Ga naar inhoud

Nog 1 weekje.... Tips ter voorbereiding??


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Vandaag over een week is het dan eindelijk zo ver.... Na 10 jaar dubben, krijg ik 15 oktober m'n nieuwe borsten!!! Het begint nu spannend te worden, maar heb er gek genoeg ook echt zin in:-)

Hebben jullie tips voor mij waar ik de dag zelf en daarna rekening mee moet houden? Wat is handig om mee te nemen naar de kliniek?, Wat moet ik in huis halen (naast heel veel boodschappen)? Enz enz.

Ik ga ervan uit dat ik de eerste week niets kan doen en heb dan ook hulp geregeld voor het brengen en halen van de kinderen en ga veel eten klaar maken en invriezen. Ik heb gelezen dat voor het afdrijven van het vocht brandnetel thee goed werkt, dus dat ga ik zo in huis kopen en uiteraard paracetamol en ibuprofen.

Hadden jullie van te voren ook al een sport bh aangeschaft? Zo ja, hoe weet je dan welke maat je nodig hebt? En wat is een goed merk?

Ik moet de eerste 2 weken het verband er aan houden en dat zal er door de huisarts afgehaald worden evenals de hechtingen. Dan moet ik daarna dus een sportbh gaan dragen voor 6 weken.

Hoor graag van jullie!

Grtz yogarebel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor, nog maar 1 week! Volgens mij ben je al goed bezig met de voorbereidingen :). Naast hulp met de kinderen vind ik het de eerste dagen wel fijn om ook wat hulp voor mezelf te hebben, ben echt zo stijf dat ik nog niet heel veel zelf kan. Naar de kliniek zou ik makkelijke kleding aan doen, en voor na de operatie iets met een ritssluiting zodat je niet iets over je hoofd hoeft te trekken. Ikzelf heb een sportbh van de hema gekocht, de heavy, is echt prima. Maat is beetje inschatten naar aanleiding van het aantal cc, ik heb 450 cc gekregen en had een d en e meegenomen, passen beide maar op de e zit iets minder spanning. Succes met de voorbereidingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Begint gaan af te korten he :D

Naar de kliniek moet je niets speciaal meenemen, ik zou gwn losse kledij aandoen waar je na de operatie makkelijk kan instappen/aandoen.

Neem ook een flesje cola en koekjes mee voor na de operatie.

Dan voor thuis, zorg dat je heeelll veel kussens hebt klaarliggen en stapel die echt heel goed dat je er half rechtop tegenaan kan liggen en dat je niet onderuit kan zakken.

Zoveel te meer je naar onderen zakt, zoveel te lastiger is het om recht te komen.

Zet alles op een lage hoogte van glazen,borden,bestek,handdoek,washandje,zeep,tandenborstel,wc papier. Zorg ervoor dat deuren niet worden gesloten maar dat ze openstaan, een klink naar beneden duwen is lastig.

En voor de rest goed je pijnstillers nemen 4x paracetamol afwisselend met ibuprofen, wrs krijg je ook ng antibiotica en een extra pijnstiller voorgeschreven..

Zet ook je wekker snachts dat je je aan het schema vd pijnstilling houdt

Ivm de sportbh ik heb de lipo elastic deze is gwn in maten small,medium,large

Ik had er al onmiddellijk eentje aan na de operatie een small, maar die was na enkele dagen al te klein, heb nu de medium.

Oja voor vocht af te drijven, gwn heel veel water drinken en een paar komkommers ;)

Je kan 3 dagen voor de operatie traumeel tabletjes innemen om bloeduitstorting te voorkomen, ik heb hier na de operatie dan ook geen last van gehad.

