Ga naar inhoud

Sebil52 : 9 december 2015 : Dr. de Vreeze : ASZ Zwijndrecht


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben 52 jaar, had 85e en heb op 9 december 2015 een bvk ondergaan in het ASZ te Zwijndrecht. Uiteindelijk hoop ik op een c cup uit te komen. Mijn pc vond dit ook geen probleem maar beloofde natuurlijk niks.

Omdat ik al heel veel informatie via dit forum heb gekregen, wil ik ook mijn ervaringen met jullie delen. Mijn operatieverslag zal ik daarom in die rubriek zetten.

Waar ik heel benieuwd naar ben is jullie ervaring met de zwellingen na de operatie. Net na mijn operatie had ik zeker wel een c cup maar nu 1,5 week verder een d cup. Toch wel een kleine teleurstelling.....

Volgende week mogen de hechtingen er uit en ben dus benieuwd wat de pc er van vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Op 9 december 2015 ben ik geopereerd en ben van 85e naar hopelijk 85c gegaan (eindresultaat is nu nog niet bereikt). Aan de ene kant 300 cc en aan de andere kant 350 cc weggehaald (of was het nou gram? - moet ik nog vragen)

In dit ziekenhuis moet je na deze operatie een nachtje blijven.

Al een paar jaar liep ik met de wens om een bvk te laten doen en uiteindelijk deze zomer de knoop doorgehakt. Ik had last van nek- en schouderklachten en hoofdpijn. Via de huisarts een doorverwijzing gekregen voor het ASZ. Een privé kliniek was ook mogelijk maar ik heb uiteindelijk voor het ziekenhuis gekozen. Reden: bij complicaties hoef je niet meer vervoerd te worden, je ligt tenslotte al in een ziekenhuis.

In oktober een kennismakingsgesprek gehad en de pc stond achter mijn wens. Toestemming van de zorgverzekeraar was snel binnen en de datum kon gepland worden. Ik vond 9 december een mooie datum.

's-morgens om 07.45 uur moest ik me melden. Ik kreeg een privé kamer! Dat is de policy van het ziekenhuis: vrouwen die een operatie aan borsten of gynaecologische operaties hebben ondergaan worden zoveel mogelijk op een privé kamer gelegd - ik vond het top.

Om 09.15 richting OK, op de 'voorkamer' heeft de pc eerst nog de boel afgetekend. Daarna richting OK. Van de anesthesist mocht ik nog een mooie droom uitkiezen en was direct daarna onder zeil. Ik had moeite om weer wakker te worden en het lijkt of die zusters dan wel erg hard aan je bed staan te roepen. Ik moest nog mijn sportbh aan en met wat moeite lukte het me om even wat rechtop te komen. Wat ik wel direct zag dat ik de c-cup bh aan kreeg en daar was ik toch wel even blij mee.

Terug op de kamer kostte het me wel moeite om wakker te worden maar ik was gelukkig niet misselijk. Ik had aan iedere kant een drain maar had daar op zich geen last van. Al snel kon ik naar de wc dus dat was prima (heerlijk hoor zo'n privé kamer). Mijn man was er ook maar die heb ik maar weer weg gestuurd want ik kon m'n ogen amper open houden. Af en toe kwam een zuster kijken maar het ging allemaal prima. Om een uur of 1 nog een boterham gegeten en veel liggen doezelen. De middag heb ik niet echt bewust meegemaakt geloof ik. Tegen een uur of 5 kwam de pc langs met de mededeling dat alles prima was gegaan, dat hij tevreden was en dat er in totaal 650 cc/gr was weggehaald. Omdat hij de volgende dag op een andere locatie was, zou een andere pc mij de volgende ochtend controleren.

's-Morgens bij de opname had ik nog een maaltijd uitgekozen - toen leek chili con carne me heerlijk! Maar je begrijpt - na de operatie was dat toch niet zo'n goed idee..... Dat was natuurlijk geen probleem en kreeg ik gewoon 2 boterhammen met wat beleg en wat fruit. Zo langzamerhand werd ik weer wat helderder en voelde me verder ook nog steeds goed. 's-Nachts niet lekker geslapen maar dat had ik ook niet verwacht.

De volgende ochtend stond om half negen inderdaad al de andere pc aan mijn bed. Hij heeft wat bekeken en gaf toestemming om naar huis te gaan. Na het verwijderen van de drains mocht ik naar huis.

De eerste paar dagen was ik best wel moe en kon me slecht concentreren. Ik had van te voren al wat films en series uitgekozen die ik wilde zien maar tot nu toe heb ik nog niks gekeken. Alleen een tijdschrift of een spelletje lukte me wel.

