannen. Hij zei dat er maar 4 artsen zijn in NL die dezelfde techniek gebruiken, een daarvan is Dr. Bruekers. Dus hebben wij afgesproken dat mijn eerste voorkeur naar hem toegaat, maar als het niet lukt, dan volg ik zijn aanbeveling m.b.t. Dr Bruekers.

Vanochtend heb ik beide afspraken gehad (anesthesioloog en Dr Leijendijk). Bij de anesthesioloog kreeg ik gelijk de goedkeuring te horen en toen ik bij Dr Leijendijk was kreeg ik ook te horen dat de goedkeuring van mijn verzekering al binnen was gekomen! (yeeeah!!! dat ging sneller dan ik dacht!!! - zou dat komen door mijn geschiedenis & hoge rekeningen van de fisio van de afgelopen 2 jaar?!). Wij hebben de laatste vragen behandeld, contract getekend, foto's laten maken en 2 bh's & 1 pak besteld. Tenslotte heb ik het telnr gekregen van de planner. Deze heb ik vanmiddag gebeld en mijn situatie uitgelegd. Ze zei dat ze zoveel mogelijk rekening gaat houden met mijn verzoek voor een plek in mei. Ze kon nog niet inplannen, maar ze verwacht dat het wel zou kunnen. De bevestiging hiervan krijg ik pas begin april. :wacko: Dat wordt dus afwachten!

 

Ah, voor dat ik het vergeet... een van mijn vragen was over de plaats van de operatie: kliniek of ziekenhuis. Toen zei de doctor dat bij de kliniek geldt een max tijd dat de operatie mag duren en in het ziekenhuis niet. Wisten jullie dit?... De verwachte operatieduur bij mij is 4uur.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Maria-karen,

Ik heb 2-2-2016 een mommy make over (volledige buikwandcorrectie met reven van de spieren en een borstvergroting) ondergaan bij dr. Luijendijk via de Bergmankliniek in Bilthoven. De wachtlijst is bij deze kliniek in het algemeen korter dan bij het Diakonessenziekenhuis in Utrecht.

Zowel bij de borsten als de buik geen drains gehad en wonderwel ook geen enkele blauwe plek (ondanks dat ik daar snel last van heb). Mijn operatie heeft 3,5 uur geduurd, totaal geen last gehad van de narcose. Na 1 overnachting weer naar huis gegaan.

De eerste periode ben je echt wel afhankelijk van hulp van anderen. Nu (15 dagen postoperatief) al weer aardig mobiel en ga volgende week weer aan het werk.

Misschien een idee om contact op te nemen met de Bergmankliniek in Bilthoven?

Greetz,

Boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boobcamp,

ik had ook eerst een afspraak gepland bij Bergman kliniek - dr Luiendijk werkt daar en in het ziekenhuis. Uiteindelijk was de tijd voor een afspraak beter voor mij bij het ziekenhuis dan bij de kliniek. Verder zag ik dat er een prijsverschil is tussen kliniek & ziekenhuis. Bij het ziekenhuis was het ook goedkoper... Ik heb lang getwijfeld tussen ziekenhuis en kliniek - beide hebben pro's en con' - uiteindelijk laat ik mijn operatie toch bij het ziekenhuis plaatsvinden. 

Heb je trouwens foto's van voor & na je operatie? Ben je nu al tevreden?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor ...een heftige operatie staat je te wachten ..dan heb je je herstel weken echt nodig .

Ik hen in 2014 een Bvk gehad , en afgelopen jaar in oktober een grote buikband correctie ...

Een bvk word idd volgens mij altijd door de zorgverzekeraar betaald

 

 

Hoe is het met jou nu @ boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeanette Het herstel van mijn buik verloopt goed. Sinds een paar dagen wel flink last van een brandend gevoel in beide borsten (rechts meer dan links). Aanraking van de huid is ook wat pijnlijk. Vandaag op wondcontrole geweest, zag er allemaal prima uit. Mag nu met littekenserum gaan smeren.

