Ga naar inhoud

Bijna 6 mnd po en ik kan nog steeds niks velen


Aanbevolen berichten

Weet niet of ik het goed plaats hier.

Ik ben bijna 6 mnd po, alles is goed hersteld enzo. Wel heb ik nog gevoelloze tepels, wat ik jammer vind.

Ik kan alleen nog steeds geen aanraking verdragen, als er in de tepels geknepen wordt geeft dit zo'n rotgevoel, het is gevoelloos maar het voelt alsof iemand op mijn tieten staat. Ook als er in mijn borsten geknepen wordt voelt het alsof er een ballon in zit die kapot gedrukt wordt. Ik voel dat er van binnen teveel op spanning staat. Mijn borsten zijn soepel en zacht dus daar kan het niet aan liggen. Ik baal hiervan ook omdat het een belemmering is met sex, herkent iemand dit en gaat het nog voorbij?

Als ik dit vantevoren had geweten, had ik geen bv gedaan, ik heb prachtige borsten gekregen. Maar het is nu echt kijken met je ogen en niet met je handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm. Bij mij voelt aanraking ook niet per se prettig, maar ook niet onprettig. Wat vast staat is dat het heel anders is dan voorheen!

Maar dat je niks kan verdragen, is wel heel rot! Sorry meid ik weet hier niks op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid,

Het kan tot zeker een jaar of langer duren eer pijn, ander gevoel etc volledig weg/veranderd zijn, ondanks dat de buitenkant goed genezen is en de borsten zacht aanvoelen, is de genezing binnenin nog steeds aan de gang.

Bij de ene persoon duurt het langer dan de andere, en het heeft gewoon echt tijd nodig

.

Bij de 1 voelt de pijn branderig aan en de ander krijgt steken of een strak gevoel, iedereen geneest anders,zo kan het gevoel in beide borsten ook totaal anders zijn.

Het is lastig, maar je geduld word nog iets langer op de proef gesteld.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lastig zeg! Misschien inderdaad nog geduld hebben.

Ik ben pas 3 weken po en 1 borst heeft een heel gevoelige tepel en huid.

Hopelijk trekt dit ook nog weg

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Desert-rose

Bedankt voor je uitleg, genezing duurde sws al langer bij mij, dus dan zal ik zeker rekening moeten houden op ruim een jaar?

Maar kan het dan geen kwaad als er in geknepen wordt? Want ik wil geen problemen met de genezing van binnen. Ik dacht echt dat het na 6 weken genezen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kapsel is gewoon aangemaakt,en dit gebeurt de eerste 6 weken,daarom moet je je ook aan de regels houden, maar het weefsel etc binnenin moet ook verder genezen,en dat heeft gewoon veel langer de tijd nodig.

In borsten knijpen etc na 6 mnd kan echt geen kwaad, die genezing gaat gewoon langzaamaan door, daar hoef je je geen zorgen om te maken

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij voorlichting wat borstvergroting betreft wordt idd meestal gesproken over zes weken, maar er wordt meestal wel bij gezegd dat het pas helemaal klaar is na ongeveer een jaar...
Ik kreeg zelfs ná dat jaar nog meer gevoel, denk dat ik pas na anderhalf jaar op het gevoel in mijn borsten zat, wat ik nu heb. Ook de zachtheid gaat nog toenemen, bij mij duurde dat ook wel zeker 8-9 maanden volgens mij, tot ze op hun zachtst waren.

Ik heb je topic even naar het vragenhoekje verplaatst, aangezien dit gewoon een vraag is en geen complicatie :)

Nog eventjes geduld :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok als er bijhalve het nare gevoel er niks mee kan gebeuren ben ik al gerustgesteld.

Ik dacht door dat ballon-druk gevoel dat er mss een gescheurd kapsel ofzo zou komen. Ik kan ook niet echt uitleggen hoe het aanvoelt.

Dus weer geduld, ook voor mijn man haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp eigenlijk niet goed hoezo je geen gevoel in de tepels meer hebt na de operatie.

ik had vanaf de ingreep juist heel gevoelige tepels.

ze komen toch helemaal niet in de buurt van de tepelzone.

teminste als je de insisie onder in de borstplooi hebt.

of is bij jouw de insisie bij de tepel gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp eigenlijk niet goed hoezo je geen gevoel in de tepels meer hebt na de operatie.

ik had vanaf de ingreep juist heel gevoelige tepels.

ze komen toch helemaal niet in de buurt van de tepelzone.

teminste als je de insisie onder in de borstplooi hebt.

of is bij jouw de insisie bij de tepel gemaakt?

ze komen idd niet in de buurt van de tepelhof, bij een bv via borstplooi, maar het komt doordat de tepel en de huid word opgerekt, en dus rekken de zenuwen ook op/uit, en dat kan bij de 1 een verdoofd gevoel geven, en bij de ander weer net een extra zenuw prikkel opleveren.

Ook zitten er in de borstplooi zenuwen die verbonden zijn met de tepel.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik hoor! mijn tepels reageren wel, en zijn niet gevoelloos mr bij bepaalde aanraking voelt het wel raar aan.

ik heb vooral nog "last" van een verdoofd gevoel onder de tepel,gwn het onderste stuk vd borst..ik voel de aanraking wel maar eerder als een slecht verdoofd stukje..

mr ik maak mij geen zorgen ben een dikke 3 maand PO en ik weet dat het herstel vd zenuwen lang kan duren vr de rest heb ik geen pijn of ongemakken..en ben er superblij mee. de rest zal ng wel volgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 11 maanden PO, en mijn borsten zijn nog steeds wat gevoelig en aanraken is ook niet altijd even prettig, het rare gevoel in m'n tepels heeft zeker 8 maanden geduurd. De linker reageerde wel op kou en de rechter niet, de ene werd dan hard terwijl er met de anders niets gebeurde :) wel btje vreemd haha. Maar ook dat is pas sinds de afgelopen 2 maandjes weer gelijk getrokken.

Stukje bij beetje wordt het allemaal beter en trekt het gevoelige weg.... Geduld is zelfs na 11 maandjes nog steeds t sleutelwoord in mijn geval. Maar heb er alle vertrouwen in en zou ze niet meer willen missen :)

Snap dat t vervelend is maar geef het nog even de tijd en maak je er geen zorgen om, Komt helemaal goed!!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen Heanne dat het niet fijn is. Ik heb juist heel veel meer gevoel in mijn tepels gekregen. En is na 6 maanden nog niet minder geworden (moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind) . Ik hoop voor jou dat het ook nog veranderd want inderdaad alleen kijken naar de borsten is ook niet alles. Knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.