Denk dat dit het zo een beetje was :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor! Ik heb mijn borstvergroting over 2 weken gepland staan. Zo te lezen ben jij al goed bezig met de voorbereidingen. Ik ga ook de vriezer eens even volgooien met eten, zodat manlief zich met de kinderen en de verzorging voor mij bezighouden;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Maar inderdaad, brandnetelthee dronk ik veel. Koelelementen klaarleggen, mag een kwartier per keer in een handdoekje op je borst. Ben je een buikslaper? Ik wel, ik sliep de eerste weken op een strandstoel ;) Draaide ik me zeker niet om. Verder een keukentrapje want je mag echt niet je armen boven schouderhoogte plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tip die ik van een vriending kreeg voor het slapen; een voedingskussen voor baby's

dit voor lekker op de bank, maar ook tegen het draaien op bed!

en inderdaad je maaltijden lekker voor koken, ik doe het al vanwege voedingsschema van mij en mijn man, lekker 3 uur in de keuken voor 7 dagen bereiden, maar heb je 7 dagen geen omkijken naar het eten, uit de vriezer hop de magnetron in! (en die 3 uurtjes, is voor 2 warme maaltijden per dag, 2 personen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor! ideaal! ik kook voor onszelf zoutloos en zonder sauzen, wel met andere kruiden.

maar voor je kinderen kun je wel met sauzen en zout koken hoor! een kennis van mij besteld het zelfs (is wel een stuk duurder dan zelf preppen) en die besteld voor de kleintjes mee.

dezelfde gerechten maar ook bijvoorbeeld pasta's en risotto enzo ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik vond zelf het heel fijn om koelpacks te hebben, zodat als ik dat branderige gevoel had dat ik het lekker kon koelen. En ik heb meerdere Hema bh's gehad waar ik erg tevreden over was. Gewoon de medium dus die moet je wel over je hoofd/heupen heen trekken maar op zich heb ik geen problemen gehad met het aantrekken.

Heb ook maar een week het verband om gehad en toen al die bh's en vond het vooral fijn om er meerdere te hebben zodat ik kon wisselen.

En verder heb ik eigenlijk heel weinig gedaan.. vooral de 1e week, zat ik maar de hele tijd op een stoel vooruit te staren. Was te moe om tv te kijken, en had te veel pijn om te slapen :P Gelukkig vanaf week 2 ging het allemaal wel wat makkelijker, maar met je armen niet boven je hoofd vond ik toch wel enorm moeilijk. Met een bord terug zetten in de kast doe je al te veel & gelukkig waste mijn vriend mijn haar 1 à 2x in de week..

Oh en pas op met drinken! Ik kreeg dus met 1 week cassis in mijn verband (jaja plakt lekker) waardoor ik dus na een week het verband er al af deed.. Sowieso word het verband heel vies en plakkerig mja zolang er geen zoetigheid tussen je nieuwe tieten zit gaat het nog wel :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sportbh van Hunkemoller heeft een rits aan de voorkant, die is erg fijn. Zelf vond ik het prettig om wattenschijfjes met bodymilk op mn tepels te doen in de bh (ook toen ik een andere sportbh had) omdat je tepels opzwellen en gevoelig zijn. Een krukje voor in de douche is ook geen overbodige luxe, en verder moet je vooral veel geduld hebben en rustig aan doen. Oja en rietjes! Want uit een glas drinken is de eerste dagen lastig. Heel veel succes, en plezier :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste week kon ik zelf niet douchen, hielp mn man me. En na die tijd word je wel creatief, heeeel rustig aankleden, shirtjes via de onderkant aantrekken. En je hoofd naar voren hangen en dan rustig je haar wassen met je bovenarm langs je lijf, kun je er precies bij met je handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb acryl nagels en heb de pink eraf laten vijlen. Ik kreeg 2 bh's van de kliniek met rufsluiting. Heb zelf tussenstukjes geleend van mijn schoonmoeder om tijdens de "vochtdagen" extra ruimte te creëren want poehhhh wat zat t strak. Nu 14 dagen po en sinds gister dag 10'zelf kunnen douchen en aankleden. Mijn kids 8 en 5 passen zich goed aan met n moeder met rugpijn . Verder doet mijn man veel want ik heb me er toch op verkeken. Ik AT n bleekselderij salade voor t vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.