Ga naar inhoud

Hoe een beetje fit blijven na bv (6weken thuis)


Summer2

Aanbevolen berichten

Het duurt nog even voordat ik geopereerd wordt, maar wil graag weten hoe jullie een beetje fit blijven als je aan het herstellen bent. Ik blijf 6 weken thuis van mijn werk. Kan ik gewoon lekker een eind gaan wandelen? Mag ik wat buikspieroefeningen doen? Mag ik buiten in de zon zitten, met de boobies bedekt dan. Wat doen jullie om fit te blijven? Denk ook dat ik me snel ga vervelen. 

Thanks alvast meiden! Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag....ik ben nu 16 dagen po en echt zo lui als een varken!  Ik zorg weer voor mijn kinderen en rommel wat in huis maar verder zit ik vooral op de bank en loop af en toe naar de snoepjes kast en de koelkast! Heeeeeeeeeel slechts!  En ik had me zo voorgenomen elke dag te wandelen. Wat wandelen kan al wel snel weer hoor! Buikspieroefeningen zou ik niet doen en ik  de zon zitten zou heerlijk zijn...maar nu niet echt het weer voor!  Dan idd wel goed je borsten beschermen tegen de zon.

Succes straks! En hopen dat je niet zo lui wordt als ik :-)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Syrah:

Goede vraag....ik ben nu 16 dagen po en echt zo lui als een varken!  Ik zorg weer voor mijn kinderen en rommel wat in huis maar verder zit ik vooral op de bank en loop af en toe naar de snoepjes kast en de koelkast! Heeeeeeeeeel slechts!  En ik had me zo voorgenomen elke dag te wandelen. Wat wandelen kan al wel snel weer hoor! Buikspieroefeningen zou ik niet doen en ik  de zon zitten zou heerlijk zijn...maar nu niet echt het weer voor!  Dan idd wel goed je borsten beschermen tegen de zon.

Succes straks! En hopen dat je niet zo lui wordt als ik :-)

X

Ja ik wordt pas in mei geopereerd dus dat is wel een heerlijke periode, hopelijk ga ik wel lekker wandelen, maar wie weet doe ik dat dan ook niet haha. Blijft lastig denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
9 minuten geleden zei Ans1808:

Verveel me de tering. 

Wandelen doe ik ook. In de zon zitten.

Maar baal echt ontzettend dat ik niets kan en dat ik nergens heen kan. En afhankelijk ben van anderen. 

 

Maar goed alles voor een goed doel.

 

Pff ja erg he! Ik doe nu wel wat walking lunges naar de keuken en terug, en 1 trap treden over slaan, meer durf ik niet echt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee durf verder ook niets te doen

De buikspieren train ik een beetje door als ik lig omhoog te komen vanuit de buikspieren.

En dan doe ik dan een paar x.

Uurtje wandelen per dag. Normaal loop ik hard. Maar dan kan echt nog niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Ans1808:

Nee durf verder ook niets te doen

De buikspieren train ik een beetje door als ik lig omhoog te komen vanuit de buikspieren.

En dan doe ik dan een paar x.

Uurtje wandelen per dag. Normaal loop ik hard. Maar dan kan echt nog niet.

 

Ja buikspieren had ik wel wat gedaan met alleen de benen maar weet niet of dat wel mocht dus weer mee gestopt.. daarom wilde ik hier weten hoe het zat, hopelijk weet iemand dat. 

Nee hardlopen gaat niet nee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat fijn dat ik zo'n lui varken ben! Ik kan makkelijk 6 weken lang op de bank of in bed bivakkeren. Nul problemen mee. Het enigste dat ik nodig heb is liters thee en een ipad. Internet slaapt nooit, ik kan uren achter elkaar verdwalen op internet, heeeerlijk! Als ik geen man en kind zou hebben zou ik nooit meer mn bed uitkomen, ook erg eigenlijk :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dames, ik ben 7 kilo aangekomen. Normaal 5 keer per weer intensief krachttraining en veel bewegen, bezig zijn naar helemaal niets doen en veel vreten uit verveling. Enigste voordeel; mijn kont is gegroeid! Nu ben ik 8 weken en weer vol bezig in de gym om mijn achterwerk rond en dik te trainen, biceps te kweken en een sixpack! Bye bye kilo's! Alhoewel het wel erg lekker was te vreten wat ik maar wou hihi.. moeilijk om mijzelf qua voeding te herpakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Girll:

Nou dames, ik ben 7 kilo aangekomen. Normaal 5 keer per weer intensief krachttraining en veel bewegen, bezig zijn naar helemaal niets doen en veel vreten uit verveling. Enigste voordeel; mijn kont is gegroeid! Nu ben ik 8 weken en weer vol bezig in de gym om mijn achterwerk rond en dik te trainen, biceps te kweken en een sixpack! Bye bye kilo's! Alhoewel het wel erg lekker was te vreten wat ik maar wou hihi.. moeilijk om mijzelf qua voeding te herpakken!