De laatste twee dagen heb ik een kleine wandeling gemaakt en dat gaat aardig.

Het enige waar ik nu nog 'last' van heb, zijn gezwollen borsten. Dat begon pas een paar dagen na de operatie en ik draag nu dan ook weer een bh d-cup. Ik heb nog gebeld met het ziekenhuis maar ik moet geduld hebben......

Woensdag 23 december gaan de hechtingen er uit - ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum , en gefeliciteerd met je nieuwe kleinere boobs ..

Leg je nu nog niet vast op een cup maat , want er veranderd met de tijd nog zoveel ...

Zwelling heeft een tijdje nodig ...niet ongeduldig worden ..

Succes met je verdere herstel ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sebel52,

Afgelopen woensdag was ik ook twee weken po en mochten mijn hechtigen eruit. Nu is mijn linkerborst meer gezwollen dan eerst naar mijn idee.

Laat je even weten wat de pc zegt?

Ik voel me verder goed en geen koorts, alleen die zwelling en dat voelt ook strak. Hoe voel jij je verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leya

Gisteravond voor de zekerheid met het zkh gebeld. kreeg het advies om vanochtend langs de SEH te gaan omdat ze willen checken of er toch geen ontsteking zit. Ik heb geen koorts dus echt haast had het niet.

Ben net weer teug en ben gerustgesteld. Bij mij is het nu 10 dagen geleden en het is bij een bvk normaal dat de zwellingen eerst toenemen. Je lijf is nu bezig te herstellen en dat gaat gepaard met ontstekingsreacties (hoeft dus geen 'echte' ontsteking te zijn). Aanstaande woensdag staat mijn afspraak bij de pc en ik hoef verder niets bijzonders te doen of medicijnen te slikken. Wel in de gaten blijven houden dat ik geen koorts krijg want dan moet ik weer contact opnemen.

De dokter heeft aardig zitten voelen dus nu een wat beurs gevoel. Ik heb daarom toch maar weer een pijnstiller genomen - ibuprofen want die is ook ontstekingsremmend.

Hopelijk heb je wat aan deze info en anders gewoon zelf bellen! Ieder lijf is toch anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt voor je reactie.

Ik ga morgen toch ook even langs het ziekenhuis en doe vandaag tien stappen terug. De zwelling wordt erger en het is ook opeens helemaal geel terwijl ik niet eens blauw ben geweest. Toch even voor de zekerheid naar laten kijken.

Fijn dat je een beetje gerustgesteld bent. Hebben ze niks gezegd over koelen oid?

En heb jij ik beide borsten zwelling? Want mijn rechterborst ziet er gewoon normaal uit, maar die linker lijkt achteruit te gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig is ook bij mij de linkerborst meer gezwollen dan de rechter.

Het kan zijn dat je een bloeduitstorting wat dieper hebt zitten. Daardoor zag je niet dat het echt blauw was maar nu met het genezen wel dat het geel wordt.

Over koelen ben ik helemaal vergeten te vragen. Ik heb dat gisteren 2x gedaan maar ik laat het nu maar even zitten. Als je morgen daar een antwoord op krijgt dan hoor ik het graag.

Succes morgen en hopelijk hoort het ook gewoon bij het genezingsproces!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch ook maar even de HAP gebeld. Zolang er geen koorts is is er geen paniek. Wel werd me aangeraden morgen even met de poli te bellen en er even naar te laten kijken. Mocht ik toch koorts krijgen mocht ik langskomen .

Voor nu iets gerustgesteld en ik houd je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum ...en gefeliciteerd met je nieuwe boobs ..

Zwelling heb ik na de Bvk niet gehad ...maar had dan ook 1 week drains .

Die mochten er namelijk pas uit als ik minder dan 20 CC over 24 uur had .

Laat je niet gek maken nu door cup maten ...je borsten gaan met de tijd nog zo veranderen ...

Ik ben trouwens van een 85/F naar een 85/B gegaan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Ik ben vandaag voor de zekerheid naar het zkh geweest. Geen ontsteking maar wel reactie op het genezingsproces.

Bij mij gingen de drains er de volgende dag al uit. Achteraf misschien toch iets te vroeg......

Woensdag 23/12 voor controle dan is het 2 weken na mijn operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update mbt de zwellingen.

