Ga naar inhoud

85% filled prothese


Anastasia

Aanbevolen berichten

Volgens miji is het zo dat het omhusel van de prothese als het ware groter is dan de inhoud die erin zit. Dus die van 100% zijn meer gevuld en van 85% vallen als een druppelvorm omdat ze niet volledig gevuld zijn.

Maar het is nog steeds zoveel cc als aangegeven is volgens mij.... Maar zeker weten doe ik het niet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens miji is het zo dat het omhusel van de prothese als het ware groter is dan de inhoud die erin zit. Dus die van 100% zijn meer gevuld en van 85% vallen a.s. een druppelvorm omdat ze niet volledig gevuld zijn.

Maar het is nog steeds zoveel cc als aangegeven is volgens mij.... Maar zeker weten doe ik het niet,

Klopt helemaal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké bedankt voor jullie reactie, ik wist helemaal niet af van het bestaan van deze protheses, ik dacht namelijk met mijn wissel dat ik weer exact dezelfde zou krijgen, had de eurosilicone 811 300cc en nu de 81 350cc, maar ben best geschrokken van het verschil, ze lijken nu opeens minder vol!!! Ook ben ik best een beetje bang voor rimpeling, Voor mijn eerste BV had ik namelijk een 70A cupje dus niet zoveel eigen borstweefsel. Nu nog maar 2 weken po dus kan er verder nog niet zo heel veel van zeggen.

X. A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helppp lag vanmorgen even paar tellen zonder compressievest op bed, maar voel en zie opeens allemaal rimpeling, hier was ik al zo bang voor!!! Trekt dit nog weg??? Als ik sta zie je het niet en voel je het minder...... Bah, gelukkig vrijdag terug voor controle, dan maar eens bespreken.

Hoe zit het met de andere dames die de 85% gevulde protheses hebben? Hebben jullie ook last van rimpeling of heb ik gewoon pech?! Meerendeel heeft volgens mij ook dp geplaatst gekregen die van mij zitten volledig boven de spier.......

Hmmm beetje ongerust nu!!

X. anastasia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Kan wel janken, krijg nu steeds meer last van rimpeling naarmate zwelling afneemt, je voelt een en al plooi en ziet het ook als ik licht voor over buig en of lig, zijkant, binnenkant, onderkant en bovenkant van beide borsten. Vorige week wel met PC besproken en die zei er zitten geen rimpels in en je kan pas over 3 maanden wat zeggen over resultaat, maar lees juist overal dat rimpeling alleen maar toeneemt........nou ja ik probeer geduldig te zijn, maar maak me wel zorgen! Hiervoor had ik de 100% gevulde en ieniemienie beetje rimpeling aan zijkanten buitenzijde als ik diep voorover gebukt stond, maar was zo goed als niks, pfff meiden baal er zo ontzettend van.......hoe naief ik ben, wist dus helemaal niet af van 85% gevulde protheses, ik dacht dat ik gewoon weer zelfde prothese kreeg bij wissel. Voor operatie, tijdens aftekenen zei hij wel dat omdat hij ze iets groter zou maken voor een natuurlijker resultaat ging en dus high profile ging plaatsen ipv ultra high, maar wist niet dat deze dus minder gevuld waren. Dacht gewoon 100% gevuld maar dan met andere afmetingen zeg maar......

Ga nu all you need kijken, met een grote doos tissues, want tranen in overvloed nu.

X. Anastasia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat balen zeg ! Snap wat je doormaakt. Had namelijk ook last van rimpels. Bij mij heeft het geholpen om iets meer in gewicht aan te komen, maar weet niet of dat een optie is voor jou? Dan kan je helemaal losgaan op het kerstdiner ! ;)

