Ga naar inhoud

-Angelina- : 17 augustus 2010 : Dr. Koopmann : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

Hey Angelina,

Jee, 't is al je grote dag vandaag!!! Je zult ze nu zeker al hebben, dus bij deze, gefeliciteerd!!! :1bouncingboobs: Hoop dat alles goed is meegevallen en je niet te veel pijn hebt! Doe lekker rustig aan en laat je goed verwennen! Als je er klaar voor bent zie ik graag je verslagje tegemoet! :62:

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie lieve berichtjes. Was heel erg blij om ze te lezen. :wub:

IK HEB ZE!!! Kan nog steeds niet geloven en elke keer moet ik eventjes cheken of ze nog aan me zitten, hihi. Ze zijn nog heel strak ingepakt, dus ga eventjes wachten met foto’s maken.

Ok, hier komt mijn verslag. Ik moest om 13.15 aanwezig zijn. Die ochtend heb ik om 7 uur een beschuitje gehad met kopje thee. Gedouched en was helemaal klaar voor. Absoluut niet zenuwachtig, mijn vriend wel, hihi. Kliniek is tien minuten rijden van ons vandaan, dus lekker makkelijk en snel ( vooral prettig voor de terugweg).

13.00 gearriveerd in de Kliniek, goed opgevangen, nog kwartiertje gewacht in de wachtruimte. Een neiuwe aflevering van 'Gewoon mooier' op tv gekeken, die ene met Brigitte Maasland. Daar begon ik toch wel zenuwachtig van de spanning te worden.

13.15 opgehaald door de verpleegkundige Tamara, naar mijn kamer gebracht, waar ik me mocht aankleden in de beruchte blauwe schort, muts en hoesjes voor de voeten. Met Tamara nog wat informatie doorgelopen, ze heeft foto’s voor in dossier gemaakt, bloedruk gemeten. Wat was ze toch lief, rustgevend en aardig, door haar was mijn spanning bijna weg. Daarna kwam anesthesioloog, heel aardige en mooie dame, ook super leuke voorgesprekje met haar gehad. Op het eind kwam dr.Koopman, met hem nog even punten doorgenomen over wat gaat gebeuren, welke implantaten geplaatst zouden worden, etc., hij heeft mijn borsten afgetekend. Hij zei dat hij d.m.v. pasprotheses voor de zekerheid zal bepalen of 300cc zouden passen aangezien ik heel erg mager ben, het kon dus minder worden. Ik vond het op zich niet erg, als het natuurlijk is en bij mijn lichaam past.

14.00 opgehaald door de anesthesioloog en gebracht naar de OK. Voordat nog eventjes met mijn vriend afscheid genomen. In de OK waren nog twee assistentes aanwezig, alles was helemaal klaar. Ik mocht gelijk op de operatietafel, die was lekker warm aangezien in de OK was ontzettend koud. Plakkertjes op mijn borst en rug gekregen, bloeddrukband, infuusnaald. En toen was het begonnen. Iemand ze dat ik zou draaierig worden en daarna in slaap vallen, maar is was al zo weg.

15.00 de eerste wat ik me herinner, dat ik naar mijn kamer werd gebracht. En de eerste wat ik toen zei: ‘En hoeveel cc is het geworden?’ De antwoord herinner ik me niet, hahaha. Eenmaal terug in mijn kamer kwam ik heel snel bij, dit heb ik helemaal niet verwacht. Het voelde alsof ik gewoon in de ochtend wakker in mijn eigen bedje was. Geen naar gevoel, geen misselijkheid, geen pijn. Ik kon zo naar huis, dacht ik. Maar ik moest natuurlijk nog 4 uurtjes blijven omdat ik drainages had en ook moest ik nog een medicijn tegen te trombose toegediend krijgen. De verpleegkundigenen kwamen elke 10 minuutjes om te kijken hoe het gaat, drainageflesjes te cheken, infuusfles te vervangen en het resultaat van de automatische bloekdrukmeter op te schrijven. Nazorg was dus helemaal top. Dr. Koopmann kwam ook twee keer langs, hij zei dat het toch 300 cc geworden, yes!

17.00 een bordje met koekjes gekregen en een potje thee, alles was zo op aangezien ik heel lang niet gegeten had en had ontzettend trek. Nog paar uurtjes lag ik tv te kijken, een of andere serie. Omdat ik ze nooit kijk , wist ik niet eens welke dat was. Maar dit maakte helemaal niet uit, als maar de tijd sneller door gaat.

19.00 kwam mijn vriend mij ophalen. Eerst mocht hij eventjes in de wachtruimte wachten terwijl mijn drainages werden uitgehaald. Wat een naar en vervelend gevoel was dat! Gelukkig duurde dat slechts paar tellen. Daarna heb ik een beha aangemeten gekregen, het is 70C geworden!!! Toen was mijn vriend terug van de wachtkamer en samen hebben we een uitgebreide informatie en alle papieren van de verpleegkundige gekregen. Grappige witte Bergman pantoffeltjes mocht ik houden, niets bijzonders maar wel lief.

