Ga naar inhoud

Benize : juli 2016 : Dr. ? : UMCG


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben 22 jaar en twijfel al vanaf mijn 18e over een bvk.

Al zolang ik mij kan herinneren heb ik grote borsten, en heb ik nog nooit een echt een goed passende bh kunnen kopen. Op mijn 14e samen met mijn moeder naar de lingerie winkel gegaan, doorgaans kocht ik altijd 80B van de Hm ( verstand van bh maten had ik niet) deze bh's zaten ook nooit goed de omvang was veel te groot. In de lingerie winkel wees de dame mij erop dat het niet kon kloppen, ik werd opgemeten en de verkoopster kwam de pas kamer in met een 70E!! Dat was schrikken zo groot, ik was zo jong ik dacht dat er maar drie bh maten waren a b en c. Ik kom wel janken. Deze bh paste eigenlijk ook niet goed m'n borsten vielen er altijd alsnog uit. Toch heb ik mijn hele middelbare schooltijd door gekwakkeld met deze bh maat 70e/70f. Op mijn 19e een lingerie zaak bezocht voor grote cupmaten, hier ben ik weer opgemeten em bleek ik een 65G cup te hebben. Weer schrok ik van de grote maar was blij dat ik eindelijk een bh had (freya panche) die goed zaten. Maar dan t probleem echt veel keus is er nooit en de prijzen van de bh's torenhoog. Op de middelbare school werden er altijd opmerkingen gemaakt over mijn borsten vooral in de puberteit was dat lastig, toen ik eenmaal ging studeren stond ik weer bekend als dat meisje met die grote tieten, mensen denken er niet bij na maar tegen iemand met grote borsten zeggen hoe groot iemands borsten zijn het zelfde is als tegen iemand zeggen die wen kleine cup heeft dat ze plat os als een plank. Tegenwoordig heb ik een cup 65GG. Ik heb het idee dat door mij smalle omvang mijn borsten gewoon niet op mij lichaam passen, ze floepen nog steeds uit de bovenkant van m'n bh ik moet ze vaak terug stoppen. Ik ben ook slank gebouwd en 1.67 lang. Echt last van m'n nek en rug heb ik niet behalve als ik lang sta bij koken bijv krijg ik pijn in mijn nek, en aan het eind van de dag kan ik niet meer recht op zitten( net of mijn ruggengraat het niet meer kan houden). Daarnaast heb ik altijd rode striemen als ik mijn bh uitrek. Maar als ik in de spiegel kijk en ik hou mijn armen omhoog ( dan kijken m'n tepels tenminste nog vooruit) denk ik nou het valt wel mee zo groot is het niet etc. Dit komt misschien ook wel omdat ik door m'n eigen buste totaal niet meer weet wat nou kleine borsten zijn en wat nou grote. Mijn vriendinnen hebben het dan bijv over iemand met een d cupje of c en vinden dat dam groot en dan denk ik juist ooh wat een kleine borstjes i wish. Ook schaam ik me als ik naakt ben voor m'n vriend liever houd ik ze dan bedekt met mij handen. Mijn borsten hangen ook de potloodtest slaagt niet bij mij ik kan er wel meer dan een potlood onder kwijt. Toch twijfel ik over een bvk soms denk ik yes ik moet dit doen, op een ander moment kan ik weer heel goed denkn van ach het valt mee en het is wel mooi. Toch merk ik dat ik me de laatste tijd beperk, ik draag constant sjaals in publiek om het maar te verstoppen. Daarnaast zijn borsten echt een obsessie geworden bij elk meisje kijk ik en denk ik ooh had ik dat maar. Na can de week voor de zoveelste keer huilend in een pashokje te hebben gestaan omdat ik een jurkje zocht voor dimploma uitreiking was de maat vol en ben ik weer informatie gaan opzoeken op internet zo kwam ik op dit forum.Ik vroeg me af of er Mischien mensen zijn die zich in mijn verhaal herkennen en hoe zijn jullie tot de keuze gekomen om er voor te gaan. Zelf ben ik toch een beetje bang dat de operatie niet lukt en ze alleen maar lelijker worden. Soms denk ik dat ik me aanstel en dat het wel meevalt misschien is het toch is goed om met een pc te praten die mij dan kan vertellen of ze echt zo groot zijn en dat mijn klachten kloppen

Groet Benize

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benize, meid, als ik jou verhaal zo lees zeg ik: doen! En alleen jij kan beslissen of je je borsten te groot vindt. En wat betreft die potloodtest.... Ik heb nu een lege b/c cup en bij mij zou een hele etui nog blijven hangen ( trust me, I tried!)