Heel veel sterkte en misschien trekt het nog wel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het maar zo makkelijk, ik kan eten wat ik wil zonder ook maar een grammetje aan te komen, op zich een zege haha, maar in dit geval dus niet, ben alleen tijdens mijn beide zwangerschappen ruim 20kg zwaarder geweest, maar was na 2 weken ook weer foetsie! Pffff ik ben 15 jaar lang dolgelukkig geweest met mijn boobs, maar moest een wissel ivm kapsel in één borst, en nu dit.....vreselijk....voel me net weer dat jonge meisjes die toen zo doodongelukkig was omdat ze cup 70a had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel janken, krijg nu steeds meer last van rimpeling naarmate zwelling afneemt, je voelt een en al plooi en ziet het ook als ik licht voor over buig en of lig, zijkant, binnenkant, onderkant en bovenkant van beide borsten. Vorige week wel met PC besproken en die zei er zitten geen rimpels in en je kan pas over 3 maanden wat zeggen over resultaat, maar lees juist overal dat rimpeling alleen maar toeneemt........nou ja ik probeer geduldig te zijn, maar maak me wel zorgen! Hiervoor had ik de 100% gevulde en ieniemienie beetje rimpeling aan zijkanten buitenzijde als ik diep voorover gebukt stond, maar was zo goed als niks, pfff meiden baal er zo ontzettend van.......hoe naief ik ben, wist dus helemaal niet af van 85% gevulde protheses, ik dacht dat ik gewoon weer zelfde prothese kreeg bij wissel. Voor operatie, tijdens aftekenen zei hij wel dat omdat hij ze iets groter zou maken voor een natuurlijker resultaat ging en dus high profile ging plaatsen ipv ultra high, maar wist niet dat deze dus minder gevuld waren. Dacht gewoon 100% gevuld maar dan met andere afmetingen zeg maar......

Ga nu all you need kijken, met een grote doos tissues, want tranen in overvloed nu.

X. Anastasia

Hoi Meis

Hier zit je niet op te wachten, denk je met een wissel erop vooruit te gaan.Heb je het met dr.Wu besproken als de rimpels er over 3 maanden er nog steeds zijn?

Plaats anders even een foto dat BB het kan bekijken.

Dikke :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend zeg! Ik zou inderdaad de eerste 3 maanden afwachten en anders om de tafel gaan met je pc.

Ik heb voor het eerst prothese dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ook 85% gevuld. Nu 4 weken po en er komen steeds meer rimpels aan de zijkant. Je ziet ze niet maar ik voel ze heel goed en maak me er ook wel druk om. Maar volgens mijn pc heeft het niks met de prothese zelf te maken maar met mijn dunne huid. Hij grapte ook dat het enige wat helpt dikker worden is. Nu ik lees dat jij er met 100% gevulde bijna geen last van had ga ik daaraan twijfelen...

Sterkte er mee in iedergeval en ik hoop dat je toch van de feestdagen kunt genieten. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ank, denk zeker dat ik er met een wissel op vooruit ga, heb nl 15 jaar de 100% gevulde eurosilicone ultra high profile gehad, en geen last van rimpeling gehad, alleen als ik diep voorover bukte voelde je ietsiepietse aan de zijkant, maar niet om te zien. Daarom baal ik er nu zo van, ook van mezelf omdat ik me niet beter verdiept heb, en op de hoogte was van de high profile 85% gevulde, had hier zelf nooit bewust voor gekozen! Maar ja is allemaal achteraf.......

Ik zal zondag even proberen foto te maken en posten. Kosten voor nog een wissel trek ik niet op dit moment, en nog een operatie met twee kleine kinderen is ook best een onderneming...oh wat voel ik me ellendig.

@Fleur81, ja ik wacht maar netjes de 1e drie maanden af, zal niets anders opzitten. Ik heb het vorige week vrijdag wel gelijk gemeld, maar PC bleef volhouden dat er geen rimpels in zaten, en er nog hoop veranderd......

