Ga naar inhoud

Borstvoeding na borstlift?


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil graag een borstlift laten doen (slechts overtollig huid weghalen en tepel wat naar boven verplaatsen). Ik heb nu alleen twee artsen gesproken. De een zegt dat je na een borstlift gewoon borstvoeding kunt geven, de andere arts zegt dat de kans best groot is dat het niet meer kan. En ik wil nog kinderen.. 
Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Het geven van borstvoeding is eigelijk niet meer mogenlijk als de tepel is verplaatst, losgehaald. De melk kanalen/uitgangen die door de tepel heen lopen zijn dan namelijk door gesneden. Als er een borstoperatie plaats vind waarbij de tepel op zijn plaats blijft kan het vaak nog wel. In de regel zie je wel dat moeders die borstvoeding geven na een borstoperatie, bvk of reconstructie, minder melk uit de betreffende borst geven. Als het gaat om 1 borst, kan je toch nog zelf voeden omdat borstvoeding een vraag en aanbod systeem is. Je zou de andere borst dus meer kunnen laten produceren door vaker aan te leggen.

Succes met je keuze, groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.