Samen met de verpleegkundige mijn operatieverslag doorgelezen. De pocket rechts is verkleind met een aantal hechtingen en een fixatie/hechting aan de fascie van de musculus serratus.......een duidelijke verklaring voor de pijn bij het oprekken van mijn ribbenkast. Gelukkig is het een oplosbare hechting dus ik verwacht dat de klachten over en tijdje zullen afnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maria-karen 

Hallo :),

Ik ben precies 2 weken geleden geholpen door Luijendijk wat betreft een borstvergroting en tegelijkertijd correctie van mijn tubulaire borsten. Dit heb ik ook in het Diakonessenhuis laten doen. Ik vond het er erg prettig en lieve mensen die er werken. Ik was erg angstig en ze hebben me er echt stap voor stap uitgelegd ze gingen doen. Ik heb goede pijnstillers gehad dus weinig pijn gehad (tot dat ik na 3 dagen dacht ermee te kunnen stoppen, eigen schuld). 

Ik heb op dit moment wel wondvocht wat zijn weg naar buiten heeft gevonden toen de knoopjes van één van de twee hechtingen werden doorgeknipt. Ik kreeg direct antibiotica mee en eenmaal thuis had ik nog vragen en zorgen. Dus opgebeld en ze zeiden dat luijendijk die middag nog zou terug bellen. Dit deed hij netjes en deze vragen gesteld samen met mijn moeder. Hij nam de tijd om ze te beantwoorden en stelde me zo gerust. Ook wij hebben voor het diakonessenhuis gekozen met de mededeling dat het idd 3 tot 4 maanden kon duren. Dit is uiteindelijk veel sneller gegaan. Ik heb dan ook wel een vrij eenvoudige en dus kortere operatie gehad dan jij zal hebben. Al met al ben ik nog altijd heel erg tevreden met mijn keuze voor luijendijk en het diakonessenhuis. Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen met je keuze en bovenal met de operatie :). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi allemaal, 

Even een update vanuit mijn kant. De datum van mijn operatie is bekend! Het gaat op 12 mei gebeuren door Dr. luijendijk in Diakonessenziekenhuis.

Inmiddels ben ik 7 kg kwijt - en ik heb nog 4kg te gaan. Alles loopt volgens de planning. Per 1 juli begin ik met mijn nieuwe baan en dat betekent dat ik 7 weken rust heb.

Nu ga ik hopen op een mooi resultaat en spoedige herstel!...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je nu een datum hebt, kun je je helemaal gaan voorbereiden en af gaan tellen, en die laatste paar kilo's gaan je zeker lukken.

Ik zal gelijk even je titel aanpassen en je verhuizen naar de goede categorie, kun je hier ook later je verslag schrijven, en ons updaten.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Over 2 dagen is het zover...! De spanning begint nu te komen. Ik maak met name zorg over de genezing (vooral over het litteken) en het eindresultaat. Morgenmiddag krijg ik te horen hoe laat mijn operatie is. Ik lees graag de verslagen hier. Jammer dat er weinig over mommy-make-over met bvk (en weinig foto's)... Mijn intentie is om mijn verhaal hier bij te houden.

Het aftellen is begonnen...!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is de operatie achter de rug. Alles is goed gegaan. 700 gr rechts, 550gr links van de borsten, 800gr buik en nog 1,1lt lipo. Het heeft 4uur geduurd. Ik moest al om 06:50u in het ziekenhuis zijn. Manlief en de kids hebben me daar afgezet. Tot mijn grote verbazing ben ik al die tijd heel rustig gebleven. Alleen tijdens het tekenen werd ik onwel en viel bijna flauw, maar Dr zag het aankomen. Achteraf was ik alleen ontzettend misselijk van de narcose. Ik heb alles overgegeven! Geen prettig gevoel als je buik gereefd is! Vandaag was het gelukkig weer beter. Ik heb goed kunnen eten en ik ben een paar keer opgestaan om naar het wc te gaan. Manlief heeft mijn opgehaald en rond 13:30u was ik op mijn eigen bedje. Iedereen van het ziekenhuis was super-lief en behulpzaam. Ik kan op dit moment er weinig over klagen, alleen misschien dat de kamers worden gedeeld met patienten van Urologie en ik deelde de kamer met een oude menneer die de hele nacht scheten liet.bah!. Gelukkig lag ik aan de kant van het raam en die was open. 

omdat ik gisteren zo misselijk en duizelig was, dacht ik bij mezelf dat ik de mommy make-over had onderschat. Als ik mijn hoofd een beetje optilde, draaide alles om me heen. Ik dacht: als ik morgen naar huis zo moet en flauwval, dan heb ik waarschijnlijk een enorm probleem! Maar vandaag denk dat het te doen is... (Hopelijk verander ik niet meer van mening!). Ik heb foto's gemaakt voor de operatie en net voor ze me de bh aan wilde doen. Van de buik heb ik nog geen foto van daarna. Ik durf die strak pak niet opendoen, want  waarschijnlijk gaat die niet meer dicht! Zo strak zit ie!