Lekker!! Ik wil ook sporten!! :( maargoed ik ben nog niks aangekomen, maar wil wel graag mijn lichte sixpackje terug.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht absoluut niet sporten of oefeningen doen. En al helemaal niet van de buik. Ik wilde gaan wandelen maar helaas kon ik dat pas na 4 weken een beetje normaal. Maar toen was mijn normale leven alweer begonnen en heb je daar toch minder behoefte aan. Was uiteindelijk 3 kg aangekomen incl borsten. Ik heb tot 2 maand PO gewacht tot ik weer ging sporten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Bruisend:

Ik mocht absoluut niet sporten of oefeningen doen. En al helemaal niet van de buik. Ik wilde gaan wandelen maar helaas kon ik dat pas na 4 weken een beetje normaal. Maar toen was mijn normale leven alweer begonnen en heb je daar toch minder behoefte aan. Was uiteindelijk 3 kg aangekomen incl borsten. Ik heb tot 2 maand PO gewacht tot ik weer ging sporten. 

Oke! Ja ik heb zwaar werk dus als ik over 2 weken weer ga werken en dat gaat goed, dan ga ik ook opbouwen met sporten denk ik. Wandelen kon ik vanaf de eerste week al best goed, dus dat was wel lekker! Balen he dat je dan aankomt, maarja dat is er zo weer af toch als je weer begint

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mamalisa:

Is zo'n six pack niet ook ergens te koop? Toch maar eens vragen aan dr Nio, misschien kan hij behalve mijn tieten ook gelijk een sixpack erin zetten :lol:

Dat bestaat wel haha had het laatst op tv gezien bij een man die dat wilde, alleen het eindresultaat hadden ze niet gefilmd helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Summer2 said:

Oke! Ja ik heb zwaar werk dus als ik over 2 weken weer ga werken en dat gaat goed, dan ga ik ook opbouwen met sporten denk ik. Wandelen kon ik vanaf de eerste week al best goed, dus dat was wel lekker! Balen he dat je dan aankomt, maarja dat is er zo weer af toch als je weer begint

 Zou dat absoluut eerst overleggen met je pc! Als hij groen licht geeft oké. Alleen eerder beginnen met sport omdat jij je al goed voelt raad ik absoluut af! Het gaat er namelijk niet om hoe jij je voelt maar wat voor proces je lichaam van binnen mee maakt! En beter die 6 weken niet sporten dan uiteindelijk overmatige kapselvorming krijgen waar je niet meer van af komt. De risico's zijn mij te groot! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bruisend:

 Zou dat absoluut eerst overleggen met je pc! Als hij groen licht geeft oké. Alleen eerder beginnen met sport omdat jij je al goed voelt raad ik absoluut af! Het gaat er namelijk niet om hoe jij je voelt maar wat voor proces je lichaam van binnen mee maakt! En beter die 6 weken niet sporten dan uiteindelijk overmatige kapselvorming krijgen waar je niet meer van af komt. De risico's zijn mij te groot! 

Ik mag na 6 weken weer beginnen met werken, dat is net zo zwaar als hoe ik nomaal sport. Dat heb ik met de controle van 2 weken gevraagd. Maar ik sport pas als ik op het werk gewend ben. Na 3 maanden pas beginnen met krachttraining. Voor de rest doe ik kleine oefeningen, geen hardlopen enzo. Na 3 maanden begin ik met opbouwen krachttraining weer. Zo heb ik het besproken dus neem aan dat dat dan goed zou zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Livelovelaugh

Ik ben nu 2 weken po en doe wat kleine klusjes in huis (koken, vaatwasser, wasjes, droogjes, stoffen, toiletten etc.) maar stofzuigen, dweilen, echt groots boenen niet. Ik vraag me af wanneer de energie weer terug komt of hoe ik die terug moet krijgen. Voorheen sporten ik 5x p week. Ben niet aangekomen haha maar ik hou me dan ook wel aan mijn gewone eetpatroon. Tussen mij oren wil ik wel wandelen maar de puf is er nog niet.... Voel me maar lui..

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Livelovelaugh:

Ik ben nu 2 weken po en doe wat kleine klusjes in huis (koken, vaatwasser, wasjes, droogjes, stoffen, toiletten etc.) maar stofzuigen, dweilen, echt groots boenen niet. Ik vraag me af wanneer de energie weer terug komt of hoe ik die terug moet krijgen. Voorheen sporten ik 5x p week. Ben niet aangekomen haha maar ik hou me dan ook wel aan mijn gewone eetpatroon. Tussen mij oren wil ik wel wandelen maar de puf is er nog niet.... Voel me maar lui..