Zondagnacht en maandag regelmatig rare tintelingen/huiveringen/rillingen in beide borsten en bovenarmen!?!? gevoeld. Gelukkig had ik afleiding want 's-morgens kwam een vriendin langs en 's-middags m'n leidinggevende. Toen ik voor het douchen mijn beha uitdeed, waren m'n borsten opeens geslonken! De spanning was een stuk minder, geen glimmende huid meer en de omvang was zeker weer een halve cup minder.

Wat is je lichaam toch een wonderlijk iets. Ben nu nog meer gemotiveerd om goed voor mezelf te zorgen. Dus gezond en lekker eten, en een goede balans tussen wat bewegen en rust.

Ik zie er nu minder tegenop als de pc morgen besluit om de hechtingen eruit te halen of knoopjes los te knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend op het 'verbandenspreekuur' geweest. Ik dacht dat de pc dat zou doen maar niet dus. Dat is vast het verschil tussen een kliniek en een gewoon ziekenhuis. De verpleegkundige die mij hielp was alleraardigst en deskundig hoor maar ik dacht dat de pc erbij zou zijn om z'n werk te bewonderen.....

Hier en daar is een knoopje weggeknipt en zijn er nieuwe pleisters opgegaan. Deze moeten de littekens de komende twee weken nog ondersteunen. Daarna mogen ze er definitief af en mag ik gaan smeren met een crème.

De littekens zagen er mooi uit. Tot nu toe is niks opengesprongen dus fingers crossed dat het zo blijft. Het drielandenpunt zat ook netjes dicht. Anders is er op dit forum nog een uitgebreide topic om daar tips op te halen!

Nu pas begin maart '16 bij de pc op controle. Tenzij er iets is want dan mag je altijd bellen/langskomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Inmiddels 7 wkn po en ik ben blij met het resultaat. Nog wel onder behandeling bij fysio (lymfedrainage) maar genezing gaat allemaal voorspoedig. Sinds vorige week ben ik weer aan het sporten en ook dat gaat prima. 

Ik plaats hieronder een paar foto's want een album opmaken lukt niet. Helaas heb ik pas vanaf 2,5 wkn (26/12/15) po foto's gemaakt. Na 4 weken mochten de pleisters eraf en de huid was behoorlijk geïrriteerd en beschadigd. Na een week smeren met littekencreme zag het er gelukkig een stuk beter uit. De laatste foto is van 26/1 - 7 wkn po.

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet bij jou bijna niets van de littekens, goed zeg! 

Ik ben nu bijna 2,5 week po en hoop dat het bij mij er net zo rustig uit gaat zien als bij jou,  bij mijn foto's zie je dat het echt wel heel erg blauw ( nou ja, geel) is.

Geniet van je nieuwe mooie borsten!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit meid!! En je bent dus nog steeds bezig met die lymfedrainage. Echt fijn dat dat zo goed helpt :35:

Wat ging er mis met het aanmaken van een album? Laat maar even weten, misschien dat ik je ermee kan helpen. 
Als je het geprobeerd hebt via Iphone of Ipad, dan is het handig om de Chrome-app te installeren op die apparaten en daarin het forum te openen. Meestal lukt het dan wel :)
Soms ligt het echter ook aan de grootte van je foto, dan helpt het om hem een stuk kleiner te maken.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cestla04, Ik had 1 behoorlijke bloeduitstorting verder niet veel blauwe plekken. Bij mij zat het meer aan de binnenkant (zwelling) vooral in de linkerborst. Dat zie je niet goed op de eerste foto maar het was een behoorlijk verschil. Gelukkig is de boel goed aan het herstellen en ik heb natuurlijk veel baat bij de fysio.

Ik heb je foto's gezien en de vorm is echt top! Die blauwe/gele plekken trekken echt wel weg hoor.  Geduld hebben maar ja dat valt niet altijd mee. En als het mag van de pc lekker smeren! Kies een product dat voor jou het prettigst voelt. Ik heb littekencreme van biodermal met vitamine e maar daar zijn de wetenschappers ook over verdeeld. Als er maar geen alcohol inzet en het liefst ook geen parfum. Op het forum vind je vast meer ervaringen.

 

BB, het ging mis bij de laatste stap. Ik had bij de foto's commentaar toegevoegd en hoefde alleen nog maar af te sluiten. Ik kon klikken wat ik wilde maar stap4 pakte hij niet. Ik heb overigensvoor de zekerheid  op de computer gewerkt. Ik kreeg geen foutmelding dus ik weet niet wat er is mis gegaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou , het ziet er super netjes uit voor 7 weken .

Ook je drie landen punt is mooi dicht .

Zo te zien moet je verticale litteken nog iets versoepelen , maar dat gaat goed komen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.