Maar echt, als ik je zo hoor dan moet je het zeker doen, het is zonde om je leven, gevoel en geluk er zo door t laten beïnvloeden. De ingreep is niet niks maar ik denk dat je achteraf had gezegd, 'had ik 'k t maar eerder gedaan!'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Benize,

In de titel vraag je of je je aanstelt, ik vind zeker van niet hoor.

Ik heb een kleine lege c-cup waar ik geen lichamelijk of sociaal ongemak vna ondervind maar ik wil graag meer in proportie zijn (brede heupjes), dus als iemand zich aanstelt om een booboperatie te overwegen dan ben ik het wel!!

als je er zoveel last van ondervind zou ik gewoon eens naar een chirurg gaan voor een consult, en kijk dan wel naar een pc die hier veel ervaring mee heeft (met verkleiningen). en lees veel verhalen van andere meiden, en dan vooral de reden dat ze een verkleining hebben gedaan en of het ze heeft geholpen.

Succes met je afwegingen meid

Enne even voor Dreamlou, ik heb dubbel gelegen door je etui-dingetje, hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woehhahaahha mooi zo, Liefje! Ja ik las ooit toen ik 14 was dat je hangtieten zou hebben als er een potlood onder bleef hangen... Geprobeerd natuurlijk en ja hoor.... Die ging nergens meer heen.... Zo ook de etui...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah het is zo oneerlijk verdeeld hè op de wereld. Ik ben ook 1.67 en het maakte niet uit wat ik onder die 2 erwtjes stopte, het viel gewoon keihard op m'n tenen :102:

Ook nu zou ik wel wat meer hang willen hebben, maar dat zal volgens mijn pc never nooit gebeuren :139:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Benize,

Wat komt jouw verhaal me bekend voor.

Ook ik heb me jarenlang afgevraagd of het allemaal wel zo erg was (je raakt immers aan je eigen borsten gewent), of dat mijn nek en schouder klachten wel echt daar vandaan komen.

Ik heb bijna tien jaar tegen mezelf gezegdbdat het allemaal wel mee valt, en je praat jezelf aan dat het inderdaad allemaal niet zo erg is.

Ik ondervond dezelfde problemen als jij, vooral met de juiste bh vinden (mijn maat is iets makkelijker, nl 70F), torenhoge prijzen en een hoog "oma gehalte". Daarnaast altijd problemen met kleding, het ziet er niet uit, je schaamt je, je wil niet dat mensen het zien.

Ik heb de knoop doorgehakt en de verwijzing van de huisarts ging vrij vlot. Ook de plastisch chirurg zei dat het terecht was (al vond ze het wel zonde want ze vindt dat ik mooie borsten heb), en de verzekering heeft het goedgekeurd.

Dat is voor mij een soort van bevestiging dat het helemaal niet meevalt. Echt geloven doe ik dat nog steeds niet en ik ben nog steeds wel een beetje bang dat ik vlak voor de operatie ga terugkrabbelen. Maar, net als jij, wil ik dit al heel lang, en is het en weldoordachte keuze.

Als ik het aan mensen vertel zeggen ze allemaal; huhh jij?? Maar jij hebt toch helemaal niet zulke grote borsten? Je gaat je aanpassen in je houding en ik verberg het idd ook met wijde shirts en sjaals.

Meid, je kan altijd een gesprek aangaan met je huisarts en eventueel een vervolggesprek met een plastisch chirurg. Je kan altijd nog beslissen.

Voor mij is deze beslissing een enorme opluchting, en hoewel ik als de dood ben voor prikken, operaties, narcoses etc (ga al bijna van mn stokkie als ik een hechtinkje zir van een weggehaalde moedervlek) denk ik dat het een enorme bevrijding gaat zijn als het eenmaal gebeurd is.

Succes met je keuze..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Benize ,

Heftig verhaal ...buiten dat je borsten niet bij je lijf passen , zul je met de tijd lichamelijke

klachten krijgen ..

Zelf heb ik veel te lang met te grote borsten gelopen , met het gevolg dat in mijn bovenrug , schouders ,nek de gevolgen altijd zichtbaar blijven .

Vorig jaar heb ik een bvk operatie gehad , nadat ik ca 30 kg ben afgevallen ..had ik een 85/F , nu na de operatie een 85/B .

