Ga naar inhoud

Leya* : 2 december 2015 : Dr. Wever : Gelre ziekenhuis : Apeldoorn .


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Eindelijk kan ik jullie mededelen dat het 2 december zo ver is! Jippieee!

Vorig jaar november heb ik een aanvraag gedaan voor een borstverkleining. Alles goed gekeurd door de verzekering en ik zou in februari of maart geopereerd worden. Toen het eenmaal zo ver was, begon mijn werkgever tegen te stribbelen; als ik de operatie zou doorzetten zouden ze mijn contract niet verlengen. Zeer apart, want ik heb alles in overleg gedaan en toen waren er geen problemen.

Maargoed, ik was nogal flabbergasted en wilde mijn baan niet kwijt, dus heb ermee ingestemd.

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en werd ik in september gebeld dor het ziekenhuis, dat ik bijna aan de beurt zou zijn en of we een afspraak konden maken. De chirurg wilde mij nog wel even van te voren zien, omdat het inmiddels bijna een jaar geleden is. Dus geweest, alles was nog hetzelfde en ze zou opnieuw een aanvraag doen bij de verzekering (de indicatie is maar een jaar geldig), maar volgens haar hoef ik me nergens zorgen over te maken.

Dus, over 6 weken en 3 dagen is het zo ver!

Heel erg spannend, ik wil dit al wel 13 jaar en nu eindelijk de knoop echt echt door durven hakken.

Ik heb nu een 70F en we hebben afgesproken dat we naar een 70B of 70C gaan. In ieder geval liever klein dan groot, maar dat ziet ze natuurlijk pas tijdens de operatie.

Ik ben nu op zoektocht naar sport bh's en heb mijn zinnen gezet op een Fila met voorsluiting en een Anite met voorsluiting.

Verder ben ik heel benieuwd hoe alles gaat lopen. Ik ben nogal een angsthaas en ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, laat staan onder narcose geweest.

En ben hee benieuwd hoe het eenmaal thuis gaat. Ik ben alleen. Mijn moeder wil me savonds komen ophalen om daar te eten, dus dat scheelt al wel. En in het begin zou ik het fijn vinden als er iemand in de buurt is als ik ga douchen ivm flauwvallen enzo.

De chirurg vertelde me dat ik alleen moest zorgen dat ik genoeg boodschappen en huis had en dat het dan wel goed zou komen. Ik lees verschillende verhalen, dus ik kan alleen maar afwachten.

Iemand nog tips en trics om de tijd door te komen? Normaal vliegt de tijd, maar nu duurt wachten lang. Het liefst wil ik nu nu nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gefeliciteerd met je datum !

Ik ben alleen erg verbaasd over de reactie van je werkgever ...onmogelijk zeg .

De Bvk is op medische basis ...dat een werkgever dat verbied :92: met de dreiging anders

word je contract niet verlengd ....

De eerste week na mijn Bvk ben ik 1 week bij mijn broer in huis geweest ...

Je moet er rekening mee houden dat je 6 weken lang niet (zwaar) tillen , overstrekken etc etc mag .

De meeste gaan al te snel weer met van alles aan de slag .

Onderhuids heeft het een lange herstel periode nodig ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanette,

Dankjewel voor je reactie.

Ik was ook behoorlijk pissed op mijn werkgever. Je bereid je er 13 jaar op voor. Eindelijk durf je de stap te nemen, en dan moet je nog een jaar wachten. Maargoed, geeft niet, nu is het bijna zo ver.

Dat zes weken rustig aan doen weet ik. Ik ga de eerste vier weken niet werken (werk in de schoonmaak en de horeca) en hoop daarna toch weer rustig aan iets te kunnen gaan doen.

Ik zit meer met de eerste paar dagen alleen thuis, is dat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een stomme werkgever! Mag hij dat wettelijk wel zo zeggen!?!?! En heb je nu een andere werkgever? Nou, Ik wens je heel veel succes bij je operatie, fijn dat het nu wel door kan gaan! :-)

Groetjes Sabry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn werkgever deed ook lastig. Ik heb dan wel een vast contract maar ik "moest" 2 en halve week na de ok alweer komen werken.

Uiteindelijk heb ik eigenlijk nauwelijks beperkingen gehad. Ik mocht/mag alleen niet bovenhands tillen. Ik ben a.s. dinsdag 4wk geleden geopereerd, en vorige week weer gaan werken, probleemloos. Ik ben van 80F naar 80B/C gegaan.

Ik had de eerste 2wk wel hulp bij de verzorging van mijn zoontje van 16 maanden als mijn vriend aan het werk was.

Nu til ik hem weer gewoon en doe ik alles, behalve bovenhands tillen en sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey

Wat goed dat het nu eindelijk gaat gebeuren!

Je zegt dat je na de operatie alleen bent, meid don't worry, alleen lukt ook.

Ik was ook alleen, en savonds brachten ze ook mijn eten en om de zoveel dagen kwam er eens een vriendin af en in het weekend mijn vriend.

