Ga naar inhoud

Sandra2005 : 20 oktober 2015 : Dr plovier : Be clinic


Aanbevolen berichten

8 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad bij dr. De Hondt in Tongeren met druppelvorm prothesen Mcghan 320 cc. Ik ging van een kleine B cup naar een D75 cup.

Hier ben ik altijd erg tevreden over geweest, alleen nu bleek bij een echografie dat een ruptuur/scheur was in de prothese. Had soms wel last aan de linker borst maar verder buiten soms wat pijn scheutjes geen last.

Nu gekozen voor prothese wissel maar dan bij een andere pc dr. Plovier, daar ik hier goede resultaten van heb gezien. Alleen nu in dubio over de gewenste maat.

Ik ga zowiezo van druppelvorm prothesen naar ronde prothesen nu. Mijn borsten hangen nu ook wat meer door de jaren heen na de borstvergroting nl.

Nu zou ik graag iets groter willen maar niet te extreem, daar dit niet past ik ben 1.68 m lang en weeg 58 kg. Is dat een groot verschil van een D75 druppelvorm naar bijv . DD cup ronde prothesen?

En nog een vraag zijn er dames die geopereerd zijn door dr plovier recent. Ik lees dat hij geen algehele narcose geeft maar een roesje. Hebben jullie hier al ervaring mee en zo ja hoe is dat bevallen?

Kan er mij totaal geen beeld van maken. Graag jullie mening. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sandra,

Mijn verhaal is precies hetzelfde! Alleen heb ik 360 cc van dr d Hondt gekregen en wil graag dezelfde aantal cc bij dr Plovier. Ik ben super benieuwd hoe ronde protheses je gaan bevallen. Ik twijfel daar voor mezelf nog aan omdat ik die bolling aan de bovenkant meestal niet mooi vind. Maar heb jij ook een melding gemaakt van de gescheurde prothese qua vergoeding van nieuwe protheses? Want eigenlijk mogen die protheses niet scheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik kreeg het advies van plovier om ronde prothesen te nemen daar nu mijn prothesen wel wat zijn gezakt na 9 jaar en rond vult het dan mooi weer op. Ik hou ook niet van te bol bovenin maar denk dat dit wel mooier gaat worden. 20 oktober is de operatie dus hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand trouwens ervaring met prothese wissel? Hebben jullie veel last gehad van een gescheurde prothese bijvoorbeeld? Ik begin nu steeds meer pijnklachten te krijgen onder de borst, ook een drukkend gevoel. Niet echt prettig dus blij dat 20-10 de mc ghan van dr de hondt eruit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes met je prothesenwissel. Ik zal je even verhuizen naar de goede rubriek. In die rubriek zijn ook veel verhalen te lezen over prothesenwissels :)

Je titel heb ik ook een beetje aangepast, dan lijkt hij op de rest :)

Wil je een operatieverslag plaatsen na je operatie, gebruik daar dan gewoon dit topic voor, dan heb je alles lekker bij elkaar staan. :)

Veel leesplezier nog!!

Wat betreft die Mc Ghan... Er is een productiefout geweest in die periode.. Misschien dat het nog vergoed zou kunnen worden, die gescheurde prothese... Maar dan moet je even kijken of dit via plovier zou kunnen.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kan iemand mij helpen qua maat. Ik wil van een d75 anatomisch naar dd75 rond. Dus 1 maatje groter maar zou graag eens willen zien hoe die maat uit ziet. Ben nog aan het twijfelen omdat rond meer opvalt dan anatomisch toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand trouwens ervaring met prothese wissel? Hebben jullie veel last gehad van een gescheurde prothese bijvoorbeeld? Ik begin nu steeds meer pijnklachten te krijgen onder de borst, ook een drukkend gevoel. Niet echt prettig dus blij dat 20-10 de mc ghan van dr de hondt eruit gaan.

Hallo Sandra.

Bij mij prothese wissel in 2004 is ook een lekkage ontdekt maar ik had daar geen klachten van.

Even een vraagje hoeveel cc plaatst dr.plovier nu bij jou.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog niet bekend. Op de dag van de operatie wordt de prothese gekozen.

Wil graag 1 maatje groter maar vraag me af of er veel verschil is tussen anatomisch en rond. Volgens mij lijken ronde prothesen zowiezo groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees mee...prothesewissel na 17 jaar...en heel waarschijnlijk ook borstlfting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg zowiezo dual plane ook nog nieuw voor mij. Ik heb ze destijds achter de borstspier laten plaatsen. Verder wil ik graag van een drankje cup naar een dd cup maar dan nu rond daar ik iets meer volume bovenin ook wil.

Iemand ervaringen met dual plane?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Spannend mijn datum voor de prothesewissel komt in zicht 😊

Kan iemand me vertellen hoe lang ongeveer de zwelling/wondvocht na de operatie blijft. Weet dat het voor iedereen wel verschillend is maar 2 weken ongeveer?

