Ga naar inhoud

wannebe-a-C : 21 januari 2016 : Dr. Defrene : AZ St Augustinus : Veurne


Aanbevolen berichten

Hallo,

Mag ik me even voor stellen.

Ik ben een 32-jarige mama, wonend in België

Ik ben 1m56 cm groot, weeg 67 kg en heb een 75 I. (soms 75 G, hangt af van welk merk)

Ik ben nu al een jaar aan het na denken over een borstverkleining.

Ik vind het heel moeilijk om een definitieve beslissing te nemen.

Ik denk dat ik medisch gezien wel beter voor de operatie zou gaan.

Heb namelijk heel erg veel last van nek- rug en schouderklachten.

door die klachten ga ik al meer dan een half jaar lang bij de Kinesist.

Ze zeggen allemaal hetzelfde; 'waarschijnlijk' door m'n borsten.

Ze kunnen me wel niet verzekeren dat daardoor mijn klachten gaan verdwijnen.

Zijn er hier dames die zulke klachten hadden en die er effectief beter van geworden zijn na de operatie's.

Ik vind dit zo een moeilijk en vooral emotioneel proces.

Hopelijk krijg ik vele goeie reacties van jullie die me kunnen overtuigen om door te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 103 kg woog had ik zeker een H cup ..

Heb mijn hele leven lang al nek klachten gehad ...ken het niet anders .

Toen ik 30 kg afgevallen was , had ik nog steeds een F cup , en zware uitgehangen borsten .

Buiten de klachten paste het niet meer bij mijn lijf .

In 2014 heb ik een bvk operatie gehad , ben van 85/F naar 85/B gegaan ...en ben er zoooooo

blij mee ...Zou het zo weer doen .

Ik zou zeggen ...go for it girl ...vandaag de dag is het een routine operatie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je klachten zullen er vast niet erger van worden als je wat gewicht weghaalt.

En ik kan me voorstellen dat het een emotiojele beslissing is..

Je kan mss ook verkleinen naar een c/d dan heb je nog een mooie volle boezem en mss minder pijn...... ik ga juist voor een vergroting dus ik ken dit probleem zelf niet... succes met je keuze maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heb een operatie ondergaan op 15 sept. Ik ben nu terug aan het werk en aan het sporten. Voor de operatie hoef je echt geen schrik te hebben. Emotioneel is het wel een beslissing die je zelf moet maken. Ik kan alleen zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen. Ik had verschrikkelijk veel last van nek en rugklachten. Ik voel het soms nog dus ik wacht af of mijn borstverkleining dit zal verholpen hebben. Ik heb nu een d cup in marie jo. Ik vind ze nog een beetje te groot :-(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen eens bellen naar pc.

zien wanneer ik eens langs kan gaan.

Ik zou me zo graag terug in een C-cup zien!

Heb eens rond gevraagd in vriendenkring en dit blijkt echt wel routine te zijn. (niet normaal eigenlijk, hoeveel dit gedaan wordt)

In familiekring zijn we allemaal zwaar (van borst, maar ook over het hele lichaam), daar stoot ik nog veel op onbegrip,

maar heb besloten om me daar NIETS meer van aan te trekken!!

Ik ben enkel zwaar van borst, terwijl dat bij hen hun borsten op hun buik rusten, waardoor ze daar geen last van hebben!! :93:

ik ga er voor! Nu zet ik echt door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heb een operatie ondergaan op 15 sept. Ik ben nu terug aan het werk en aan het sporten. Voor de operatie hoef je echt geen schrik te hebben. Emotioneel is het wel een beslissing die je zelf moet maken. Ik kan alleen zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen. Ik had verschrikkelijk veel last van nek en rugklachten. Ik voel het soms nog dus ik wacht af of mijn borstverkleining dit zal verholpen hebben. Ik heb nu een d cup in marie jo. Ik vind ze nog een beetje te groot :-(.

kan jij in tussentijd al terug sporten. Leuk.

Ik ga ook graag gaan lopen maar heb dit moeten stilleggen.

Ik ga ook gaan zwemmen en doe aan discodance.

Ook deze twee zijn al serieus geminderd door de pijn.

verlang er toch naar om weer alles te kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In familiekring zijn we allemaal zwaar (van borst, maar ook over het hele lichaam), daar stoot ik nog veel op onbegrip,

maar heb besloten om me daar NIETS meer van aan te trekken!! ik ga er voor! Nu zet ik echt door!

Je moet maar zo denken , jou lijf , jou beslissing ..

Je leeft nu en wil genieten ..ook van het hardlopen/sporten ..

En dat gaat met te grote borsten natuurlijk niet fijn .