Mr de eerste week, de ergste heb ik ook mijn plan moeten trekken door de dag.

Zie dat je genoeg brood invriest en soep!!

Smorges at ik altijd boterham met choco of al eens een banaan erbij, en smiddags at ik soep met kruidenbroodjes. En savons brachten ze mijn avondeten

Zet alles van drinken op het aanrecht , ook de glazen.

Leg heel veel kussens achter je zodat je half rechtop kan liggen, zo kan je zelf makkelijker recht zonder hulp.

Ivm dat douche heb ik ook niet gedaan omdat ik snel misselijk word ook.

Ik heb een kom gepakt en mij zo in de zetel gewassen..ook als ik de wondjes verzorg ga ik altijd in de zetel zitten, zal niet blijven rechtstaan.

Je doet automatisch wel waar jij je goed bij voelt hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor alle reacties.

Iedereen reageerd anders op de operatie en er valt niet te voorspellen hoe het gaat lopen. Dat maakt het voor mij ook behoorlijk lastig als controlfreak. Maar ik probeer er zo open mogelijk in te gaan en we zien het wel.

@ FendersM: hoe bevalt jou de nieuwe maat? Nooit bang geweest dat het te klein uit gaat vallen? Ik vind kleine borsten veel mooier dan grote, maar mijn omgeving is bang dat als er een b overblijft dat dit een te grote verandering is. Hoe is dit voor jou, voor zover je dat nu al kan zien?

@ bestboobie: ik wordt geopereerd in het gelre ziekenhuis in apeldoorn door mevrouw Wever.

@lizz1808: dankjewel voor je bemoedigende woorden in de tips. Ik zal zorgen voor brood en soep. Ik ben al begonnen met buikspieren trainen voor het omhoog komen en extra kussens heb ik ook al.

En met het douchen leen ik van iemand een campingstoel zodat ik kan zitten. Ik wil niet dat iemand mij naakt ziet uit mijn omgeving, maar dat er iemand in de buurt is zal wel fijn zijn. Ik ga met wonden en dat soort dingen behoorlijk snel van mn stokkie dus vandaar.

Ach, het zal vast allemaal goed komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken verschillende mensen die een bvk hebben gehad, en eigenlijk allemaal zijn ze weer een maat gegroeid na de bvk. Ik vind ze heel mooi geworden qua grootte. Alleen is links wat strakker gehecht, waardoor die er iets minder natuurlijk uitziet. Maar deze maat past bij me, er is bdz 500gram weggehaald. Nekpijn en schouderpijn zijn weg, heerlijk. Enige minpuntje, waar mijn vriend me heel lief op wees, is dat mijn buikje nu meer opvalt....ahum, fijn haha. En het gevoel in mijn tepels is ook nog volledig weg.

Ik ben vrij klein qua lengte en tenger gebouwd, wat die cup F nog meer deed opvallen. Ik vind kleine borsten ook mooier. Ik heb een collega met cup A, ze is 1.81. Maar het staat echt mooi, als ze een v-hals draagt zie je niet meteen zo'n "gleuf".

Ik droeg altijd een hempje overal onder, omdat lager uitgesneden kleding al snel veel te veel inkijk gaven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen de eerste dag na de operatie kon ik al douchen ..heerlijk was dat .

Maar idd , iedereen reageert anders op de narcose en heeft er dan minder of meer last van .

Heb vertrouwen in je chirurg ..als het een ervaren iemand is , zou diegene precies weten welke

maat het best bij je past ...Een voorkeur kun je natuurlijk altijd aangeven .

Mijn voorkeur was toen eerder klein dan groot ...en dat is goed gelukt ..

Ben van 85-F naar 85-B gegaan ...afhankelijk van bh kan ik ook 80-C hebben .

Mijn borsten zijn iig niet gegroeid na 1,5 jaar ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallo,bij mij is het nu een 5 tal weken geleden dat ik geopereerd ben. Ik zou het zo overdoen. Ik heb niet veel last gehad. Enkel gevoel gekneusde borsten. Mijn tepels reageren wel goed op warmte en koude. Ik heb nu wel een loslating van een draadje en ik zit op het drielandenpunt met een klein open wondje. Ik mag spinning doen van mijn pc. Wat ik ook heb dat is dat de zijkanten er nog raar uit zien. De pc zegt dat ik de tijd moet nemen om mijn borsten op zijn positieven te laten komen. Heb ik daar nog last van na 9maanden wordt het gecorrigeerd door middel van een kleine ingreep lokaal verdoofd. Ik heb een cupmaat c gekregen. Ik met 1m69 en weeg 65kg. Ze passen wel bij mijn lichaam. Bij mij zijn ze wel nog een beetje aan het krimpen de zwelling neemt af. Veel succes. Spannend he. Ik had super veel zenuwen voor de operatie. Ik begrijp je gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nog 3 weken en 1 dag, het komt nu wel eng dichtbij.

