Ga naar inhoud

Vreselijke rugpijn bij het slapen na de operatie!!!!!!!


Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat ik intussen meer pijn vind doen....

De operatie zelf (nu 3e dag PO) of die vreselijke rugpijn als ik wakker word!!!!!

Midden in de nacht word ik wakker, heel mijn boven en onderrug doet zeer..

Dan maak ik mijn vriend wakker die mij omhoog hijst zodat ik weer in een andere houding kan gaan liggen... Kussentje erbij, of kussentje minder...

Maar na een uur ben ik weer wakker!!!!!!

Wie heeft er een tip?

En misschien nog belangrijker: wanneer went het? of gaat het over??!!!

x Suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

een voedingskussen kan helpen om een aangenamere positie aan te nemen. ik heb zo een lange kussen en die leg ik dan aan de rechterkant van mn rug (dus komt van bil tot schouder) dan lig ik zo half schuin en dat haalt veel druk van mn rug af.

ben nu 10 dagen PO en slapen gaat elke dag wel iets beter.. helaas iets waar je even doorheen moet.. misschien helpt een paracetamol voordat je gaat slapen?

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Hi!!

Ik had dat ook!! Ik heb een stevig en redelijk hoog kunnen onder mijn knieholtjes geplaatst. En heb een hoger hoofdkussen gepakt. Dit hielp onwijs goed bij mij!!

Succes!! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel herkenbaar van me eerste bv toen,(dual plane)

ik had ook op den duur meer last van me rug dan van de operatie.

en ik heb echt medelijden met je,want het voelde echt heftig zeg,idd een voedingskussen

of wat ik zelf ook heerlijk vond,ff heerlijk warm douchen(als je dat al mag)vlak voor het slapen gaan,en een dik kussen in je zij leggen,zodat je half op je zij,half op je rug ligt zeg maar.en dan halverwege de nacht weer lekker op je rug,met een kersenpitkussen of voedingskussen idd.

ik liet me ook voor het slapen gaan,ff lekekr maseren,hielp echt enorm ook,anders kon ik niks meer,zo vast zat alles

heel veel sucses,en het word zeker minder,bij mij werd het na een dikke ruime week minder,(maar nog niet volledig weg)

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, herkenbaar!

Nu, 12 dgn. PO gaat het steeds beter. Ik kan nu ook helemaal plat liggen en zelfs al een beetje op mij zij. Maar, ook ik word meerdere keren per nacht nog wakker omdat ik niet meer lekker lig. Het is ook net een slagveld bij mij in bed: allemaal kussens! :38:

Een paracetamolletje voor het slapen gaan heeft mij heel goed geholpen. Ook de ibuprofen (spierverslapper/pijnstiller/onstekingswerend). Sommige artsen willen wel dat je het slikt, andere weer nit. Moet je ff navragen bij je arts.

Het begin is het meest zware, het wordt steeds beter!!! :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:rolleyes: Weet je Suus als je geen rugslaper bent dan went het nooit. Dat is mijn ervaring voor wat het waard is. Maar wat voor mij helpt is dat ik met gebogen knieen omhoog lig en dat ontlast een beetje.

Succes meis en ik hoop dat je er toch aan went.

Groetjes sissie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sammy (en de rest)

Inderdaad, het rugslapen zal nooit wennen.

Ben eergisteren op controle geweest en volgens dr. Koopmann mag ik best op mijn zij slapen. Gelukkig!

Ik probeer nog een beetje half rug/half zij te liggen want ja, zou het kwaad kunnen?

Maar het scheelt al zoveel als je in ieder geval van houding mag veranderen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

ik ook mega veel rugpijn en nekpijn.. alles zit vast.. moet nog steeds pijnstillers nemen daarvoor.. ik loop ook krom en heb een soort boggel ofzo.. hoe kan dit?

voorheen nooit last van :s

net alsof ik mijn schouders niet meer recht krijg ofzo..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OMG dit had ik de 1e 1,5 week ook!! Huilend werd ik snachts wakker kon maar 2 uurtjes slapen, mijn vriend smeerde mij iedere dag in met tijgerbalsem en masseerde me en dan ging het op den duur wel, maar de 1e week vooral op de bank gelegen en dan half zittend geslapen !

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet geopereerd maar ik heb alvast elektrisch verstelbare lattenbodems gekocht (ze kunnen bij het hoofd en voeten einde met een afstandsbediening omhoog)

Ik hoop dat het helpt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ook mega veel rugpijn en nekpijn.. alles zit vast.. moet nog steeds pijnstillers nemen daarvoor.. ik loop ook krom en heb een soort boggel ofzo.. hoe kan dit?

voorheen nooit last van :s

net alsof ik mijn schouders niet meer recht krijg ofzo..!

Latina je haalt de woorden uit mijn mond!

wat jij hebt heb ik ook met m'n rug! en alsof je je schouders niet recht krijgt

Heel apart!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook sinds mijn bv last van mijn rug, nu zeven dagen geleden. Ik slaap met tuinkussens gevouwen onder mijn matras, zodat mijn hoofdeinde omhoog staat. Dit helpt mij goed, dus je nieuwe bed zal zeker helpen Caatje.

Ik slik ook nog steeds Tramadol, nog even een paar dagen en dan bouw ik ze weer af. Ik denk niet dat je veel moet liggen op de dag, s`nachts en mischien een dutje s`middags maar verder niet. Goed blijven lopen, beetje rommelen in huis en als je kan wandelen. Een vriend van mij studeert voor fysiotherapie en adviseert wandelen, dat is het best voor rugpijn.

Succes meiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.