Ga naar inhoud

Probleem met werkgever bij bvk


Aanbevolen berichten

Ik krijg 22 sept een bvk en nu heb ik een aanvaring gehad met mijn werkgever. Zij heeft op sites gezien dat ik na 3wk weer gewoon mijn werk (doktersassistente) moet kunnen doen, incl autorit 26km heen en 26km terug. Dinsdagmiddag ok, maandag weer werken, dus nog niet eens 3wk...Ik werk fulltime en sta ook nog eens alleen die eerste week. Ik ben bang dat ik het schuifluik aan de balie niet eens openkrijg. En wat als er patient valt? Ik zal hem dan toch moeten opvangen. Ik heb thuis een zoontje van dan 15mnd, dus thuis kan ik ook niet echt uitrusten, hij moet ook gewoon opgetild worden uit bed, op aankleedtafel en in kinderstoel. Mijn vriend werkt ook fulltime.

Ik voel me door mijn baas zwaar onder druk gezet. Ik heb zelf al aangeboden om de operatie in mijn zomervakantie te plannen, zodat ik minder ziektedagen heb. Waar sommigen me al mee voor gek verklaren. Ik ben benieuwd hoe dat bij anderen ging, ook zoveel gedoe gehad of was jullie werkgever begripvoller?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!!

Wat vervelend zeg!!

Ik heb een super fijne werkgever,s( 2 mannen)

Ik heb aangegeven dat ik een operatie gepland had staan die niet medisch was!! En samen hebben we de mogenlijkheden besproken ik wou graag onbetaald verlof geen uren inleveren dat kon gewoon deden niet moeilijk!!

Ik had 6 weken afgesproken in week 6 overleed mijn schoonvader en kreeg ik er een week bij!!

Ze waren heel begripvol ik had toen nog geen datum maar moest die even doorbellen zodra ik die had ( weekje later) en die datum was ook al vrij snel!!

Hoop dat je er toch nog uitkomt meid

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je niet al te erg ongerust Fenders, als er geen complicaties zijn zul je je na die drie weken waarschijnlijk goed genoeg voelen. Na mijn explantatie en lift heb ik welgeteld vier dagen thuis gezeten. Daarna ben ik gewoon weer begonnen voor de klas. Van mij BV herinner ik me dat ik veel meer pijn heb gevoeld. Maar ook toen ben ik na een week weer aan het werk gegaan.

Ik wil niet zeggen dat iedereen dit zo moet gaan doen, maar meestal valt het erg mee, vooral na een bvk of lift zonder prothesen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

Na 4 dagen was het werken mij echt nog niet gelukt. Ik heb 4 weken thuis gezeten. Denk dat het mij na 3 weken nog niet gelukt was omdat ik last van stuwing had maar ik denk dat dat per persoon heel verschillend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Zomaariemand

Voor een borstverkleining mag je best meer tijd rekenen. Kan je pc geen verklaring afgeven waarin hij aangeeft dat je 4 weken thuis moet blijven?

Een vriendin van mij had een borstverkleining en ik een vergroting, zij heeft echt wel meer tijd nodig gehad dan ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij iedereen verschillend ook, ik was heel snel weer op de been. Het hangt ook van het werk af hè..ik hoefde alleen maar les te geven en dat is lichamelijk niet zwaar. De leerlingen en collega's hebben niets gemerkt van mijn vergroting, en later van de explantatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even voor de duidelijkheid, jij hebt een kleine lift gehad hè francien? En hier gaat het om een borstverkleining waarbij vaak zowel aardig wat weefsel en huid weggehaald wordt. Ik denk dat dit niet heel precies te vergelijken is. Een bvk is een zwaardere ingreep dan een lift.

Voor een bvk is het geoorloofd ziekteverlof op te nemen, voor een bv of lift in principe niet (al kun je de regelgeving ook anders interpreteren.)

Ik bedoel het niet verkeerd, maar wilde even het verschil aangeven :)

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er met mijn vriend over gesproken. Als ik me na die 3wk nog niet in staat voel om te werken dan meld ik me ziek. Desnoods sturen ze me maar naar de bedrijfsarts. Als de wonden openbarsten heb ik misschien levenslang verminkte borsten.