Nu doorzetten !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens op facebook, daar zit een besloten groep "borstverkleining". Je kunt daar ervaringen lezen en foto's bekijken en alle dames daar zijn er super blij mee en zouden willen dat ze het al veel eerder hadden gedaan :) Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens op facebook, daar zit een besloten groep "borstverkleining". Je kunt daar ervaringen lezen en foto's bekijken en alle dames daar zijn er super blij mee en zouden willen dat ze het al veel eerder hadden gedaan :) Succes!

dank je voor de tip. ga direct eens uitzoeken ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Afspraak bij PC is goed gegaan. Hij heeft me gerustgesteld. Intussen heb ik ook al de dag van operatie vast gelegd. 21 januari is het zo ver.

Zeer snel dus al. Nu nog het een en ander in orde brengen (ne hele papperassenwinkel).

Had niet verwacht dat het zo rap ging gaan. hopelijk krijg ik nu alles nog geregeld.

Voel me heel opgelucht en klaar voor de operatie. Een heel mooi nieuwjaarsgeschenk. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word geopereerd door Dr. Defrene in Veurne. Een dokter met een goede reputatie.

Heb al foto's gezien van zijn 'werk' en met mensen gepraat over hem en heb eigenlijk alleen maar lovende reacties gehoord.

Ik voelde me echt helemaal op mijn gemak en veel zekerder over de operatie.

Heb er echt wel een goed gevoel over. Het was eerst nog wat moeilijk omdat ik zelf nooit gedacht had aan een operatie,

maar mijn gynaecoloog en neuroloog raden mij echt aan om stappen te ondernemen. heb toch wel enkele weken (maanden eigenlijk)

gehuild, maar nu de beslissing is gevallen voel ik mij echt veeeel beter.

De erge hoofdpijn, nekpijn, schouderpijn, evenwichtsstoornissen (door scheef groeiende nekwervel) zouden vrijwel direct moeten voorbij zijn.

Ik vermoed wel dat ik toch nog wat kine zal nodig hebben voor mijn nek maar dat is niet erg.

Ik zal eindelijk weer door kunnen gaan met alles wat ik graag doe. YESSS

Heb trouwens voor het eerst in weken nog eens een goede nachtrust gehad, waarschijnlijk door de goede babbel met de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de juiste beslissing genomen , en doet je lijf er wat goeds mee .

Ik zelf heb veel te lang met te zware borsten gelopen ..de gevolgen in mijn bovenrug blijven altijd zichtbaar en aanwezig .

Een goed gevoel bij de chirurg hebben is heel belangrijk , fijn dat het een kundige man is .

Volgend jaar klinkt heel ver ...maar die laatste weken gaan snel voorbij .

verheug me straks al je operatie verslag te lezen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

't Is bijna zover. Morgen is 'the big day' :lol:

Heb nog geen zenuwen maar die komen denk ik nog wel.  Ik ben eigenlijk -denk ik- meer in extase. 

Raar hè.  Ik kijk er heel erg naar uit. Ik heb het er zo lang, zo moeilijk mee gehad en nu kan het er niet rap genoeg zijn.

Rap nog mijn tas maken. Weet er iemand iets, dat ik zeker niet mag vergeten.

Dan nog een vuurtje stoken met mijn oude bh's, dat zou pas leuk zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super!! Ik had geen zenuwen, ben goed uit de verdoving gekomen, niet misselijk geweest en ik heb geen pijn. Kan eigenlijk niet beter hé, en dat voor iemand die nog nooit geopereerd is geweest.

De operatie was gepland rond 12u 30, en is vroeger gestart, al om 10u20. daags nadien mocht ik al naar huis om 10u.

Ik ben heeeeel erg tevreden met het resultaat. ik ben nu 6 cupmaten lichter, 700 gr aan elke borst en mijn problemen met mijn nek waren in het niets verdwenen. de PC zei wel dat er nog wat stijfheid kan komen door de weinige beweging die ik nu heb.

Heb wel een heel erg grote snee onder mijn borsten doordat mijn borsten zo breed waren. er is maar een stukje van ongeveer 5 tot 7 cm waar niet gesneden is. heb ook nog een beetje lipo gehad in mijn zijde, dit staat nog beetje gezwollen maar dit trekt nu lichtjes aan weg. ben nu 5 dagen na de operatie en alles begint een beetje te jeuken.  

Ik denk wel dat ik in verband met douchen een beetje overvoorzichtig ben. ik ben namelijk heel erg bang om mijn bh af te doen. dan doe ik aan 'speed douchen' :wacko: en dan heel snel mijn bh terug aan. heb zoveel schrik dat de wonde weer gaat open gaan.

Kort samengevat ben ik heel erg blij met mijn beslissing en het resultaat er van. :136::wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op 25-1-2016om12:15 zei Jeanette:

Fijn te lezen dat alles goed is gegaan . Pfffg 700 gram per borst is best veel . 

Nu lekker herstellen ! 

Ga je nog foto,s plaatsen ? 

hey Jeanette, misschien wel een rare vraag, maar hoe plaats ik eigenlijk foto's?  en waar?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jeanette:

Bij profiel kun je bij galerij een album maken , en dan vanuit je pc uploaden . 

Maar je kunt ook foto,s uploaden in je topic . 

Dank je.  Ga er eens werk van maken. ^_^

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.