Ga naar inhoud

Debbstarr : 12 augustus 2015 : Ter Gooi Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen: ik ben debbstarr en 22 jaar oud. Woensdag heb ik een Borstverkleining gehad en er is in totaal meer dan een kilo weggehaald. Ben van een forse F cup naar een B/C cup gegaan, waar ik super blij mee ben. Want voor een jonge kleine vrouw van 1,57 waren ze wel echt te zwaar. Erg lang last van mijn rug en schouders gehad en ook een enorme schaamte.

Woensdag is dan eindelijk de operatiedag geweest, ik vind het spannend maar zo blij dat ik het gedaan heb! Het ziekenhuis en de arts zijn me erg goed bevallen. Heb na de operatie drains gehad en die mochten er donderdag uit. Dus was klaar om weer lekker naar huis te gaan. Thuis gaat het goed, maar kan helaas niks zelf. Mijn linkerborst doet erg zeer en kan me arm ook niet optillen. Is dit normaal? Daarnaast zit er een extreem grote rode/blauwe plek/bloeduitstortingen is dit ook normaal? Hij is ook veel dikker dan de ander. Van mijn rechter borst heb ik niet super veel last tot geen last eigenlijk. Neem nog wel 4x paracetamol.

Helaas heb ik ook erg buikpijn, hadden meerdere daar last van? Ik heb een zeer hoge pijngrens en had dit dan ook allemaal niet echt verwacht. Moet ik dan toch even aan de bel trekkn en het ziekenhuis bellen?

Al met al ben ik zeer blij met het resultaat, al hoewel ik de littekens vrij fors vind. Maar ze passen nu weer perfect bij mijn lichaam! En daar deed ik het voor. Kan straks weer lekker vrij dansen en sporten en hoef me er totaal niet meer voor te schamen.

Hopelijk hebben jullie nog adviezen qua wat ik nu moet doen en of het normaal is?

Liefs debbstarr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Debbstar, fijn dat de operatie nu achter de rug is!

Dat je nog veel pijn hebt is niet abnormaal, de een heeft dat wel, de ander niet. Borsten genezen ook los van elkaar he? Enorme blauwe plekken zijn ook normaal. Zelf zat ik na de explantatie met lift ook onder, en het duurde wel even voor dat was weggetrokken. De een heeft eerder blauwe plekken dan de ander, en het kan ook te maken hebben met de operatie. Het trekt altijd weg hoor, al moet je geduld hebben.

Houd je linkerborst even goed in de gaten, ik denk dat er nog sprake is van vocht. Maar je moet altijd beducht zijn op ontstekingen, dan moet je meteen aan de bel trekken.

Ben je blij met de vorm, is het mooi geworden? Littekens kun je later altijd laten camoufleren d.m.v. medische tatoeage, ik ben daar zelf ook mee bezig en het geeft mooie resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog gefeliciteerd met je operatie en dus nieuwe kleinere boobs ...

Helaas horen daar littekens bij , als je een jaar verder bent zie je daar wellicht nog weining van .

Bij mij iig is dat zo .

Ik weet niet hoelang je drains hebt gehad , afhankelijk daar van is zwelling en blauwe plekken

normaal .

Hou het goed in de gaten , bij twijfel altijd de kliniek bellen .

Succes met je herstel ...neem echt je tijd , en veel drinken ...narcose is en blijft rotzooi .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel spul is er in de drains gekomen? Ik was een twijfel geval omdat de ene borst 100 cc in zat maar die hoefde dus niet langer te zitten.. Dat buikpijn heb ik ook gehad komt door de lucht of vocht.. vandaag is het minder bij me.

Blauwe plekken is ook normaal en de pijn aan je arm weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb zelf er geen pijn aan.

Je moet denk ik ook nog wel even je gemak houden.. laat je lichaam rusten en herstellen.

Bij twijfel altijd de kliniek bellen.

Check voor de zekerheid je temperatuur niet dat je koorts of verhoging hebt... Want dan moet je ff bellen..

Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.