Ga naar inhoud

carrotbread : november 2015 : Dr. Mesters : Cosmedic


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, aangenaam kennis te maken!

Ik ben carrotbread, een jongedame van 22 zomers jong. Na jarenlang erg ontevreden te zijn over mijn borsten en een groot 'alleen-op-de-wereld' gevoel kwam ik er achter dat ik tubulaire borsten had. Bij mij uitte zich dit in erg hangende borsten en grote tepelhoven (ze bedekte minstens de helft van mijn borst). Een jaar geleden had ik nog een D-cup, maar door gewichtsverlies door stress werd dat een slappe C, wat het voor mij allemaal nog erger maakte. De schaamte nam jarenlang de overhand waardoor ik er nooit met mensen over sprak, maar wel in mijn hoofd plannen smeedde om naar een PC te stappen. Iets wat ik na jaren eindelijk heb durven doen, een aantal maanden geleden. Alle schaamte overboord, ik was er klaar voor! En... sinds drie weken ben ik - dankzij een borstlift - de gelukkige eigenaresse van borsten die meer 'van mij' voelen dan mijn oude ooit gedaan hebben! Het resultaat mag er nu al wezen, ik ben de gelukkigste borst-bezitster ter wereld.

Sinds een tijdje lees ik mee op het forum om o.a. ervaringen van anderen te lezen. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ils74 en BB!

Ik had gelukkig nog erg veel volume van mezelf en het idee van protheses stond me niet aan. Ik vind een volle C/kleine D erg passen bij mijn bouw en de PC dacht ook mooi resultaat te kunnen krijgen met enkel een lift. Er is veel huid weggehaald rondom mijn tepelhof en ik heb een anker incisie gehad, tevens een héél klein beetje weefsel uit mijn ene borst gehaald om ze weer gelijk te maken. Ze zijn nu hartstikke 'perky' en ik helemaal happy! Nu hoop ik nog borstvoeding te kunnen geven als de tijd rijp is. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook nog van plan om een verslag te maken, maar ik zal het dan hier wat aanvullen.

In tegenstelling tot veel anderen heb ik maar één consult bij één PC gehad, Dokter Mesters van Cosmedic, aangeraden door iemand die deze operaties vaak doet met haar. Tijdens het consult nam ze erg haar tijd voor me en voelde ik een goede klik. Ze wist precies wat ik wilde, luisterde goed en deed suggesties die aansloten bij waar ik naar zocht. Ze was erg realistisch en legde uit wat ze wel en niet kon veranderen. Heel direct ook! Omdat ik al zo lang nagedacht had over wat ik wilde en al veel online research gedaan had, was ik meteen om! Zij was de eerste die benoemde dat ik inderdaad een aangeboren afwijking aan mijn borsten had en beloofde me er iets moois van te gaan maken. Als kers op de taart stelde ze (totaal onverwachts) voor om te kijken of ze mijn operatie vergoed kon krijgen, omdat het toch al zo'n last is geweest voor me. En... dat lukte! Een borstlift met tepelhofverkleining en innimini-reductie aan de rechterkant.

De dag van de operatie was er één met een gouden randje. Door connecties in het ziekenhuis werd er super goed voor me gezorgd en iedereen was onwijs lief. Lachen gieren brullen in de operatiekamer. Dr. Mesters drukte me nog op mijn hart dat het prachtig zou worden. Nou, ze heeft niet gelogen, ik ben onwijs blij! (En de narcose was hilarisch) De operatie duurde twee uur en toen ik weer wakker was kwam ze nog even bij me kijken. Als privilege-behandeling kreeg ik haar 06 zodat ik met vragen na de operatie direct bij haar terecht zou kunnen. Dit zal wel niet de normale gang van zaken zijn, maar voor mij maakte dat het af. Na een nachtje slapen in het ziekenhuis mocht ik naar huis.

Na de operatie gingen er helaas wat dingen mis. In de eerste dagen PO erg veel pijn gehad die ik moeilijk met pijnstillers kon onderdrukken. Gelukkig goede opvang gehad, tot 6 dagen PO; de dag dat ik weer (alleen) naar mijn eigen huisje ging. Die nacht hoge koorts gekregen, griephuid, ijlen, de hele mikmak. Ik ben zelden zo ziek geweest. Vrijdag de poli gebeld, die maakte zich geen zorgen want de griep heerste erg, maar ik moest de koorts wel in de gaten blijven houden. Toen de koorts weer gezakt was kreeg ik een maagslijmvliesontsteking door alle ibuprofen.... Auw! Huisartenpost bezorgd, de zoveelste pillen voorgeschreven gekregen en uiteindelijk ook daar vanaf gekomen.

Gelukkig stond dit alles los van mijn borsten en zijn die onwijs goed aan het genezen, al zeg ik het zelf. Het is wonderbaarlijk hoe snel huid weer aan elkaar kan groeien! Ik vind het wel tricky om foto's online te zetten, maar mocht iemand benieuwd zijn naar voor -en na-foto's, dan kan ik die wel geven. :) Ik weet hoeveel het mij hielp toen ik eindelijk foto's online had gevonden van mensen met eenzelfde soort borsten als ik had. Zo fijn om niet alleen te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik lees dat jou borstvergroting/correctie vergoed is door je verzekering. Woon jij in België of in Nederland?

Ik lees namelijk alleen maar verhalen dat het niet vergoed word, heb zelf ook tubulaire borsten type 3 en ben er vanuit gegaan geen vergoeding te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kattie, ik woon in Nederland en moet je teleurstellen: ik heb ontzettend veel geluk gehad met mijn PC. Zij heeft wat met data gesjoemeld (lees: gefraudeerd) waardoor het voor de verzekering leek op een noodzakelijke borstverkleining. In principe wordt deze ingreep inderdaad niet vergoed, dat is ook waar ik vanuit was gegaan. Maar ze was van mening dat het al vervelend genoeg was dat ik een 'aangeboren afwijking' had en dat ik dit verdiende. Wellicht scheelde het ook dat ik niet om een vergroting vroeg en dus echt alleen maar af wilde van deze afwijking. Dus het geld dat ik bij elkaar gespaard had, krijgt nu een mooie nieuwe bestemming!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad heel super dat zij het zo voor elkaar heeft gekregen! Jeetje dat heb je zeker onwijs veel geluk gehad.

Ik stond er daarom ook zo van te kijken dat jij wel een vergoeding hebt gekregen. Denk ga het toch Ff vragen.

IK heb zelf nu wel het geluk dat mijn vader 1 tiet, zoals hij dat zegt ;-), voor me wil betalen omdat hij mij voor de helft heeft gemaakt hihi.

Daar ben ik wel onwijs blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.