 Nu maar hopen dat ik goed herstel heb zonder complicaties en een mooi resultaat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het achter de rug is!

De komende tijd zul je echt nog weinig kunnen en het dus rustig aan moeten doen. Ik vond het dagelijks douchen al een hele onderneming. 

Ik wens je een goed herstel en een prachtig eindresultaat toe!

Ben benieuwd naar de foto's

Greetz,

Boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 3 PO.

sinds gisteren neem ik minder pijnstiller. Mijn laatste Oxycodon heb ik gisteren ochtend gehad. Daarna heb ik alleen maar paracetomol en diclofenac genomen. Het is te doen, maar ik rust ook veel uit. Ik ga alleen naar de wc en doe wat bewegingen met benen en armen. Zelfs met tandpoetsen krijg ik de hulp van mijn man. (Super-lief!) en ik ben niet meer naar beneden gegaan sinds ik thuis ben gekomen. Ik doe (dus) heel rustig aan. Donderdag gaat mijn man weer werken en dan wil ik well naar beneden gaan en voor mijn eigen lunch gaan zorgen. Gisteren heb ik heel even mijn buik kunnen spieken, maar zowel mijn zus en ik durfde de pak nu nog niet uit (ook niet tijdens douche. Heb me daarna goed laten afdrogen en daarna een  beetje met de fohnen. Het ging goed!. Mijn zus zei dat Dr Luijendijk en zijn team goed werk heeft geleverd - maar het herstel ligt echt veel aan mijn rust en aan mijn genezingsproces).

Het lastigst van een mommy make-over is dat je geen of weinig kracht kan gebruiken van je buik, maar ook niet van je armen gezien de borstoperatie. Dan kun je voorstellen dat opstaan van een liggende positie heeeel lastig is. Ik heb gelukkig een elektrisch verstelbaarbed, dat is dan wel te doen door de rug omhoog te krijgen, dan een beetje op je zij gaan en de voetjes op de vloer. Als ik zo'n bed niet had, dan was het gewoon onmogelijk! Vooral met de pijnsteken op de wonden, natuurlijk. Verder heb ik ook een klein kussentje dat ik gebruik om een beetje druk op de buik te houden tijdens het lopen. Ik loop nu zo krom als een heeeel oud vrouwtje, maar het is te doen. 

Waar ik last van heb is dat ik nog geen ontlasting heb kunnen doen. Ik heb al 2 keizersnede gehad en toen had ik daar veel problemen mee. Heeft iemand misschien hier wat tips bij?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moontje71, 

Ik ben vandaag 4 dagen po. Het gaat heel goed met mij! Zojuist foto's van mijn borsten geplaatst. Eerlijk gezegd heb ik niet veel pijn gehad met de borstverkleining. Ik heb/had meer last van mijn buik (omdat de spieren gereven zijn). Vandaag vond ik de pijn aanzienlijk minder. Ik blijf nog veel rusten en verblijf nog gewoon op mijn kamer. Ik beweeg me alleen tussen de slaapkamer en wc en het gaat steeds makkelijker. Douche is nog een hele onderneming, maar zo fijn als het gebeurd is! 

Verder heb ik mijn constipatie probleem vandaag ook opgelost d.m.v een klysma. Voel gelijk minder druk op mijn buik en stuk lichter! :D

Ik heb 2 keyzersneden gehad (7 en 5 jaar geleden). Ik durf nu bijna niet te zeggen, want het is nog zo vroeg, maar het herstelproces deze keer gaat veeeel beter dat die van de keizersnede met de stuwing (en tepelontsteking :31:) , de hormonen en de zorg van een baby! 

Ik moet alleen ervoor zorgen dat ik straks niet te veel ga doen, want dat doe ik vaker zodra ik mij een stuk beter voel...!:rolleyes:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.