En qua kleding .. ik ga van een D naar een E is dat veel verschil? Heb nu jurkjes gekocht wat goed zit maar ook nog wat plaats bovenin over is en ik heb de jurkjes gepast met een push up bh zodat mijn borsten al wat groter zijn. Dan zou dit na de operatie toch ook moeten passen toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Even een kort verslagje van mijn operatie van dinsdag. We kwamen aan om 10 uur en om 10.30 uur was dr plovier bij me voor de maat te bespreken. Zenuwachtig voor de narcose dat ik was maar de anesthesist was om 12 uur vliegensvlug. Hij vertelde kort over de narcose en vroeg me een paar vragen waar ik woonde etcetera en voor dat ik het wist was ik in slaap. Daarna werd ik vrij snel wakker en iedereen was heel erg behulpzaam en lief. Dr plovier kwam me vertellen dat mijn oude prothese links volledig kapot was en dat ze alles probleemloos hadden kunnen vervangen en dat het bovenvermelde prothesen waren geworden. Daarna ben ik nog lekker even gaan slapen en toen ik wakker werd heb ik me rustig aangekleed en Zijn we naar huis vertrokken. Ben zeer te spreken over de kliniek. Alles liep vlot en iedereen was ook erg behulpzaam.

De eerste nacht werd ik thuis wakker en was aan het rillen van de pijn want ik was vergeten tijdig een pijnstiller te pakken. Snel gepakt en toen kon ik wat slapen. Merk telkens als ik de antibiotica pak dat ik erg slaperig er van wordt. De pijnstillers pak ik nu om de 3-4 uur. Merk wel dat ik 2 kg zwaarder ben en een buik heb of ik 3 maanden zwanger ben. Heel vervelend maar kan slecht naar het toilet en drink heel veel water maar merk dat alles een beetje opgeblazen is. Zal wel even geduld moeten hebben ben ik bang.

Ik heb gisteren de eerste keer onder de douche gestaan en de eerste keer de bh uit gedaan en was zeer blij met het resultaat ondanks alle zwelling nu. Plovier heeft alles mooi gecorrigeerd en ik hoop op een 75e cup. Zodra ik iets verder ben ga ik ook wat foto's posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie maat zal het zeker worden heb je deze nacht kunnen slapen?? Ik ben 6 keer wakker geworden hoop deze nacht beter te slapen de pijn is vandaag erger dan gisteren x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb redelijk goed geslapen. Werd vannacht 1 x wakker omdat alles zo beurs en stijf aanvoelt. Wordt wel heel erg suf door de antibiotica merk ik. En misschien scheelt het ook dat het voor mij een prothese wissel is. Dat ik al ruimte heb achter de borstspier? Ik heb het meeste last van links waar de kapotte prothese zat. Hier hadden ze ook wat meer werk aan. Deze borst is nu ook meer gezwollen dan rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu 2 weken later alweer aan het werk... gaat best goed. Ik heb nog iets meer zwelling links meer dan rechts maar dat heeft meer tijd nodig, aangezien ik linkerborst voorheen de kapotte prothese had zitten en hier wat meer werk aan is verricht.

tot nu toe nog steeds een 75e cup. is wel qua vorm al veranderd, zit niet meer zo hoog en niet meer zoveel bolling aan de bovenkant.

nog 4 weken to go en dan mogen we weer voorzichtig gaan sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ik zie nu je verslag pas, gefeliciteerd nog met je boobs!!

Had een tijdje geleden de titel van je andere topic al aangepast en je verhuisd naar de operatieverslagen. Om de wildgroei aan topics tegen te gaan, zal ik dit topic ook gewoon bij je officiele topic bijvoegen. Dan staat alles voor jezelf ook handiger bij elkaar :)

Een goed herstel nog!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

dank je wel. Inmiddels 6 weken verstreken. Mijn boobs zijn erg veranderd sinds dag 1 na de operatie en ik heb nu een maat 75 e of 75 f.

Ik had een E gevraagd dus ben zeer blij met het resultaat.

Ik had dr plovier gevraagd om de prothesen te vervangen en 1 maatje groter, dus dat is het zeer zeker geworden. Ook vond hij deze maat beter bij mijn lichaamsbouw

passen en dat klopt ook helemaal.

Al met al zeer tevreden (tuurlijk je wil altijd meer want het went zo snel) en vol lof over dr. plovier en zijn kliniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Vraagje wie kan er mij mee helpen. Ik ben nu 9 weken po en weinig last gehad alleen wat gevoelige linker borst. Gisteren had ik op een zij gelegen en had opeens een vreemd gevoel in de linker borst. Ik merkte dat de prothese links iets naar beneden was gezakt maat dit is goed want die zit nu netjes op dezelfde hoogte als rechts (zat altijd nog wat hoger). Alleen is nu mijn linker borst aan de onderkant gevoelloos, een heel dof gevoel. Heel vervelend. De bovenkant is normaal maar onder verdoofd. Ik heb dit de eerste weken helemaal niet gehad nu pas. Had plovier al gevraagd en die zegt idd dat dit kan en dat dit maanden kan duren. Zit me nu een beetje druk te maken dat de prothese geknapt is. De vorm van de borsten aan de buitenkant is perfect. Je ziet er niks aan. Wie herkent dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

Ik ben nu ook 9 weken po en heb vanaf het begin ook gevoelloze borsten. Geen idee of dit nog bij trekt. Is ook inderdaad aan de onderkant

Ik heb bij mijn keizersnede ook nog steeds dat het gevoelloos is, dus ik denk dat het wel blijft.

Ik denk dat je prothese niet geknapt is hoor! !

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee dank je voor je reactie. Maar ik vind het gewoon raar omdat ik het niet vanaf het begin af aan had maar sinds gisteren pas. Of de prothese is nu op zijn plek gedaald en hierdoor is een zenuw misschien verdoofd. Volgen de pc kan het geen kwaad. Lijkt me ook sterk dat een prothese kapot zou zijn maar die gedachte blijft wel hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.