Ze deden vanaf het begin moeilijk, was allemaal maar lastig. Ze zien het toch als een cosmetische ingreep. Terwijl ze weten dat ik dagelijks Brufen neem ivm nekpijn. Alleen een huisarts begrijpt het wel. Zij heeft zelf cup G gehad. Inmiddels door dieten etc naar een D-cup gegaan. Maar ik heb geen overgewicht waardoor mijn 75F naar een C'tje gaat slinken. Gelukkig is zij ook een van de bazen op mijn werk.

Om me op te vrolijken hebben mijn lieve mannen (29jr en 13mnd haha) me mee naar het pannenkoekenhuis/speeltuin, dus ik ben weer wat vrolijker nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

Goed zo! De bedrijfsarts meldt mij pas na 7-8 weken weer volledig beter.... Heb ook wat zwaarder werk. 5e week kantoorwerk gedaan. Eerder had ik dat niet gekunt. Kom op voor jezelf. Je hebt maar 1 lichaam.... Als je te snel weer aan t werk gaat en er ontstaan problemen dan ben je verder van huis. Succes en knuffel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het niet heel gek dat een werkgever kritisch op ziekmelden (semi) cosmetische operaties is, toch? Ze betalen je loon door dus zijn zij ook belanghebbende.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat jouw operatie niet (deels) medisch zou kunnen zijn. Maar ik snap wel dat een werkgever er bovenop zit. Je zou zelf kunnen voorstellen om naar de bedrijfsarts te gaan ipv af te wachten tot het tot een conflict leidt. Dit hoeft namelijk niet altijd door de werkgever te worden geinitieerd. De bedrijfsarts kan adviseren over hoe je je werk weer op kunt bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het niet heel gek dat een werkgever kritisch op ziekmelden (semi) cosmetische operaties is, toch? Ze betalen je loon door dus zijn zij ook belanghebbende.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat jouw operatie niet (deels) medisch zou kunnen zijn. Maar ik snap wel dat een werkgever er bovenop zit. Je zou zelf kunnen voorstellen om naar de bedrijfsarts te gaan ipv af te wachten tot het tot een conflict leidt. Dit hoeft namelijk niet altijd door de werkgever te worden geinitieerd. De bedrijfsarts kan adviseren over hoe je je werk weer op kunt bouwen.

Maar een verkleining is niet echt semi cosmetisch toch, van grote borsten kan je echt heel veel last hebben. Je kan het ook vergoed krijgen van de verzekering, en als zij vinden dat het medisch genoeg is om uit te betalen dan zou je je zeker ziek mogen melden :P *wat best_boobie zegt :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, maar ik wilde alleen aangeven dat ik "de andere kant" wel kan begrijpen (mits de kritische vragen uiteraard wel op een respectvolle manier worden gesteld). En om uit een discussie te blijven die tot een conflict kan leiden kun je denk ik toch de bedrijfsarts het beste op tijd betrekken. Een werkgever kan en mag ook niet op de medische stoel gaan zitten, en kan dus ook moeilijk beoordelen wat je nu wel of niet mag na 3 weken. Een bedrijfsarts wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

Bvk is vaak niet cosmetisch. Maar omdat je er klachten van ondervind.

Het kan zijn dat je(bedoel ik fenders niet mee maar in algemeen) geen klachten hebt en het mooier vind om kleinere borsten te hebben, dan wordt het niet vergoed. Dus als het wel vergoed wordt gebeurd het uit medische noodzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc heeft bij bvk aangegeven dat er 2 weken voor staat. Ik krijg een. Borstlift met prothesen en mijn werkgever weet alleen dat ik een bvk krijg. Die krijg ik ook vergoed. Ik heb een kantoorbaan en ik zal na 2 weken rustig aan moeten doen.

17 augustus is het de grote dag.

Overigens vroeg mijn baas of dat ik 4 weken na po ik op een beurs wilde gaan staan heel de week. Maar na overleg is er gebleken dat ze toch liever geen risico's willen lopen met mij.