Kun je voorstellen toen ik 103 kg woog ...heb ik ook cup H of zelfs G gehad ..

Ik kan alleen maar zeggen "Go for it girl" ..doe het voor jezelf , en niet voor iemand anders ...

Een bvk word in Nederland snel vergoed door de zorgverzekeraar ...

Als ik jou was zou ik een consult(en) plannen en laat je informeren ..

Succes met je keuze .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Benize,

Heel herkenbaar je verhaal! Ik maar 1 ding zeggen: DOEN!

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap durven neem en heb een verwijsbrief bij de huisarts gehaald, afgelopen januari was het dan zover.

Voor de operatie kwam ik uiteindelijk op 75H, nu 80C!!!! Helemaal blij en spijt dat ik het niet al jaren eerder heb gedaan!

Succes met je keuze!

Groetjes,

Debbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Benize,

Ik herken je verhaal ook. Ik heb er sinds mijn 20e of zo ook echt last van. Toch nu pas (midden 30) een verkleining laten doen. Dit na 2 zwangerschappen en 2x succesvol borsstvoeding gegeven te hebben. Ben nu wel heel blij (hoewel ik nog in het verband zit).

Van wat ik lees, zie ik een goede aanleiding voor jou om een bvk te doen. Ik denk ook niet dat je er spijt van gaat krijgen.

Persoonlijk ben ik er niet rouwig om, dat ik het 'nu pas' heb laten doen. Ik ken ook iemand, die wel een bvk heeft laten doen toen ze begin 20 was en zij is er ook heel blij mee.

Al met al: Ik denk dat je heel blij gaat worden van een bvk. Alleen de timing is helemaal persoonlijk.

Succes!

PS: Ik had uiteindelijk maat I. Er zijn overigens wel heel mooie BH's in die maat, hoor, maar je moet weten waar. Ik ging naar Naron in Breda. Nu heb ik C of D. Nog even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai Benize,

Wat herken ik mij zelf in jouw verhaal.

Heb zelf al vanaf mijn 17de lopen twijfelen over een bvk.

Nou ben ik 20 en ik ben 1,78 lang en had een 75 G cup, de striemen die jij hebt kan ik mij ook totaal in zien, gelukkig heb ik een moeder die voor mij goede (prima donna) bh's kon permitteren waardoor ik mijn borsten beter kwijt kon dan in bijvoorbeeld een hunkemoller bh!

Wat jij bij je vriend hebt ken ik ook. En dan kan hij wel zeggen van je hoeft je niet te schamen ze zijn mooi (wat ik soms zelf ook wel vind, hallo sommige mensen geven er een bak geld aan uit en wij hebben ze maar gewoon gekregen! zo ga je ook denken dat je je aansteld, omdat als je het bespreekt met mensen je vaak de opmerking krijgt van goh geef maar wat aan mij of had ik het maar. hierdoor kan je je gekleineerd voelen. En dat is alles behalve prettig!

Nou zoals ik al zei liep ik dus vanaf mijn 17de al te twijfelen had denk ik toen 70E als ik het goed zeg.

Nou heb ik het zelf sinds kort pas tegen mijn ouders en mijn vriend verteld, het is nou niet echt een makkelijk onderwerp

Dit was in oktober dit jaar en sinds dien is het heel snel gegaan bij mij.

De eerste afspraak en ook de operatie, hier zat 2 weken tussen!

Ik ben door een vrouwelijke arts geopereerd, dokter Oostrom. Ze is een taaie maar ze wel hoe het moet en weet je ook zeker op je gemak te stellen. Ik heb extra voor haar gekozen omdat ik een vrouw toch fijner vond dan een man.

op 9 november ben ik geopereerd en ik ben er zo blij mee! en ik krijg alleen maar positieve reacties van de mensen om mij heen.

De striemen kan ik helaas nog niks over zeggen of ik dat weer krijg want je moet eerst met een sport BH lopen, maar deze zit echt fijn en zorg dat je steun hebt overdag!

Ik was heel erg bang na de operatie dat mijn vriend het niet mooi ging vinden, maar deze vind ze heel mooi geworden! en hij is vooral blij dat ik weer beter in mijn vel zit.

