Ga naar inhoud

Mommy-makeover Diakonessenziekenhuis Utrecht - Dr Luijendijk (of Bruekers)


Maria-karen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben Maria Karen - 41 jaar - moeder van 2 kinderen (7 en 4 1/2) - 1.72m, 84,4k (en dalend door dieet)

Ik heb besloten om een borstverkleining/borstlifting te doen (95F) en een BWC met lipo - dus een mommy makeover. Afgelopen week had ik een afspraak met Dr Luijendijk  in het Diakonossenziekenhuis in Utrecht. Het gesprek was heel aangenaam, waardoor ik gelijk een goed gevoel bij hem kreeg. Ik had al gezocht over hem op het internet. Zo ben ik ook achtergekomen dat hij een techniek gebruikt bij zijn operaties waardoor geen drains nodig zijn. 

Nadat hij mijn situatie heeft onderzocht, zei hij dat ik in aanmerking kom voor de borstverkleining via de verzekering, maar niet voor de buikwandoperatie. Dat was voor mij al goed nieuws! Voor mij was alles al duidelijk en mijn beslissing was ook al vast. Ik wilde toen ook gelijk een datum prikken! :) Toen vertelde hij dat er een wachtlijst is van 4 maanden!!!:blink: Ik schrok echt! Ik zei toen dat dit een probleem kon worden, want ik ben bezig met wisselen van baan/werkgever en ik wou graag de operatie in mei inplannen zodat ik 6 wk rust kon nemen voordat ik bij mijn nieuwe werkgever kan beginnen. Ik zei dat ik alles netjes wilden doen, dus ook die 6 wk gaan aanhouden. Verder zei ik dat ik over zijn werk had gelezen en vooral bij hem de operatie wilde laten doen door de techniek dat hij gebruikt. Hij zei dat hij niet kan garanderen voor een plekje in mei, maar dat hij zijn best wil doen.  Echter om op de wachtlijst te komen moet ik eerst bij de anesthesioloog. Daarna volgt nog een afspraak bij hem. Ik vroeg ook aan hem of er nog een andere doctor is die dezelfde techniek toepast als hij en die hij zou aanbevelen mocht er niet lukken om de operatie bij hem te plannen. Hij zei dat er maar 4 artsen zijn in NL die dezelfde techniek gebruiken, een daarvan is Dr. Bruekers. Dus hebben wij afgesproken dat mijn eerste voorkeur naar hem toegaat, maar als het niet lukt, dan volg ik zijn aanbeveling m.b.t. Dr Bruekers.

Vanochtend heb ik beide afspraken gehad (anesthesioloog en Dr Leijendijk). Bij de anesthesioloog kreeg ik gelijk de goedkeuring te horen en toen ik bij Dr Leijendijk was kreeg ik ook te horen dat de goedkeuring van mijn verzekering al binnen was gekomen! (yeeeah!!! dat ging sneller dan ik dacht!!! - zou dat komen door mijn geschiedenis & hoge rekeningen van de fisio van de afgelopen 2 jaar?!). Wij hebben de laatste vragen behandeld, contract getekend, foto's laten maken en 2 bh's & 1 pak besteld. Tenslotte heb ik het telnr gekregen van de planner. Deze heb ik vanmiddag gebeld en mijn situatie uitgelegd. Ze zei dat ze zoveel mogelijk rekening gaat houden met mijn verzoek voor een plek in mei. Ze kon nog niet inplannen, maar ze verwacht dat het wel zou kunnen. De bevestiging hiervan krijg ik pas begin april. :wacko: Dat wordt dus afwachten!

 

Ah, voor dat ik het vergeet... een van mijn vragen was over de plaats van de operatie: kliniek of ziekenhuis. Toen zei de doctor dat bij de kliniek geldt een max tijd dat de operatie mag duren en in het ziekenhuis niet. Wisten jullie dit?... De verwachte operatieduur bij mij is 4uur.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maria, welkom! Wat spannend zo'n grote ingreep en vooral nu het ook allemaal echt gaat gebeuren! Hopelijk gaat de operatie in mei plaatsvinden! Welke verzekering heb je? (ben even benieuwd omdat ik zelf binnenkort mn eerste consult heb en me afvraag hoe lang het duurt voor mn verzekering zoiets goedkeurt!).

Wat je zegt over kliniek/ziekenhuis wist ik trouwens niet! Heeft jouw huisarts een kliniek aangeraden?

Alvast heel veel succes toegewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi
Welkom op het forum!!

Jeetje, wat een lange wachttijd.. Dat is dan weer het nadeel van een ziekenhuis ;)
Maar dat er een bepaalde tijd verbonden is bij een kliniek, aan een operatie, dat is wel iets dat klopt.. En bij de ene kliniek krijgt de pc meer tijd dan bij de andere... Helaas is dat niet altijd even positief voor de patient (en ook niet voor de pc....)

Hopelijk kun je op het tijdstip terecht dat je graag zou willen!! Lang wachten voordat jje zekerheid hebt zeg :(

Succes met aftellen dan maar :)

En veel leesplezier hier!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.