Vraag aan jou pc wat hij denkt hoelang je uit de running bent en neem dat advies aan.

Bespreek dit met je werkgever. Doet je werkgever alsnog moeilijk dan dien je te vragen naar een bedrijfsarts. Ik denk persoonlijk dat ze je werkgever niet op zo'n geweten wil hebben dat jouw herstel niet bevorderlijk is of dat je complicaties gaat krijgen Door hen

Ze zullen denk ik wel bijtrekken

Maar wat ik zeg. .. vraag je chirurg naar het herstel duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn anker borstlift met protheses (was in eerste instantie een verkleining en ik kreeg het ook vergoed) heb ik niet veel last gehad en zou ik na 3 weken wel weer administratief werk hebben kunnen doen, maar dit verschilt per persoon. Als er iemand zou vallen bijv. zou je dit zeker niet kunnen! Hopelijk worden ze toch wat coulanter... Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er met mijn vriend over gesproken. Als ik me na die 3wk nog niet in staat voel om te werken dan meld ik me ziek. Desnoods sturen ze me maar naar de bedrijfsarts. Als de wonden openbarsten heb ik misschien levenslang verminkte borsten.

Ze deden vanaf het begin moeilijk, was allemaal maar lastig. Ze zien het toch als een cosmetische ingreep. Terwijl ze weten dat ik dagelijks Brufen neem ivm nekpijn. Alleen een huisarts begrijpt het wel. Zij heeft zelf cup G gehad. Inmiddels door dieten etc naar een D-cup gegaan. Maar ik heb geen overgewicht waardoor mijn 75F naar een C'tje gaat slinken. Gelukkig is zij ook een van de bazen op mijn werk.

Om me op te vrolijken hebben mijn lieve mannen (29jr en 13mnd haha) me mee naar het pannenkoekenhuis/speeltuin, dus ik ben weer wat vrolijker nu...

Als je elke dag Brufen slikt tegen de nekpijn lijkt het mij verre van cosmetisch.

Het klinkt vooral dat ze het maar lastig vinden dat jij er niet bent, moeilijk vervanging te regelen enzo en dit nu "over jou borsten" willen regelen. Lijkt mij juist als je in een huisartsen praktijk werkt dat ze meer begrip voor dit zouden hebben, helaas niet dus.

Goed naar jezelf en je lichaam luisteren, zou zonde zijn als je tijdens je herstel een beschadiging zou oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je elke dag Brufen slikt tegen de nekpijn lijkt het mij verre van cosmetisch.

Het klinkt vooral dat ze het maar lastig vinden dat jij er niet bent, moeilijk vervanging te regelen enzo en dit nu "over jou borsten" willen regelen. Lijkt mij juist als je in een huisartsen praktijk werkt dat ze meer begrip voor dit zouden hebben, helaas niet dus.

Goed naar jezelf en je lichaam luisteren, zou zonde zijn als je tijdens je herstel een beschadiging zou oplopen.

Ik sluit me hierbij aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk aan alles dat ze het maar lastig vinden...

Terwijl, op welk moment ik het dan ook zou doen, er is altijd wel wat waardoor het niet uitkomt.

Ik heb vrijdag tegen mijn andere baas (de huisarts die wel begrip heeft), dat ik niet continu het privacyluik boven de balie open en dicht kan schuiven (luik is vrij hoog en stroef, dus flinke beweging boven mijn hoofd). Van haar mag ik i.i.g. dat luik open laten als ik alleen zit. Ik heb gezegd dat ik best wil proberen rustig computerwerk te doen. Maar dat ik geen kinderen in bedwang ga houden die gehecht moeten worden en dat ik geen voorraad ga sjouwen. Dat begreep ze. En ze vond het ook goed om, als ik niet hersteld ben, een bedrijfsarts in te schakelen.

We kampen al si februari met personeelsgebrek. Ik ben de enige fulltimer. Maar mijn werkgevers zijn te eigenwijs om extra personeel in te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.