19.30 wij mochten naar huis.

Thuis nog steeds geen pijn, niet misselijk. Licht gegeten, veel water en groene thee gedronken om narcose door te spoelen. Voor het naar bed gaan nog diclofenak met paracetamol ingenomen. Slapen ging heel goed, niet eens de gekregen slaappillen gebruikt, kon zo de hele nacht doorslapen. Om 7.00 werd wel wakker door de zeurende gevoel. Dit was dus diclo uitgewerkt. Nog eentje ingenomen samen met paracetamol en een valeriaan-pilletje voor extra ontspanning. Gelijk weer in slaap gevallen en werd pas om 11.00 uur wakker. Vandaag gaat het nog steeds goed. Ik voel wat meer druk op mijn borstkas door de band en het gewicht van de protheses, maar ik ervaar het niet als pijn. Gewoon zo’n zeurende gevoel. Ben blij als het zo blijft, want ik heb me voor veel ergers voorbereid. Ik kon zelfs zelf uit de bed stappen, heb een heel handig trukje van de verpleegkundige geleerd. Je moet nl. je handen lichtjes op je buik leggen en proberen je omhoog te trekken met je buik- en beenspieren. En de rug rechtop houden. Dit ging dus heel goed. Ik moet wel zeggen dat ik veel sport en heb heel sterke spieren, voor de operatie had ik zelfs en 6pak-je. Dit helpt mij enorm. Goede tip dus – train je buikspieren en benen voor de operatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog paar tips:

Valeriaan pillen (te koop bij drogist, bijv. De Tuinen, Etos) helpen te ontspannen op een natuurlijke wijze, dan hoef je niet per se de sterke slaappillen te slikken, want deze maken alleen maar suf. Halfuurtje voor het slapen gaan innemen, werkt perfect!

Diclofenak innemen met een maagbeschermer, bijv. Buscozol. Te koop bij de drogist zonder recept. Bespaart hoop ellende vanwege maagklachten en misselijkheid.

De dag na de operatie kan je een opgezete buik krijgen, komt door de narcose. Probeer dan geen producten te nuttigen die dat kunnen verergeren, dus geen suiker en zoetigheden, peulvruchten, pittige eten, melkproducten, dranken met prik, etc. Kamilla thee helpt je maag en darmen een beetje te ontspannen. Bij de drogist heb je ook supplementen voor een goede vochtbalans (ik heb een potje van Kruidvat), deze bevatten meestal selderijextract om overtollige vocht af te voeren. Mijn bolle buik was zo weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw meisje, gefeliciteerd :43:

Wat leuk zeg om je verslagje te lezen!

Nou gelukkig is er toch 300 cc in gegaan dat word een mooi maatje zeg! :D

En wat fijn dat je bijna geen pijn hebt!

Hihi ja die drains was wel even vervelend voelt heel naar niet echt pijnlijk...

Nou meisje ik kijk echt uit naar je pica's!

Rust lekker uit maar zo te horen zorg je heel goed voorjezelf ^_^

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Angelina,

Super verslagje! Blij dat het je zo goed is meegevallen en proficiat met je 300cctje! En heel goede tips ook! :35: Goed voor de meiden die nog moeten!

Wens je een voorspoedig herstel, doe lekker rustig aan en laat je verwennen! En geniet van je nieuwe boobies! :55: Ben ook benieuwd naar je picjes straks, wordt vast heel mooi, kan me je voorfoto's met de rijstzakjes nog goed herinneren. :38:

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eefje, Marisjuh,

Bedankt voor jullie berichtjes! :116:

Gisteren mocht de tape eraf, ik was nog eventjes aan het twijfelen want die voelde zo lekker veilig. Maar mijn manlief zei dat het niet goed is om hem te lang laten zitten, en zoiets heb ik inderdaad ook ergens op het forum gelezen. Ok, gisternavond hebben wij de tape afgehaald. Wat was het toch een opluchting, ik kon makkelijker ademen en geen trekkerige gevoel meer. Lekker me gewassen met het washandje, helemaal douchen durfde ik nog niet, probeer het vandaag wel. Maar!!! Kort nadat de tape af was voelde ik opeens pijn, terwijl ik alle dagen daarvoor zo goed als pijnvrij was. Raar was dat. Op zich niet zo erg, de pijn hoort gewoon bij, maar zo'n groot verschil vond ik niet geinig. Vandaag heb ik nog steeds die pijnlijke gevoel in mijn borsten, soort van brandende gevoel is dat vooral aan de onderkant en zijkanten van de borsten. Heeft iemand ook zoiets gehad na het afhalen van tape? Hebben wij het te vroeg gedaan of is het normaal? Wat wel gelijk heeft geholpen is de beha wat strakker (een haakje) maken.

