Ga naar inhoud

Day after surgery en nog meer vragen :)


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Aanstaande 30 november en 1 december heb ik een Day after surgery gepland staan bij Dr Verdonck in de wellness kliniek. Zijn er hier meerdere die dit zo hebben gedaan en is dat bevallen?

Ik kijk er heel erg naar uit, maar ben ook nu al nerveus! Ook over hoe het na de operatie zal gaan aangezien ik twee kinderen heb waarvan 1 er pas 1,5 jaar is. Daarnaast ben ik ook gastouder van 2 peuters, zwaar tillen kom ik niet meer dan 2 weken onderuit vrees ik. Hoe hebben de moeders met kleine kinderen het hier opgelost?

Groetjes,

Fleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Er zijn hier wel vrouwen die dat ook gedaan hebben de dag na het consult de operatie.

Persoonlijk zou ik het niet doen omdat ik graag een consult laat bezinken en bij meerdere artsen consulten had.

Wat betreft dat tillen vd kindjes. Dat is na 2 weken nog niet aan de orde al zeker niet wnn je dual plane plaatsing krijgt.

Dit zou je toch 6 weken moeten vermijden anders loop je een verhoogd risico op kapselvorming.

Anders dit ook even met je pc bespreken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben daar ook erg benieuwd naar, ik heb zelf namelijk ook twee kleintjes rond lopen een van drie en een van ander half en zij zijn toch de reden dat ik nog geen operatie dag heb gepland. Op m'n man kan ik in elk geval niet de hele dag door rekenen haha

Vraag me af na hoeveel weken je weer normaal kunt tillen enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik lees even mee met dit onderwerp. Ook ik heb twee kleine kindertjes en ben heel erg benieuwd hoe andere moeders dat geregeld hebben na de operatie. (ook nog niet gepland, wel wil ik het graag vlak voor de zomer gedaan hebben...)

Spannend TS, 30 november is het alweer snel! Lijkt me goed plan om langer hulp te regelen om het risico van complicaties tegen te gaan en misschien even goed overleggen met de chirurg over hoe en wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra hulp de weken erna zou fijn zijn inderdaad en ik denk dat ik dat wel kan regelen, maar na de 1e week is er niet meer iemand 24/7 bij me, mijn man moet dan gewoon weer werken.

Het lijkt me ook niet realistisch om te verwachten dat je 6 weken je eigen kind niet mag optillen En om daar nou de operatie niet voor door te laten gaan... Er zijn toch wel meer moeders met kleine kinderen die een borstvergroting laten doen. Vraag me dan echt af hoe zij het hebben gedaan. Lastig, ik ga het hier inderdaad over hebben met Dr. Verdonck.

Nog 6,5 week wachten en ik kan nu al aan niks anders meer denken, haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bijna 5 weken PO en kan echt nog niet veel tillen hoor. Een paar kilo gaat, maar een tas vol boodschappen doet echt nog zeer. Tot 3kg per arm lukt net nu.

Kindjes zoveel mogelijk zelf laten doen, krukjes overal zetten waar ze op kunnen klimmen (onder jouw toezicht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra hulp de weken erna zou fijn zijn inderdaad en ik denk dat ik dat wel kan regelen, maar na de 1e week is er niet meer iemand 24/7 bij me, mijn man moet dan gewoon weer werken.

Het lijkt me ook niet realistisch om te verwachten dat je 6 weken je eigen kind niet mag optillen En om daar nou de operatie niet voor door te laten gaan... Er zijn toch wel meer moeders met kleine kinderen die een borstvergroting laten doen. Vraag me dan echt af hoe zij het hebben gedaan. Lastig, ik ga het hier inderdaad over hebben met Dr. Verdonck.

Nog 6,5 week wachten en ik kan nu al aan niks anders meer denken, haha

Toch is dat de realiteit hoor, je mag het niet en zoals Jits ook zegt soms kan je het gewicht nog niet aan dus dan ga je de hele boel forceren

Toch mr regelen met de ouders,schoonouders,vrienden? Een oppas tot als je man thuis is van het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de oppaskindjes sowieso proberen af te zeggen, denk dat t al lastig genoeg is met twee kindjes. Ik heb er ook twee van 3 en 5, gelukkig hoeven ze niet meer zo veel opgetild te worden. Ik heb de operatie voor de kerst gepland dan heb ik iig 3 weken vrij en ik ben nog aan t kijken of m'n vriend zorgverlof kan krijgen de eerste twee weken. Daarna ga ik denk ik op de dagen die hij werkt bij m'n ouders logeren met de kindjes. En t huishouden laat ik tegen m'n principes in maar voor wat het is ;)

Is ook lastig, ik heb bewust gewacht tot ze iets groter zijn. Lastig he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 6 weken lang niet opgepast op mijn neefje van 8 maanden. Na 4 weken wel begonnen met werken in de thuiszorg. Maar wat je weer kan, wilt niet zeggen dat het oke is. Ik moest wel na 4 weken stofzuigen e d maar of het prettig aanvoelde? Nee. Toch zijn er "foefjes", zo ook met betrekking tot het tillen van kinderen. Bovenarmen tegen je lichaam drukken en vooral vanuit je buikspieren tillen. Dat advies kreeg mijn briendin die na 2 weken haar kindje van 10 maanden al "moest" tillen. Het is even kl*te, maar ja, 6 weken herstel is niets in tegenstelling tot jaren prachtige borsten :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik geloof dat ik het een beetje onderschat heb. Ondanks dat ik me goed heb ingelezen had ik stiekem de hoop na 3 weken alles wel weer te kunnen, maar als ik jullie verhalen lees kan ik dat dus wel op mijn buik schrijven