Extra kussens en pyama's met knoopjes in huis. Vitamine C, arnica en magnesium besteld. Oppas voor de katjes geregeld en een noodplan voor als ik langer moet blijven dan 1 nacht. Nog meer waar ik aan moet denken? De bh's bestellen kan maximaal 2 weken van te voren, ivm ruilen.

Pff kan me echt niet voorstellen dat ik het echt ga doen. Ben heel bang dat ik op het laatste moment toch terugkrabbel.

Ik probeer het maar een beetje te "blokken" in mijn hoofd, er niet teveel over na te denken.

Aan de andere kant heb ik er juist superveel zin in en er al een paar keer over gedroomd.

Spannend, spannend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Inmiddels is het nog 1 dag. De zenuwen zijn gisteren als een bom ingeslagen. Behalve wat last van nesteldrang de afgelopen weken heb ik weinig last van zenuwen gehad.

Mijn hele huis is schoon, alles van "boven schouderhoogte" staat naar beneden. Nog een dagje werken. Vanmiddag word ik gebeld over hoelaat ik word geholpen morgen. Ik hooooppp dat ik de eerste ben.

Ik kom mezelf wel heel erg tegen. Hetgeen waar ik het meest "tegenop" zie is het kwetsbaar zijn. Het liefst ga ik alleen naar het ziekenhuis, niemand op bezoekuur en me daarna een week opsluiten zodat niemand me in die staat ziet :P

Mja, we laten het allemaal maar over ons heen komen. Ik zou blij zijn als we nu 2 a 3 dagen verder zijn en daar houd ik me maar aan vast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

De hele tijd kijk je er zo naar uit, en dan is het haast zo ver en het is dan ook heel normaal dat je super zenuwachtig bent.

Ja je bent kwetsbaar, je bent zeker in het begin afhankelijk van anderen,maar probeer dat maar gewoon over je heen te laten komen,het gaat hier dadelijk om je herstel,en je kan het niet alleen,dat is gewoon een feit.

Ik snap je gevoel wel, je wilt niet dat andere mensen je zo zien,maar hulp van andere aannemen is echt voor een keer niet zo erg als dat je denkt.

Ik hoop met je mee dat je morgen de eerste bent,het kan maar achter de rug zijn toch?

Meis, heel veel succes morgen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi.

Gek, dat ik nu mijn eigen operatie verslag lig te typen; ik heb het echt gedaan!

Alles is goed gegaan. Ik werdhalf elf opgehaald en mocht meteen door naar de ok. Even aftekenen, "ik voel je hart in je keel kloppen, laten we het maar meteen doen dan." En binnen vijf minuten was ik weg.

Ik werd om 2 uur rustig wakker en had meteen honger en dorst. Mijn moeder zat al te wachten. Twee boterhammetjes en twee glazen ranja verder en ik moest naar de wc. Dat was een hele opgave. Volgens mijn beste vriendinnetje kwam ik rechtsstreeks uit "walking dead" terug van de wc. Lijkbleek, zweetaanvallen, misselijk.

Vanaf toen ging het ook wat minder, overgeven, niet kunnen slapen, huilrn en shaken. Gelukkig wat gekregen tegen de misselijkheid. Ook de hele nacht wakker gelegen.

Ik heb de chirurg na die tijd nog even snel snel gezien. Het is goed gegaan en ze is tevreden over het resultaat. Ik heb ook even stiekem onder mn hemd gekeken en heel apart, een stuk kleiner.

Verder heb ik geen idee hoe het gaat. Hoop dat ik de chirurg vandaag nog even kan zien en dat de drains eruit gaan en ik naar huis mag. Het lekt minimaal. Pijn is goed te doen, alleen die drains zitten precies onder mijn bh band. Net nog even naar de wc geweest en dat ging prima..

Tot zo ver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes ...you did it girl :43:

Mocht je al zo snel na de operatie uit bed ?

Volgens mij moest ik toen 12 uur in bed blijven ..en dus plassen op een potje :152:

Je hebt het iig achter de rug , het is goed gegaan ...nu lekker de tijd nemen om te herstellen ..

Ga je nog foto,s plaatsen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik uit bed "mocht", maar ik wilde zo snel mogelijk naar huis, dus ik wist dat naar de wc gaan een voorwaarde was . Na vier keer kon ik zelfstandig.

Vanmorgen kwamen er twee dames die zeiden "vandaag drains eruit, morgen naar huis", maar mijn plan was vandaag drains eruit en vandaag naar huis. En dat is me gelukt.

Voel me een stuk beter zonder al die snoeren en slangen en mijn eigen bedjes en katjes.

Het duurt allemaa wat langer, maar dat geeft niks. Thuis is toch het fijnste :)

En dat ziek zijn kwam meer omdat toen al het bezoek weg was en ineens de "ontlading" kwam, denk niet dat het van de narcose kwam..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.