Erg he pfft. Ik sporten 4x per week, ben ook gelukkig niet aangekomen. Ik ben wel wat fitter al! Al woon ik nog thuis dus hoef niet veel te doen, maar ga wel met walking lunges door de kamer, en ga ook wel wat wandelen als ons mam met de hond gaat wandelen. Misschien ook een idee om alles in walking lunges te doen haha?? Fijn he als je weer kan gaan sporten over een tijdje! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Livelovelaugh
13 minuten geleden zei Summer2:

Erg he pfft. Ik sporten 4x per week, ben ook gelukkig niet aangekomen. Ik ben wel wat fitter al! Al woon ik nog thuis dus hoef niet veel te doen, maar ga wel met walking lunges door de kamer, en ga ook wel wat wandelen als ons mam met de hond gaat wandelen. Misschien ook een idee om alles in walking lunges te doen haha?? Fijn he als je weer kan gaan sporten over een tijdje! 

Ja echt erg haha 

het meelopen met hond uitlaten is al een stok achter de deur! Slim haha. Ik visualiseer me nu helemaal dat je door de kamer lunges aan het doen bent haha. Doe je goed.

maar op de hometrainer mag ook pas na 6 weken toch? Zat te denken dat ik misschien binnenkort wel zou kunnen beginnen met wat rustige cardio maar weet niet goed wanneer weer te beginnen.

over 2 weken sta ik weer ingeroosterd op mijn werk maar twijfel nog of ik dat dan al moet doen. Werk in de horeca en er is dan precies een heel groot feest. Ben dan 4 weken po.

 

maar zit mezelf gewoon beetje in de weg nu hoor haha. Pffff baal gewoon van het weinige puf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Livelovelaugh:

Ja echt erg haha 

het meelopen met hond uitlaten is al een stok achter de deur! Slim haha. Ik visualiseer me nu helemaal dat je door de kamer lunges aan het doen bent haha. Doe je goed.

maar op de hometrainer mag ook pas na 6 weken toch? Zat te denken dat ik misschien binnenkort wel zou kunnen beginnen met wat rustige cardio maar weet niet goed wanneer weer te beginnen.

over 2 weken sta ik weer ingeroosterd op mijn werk maar twijfel nog of ik dat dan al moet doen. Werk in de horeca en er is dan precies een heel groot feest. Ben dan 4 weken po.

 

maar zit mezelf gewoon beetje in de weg nu hoor haha. Pffff baal gewoon van het weinige puf. 

Haha ziet er ook wel grappig uit zo op en neer naar de keuken :D Ja ik kan ook wel wat meer, hometrainer en buikspieren trainen maar weet niet of het mag, nog 2 weken en dan ben ik 6 weken po. Ik heb 6 weken vrij van het werk want moet heel de dag zwaar tillen. Nu ik 4 weken po bn heb ik het idee dat ik alles kan, maar het mag alleen nog niet, dusja nog even geduld, ben zo weer strak daarna (hoop ik) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Livelovelaugh
6 minuten geleden zei Summer2:

Haha ziet er ook wel grappig uit zo op en neer naar de keuken :D Ja ik kan ook wel wat meer, hometrainer en buikspieren trainen maar weet niet of het mag, nog 2 weken en dan ben ik 6 weken po. Ik heb 6 weken vrij van het werk want moet heel de dag zwaar tillen. Nu ik 4 weken po bn heb ik het idee dat ik alles kan, maar het mag alleen nog niet, dusja nog even geduld, ben zo weer strak daarna (hoop ik) 

Ja ik moet dus ook met werk de hele dag zwaar tillen. Denk dat ik me afmeld en me echt netjes aan de 6 weken hou. Vind het anders best eng. Je voelt alsof je alles kan maar er is van binnen veel gebeurd. Dus liever voorzichtig.

ik moet nog 4 weken geduld hebben en dan weer lekker sport-, werk- en normale leeftijden weer oppakken. Komt goed haha maar ja dat geduld hebben is toch een dingetje haha

en oooo wat kijk ik er naar uit om in bad te liggen. Hechtingen zij. Er bij uit maar voor zover ik gelezen heb mag je pas na 6 weken in bad liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Livelovelaugh:

Ja ik moet dus ook met werk de hele dag zwaar tillen. Denk dat ik me afmeld en me echt netjes aan de 6 weken hou. Vind het anders best eng. Je voelt alsof je alles kan maar er is van binnen veel gebeurd. Dus liever voorzichtig.

ik moet nog 4 weken geduld hebben en dan weer lekker sport-, werk- en normale leeftijden weer oppakken. Komt goed haha maar ja dat geduld hebben is toch een dingetje haha

en oooo wat kijk ik er naar uit om in bad te liggen. Hechtingen zij. Er bij uit maar voor zover ik gelezen heb mag je pas na 6 weken in bad liggen.

Klopt na 6 weken mag je weer in bad volgensmij. Dan mag je ook beginnen met smeren enzo. Ik zou dan ook echt de 6 weken aanhouden voor het werk, en daarna rustig opbouwen. Beter iets langer weg van het werk dan dat je straks weer onder het mes moet omdat er iets aan de hand is. 

Haha ik begrijp je hoor ondanks de typfouten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.