Ga naar inhoud

littekencreme. welke en hoelang smeren?


Sabry

Aanbevolen berichten

Tuurlijk is de inpact groot genoeg als je maar trouw blijft smeren, heeft niks met duurder beter te maken!! Mijn littekens zijn nu mooi en worden steeds minder zichtbaar met een tube Calendulan!!

Hoe komen jullie er toch bij dat ik zeg dat duurder beter is? Dat schrijf ik toch niet?

Mijn chirurg raadt dit aan, daarom kies ik er voor.

Biodermal staat duidelijk aangegeven voor kleinere wonen. Dus NIET voor operatiewonen, die hebben gewoon sterker spul nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is hem!

En zoals Mdy zegt vind niet dat je er op moet besparen.. Deze wat ik zeg kost 25 euro voor 30 ml maar dat is het resultaat waard.. (Wel onmiddellijk beginnen smere van het moment dat litteken toe is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*piep* mijn 3 jarige dochter heeft mijn flesje litteken serum wat ik van de kliniek heb gekregen 3 kwart leeggepompt. Een nieuwe bestellen kost me 50 euro. Dus ik moet ook op zoek naar een alternatief. Ga eens door de tips heen hier.

Oooh noo hahahaa balen... ;-) tja..kids he.. haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon een die je bij de kruidvat koopt gebruikt.

Mijne zijn heel dun en huidskleurig al.

En this 3 maanden geleden dat ik geopereerd ben.

Ik geloof niet in die dure zalfjes.

Ligt ook aan je huid net zoals zogenaamd smeren op je buik tegen striemen als je zwanger bent heb veel.voorbeelden gezien dat het helemaal niet waar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel is hij ontworpen voor Wallen onder de ogen, maar 1 of andere dacht dat eens op zijn litteken 4 weken te smeren en da was echt verrassend.

Toen is widmer er onderzoek op gaan doen en bleek dat het perfect tegen littekens was maar naam is gebleven omdat mensen het onder die naam kennen. Als je in de apotheek zegt littekenzalf van widmer gaan ze je die ook geven :)

ik ga hem bestellen

ben toch wel benieuwd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het idd wel per mens verschillend is ja... En ik weet ook niet zo goed of duur nou perse beter is, daarom heb ik deze topic geopend voor advies :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat duidelijkheid:

Iedere crème heeft een bepaalde functie waar die het beste voor is. Zoals ik hier hoor bio oil.. Deze is echt goed voor de hydratatie en het soepel maken van je huid maar voor je litteken is dit niet iets specifiek. Houd de huid aan je litteken gewoon soepel wat een goede genezing geeft

Dat is bij die van widmer van mij niet, die is echt gebaseerd op het helen van littekens.. Die is dus ook enkel bedoeld om op je litteken te smeren.. De rest van je borst met een andere hydraterende crème insmeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo meiden,

mijn PC zei dat 'alleen bewezen was dat (de poepdure) Dermatix helpt tegen littekens'. Of dat waar is weet ik niet, maar ik nam het voor het gemak even aan.

Toen ik echter €40,- moest betalen voor een klein tubetje, heb ik met de apotheek gebeld.

De apotheker heeft uitgezocht wat het ingredient was van Dermatix en of ze eenzelfde product hadden (maar goedkoper). En dat bleek er inderdaad te zijn, een product met hetzelfde bestandsdeel als Dermatix.

Dit is 'siliconencreme 20%', een tube van 50 ml kostte me €7,50 bij de apotheek.

hierbij een link:

http://www.huid-producten.nl/aandoeningen/litteken/siliconis.html

Misschien dat iemand anders dit ook fijn vindt om dit te smeren. Ik ben er in ieder geval blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks. Ik heb nu een grote fles bio oil gehaald en heb nog een tubetje biodermal littekencreme en tubetje kruidvat littekemcreme. Waren bedoeld voor litteken op mn voorhoofd alleen vergeet ik het steeds... hopelijk vergeet ik het straks niet ook steeds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.