Ga naar inhoud

Insanity workout na 6 weken PO


olijfje1993

Aanbevolen berichten

Hi allemaal!!!

Ik ben dan eindelijk 6 weken PO en ik wil dolgraag serieus wat aan mijn lichaam gaan doen. Heb al zo lang niks gedaan en voel me naderhand bijna een bejaard vrouwtje hahaha.

Nu heb ik in het verleden Insanity gedaan, die super super zware workout waarbij je springt rolt push ups, squads noem maar op, Je belast je lichaam hier erg mee denken jullie dat het daarom kwaad kan als ik hier langzaam mee begin? Officieel mag ik sporten maar ik heb geen idee of dit nu wel of niet mag. Wie kan mij helpen?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er vanaf hoe je je voelt denk ik ook.

Ik kon op 6weken zeker nog geen insanity doen :)

Een goeie raadt als je eraan start, zorg voor een hele goede sportbh want ze zien wel wat af bij een insanity workout! Ik voel nu soms nog niet heel aangenaam bij de jumping jacks dus stevig inpakken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb overal gehoord en gelezen dat voor zwaardere workouts minimum 3 maanden moet wachten! Tot 6 maanden zelfs..Maar hangt er vanaf eh denk ik! Ik zie mij ook niet na 6 weken zelf zumba doen....dat springen denk ik beperken in het begin, maar ik lees hier dat meisjes zijn die nogal snel al met body pump beginnen....maar ze waren het ook al lang ervoor gewoon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet geopereerd, maar sport 3x in de week en wil dat na mijn operatie ook echt weer oppakken. Mijn plan (als het mogelijk is) is om de eerste 4 weken helemaal niks te doen, daarna te beginnen met hometrainer (dus geen bovenlichaam gebruiken) en dan na 6 weken misschien zoiets als pilates.

Rustige bewegingen zonder extra gewicht en van daaruit uitbouwen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Insanity is redelijk heftig, zelfs als je vaak sport. Dus ik zou dat zeker niet als eerste doen. Je moet er rekening mee houden dat je spieren na 6 weken niet meer zo soepel zijn als dat ze ervoor waren dus je bent dan erg gevoelig voor blessures. Begin liever met rustig wat cardio en kijk welke oefeningen je kan doen zonder dat je iets forceert en dan met 3 maanden ongeveer aan de zwaardere trainingen gaat zoals Insanity. Onderschat het niet, ik was er echt helemaal uit terwijl ik voor de operatie redelijk zwaar trainde.

Belangrijk dus om echt goed naar je lichaam te luisteren en niet in een keer teveel te willen! Succes X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het nog niet doen.Je moet natuurlijk naar je lichaam luisteren en de een kan meer hebben dan de ander, maar het lijkt me niet goed voor je borsten al na 6 weken zo een intensieve workout. Ik kon pas na 8 weken auto rijden, sporten begon ik mee met 10 weken maar alleen mijn onderlichaam, nu ben ik 14 weken po en voel dat ik nog steeds niet intensief mijn bovenlichaam kan trainen.

succes ermee! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Wat duren die 6 weken lang he. Ik kan de tijd ook wel vooruit kijken. Je voelt je prima, kan alles, maar het mag niet. Na 6 weken mag alles weer is mij gezegd. Best raar ook.. je mag eerst niet stofzuigen, maar met 6 weken maakt het ineens niet meer uit. Ik zou het even overleggen met je eigen PC qua insanity.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik zeker nog niet doen. Het sporten rustig opbouwen is het beste. Ik ben bang dat als je insanity al meteen gaat doen het je herstel niet ten goed zal komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.