Ga naar inhoud

10 dagen po en kriebelhoest


ambrs

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Maak me een beetje zorgen ik ben vandaag 10 dagen po. Maar heb sinds vanmorgen ineens een hele erge kriebel in mijn keel dat ik moet hoesten echt super irritant. Maar het ergste is dat ik bang ben dat ik mijn littekens open hoest want die gaan heel erg trekken met het hoesten. Of zijn ze na 10 dagen wel al dicht? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Hoef je je niet echt zorgen over te maken hoor :)
Na tien dagen zijn de wonden normaal gesproken wel zover dicht dat ze niet zomaar open gaan.. Verder is het gehecht, dus kan er weinig mee mis gaan. 

Vind je het erg vervelend, vraag dan aan je huisarts of je wat codeine mag hebben OF je haalt bij de drogist een hoestdrank tegen kriebelhoest... 
Beetje balen als je nu verkouden zou worden hihi, maar mocht het doorzetten: beterschap alvast! 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Hoef je je niet echt zorgen over te maken hoor :)
Na tien dagen zijn de wonden normaal gesproken wel zover dicht dat ze niet zomaar open gaan.. Verder is het gehecht, dus kan er weinig mee mis gaan. 

Vind je het erg vervelend, vraag dan aan je huisarts of je wat codeine mag hebben OF je haalt bij de drogist een hoestdrank tegen kriebelhoest... 
Beetje balen als je nu verkouden zou worden hihi, maar mocht het doorzetten: beterschap alvast! 

xx BB

Oké pfieuw.. Ja heb al 3 verschillende hoestdrankjes staan en codeine is onderweg! Bedankt voor je reactie.xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen idee. 

Heb nu ook kriebelhoest en heb die tip gekregen van een familiekennis.

En idd bij mij werkt het.

Niet tegen slijmen maar wel tegen kriebelhoest. :-)

Liefs J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, is vervelend als er druk op de wonden komt te staan door het hoesten.  Neem idd maar eengoede hoestdrankof codeïne .Waar ik heel bang voor ben is 'overgeven na de operatie'. Ik word namelijk altijd zo ziek van narcose....pffffff. Zelfs als ze iets tegen de misselijkheid door het Infuus doen, lig ik nog de hele dag en nacht na een operatie te kotsen. En dat lijkt me ook eng voor de wonden. ... Want dan zijn ze natuurlijk nog helemaal vers. 

Gr. Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Jaydee:

Ja, is vervelend als er druk op de wonden komt te staan door het hoesten.  Neem idd maar eengoede hoestdrankof codeïne .Waar ik heel bang voor ben is 'overgeven na de operatie'. Ik word namelijk altijd zo ziek van narcose....pffffff. Zelfs als ze iets tegen de misselijkheid door het Infuus doen, lig ik nog de hele dag en nacht na een operatie te kotsen. En dat lijkt me ook eng voor de wonden. ... Want dan zijn ze natuurlijk nog helemaal vers. 

Gr. Jaydee

Goed je boobs vasthouden als je moet overgeven... Misschien dat de druk wat minder is dan.. 
Wel balen hoor dat je er altijd zo ziek van bent.. jak..

 

 

19 minuten geleden zei Miss_J:

Heb geen idee. 

Heb nu ook kriebelhoest en heb die tip gekregen van een familiekennis.

En idd bij mij werkt het.

Niet tegen slijmen maar wel tegen kriebelhoest. :-)

Liefs J.

Ja het zorgt natuurlijk voor slijm.. Dat kan wel helpen tegen kriebel.. 
Zit natuurlijk wat in.. :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best_boobie, ja, ik ga idd mijn boobs goed vasthouden, want braken gaat meestal met een behoorlijk grote kracht. ... Dus een beetje tegendruk uitoefenen op de boobies. En duimen dat de misselijkheid heel snel weer over zal zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, maar duimen zul je tussendoor moeten doen.. Lastig hoor om te duimen en tegelijkertijd je boobs vast te houden :P

21 minuten geleden zei Jaydee:

Best_boobie, ja, ik ga idd mijn boobs goed vasthouden, want braken gaat meestal met een behoorlijk grote kracht. ... Dus een beetje tegendruk uitoefenen op de boobies. En duimen dat de misselijkheid heel snel weer over zal zijn ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei best_boobie:

yep, maar duimen zul je tussendoor moeten doen.. Lastig hoor om te duimen en tegelijkertijd je boobs vast te houden :P

Dan gaan we het nog anders doen; Ik geef jou de operatiedatum door... Dan hou ik de boobies vast en jij duimt voor me. .... Want andersom gaat lastig worden hè? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begon de dag na de operatie te blaffen.. leek wel een zeehond. Bleek een bronchitis te zijn. Heb me 2 weken lang helemaal rauw gehoest... maar ze zitten er nog in hoor ;) maak je daar niet druk om. Deed alleen wel zeer. 

Eerste keer niezen was ook zo pijnlijk 

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig gister bij de huisarts geweest voor kriebelhoest bij mijn zoontej

Avies was suikerwater.

Ik had er ook heel veel last van in mijn eerste week! Killing! 

Naast mijn bed zuigtabletten gehad en codeine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een remedie van vroeger:

Lauwe melk voor het slapen gaan en een ui in stukken snijden en op je nachtkastje zetten.

Het stinkt enorm maar helpt wel.

Uien nemen alle bacteriën op. 

De dag erna je kamer verluchten en de geur is weg. De ui wel niet meer gebruiken voor je soep, even gewoon in de vuilnisbak doen :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, even om te laten weten. 

Ik had gistereb griep. Koorts, hoesten, hoofdpijn, spierpijn. Het kon niet op. 

Volgende week vrijdag wordt ik geopereerd dus ik dacht: dit is de foute timing om ziek te worden. 

Ik sneed een ui in stukken en stelde die op mn kamer. 

En raar maar waar, deze ochtend. 

Geen koorts, geen spierpijn, geen hoofdpijn. Enkel nog een beetje slijmen. 

SUper remedie!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Miss_J:

Hey meiden, even om te laten weten. 

Ik had gistereb griep. Koorts, hoesten, hoofdpijn, spierpijn. Het kon niet op. 

Volgende week vrijdag wordt ik geopereerd dus ik dacht: dit is de foute timing om ziek te worden. 

Ik sneed een ui in stukken en stelde die op mn kamer. 

En raar maar waar, deze ochtend. 

Geen koorts, geen spierpijn, geen hoofdpijn. Enkel nog een beetje slijmen. 

SUper remedie!!! 

Super!!!

Goeie ui zeg! Hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Miss_J:

Hey meiden, even om te laten weten. 

Ik had gistereb griep. Koorts, hoesten, hoofdpijn, spierpijn. Het kon niet op. 

Volgende week vrijdag wordt ik geopereerd dus ik dacht: dit is de foute timing om ziek te worden. 

Ik sneed een ui in stukken en stelde die op mn kamer. 

En raar maar waar, deze ochtend. 

Geen koorts, geen spierpijn, geen hoofdpijn. Enkel nog een beetje slijmen. 

SUper remedie!!! 

Wauw! Dat ga ik vannacht ook proberen hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was eerst een beetje sceptisch maar zo te zien werkt het echt. 

Een grootmoedersideetje van in de tijd dat ze geen medicijnen konden betalen :P

Kheb liever natuurlijke oplossingen dan medicijnen dus ja...

:-) :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.