Ga naar inhoud

Liza1980 : 19 januari 2016 : Dr. Koopmann : Bergmankliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi Liza,

wat spannend zeg.

Ik heb 10 jaar geleden een borstverkleining gehad in het ziekenhuis in Ede, en dat is toentertijd niet helemaal tevreden.

mijn borsten waren ongelijk, maar ik was zo blij dat ik van mijn cup G af was dat ik echt blij was met mijn cup B.

Ik weeg zelf 60 kilo met een lengte van 176 cm dus je kunt je voorstellen dat een cup G niet te doen was.

Ik heb de borstverkleining verder goed doorstaan. heb wel 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.

je hebt last van spierpijn maar het is op zich goed te verhelpen met goede pijnstilling.

En narcose... vind ik persoonlijk heerlijk :1: je valt gewoon in een hele diepe slaap, maar iedereen reageert weer anders.

succes met alles.

groetjes :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeangrey ja, ik heb bewust mijn medicatie geplaatst om te kijken of jullie ook allemaal dezelfde medicatie krijgen. Bij mij staat op het recept dat ik 1 week voor de ingreep moet starten met vitamine c en Arnica druppels.

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar wanneer wordt je precies geopereerd, en door welke arts en in welk ziekenhuis? Dan passen we je titel aan en hoort ie helemaal bij de rest :)

Dan kun je hier straks ook je verslag in kwijt en alles wat je wilt zeggen uiteraard. Dat houdt het lekker overzichtelijk voor anderen en voor jezelf :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Heel veel succes! Ik ben op 9/12/15 geopereerd en ben nu bijna 6 weken po! De tijd vliegt! Een tip: maak foto's! Zelf heb ik er spijt van dat ik dat niet vooraf en direct na de operatie heb gedaan. Ben pas na 3 weken begonnen met foto's maken. Het is mooi om op die manier je eigen genezingsproces te volgen.

Nogmaals succes en heb vertrouwen in je pc! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes Liza, 

Het komt vast helemaal goed.  Voor mij is het nu 2 dagen geleden en gisteren mochten de drains eruit. Ik heb echt niet veel pijn en ook 2 nachten prima geslapen. Ook al moet het op je rug.

Ik heb minder medicijnen dan jij zo te lezen,  alleen maar paracetamol en celebrex  (ontstekingremmers ).

Al met al gaat het dus prima,  ik schrok in eerste instantie van het kleine formaat.  Nu valt daar nog niet veel over te zeggen denk ik maar ze zijn al wel erg mooi. Ik kom van cup H en heb flinke billen  maar van boven ben ik wel smal. Alleen viel dat nooit zo op door die grote cup. Maar wat ik al zei ... wat ik gisteren in de spiegel zag,  zag er prachtig uit.  

Veel succes!  Komt goed

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat alles goed is gegaan!

Ik ben nu 3,5 week po en ik moet ook zeggen dat de tijd vliegt. Na die eerste twee weken vind ik het hard gaan. Maar het beste advies dat ik heb gekregen is de eerste weken echt helemaal niets doen! Hoe moeilijk dat ook is. En wel wandelen.

Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hier ben ik dan en dit is mijn verslag.

Aankomst

Alles is goed gegaan. Dinsdag 19 jan werd ik geopereerd. Met moeite ben ik aan het typen want ik mag mijn armen niet veel gebruiken.  ik moest me om 13:30 melden bij de receptie. Ik werd naar mijn kamer begeleid en daar werd een vragenlijst afgenomen .Ik moest een mutsje, badjasje en sloffen aantrekken en toen was het wachten. Om 14:00 uur werd ik gehaald en moest ik afscheid nemen van mijn man. Daar stond ik dan voor de klapdeuren zei ik mijn man gedag. Toen kwam ik binnen en begon ik te huilen. Ik werd door een verpleegkundige gerust gesteld. Uiteindelijk hebben we gelachen.

Aftekenen

Toen kwam dokter Koopmann met zijn stift. Hij vroeg: 'wat voor cupmaat had je in gedachten?" Ik zei: Liefst had ik B maar u vond het teveel dus doe maar een C. Dr koopman: "We gaan kijken wat ik kan doen maar je wil in ieder geval veel af."Ik zei ja maar doe maar een C. Prima, zei die. Toen begon hij te tekenen op de borsten en ging hij uitleggen wat hij ging doen. Toen liep hij weg.

Narcose

Toen was het 14:15 uur. Ik mocht mee lopen naar de OK. Er stond een team van 4 personen klaar met o.a. dr Koopmann.  Ik mocht liggen en ik heb gezegd dat ik nog nooit onder narcose ben geweest en dat ik het heel spannend vond.  De anesthesiologen begonnen grapjes te maken en vragen te stellen om mij op mijn gemak te stellen.  Ik voelde mij daarom op mijn gemak bij die jongens want ik heb wel enorm gelachen. Toen zeiden ze: " je krijgt nu een masker en je valt zo in slaap." Op de vraag: "waar ga je graag naar toe op vakantie zei ik: "ik ga graag naar ....zzzzzzzzz ik voelde mijn benen niet echt meer en zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Ik was weg.

Wakker worden in de verkoeverkamer

Toen hoorde ik stemmen: "het is voorbij, wakker worden. Het is voorbij wakker worden."En toen deed ik mijn ogen open. Ik was blij: ik was wakker! Ik vroeg naar de tijd. Het was 15:50 uur. Wat was ik moe, en wat had ik heerlijk geslapen! Die narcose was heerlijk zeg! Toen viel ik blijkbaar weer in slaap. Mijn bloeddruk werd diverse malen gemeten want ik voelde de pomp in mijn arm. Ik vroeg weer hoelaat het was: 16:00 uur. En zo vroeg ik wel om de 10 minuten naar de tijd en zat ik te dollen met de verpleegkundige. Ja, ik was ready om naar mijn eigen kamer te gaan. 

Mijn borsten

Wat ben ik blij met mijn resultaat! Er zat een band om mijn borsten heen en ik vond het gelijk al mooi. Het is een stuk kleiner geworden en lekker gelift! De pijn na de operatie is meegevallen! Tot nu toe tenminste.  Het is branderig maar absoluut geen scherpe pijn! s 'Avonds kwam dr Koopmann even langs. Hij heeft links 400 gram verwijderd en rechts 230. Mijn linkerborst was ook groter dan de rechter. Ik bleef een nachtje slapen. Ik kon niet goed slapen want ik slaap liever in mijn eigen bedje thuis.

Naar huis

Vanmorgen werd de band verwijderd en kon ik mijn borsten zien. Ik ben zeer tevreden en het is C geworden. Maar dat zien we wel want hij is natuurlijk wat opgezwollen.  De drains werden verwijderd en ik mocht naar huis. Ik kreeg een lidtekencreme, instructies over nazorg in een goodiebag mee naar huis. Dr Koopmann en zijn team, krijgt van mij een dikke tien!

BEN SUPERBLIJ, HAD IK DIT MAAR EERDER GEDAAN! Ik zal foto's plaatsen binnenkort. 

toi toi

Liza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zijn mijn fotos, Voor de operatie, 1 dag later na de operatie en 1 week later na de operatie. Op de laatste foto een Klein wondje en dat is niet zo erg. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.