Ik ben er wel achter gekomen nu ik heb gezegt ja ik doe het! en er daarna weinig tijd over had om er over na te denken (nou eerder te twijfelen) dat ik er zeker achter ben gekomen dat dit voor mij een hele zelfverzekerheids boost heeft gegeven, grote borsten kunnen je in de weg zitten, en mensen kunnen je er door raar aangaan kijken (athans in mijn geval) hiermee bedoel ik, de meiden die eigenlijk jaloers zijn dat je wat meer hebt maar hierdoor het zo formuleren dat jij je er slecht door gaat voelen.

Nou heb ik op 9 november mijn operatie gehad, en nu 2 en een halve week later heb ik me sinds tijden niet zo goed gevoeld, sexy, zelfverzekerd en ik weet gewoon dat ik hier geen spijt van heb gehad!

Natuurlijk kan ik jou wel zeggen van ja doen! ga is kijken naar doktoren. Maar je moet er zelf achter staan

A: heb ik er last van dat mijn rug en nek zeer doen overdag, savonds of allebei

B: Zit het mij in de weg met dagelijkse dingen

C: voel ik mij op mijn gemak bij mijn borsten

Zo kan ik je er nog wel veel meer gaan vertellen waar ik zelf overna heb gedacht, maar wat ik aan jouw verhaal lees en ik hoop jij aan de mijne is dat je weet dat het je veel verlichting in vele opzichten kan geven, Zolang jij er zelf maar achter staat!

Liefs Bambi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

lang niet wat van me laten horen, veel gehad aan jullie berichtjes

na lang dubben de knoop door gehakt, vandaag naar de huisarts geweest voor een verwijzing.

ik was best zenuwachtig want had geen idee hoe de arts zou reageren. Ze reageerde heel relaxt en snapte mijn problemen kreeg vrijwel direct een doorverwijzing kan over twee weken waarschijnlijk terecht voor eerste gesprek(plaats tegen die tijd wel weer een berichtje) in het UMCG ik weet niet of iemand daar evaring mee heeft?

liefs

@bambi zou je graag een prive berichtje willen sturen maar heb nog niet genoeg posts ( working on it;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super voor je dat je de knoop doorgehakt hebt ... Ik herken me in je verhaal ... Altijd een grote boezem , 10 cm kleiner , jaren rondlopen met gebogen schouders , kledingstijl aanpassen enz

Ik heb mijn bvk gehad in oktober en wat ben ik blij met mijn nieuwe borsten . Ondertussen ben ik 41 jaar en het enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet 20 jaar eerder gedan heb. ( G naar C)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week na het huisarts bezoek kon ik al terecht bij de chirurg voor het eerste huisarts bezoek. Ik was best gespannen, bij het consult moest ik tranen in bedwang houden ( dat verbaasde me dat die er waren) ik denk omdat er zon grote last van mijn schouders viel dat ik Eindelik de stap had genomen. De arts bekeek mijn borsten en vond zeker dat ik mij niet aanstelde, en zei dat er veel mensen worden geopereerd met veel kleinere borsten dat luchte ook op. Eigenlijk zou er nog een 2e consult gepland worden ( bedenktijd) maar ze vroeg of ik er eigenlijk niet al uit was. Ik zei dat ik er helemaal uit was, ik ben gelijk op de wachtlijst gezet ( wel met de vraag of ik in juli kan ivm met studie). De arts zei dat ze zeker wist dat alles vergoed gaat worden. Die middag kon ik gelijk door naar de medische foto dienst om de voor foto's te laten maken. Er is afgesproken om naar een c cup te gaan. Het is een enorme opluchting om te bedenken dat ik straks eindelijk van die joekels af ben, ik verheug me al op bh shoppen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

@Benize

He meis,

Ja ik kan me best voorstellen dat de zenuwen nu behoorlijk op gaan spelen, en is ook niet meer dan normaal hoor, het is nu eenmaal heel erg spannend en ook eng, maar nog maar heel even en dan gaat er een last van je schouders afvallen.

Als je ons misschien door kunt geven wanneer je precies geholpen gaat worden en door welke pc dan kunnen we je titel aanpassen, je topic staat al in de goede categorie,dus hier kun je na je operatie als je het wilt hoor, ook je verslag neer zetten.

Heel veel succes met aftellen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Ik heb momenteel cup 65G, zelfde als jij vroeger. Nu wou ik even horen naar welke cupmaat je bent gegaan na de bvk? Ik ga in mei volgend jaar onder het mes, en zou naar een D gaan.

Hoe is het met die maat, spijt van operatie? Ik zit nog met twijfels, hoop dat ik ze niet te klein ga vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.