Wel kan ik sinds vandaag beter rechtop staan en lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meisje maak je maar niet druk hoor!

Je hebt natuurlijk een extra steuntje opgehad en die heb je nu niet meer,

Kortom er komt nu meer gewicht op je borsten dat kan pijn doen ;)

De eerste 2 dagen deed omhoog komen vreselijke pijn net was je beschrijft en ik kon de band niet af doen die steun kon ik echt niet missen :( Gelukkig meisje over een paar daagjes is het voorbij :D

Wat vind je er zelf van? Heb je ze al gezien?:D

Ben benieuwd!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal vergeten om te zeggen, dat gisteren kon ik ook voor het eerst het resultaat te bewonderen. Ik vond mijn borsten nu al heel erg mooi. Ik ben ontzettend happy met hoe ze nu eruitzien. Ze moeten natuurlijk nog iets dalen en ontzwellen, maar ik vind ze nu al prachtig!!! Helemaal wat ik verwacht had!!! Dit verzacht mijn pijn ook behoorlijk, hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marisjuh,

Thanks voor het geruststellen meisje, ik ben zo blij met je :wub: ,

En idd zo'n vermoeden had ik ook - extra steun is nu weg. Eventjes doorbijten dus, voor de goede doel, hihi. Het resultaat is natuurlijk helemaal wat ik had verwacht, ik ben super super tevreden!!!

:1bouncingboobs::1bouncingboobs::1bouncingboobs::1bouncingboobs::1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dat pijnlijke en branderige gevoel heel goed, dat heb/had ik ook na het verwijderen van de tape!

En bedankt voor de tip van de supplementen wb de vochtbalans, ik heb echt een enorme opgezette buik en ik snapte al niet waardoor dat kon komen maar dat doet de narcose dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Angelina,

Wat fijn te lezen dat je zo blij bent met het resultaat, ik word nu ook wel heel nieuwsgierig naar je picjes hihi :blush: . Tegen dat branderig gevoel kan het wel helpen om je boobs goed gevoed te houden met een bodylotion of huidolie, je velletje heeft heel wat te verduren door het oprekken en er komen allemaal kleine scheurtjes in wat dus ook beetje kan branden. Wel nog niet op de littekens smeren natuurlijk.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niveaaaa heeft mn huidje gered :blush:

Ben na 2 dagen gewoon lekker gaan insmeren (natuurlijk niet het litteken)

Maar dit voelt heerlijk!

En het helpt ook tegen kleine scheurtjes in je huid deze is nu aardig opgerekt net wat eef zegt!

En geloof me meisje hij moet nog een beetje rekken :blush:

:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meisjes Marisjuh en Eefje,

Thanks voor de tips, ik ben gelijk begonnen met insmeren.

Vandaag gaat het iets soepeler dan gisteren, ik heb nog zo'n brandende gevoel ergens achter de implantaten als ik behoorlijke inspanning doe bijv. uit bed stap, dan voel ik het heel sterk. Maar als ik rustig aan doe, dan is niets aan de hand, kan mee leven. Wel probeer ik niet te lang in een houding blijven want dan wordt ik helemaal stijf. Dus lekker bewegen.

Mijn borsten zijn nog steeds hard en gespannen. Daar maak ik in principe geen zorgen over, want iedereen heeft dit gehad. Ik heb helemaal geen blauwe plekken gehad terwijl normaliter krijg ik ze heel snel omdat ik een heel lichte en dunne huid heb. Blijkbaar hebben die Arnica-druppeltjes toch geholpen.

Gisteren voor het eerst gaan douchen, lekker was dat, wel een beetje eng, ik was nl. bang dat mijn hechtingen nat zouden worden. Ook heb gisteren beha van de kliniek door mijn eigen triumphje ( die van de foto eerder) vervangen. Hij zit behoorlijk strak, dit voelt op zich heel prettig, maar de beha van de kliniek zat toch comfortabeler door de gewatteerde brede (4 cm breed) bandjes en volledig gesloten rug. Triumphje is meer voor naar het herstel, als er geen pijn meer is en geen gezwel.

Over paar dagen zal ik foto'tjes proberen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meisje!

Hihi ja dat douchen is wel even eng he! Ik had het gevoel dat ze eraf zouden vallen hihi :blush:

Hmm ja het zachter worden eeft echt nog wel tijd nodig hoor! Van mij zijn ze ook nog lang niet zo zacht, maar geduld! :blush:

Doe maar lekker rustig aan en je zult vanzelf zien dat het steeds beter gaat!

Ben benieuwd :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.