Ik heb ook vrij dunne huid en weinig eigen vetweefsel, kom van een 70A, en bij mij zitten ze dus volledig voor de spier, daardoor heb ik denk ik ook aan bovenzijde en binnenkant last van rimpeling/plooivorming. Was zo tevreden over mijn borsten hoe ze waren met de andere prothese, buiten wat kapselvorming na 15 jaar nergens last van gehad. Mijn inziens ligt het wel aan de prothese, aan de ene kant logisch, kijk maar als je een boterhamzakje 100% vuld met water of maar voor 85% en dan aan bovenzijde vasthoud.......als ik dit van tevoren had geweten had ik er nooit bewust voor gekozen, kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik me niet beter heb verdiept hierin, maar ik dacht heb nu eurosilicone en die krijg ik weer dus dacht prima, daar ik onwijs tevreden ben geweest 15 jaar lang. Wel vervelend om te horen dat jij ook last krijg van rimpeling, hoop ook voor jouw dat het niet erger wordt.

En ja makkelijk praten dat je dan maar moet aankomen, moet je ten eerste ook maar willen en kunnen en dan moet het ook maar precies op die plek erbij komen!

Jullie allemaal hele fijne kerst in ieder geval!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi meiden,

Moet even mij ei kwijt hoor, het leek zo goed te gaan, plooivorming was aan het wegtrekken dacht ik, maar denk dat het door een paar extra kilootjes van de feestdagen kwam. Nu weer "normaal" aan het eten, niet aan de lijn ofzo, maar geen overvloed aan chocola/hapjes etc. en gelijk weer op normale gewicht, maar nu dus plooivorming weer terug en wordt steeds erger en val niet verder af ofzo, Vind het echt vreselijk en wordt een hele obsessie, 15 jaar lang pracht boobs gehad maar nu na wissel ivm kapselvorming links voel ik me weer dat meisje wat diep ongelukkig was over haar boobies, en begint gewoon echt weer obsessie voor me te worden, baal er zo van!!!

Enige manier hoe je het nu (nog) niet ziet is om boobs vooruit te duwen zeg maar, zo loop ik nu dus hele dag rond, maar krijg er gewoon pijn van in mijn rug en tussen mijn schouderbladen. Als ik sta zie je een hele deuk in mijn linkerborst, om maar niet te spreken als ik zit of voor over buk, dan weet je helemaal niet wat je ziet!!!! Ja kan het natuurlijk weer op een eten zetten maar dat moet toch niet de oplossing zijn, wil ook wel dat mijn broeken lekker blijven zitten en er geen rol overheen komt te hangen, want beetje wat ik aankom, is vooral op buik, billen en heupen.

Heeft iemand ervaring dat er bij plooivorming hersteloperatie is gedaan, want 1 ding is zeker zo wil ik niet rond blijven lopen, maar geld voor nog een wissel heb ik gewoon echt niet nu! Lipofilling ook over gelezen, maar is aardig kostbaar en omdat ik veel sport denk ik ook niet de juiste oplossing!

Ik heb tijdens controle na 2 weken dit ook wel bij PC aangeven maar volgens hem was er geen sprake van deuken en plooien en kon ik pas echt pas wat zeggen over het eindresultaat over 3 maanden........nu heb ik 22/1 wel extra afspraak ivm litteken, maar probleem heeft zich vanzelf al opgelost dus dacht eraan deze afspraak af te bellen, of raden jullie aan om dan toch te gaan om plooivorming te bespreken, ben alleen bang dat hij dan weer gaat zeggen dat ik maar moet wachten tot ik 3 maanden PO ben......

Pfffff ik weet het gewoon eventjes niet meer, vind het gewoon zo raar ik had nl de extra high profile (ES811) van Eurosilicone 100% gevuld voor de spier en nooit geen last gehad van rimpels/plooien/deuken, nu high profile (ES81) 85% voor de spier....zou het hier mee te maken kunnen hebben al lees ik her en der dat dit niet uit zo mogen maken........ben echt radeloos, wil m'n oude boobies terug dan maar eentje met kapselvorming.

Ladies wat moet ik nou????

X. A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de afspraak laten staan, als je deze tenminste met je pc had. Soms wordt controle van wonden door verpleegkundigen gedaan, dan heb je er niks aan, aan die afspraak.

Zou het zeker weer bespreken met hem en aangeven dat dit niet de bedoeling was..