Ik heb helaas geen opa's of oma's in de buurt wonen maar ze kunnen iig afwisselend 1 keer p/w komen helpen in huis. Ik heb mijn man gisteren ook maar verteld dat het huishouden grotendeels op hem aan gaat komen voor een paar weken *ahh* Een vriendin van mij zit momenteel thuis en volgt de opleiding voor gastouder, zij komt me ook een paar weken helpen overdag met mijn gastkindjes. Voel me ondertussen behoorlijk egoïstisch omdat ik iedereen voor mijn karretje span omdat ik zonodig een borstvergroting wil. Hebben meerdere hier last van? Mijn man stelt me wel gerust en zegt dat ik het verdiend heb na 2 kinderen op de wereld te hebben gezet, maar voel me toch een beetje schuldig ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo voelt dat ondertussen voor mij ook een beetje... hoe meer ik er over nadenk wat ik allemaal moet regelen met behulp van anderen, hoe egoïstischer ik me ga voelen...

Maar bedenk wel, het is 6 weken voor jaren en jaren plezier! Dus dan maar even een mouw eraan passen en het over je heen laten komen en er vooral even van genieten dat er voor je gezorgd gaat worden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan of je voor of achter de spier krijgt, ik heb ze voor de spier en mocht na 1 week gewoon mijn zoontje weer optillen (toen 1 jaar) Nio zei dat dat zonder problemen kon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendin van mij is ook geopereerd bij Verdonck in augustus en heeft ook 2 kinderen. Van 3 en eentje van 7 maanden.

De eerste 2 weken heeft haar man vrij genomen om de kinderen naar school te brengen, ik bed te leggen etc aangezien die van 7 maanden nog totaal niet zelfstandig is logisch :) ook had een poetsvrouw. Na 2 weken op controle geweest bij Verdonck en hem hierover aangesproken dat ze wel moest heffen want de man ging terug werken. Ze kreeg hiervoor de toestemming van Verdonck maar moest dit gewoon zo min mogelijk doen, proberen zoveel mogelijk aan andere over te laten of te voorkomen gewoon.. Nu is ze 8 weken po en heeft er geen hinder van ondervonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je niet schuldig voelen ;)

Is nooit leuk als je andere moet "lastig vallen" maar ik zou voor die personen ook hetzelfde doen als wat zij nu vr mij doen of gedaan hebben :)

En achteraf ga ik sommige ook trakteren op een etentje ofzo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 en halve week borstlift gehad bij dr Blecourt in Vlietland ziekenhuis. Ik ben zeer tevreden

Heb twee kleintjes van 1 en 3 jaar. Ik mocht van PC de kleine van 1 gewoon gaan tillen geen enkel probleem

6 weken niet sporten das echt een regel, voor de rest mag ik alles weer doen.

Heb voor de spier gekregen, maakt ook wel een verschilletje, in vergelijking met achter de spier

GR Yasmina

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben alleenstraand en heb hier ook een peuter en mijn nichtje rondlopen ben 3 weken po maar heb nergens last van mijn linker borst zakt niet goed en staat nog niet zo mooi als rechts. voor de rest was en ben ik van me zelf afhangkelijk ik heb de eerste week niet op mijn nichtje gepast maar pas nu gewoon op haar zei is anderhalf en weegt nog geen 8 kilo ik til haar alleen in bed de rest doet ze zelf maar stofzuigen etc doe ik gewoon kan het moeilijk hier een bende laten worden dit is bij iedereen verschillend je lichaam voelt zelf aan wat je wel en niet kan en tussen door goed rusten. ik heb met mijn eerste operatie ook een next surgery gehad vond ik ontzettend fijn wellnes kliniek heeft prijs afspraken met hotel carbon uit mijn hoofd :P ik heb daar toen geslapen heel fijn hotel. ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt ik zou het over je heen laten komen meer weet je van te voren toch niet

xoxox

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben alleenstraand en heb hier ook een peuter en mijn nichtje rondlopen ben 3 weken po maar heb nergens last van mijn linker borst zakt niet goed en staat nog niet zo mooi als rechts. voor de rest was en ben ik van me zelf afhangkelijk ik heb de eerste week niet op mijn nichtje gepast maar pas nu gewoon op haar zei is anderhalf en weegt nog geen 8 kilo ik til haar alleen in bed de rest doet ze zelf maar stofzuigen etc doe ik gewoon kan het moeilijk hier een bende laten worden dit is bij iedereen verschillend je lichaam voelt zelf aan wat je wel en niet kan en tussen door goed rusten. ik heb met mijn eerste operatie ook een next surgery gehad vond ik ontzettend fijn wellnes kliniek heeft prijs afspraken met hotel carbon uit mijn hoofd :P ik heb daar toen geslapen heel fijn hotel. ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt ik zou het over je heen laten komen meer weet je van te voren toch niet

Was jij op 3 weken po al aan het stofzuigen en een kind aan het tillen?

Meid pas toch op! Voor je eigen best wil, er word zo op gehamerd geen repeterende bewegingen te doen zoals stofzuigen, het gevaar is natuurlijk als je geen pijn meer hebt en dat je dan natuurlijk aan de slag wil gaan, maar het is niet omdat je het kan dat het daarom mag :/

Wees er echt voorzichtig mee

xoxox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.