Ga naar inhoud

Pijnmedicatie


Bibi182

Aanbevolen berichten

Hoi dames. Wie kan mij een tip geven. 17 december word ik geopereerd en krijg ik mijn wissel. De eerste bv is mij vies tegengevallen qua pijn dus heb ik contact opgezocht met mijn huisarts op aanraden van de pc om te praten over pijnmedicatie. De huisarts wil het echter alleen maar houden bij paracetamol en ibuprofen. Iets "sterkers" wil ze niet voorschrijven. Ik zou gewoon graag iets sterkers thuis hebben liggen voor het geval ik net zo'n pijn heb als de eerste keer. Wie heeft dit ook aan de hand gehad en wie heeft er tips? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bibi,

Normaal gesproken krijg je een recept van je pc mee, dus ik zou even met hem bespreken of je iets zwaarders mee kunt krijgen, of gewoon even telefonisch contact opnemen.

Zou het even op deze manier proberen als je huisarts niets anders wilt geven.

Anders is naproxen ietsje zwaarder dan de ibuprofen, en die kun je zo kopen bij de apotheek, maar wil je echt zwaarder,zoals bijv tramadol, dan heb je echt een recept nodig.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg recept van mijn pc , ik had diclofenac en paracetamol , dit was. iet voldoende want verging echt van de pijn .. toen kreeg ik via de huisartsenpost tramadol , en omdat ik niet kon slapen van de pijn kreeg ik van mijn pc slaaptabletten

Link naar reactie
Delen op andere sites

tramadol is familie van de morfine, dus is behoorlijk sterk, sommige worden er ook echt suf van.

zou gewoon even aan je pc vragen of je deze niet voor de eerste paar dagen kunt krijgen, en als je dan ook nog 4 keer per dag paracetamol zou slikken, denk ik dat de pijn behoorlijk goed onder controle te houden zal zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Misschien is er al een vraag over gesteld maar ik kan het in de ziekbalk niet terugvinden. Is een wissel net zo pijnlijk als de eerste bv? Bij mijn bv had ik veel pijn. Ik krijg 17 december mijn wissel en hoe dichterbij het komt Hoe meer ik er tegenop zie. Wie heeft er een wissel gehad en wat is jullie ervaring geweest qua pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn eerste vergroting ging ik ongeveer 2 weken lang kapot van de pijn en kon ik niks anders dan op bed liggen. Met mijn wissel nauwelijks pijn, was blij dat ik na de verplichte bedrust van 2 dagen eindelijk weer naar buiten enzo mocht. Vond mijn wissel echt super goed te doen qua pijn/herstel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ik heb 2 weken geleden een wissel gehad en wat een verschil met de eerste keer zeg!!! De eerste keer kon ik ook niets zo'n pijn had ik. En nu vanaf het moment dat ik wakker werd zoveel beter dan toen.

Dus maak je niet druk meid komt goed.

(Begin alleen niet te snel met dingen doen, want ik ben maandag begonnen met werken en ik zit op kantoor dus geen zwaar werk maar voel het nu wel!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.