Het probleem kan evt opgelost worden met de ehp plaatsen, en ik denk dat hij dat kosteloos moet doen aangezien het een inschattingsfout was van hem...

Wat wel zou kunnen is, dat je huid wat dunner is geworden door verwijderen van kapsel.. Dat kleine beetje extra vet wat weggehaald wordt, scheelt vaak veel.. Dus kan niet garanderen dat rimpels weg zijn als je nu weer ehp zou krijgen..

Krijg je nul op je request, ga dan voor second opinion.. Evt in Slaz bij Nio (je kunt ook bij hem in de parkkliniek gaan, maar dan is misschien meteen bekend dat zijn collega Wu dit gedaan heeft ;) ) Maar goed, dat is iets wat je zelf moet bedenken.. Zeg e tegen Wu dat je voor so gaat of niet....

Jammer dat het zo moet gaan, had niet gehoeven denk ik, als hij gewoon een gelijke of iets bredere prothese erin gestopt had, met iets meer projectie... Denk dat hij de high profile heeft gekozen, zodat de pocket niet te groot zou zijn in de breedte, ivm draaikans.. Maar dit is natuurlijk ook niet de bedoeling... Dus zeker nog aankaarten..

Lipofilling kan helpen, maar zou toch eeerst weer het gesprek aangaan met je pc.. Al is het wel vaak zo, dat ze aangeven 3 maanden te wachten (eerder wordt je sowieso toch niet weer geopereerd in NL)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 22e inderdaad afspraak wel gewoon met PC zelf... enige wat ik kan doen is het nogmaals aangeven ja en dan na 3 maanden misschien weer verder kijken inderdaad, eerder zal hij er sowieso toch niets aan doen...daarom zit ik dus een beetje in dubio of afspraak wel zin heeft.

Dacht ook aan second opinion bij Nio, maar ja hij zal zijn collega niet afvallen denk ik (zitten ook samen in bestuur volgens mij), tsja dan zou ik naar SLAZ moeten gaan, maar dan zal hij waarschijnlijk ook wel vragen wie en waar ik BV/wissel heb laten doen....lastig hoor.

Ik had natuurlijk 300cc EHP en nu 350cc HP, dus heb wel 0,9cm meer breedte, en projectie is 0,2cm minder, zou dit te weinig zijn geweest om holte verder goed op te vullen?? Ik blijf het gewoon zo raar vinden dat ik met EHP nergens last van had tenminste op gebied van rimpels etc, vandaar dat ik twijfel of de HP wel de juiste prothese voor mij zijn omdat ze toch wat zachter zijn, of dat hij ze wellicht DP had moeten plaatsen........ik weet het gewoon niet meer, ik sta ermee op em ga er mee naar bed, was zo blij met wissel, en nu dit.......

Ik hoop zo dat een en ander erkend wordt, omdat je ook vaak leest dat PC's handen hiervan af trekken en het gewoon bijkomend risico is en het je daar maar mee moet doen, hoop echt dat hij met een goede oplossing komt.

Maak me nu al zorgen om de zomer, op deze manier kan ik niet onbezorgd in mijn bikini rond lopen, ja als ik blijf staan, maar kan niet gaan zitten, etc, moet je weer gaan nadenken over elke beweging die je maakt...jakkes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou.. de hp is maar 85% gevuld, daardoor zijn de rimpels ontstaan bij jou. Je hebt daar niet genoeg bedekking voor, en dat had hij zich moeten realiseren.. De ehp is 100% gevuld, dus krijgt minder snel rimpels.

Vul een zakje met water, tot het bijna ploft, en houd het aan 1 kant vast: geen rimpels

Laat er 15% uit stromen, houdt het weer vast aan 1 kant en tadaaaaa rimpels.

Als je dan niet genoeg vel/huid/spier hebt om het te bedekken, dan gaat het daar dus mis

Dus idd, dual plane zou een optie zijn..

of een ehp prothese

Maar ik ben een leek he ;) Ik geef geen garanties en wil ook niet zeggen dat je dit aan pc moet zeggen.. Vandaar dat ik zeg: neem een so...

