Ga naar inhoud

Dringende vraag litteken verzorging


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Even een vraagje, morgen is mijn laatste dag vrij, dus moet het morgen nog even snel regelen.

Maar heb in een topic (weet nu dus echt niet meer welke) gelezen over strips die je via een recept van je huisarts kan krijgen om op je littekens te doen.

Zou € 50,- kosten, maar mijn eigen risico is al op, dus ik zou het zo kunnen halen.

Wie kan mij vertellen hoe dat ook al weer heet en wat het precies doet.

En hoeveel dagen nadat je hechtingen eruit zijn gegaan, kan je beginnen met deze strips.

Ik heb ook litteken creme gekregen van de kliniek, maar wil gewoon alles doen om mijn littekens straks zo goed mogelijk te verzorgen, zodat ze over een tijdje niet meer opvallen ( of zo min mogelijk)

Ik hoor het graag, dan kan ik morgen ochtend gelijk voor een recept bellen.

Groetjes Natalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jinxx zei trouwens:

Haha, Dermatix en Cicacare zijn 2 fabrikanten die siliconen-gel en siliconengel-pleisters (gelsheets) leveren

Jij hebt de gel en ik de pleisters.. met de pleisters heb je dus geen nattigheid in je beha Je doet de gelsheet op het litteken drukken, deze zijn zelfklevend. Je moet de draagtijd wel opbouwen, tot minimaal 12 uur per dag (mag tot 24u, maar dat vind ik zelf niet prettig) 1x per dag was je ze met milde zeep, afspoelen onder kraan, drogen met een schone handdoek en hup, weer op je litteken De sheets zijn doorzichtig en voelen een beetje gummy-achtig aan. Je kan ze 2 tot 4 weken gebruiken, daarna moet je nieuwe pakken. Je kan zien, wanneer ze vervangen moeten worden, dan verkleuren ze naar een beetje gelig/melkachtig. Dit houdt in, dat de werking eruit is. ( nu met deze hitte is dat ong na 2 weken)De gel, die jij hebt werkt hetzelfde, met dat verschil idd, dat deze dus 'afgeeft' .

Voordeel van Cicacare t.o.v. Dermatix is : de pleisters knip je op maat uit 1 matje, terwijl dermatix pleisters (gelsheets) verkoopt, die al op maat zijn en waar je steil van achterover slaat, als je de prijs hoort!

1 gelsheet van Cicacare kost vlgs mij rond de € 70,00, is 12x15 cm en je knipt er ongeveer 10 pleisters uit. Uitgerekend kom je dan op 10 weken om te dragen. Het advies is is 8 weken dag en nacht, dus 1 sheet zou voldoende moeten zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Ja dat bedoelde ik ja :rolleyes:

Gebruik nu ook de creme van de kliniek, maar wil gewoon echt het zekere voor het onzeker nemen en er alles aan proberen de littekens zo onopvallend mogelijk te maken.

Ik ga het gelijk even opschrijven en morgenochtend de huisarts even bellen.

Moest toch nog langs om de brief van de kliniek langs te brengen

Thnx

Groetjes Natalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje 70,-..

Toen ik 9 jaar bv had laten doen mocht je juist niks er op smeren.

Nu juist weer wel, als veranderd.

Bij mijn kliniek kan je ook een potje creme kopen voor 50,-.

Doet iedereen dit eigenlijk of zijn er ook mensen die niet smeren?

En is het bewezen dat het helpt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of het helpt, maar probeer gewoon alles wat mogelijk is.

Het is idd duur, maar ik ben gelukkig al door mijn eigen risico heen van € 165 ,-.

Ik krijg het dan dus gewoon vergoed van het ziekenfonds.

Dus ik ga gewoon alles proberen.

Kan iemand mij trouwens nog wel vertellen na hoe lang je met die strips kan beginnen?

Moet ik daar nog even mee wachten?

Mijn hechtingen zijn er afgelopen maandag uit gegaan.

Groetjes Natalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Ik heb geen idee of het helpt, maar probeer gewoon alles wat mogelijk is.

Het is idd duur, maar ik ben gelukkig al door mijn eigen risico heen van € 165 ,-.

Ik krijg het dan dus gewoon vergoed van het ziekenfonds.

Dus ik ga gewoon alles proberen.

Kan iemand mij trouwens nog wel vertellen na hoe lang je met die strips kan beginnen?

Moet ik daar nog even mee wachten?

Mijn hechtingen zijn er afgelopen maandag uit gegaan.

Groetjes Natalie

Hoi Natalie,

Zodra je wondjes dicht zijn en er geen opening meer is door knoopjes van de hechtingen bijvoorbeeld mag je normaliter gaan smeren. Met die strips weet ik het niet exact. Ik heb overigens littekencreme van de Boerhaave kliniek gekregen en die is uitstekend! Ik ben 8 weken PO en mijn littekens zijn MINI en praktisch onzichtbaar!

Succes ermee :)

Liefs,

Dollie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dollie,

Ik heb ook litteken creme van de kliniek gekregen.

Maar denk dan doe ik die strips er ook nog bij voor overdag of 's nachts ofzo.

Alle beetjes helpen denk ik maar.

En krijg het vergoed door het ziekenfonds, dus kan het maar hebben liggen niet waar.

Thnx voor je berichtje.

Liefs Natalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Hoi Dollie,

Ik heb ook litteken creme van de kliniek gekregen.

Maar denk dan doe ik die strips er ook nog bij voor overdag of 's nachts ofzo.

Alle beetjes helpen denk ik maar.

En krijg het vergoed door het ziekenfonds, dus kan het maar hebben liggen niet waar.

Thnx voor je berichtje.

Liefs Natalie

Wat ik doe.. Is 's ochtends na het douchen het eerst dik op smeren en dan een beetje laten drogen. Vervolgens een tweede laag en die ook weer goed inmasseren. En dan 's avonds na het douchen weer.

Maar inderdaad! Volop smeren en plakken maar!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gewoon laten genezen zoals mijn lijf dat doet. Niets smeren en het ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Ik vraag mij ook af of dat nu werkelijk helpt of dat het gewoon marketing is ja verkoop van de producten is ook nodig dus waarom niet zeggen dat het helpt. Maar ja ieder denkt er anders over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daarom was ik ook benieuwd of het bewezen is.

9 jaar geleden mocht je er juist niks op doen!

Mijn oudste zoontje heeft een schissis (hazelipje) en op die littekens mocht je ook niks doen!

50,- een potje.. maar ja ik doe het maar wel, aangezien iedereen het bijna doet..schaap :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook natuurlijk, maar ja de creme voor littekens kreeg ik erbij na de operatie en hoefde ik niet voor te betalen.

En die strips krijg ik via het ziekenfonds, eigen risico is toch al op.

Als ik die strips had moeten kopen, had ik het ook niet gedaan.

Maar nu ik er geen extra geld aan kwijt ben, waarom niet. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tien jaar terug kreeg ik het advies om de borsten te masseren en het litteken te ontzien. Niets gehoord over smeren ofzo. Heb toen wel de littekencrème van Biodermal gekocht. Lekker goedje, weet niet of 't geholpen heeft. Mijn littekentje was zo goed als onzichtbaar (zie foto in de galerij).

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je littekengenezing is. Het ene lichaam vormt mooie littekentjes en het andere minder mooie.

Wat ook kan: misschien vangt een arts wel commissie over een bepaald merk wat hij voorschrijft? :wacko: En natuurlijk varen de klinieken er wel bij om zelf een littekencrème te verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.