Ga naar inhoud

JeanGrey : 19 november 2015 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

He Jean,

Het gebeurt redelijk vaak dat bij een bvk er een aantal plekjes niet goed en snel genezen, en dan vooral op het 3 landen punt.

Enige wat je verder kunt doen is spoelen onder de douche ( alleen water) droog deppen en dan idd vette gazen, mochten die vasthechten aan de wond, onder de douche losweken, en anders proberen om ze dubbel of 3 dubbel erop te leggen.

Ga niet zoals de dame hierboven zegt aan de gang met alcohol, want dat is veel te agressief om te ontsmetten( tenzij je pc anders zegt) en de werkzaamheid van betadine is ook niet goed bewezen, en dat zou ik eerst even overleggen met je pc, ook als je het echt niet vertrouwd, gewoon even bellen naar de kliniek.

Beterschap meis

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt lees mijn verhaal even. Alleen niet bang van worden. Je moet het niet met vaseline smeren zolang het nog open is. Je moet het twee keer per dag schoonmaken met het liefst alcohol wat je bij de drogist haalt of wat anders en dan betadine zalf opsmeren en dichttapen met gas en daarover heen de tape zorgen dat er geen vuil bij komt anders ben je nog verder van huis en dan moeten ze eruit. Wat eruit komt is waarschijnlijk wondvocht en dat is niet erg. Bij mij ging 1 kant pas in week 4 dicht. En niet teveel bewegingen maken rustig aan doen met alles totdat het dicht zit! Succes meid

De vaseline smeer ik niet op de littekens/wonden, maar op de rode huid er onder. Die is geïrriteerd door de BH. De PC heeft geadviseerd om 2x per dag te spoelen met lauw water en dat doe ik ook netjes. Met alcohol spoelen durf ik niet, hoor! Betadinezalf, daar had ik nog niet aan gedacht. Alles wat open is, is nu bedekt met een vetgaasje en dan een wondkompres er op (had ik nog over van mijn kraampakketten. Wie wat bewaart, heeft wat! :D) Er kan geen vuil bij komen. Ik dacht ook steeds dat het wondvocht is, maar wilde even bevestiging. Dus dank je :) Ik zit nu in week 3, dus ik kan het nog even aankijken. Ik zal nóg een tandje terugnemen qua activiteiten.

Enneuh, "dan moeten ze er uit", wat moet er dan uit?

He Jean,

Het gebeurt redelijk vaak dat bij een bvk er een aantal plekjes niet goed en snel genezen, en dan vooral op het 3 landen punt.

Enige wat je verder kunt doen is spoelen onder de douche ( alleen water) droog deppen en dan idd vette gazen, mochten die vasthechten aan de wond, onder de douche losweken, en anders proberen om ze dubbel of 3 dubbel erop te leggen.

Ga niet zoals de dame hierboven zegt aan de gang met alcohol, want dat is veel te agressief om te ontsmetten( tenzij je pc anders zegt) en de werkzaamheid van betadine is ook niet goed bewezen, en dat zou ik eerst even overleggen met je pc, ook als je het echt niet vertrouwd, gewoon even bellen naar de kliniek.

Beterschap meis

xxx

Ja, het is op beide plekken inderdaad zo'n 'drielandenpunt' :D

Ik lees hier nu, dat het niet zo vreemd is, dus ik bel nog even niet. Ik ga wel steeds foto's maken, zodat ik kan zien hoe (of) het herstelt. Het wordt in elk geval niet erger, dus de PC hoef ik nog niet te bellen,

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het korstje op mijn linkertepel is er nu bijna vanaf een gelukkig zit er mooie huid onder. Alleen het bovenste deel zit nog helemaal vastgekoekt en is ook nog een beetje vochtig.

Gisterenavond ergens geweest waar het best fris was. Dat heb ik geweten! De hele avond trokken de littekens van mijn tepels. Verschrikkelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kreeg echt al heel snel een mail terug! Ik vond hem heel netjes en ben er door gerust gesteld.

Ze begrijpt mijn zorgen, maar zegt dat het helemaal goed komt. Het is een oppervlakkige wond door irritatie van de hechtdraadjes en de spanning er op. Het ziet er verder rustig uit, zei ze.

Ze geeft aan hoe ik de wond het beste kan verzorgen en dat is eigenlijk wat ik al deed: vetgaasjes erop, niet eraf trekken. Als ze eraf vallen, dan nieuwe erop. Ik mag, als ik wil, van de week langs gaan, maar ik ben door de mail al erg gerustgesteld.

En wederom.... uit de toon van haar mail haal ik betrokkenheid, en niet (wat ik ergens anders heb gelezen) arrogantie of kilte. Ik ben echt blij met dr. Moojen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi Jean Grey, 

Allereerst proficiat met de borstverkleining, toevallig lees ik iets wat precies hetzelfde is als bij mij.  Die Anita sportbh c85 met veel loze ruimte. .. Hoe is dat nu als ik vragen mag?  Welke cup heb je over gehouden?  Ieder lichaam is natuurlijk anders maar ik had nu echt het schrikbeeld met een b over te blijven. Ik ben trouwens pas 2 dagen po.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.