Sja.. heeft het nut nu.. geen idee haha... Dat is iets wat je zelf ff moet bekijken... Ik ken die hele man niet.. :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja best-boobie, was zelf ook al aan de slag gegaan met waterzakjes, was ook mijn logica, maar waarom zijn er überhaupt zulke protheses, is toch vragen om problemen, of ben ik de enige??? Al lees ik hier wel dat merendeel ze DP of onder de spier krijgt, en dat schijnt toch wel mega te schelen. Hoor verder hier op forum volgens mij verder niemand met klachten met deze protheses!! Kan echt wel :102::102::102: !!!

Kan mezelf ook wel voor mijn kop stompen dat ik me hier niet verder in heb verdiept, maar ja is ook helemaal nooit ter sprake gekomen tijdens consult......zoals ik ook al eens eerder had gezegd dacht ik dat verschil tussen HP en EHP alleen zat in breedte en projectie zeg maar, dacht dat protheses altijd gewoon 100% gevuld waren, misschien debet van mij dat ik hier niet naar gevraagd heb, maar hij heeft het er zelf ook nooit over gehad, zei pas tijdens aftekenen dat hij voor HP ging ipv EHP zodat ik een wat natuurlijkere look zou krijgen en hij ze wel wat voller zou maken, dus dacht mooi!!! Maar ja als ik vooraf had geweten dat deze prothese maar 85% gevuld was en meer kans op rimpels zou geven had ik hier nooit voor gekozen....nou ja is letterlijk een koe in z'n reet kijken, en koop ik nu niets meer voor. Hoop gewoon zo dat hij fair is en naar gepaste oplossing wil kijken en niet dat ik volledige kosten voor nog een wissel helemaal op moet hoesten, dan kan ik namelijk zeken nog wel 2 jaar met rimpel tits rond gaan lopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het gaat om de bedekking, of het nou dual plane of voor de spier is, als je genoeg weefsel/dikke huid hebt, is er geen probleem met die prothesen.

Ji hebt ze voor de spier, terwijl je daar waarschijnlijk te weinig vetjes voor hebt, dat is balen...

Hoop ook voor je dat hij gewoon fair is in zijn beslissing.. Hij is de directeur van de kliniek (dus so via Nio is misschien toch niet zo handig bij nader inzien haha) dus hij zal toch echt met een goede oplossing moeten komen.... Lijkt me dat dat beter is voor zijn kliniek..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad hoop dat hij zijn naam hoog wil houden......hij heeft mijn vorige BV ook gedaan en ben verder super tevreden over zijn werk, maar dit had ik effe niet zien aankomen, hij ziet en weet toch ook dat ik amper vetjes heb, niet dat ik nou broodmager ben, maar verder als een XS en maatje 34 kom ik niet, kan zelfs shoppen op de kinderafdeling bij H&M whahahaha! Maar ja inmiddels twee kindjes gekregen, dus misschien dacht hij van die heeft inmiddels wel wat meer tiet vetjes van zichzelf....ik weet het niet hoor verzin ook maar wat, en als je open ligt dan kan hij het toch ook zien en beoordelen of niet??

Nou ja ga nog even nadenken of ik de 22e toch nog ga of dat ik wacht op mijn afspraak na 3 maanden.....moeilijk!!! En ja SO via Nio.....wil wel graag als ik er niet uit kom met PC, geen idee naar wie anders binnen NL, Nio is toch de man heb ik wel een beetje door hahaha! En vind resultaten ook wel super mooi van Nio.

Maar verder geen dames met zelfde probleem, niet dat ik daarop hoop natuurlijk, maar ben gewoon benieuwd hoe andere dames deze prothese (voor de spier) ervaren.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het je pas over een week of 8 vertellen... Ik krijg dan wel wat cc's meer dan jij, ik krijg een volle 500cc!

En nogmaals, ik vind het echt verdrietig voor je dat het allemaal zo slecht heeft uitgepakt! Je had al een goede ervaring met een vergroting, dan verwacht je niet deze problemen. En ik zie op je foto inderdaad de rimpels. Ik hoop echt dat je pc met een oplossing komt. Als je toch een so bij Nio wil, misschien een idee om dat via het OLVG te regelen?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ja vooralsnog is mijn streven om er gewoon met huidige PC uit te komen, haal alleen weer allemaal ramp scenario's in mijn hoofd, financieel gezien, weer verlof van werk en opvang voor mijn kindjes pffff hopeloos. Nou ja voornaamste is dat ik hoop dat PC een en ander toegeeft en er gewoon een nette oplossing komt!!

Als ik voor een so bij Nio ga dan ga ik inderdaad wel naar OLVG, alhoewel Park voor mij bijna om de hoek is, maar ja lijkt me beetje rare situatie worden dan, maar ja ook als ik naar OLVG ga zal natuurlijk wel ter sprake komen waar en door wie....nou ja al met al blijft het lastig, heb verder geen andere PC waar ik graag heen zou willen....of iemand moet met tips komen hahaha! Er zijn natuurlijk zat andere goede PC's, maar ja welke dan......

Ben inderdaad benieuwd naar jouw eindresultaat, maar je hebt sowieso al betere voor situatie dan mij, dus wordt prachtig!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik van je bericht. Ik heb zelf ook weinig bedekking. .heb een a cup en krijg in maart van nio ook die 85% gevulde eurosiliconen. Heb nio gevraagd naar kans op rimpels..hij zegt dat die minimaal is omdat ik dual plane krijg...maar blijf toch beetje sceptisch..zou het verschil met voor de spier

En dual plane wel of geen rimpels kunnen uitmaken? Iemand ervaring met 85% gevulde dual plane? Graag een privé bericht. Tx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt veel verschil hoor Nicole! Bij dual plane heb je aan de bovenkant je spier over de prothese heenlopen.

precies, en dat gaf ik hierboven ook al aan in een eerder bericht.. Maar er wordt soms volgens mij alleen de eerste post gelezen en dan wordt er al geantwoord haha.. tenminste, zo komt het op me over :)

Verder, goede pc's voor so?

Van Selms, Van der Weij, Demeyere in Belgie en misschien wel dr. Straten, maar daar heb ik weinig so's gezien.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ja vooralsnog is mijn streven om er gewoon met huidige PC uit te komen, haal alleen weer allemaal ramp scenario's in mijn hoofd, financieel gezien, weer verlof van werk en opvang voor mijn kindjes pffff hopeloos. Nou ja voornaamste is dat ik hoop dat PC een en ander toegeeft en er gewoon een nette oplossing komt!!

Als ik voor een so bij Nio ga dan ga ik inderdaad wel naar OLVG, alhoewel Park voor mij bijna om de hoek is, maar ja lijkt me beetje rare situatie worden dan, maar ja ook als ik naar OLVG ga zal natuurlijk wel ter sprake komen waar en door wie....nou ja al met al blijft het lastig, heb verder geen andere PC waar ik graag heen zou willen....of iemand moet met tips komen hahaha! Er zijn natuurlijk zat andere goede PC's, maar ja welke dan......

Ben inderdaad benieuwd naar jouw eindresultaat, maar je hebt sowieso al betere voor situatie dan mij, dus wordt prachtig!!!

Hoi meis.

Ik heb een bericht gevonden uit 2013.

http://www.borstenforum.com/topic/8229-helena87-24-juli-2013-dr-wu-parkkliniek/

helena87 was eerst geopereerd door dr.Timmenga ook werkzaam in parkkliniek en is later kosteloos herstelt door Dr.Wu.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ank,

Wat lief dat je dit voor me hebt opgezocht! Krijg ik weer sprankje hoop door. Hoop dat hij eigen miscalculatie ook toegeeft en werk van eigen hand ook kosteloos wil herstellen, desnoods betaal ik de nieuwe implantaten zelf daar wil ik ook nog wel in mee gaan.......

Nogmaals bedankt!!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.