Ga naar inhoud

Borstprothesewissel en twee heel jonge kindjes en n huishouden


Aanbevolen berichten

Wie o wie heeft n bv of wissel gehad en had toentertijd jonge / kleine kindjes

Maak me n beetje zorgen toch wel over wat ik wel n niet met hen kan de eerste weken na de operatie

Zal de eerste week zo goed als volledig ontlast worden en hulp krijgen

Maar de weken erna wordt lastiger en zit ik me te bedenken hoe ik t allem moet gaan organiseren zodat zij niets tekort komen en het huis niet 1 groot slagveld wordt

Wat konden jullie een week na de operatie al wbt de verzorging en activiteiten met kinderen en rondom het huishouden

En dan heb ik het eigenlijk ook vooral over de dingen die ook zijn toegestaan want wil ntl niets verzieken

Krijg niet voor niks n wissel ntl

Verschilt t per persoon enorm wat iemand wel en niet kan?

Hoop wat wijzer te worden maar vooral ook n beetje gerustgesteld

Heb er n zwaar hoofd in omdat ik na de eerste week toch weer veel alleen in thuis zal zijn met de kinderen en ze zelf naar bad en bed moet doen

M'n moeder kan wel een en ander doen kwa lichte taken in t huishouden maar dan houdt t op

Verder geen hulp beschikbaar behalve ml voor n na z'n werk maar 4-5 dg maakt hij lange dagen :(

Ervaringen welkome

Tips ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

Ik heb een BV gehad op 22 juni en heb een zoontje van 4 en dochter van 9 maanden!

Mijn zoontje is vooral heel bezorgd en behulpzaam maar zoals je wel begrijpt moet ik de zorg van mijn baby'tje volledig uit handen geven!

Ik heb ze voor de borstspier laten zetten dus eigenlijk vrij pijnloos dus wil je automatisch al te veel doen....doe dit echt niet!

Mijn man heeft echt 6 weken vrij van werk genomen ( werkt voor zich zelf ) dus deze optie hadden wij gelukkig.

Maar zoals mij verteld was mag je zoizo twee weken helemaal niks en daarna weer lichte werkzaamheden op gaan pakken, maar het tillen van de kindjes valt daar denk ik nog wel even buiten hihi.

Dus zoizo zou ik uitgaan van de eerste twee weken volledig hulp met jou twee kindjes!

Ik hoop dat je hier wat aan heb,

Groetjes mama van twee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 17 december 2014 een bv gehad.

ik heb 1 dochtertje van toen 2,5 jaar en een zoontje van toen 10 maanden.

Mijn man had 2,5 week van zijn werk. En heb ervoor gezorgd dat ik 2,5 week helemaal niet getild heb. En ik heb echt 6 weken niet gedweild/stofzuigen/strijken. Dat deed mijn man en mijn moeder.

Ook had ik de jongste geleerd hoe hij de trap op en af moest. Zo hoefde ik hem alleen maar te tillen voor in/uit het ledikant en auto.

Het is even zwaar maar wel te doen. Zorg voor voldoende hulp en luister naar je lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor jullie reacties en ervaringen daar heb k wat aan

Ze kunnen allebei eigen de trap wel op maar nog nie af dus dat ml maar laten doen en 1 x moet ik wel na die week na de jongste z'n middag dutje

Verder laat ik ml n m'n ma t huishouden zo veel mogelijk doen n dat zal vooral even accepteren zijn denk ik dat t nie zo gaat als ik t doe n dat sommige dingen niet of minder goed worden gedaan :)

Zijn dat Jullie borsten in jullie profiel?

Prachtig!

Ik krijg n wissel en schijnt net wat zwaarder nog te zijn kwa herstel n kans op complicaties maar hopelijk valt t mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

ik werk in de zorg en zou na 10 dagen al beginnen. Nu heb ik contact opgenomen met mijn bazin en ik begin nu 3,5 week na de operatie met werken. Dat wilt zeggen dat ik 15 uur per week werkzaam ben in het huishouden. Dus ik hooooop dat ik dat dan ook trek ;)

Verder zijn mijn kindjes 5 en 6 dus laat ze alles zelf doen natuurlijk.

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dochter van 5 en een dochter van 6 maanden de eerste week heeft ml alles gedaan en erna kon ik eigenlijk alles zelf schoonmaken deed ik niet zoals stofzuigen maar met andere dingen ging alles goed probeer zoveel mogelijk tillen te vermijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah bedankt voor j reactie

Tillen is dus dacht not done lees ik overal

Zullen de kids ni leuk vinden

Auw m'n moeder hart

Gelukkig kunnen ze uithuilen op lekkere kussentjes :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren borstvergroting gehad, achter de spier. Momenteel heb ik zeer veel pijn en raak ik amper recht uit de zetel. Ik heb wel een zoontje van 3,5maanden. Hij heeft deze nacht bij mijn moeder geweest maar straks is hij terug thuis. Ik weet echt niet hoe ik dit zal doen. Ook is het een zeer actief en huilbabytje... . Mijn man kan ook niet thuisblijven van het werk...

Iemand die in dezelfde situatie gezeten heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje blackvelvet.. dat wordt lastig.

Denk dat ik in jouw geval nog wel even gewacht had tot manlief vrij kon nemen.

Mijn man was de eerste 1.5 week thuis. Nu krijg ik zoveel mogelijk hulp van familie. Mijn zoontje is 15 mnd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Mijn kindjes zijn ook groter en heb ook voor iig de eerste twee wk de kids niet alleen of bij mijn schoonouders en verder hulp in heg huishouden

Sterkte en probeer hulp te regelen en wat kan blijven liggen ook echt maar even laten

Gebruik j pijnstillers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik gebruik pijnstillers: dafalgan en iboprufen.

Het huishouden ga ik idd wat moeten laten liggen en kan ik wat dingen doorgeven.

Met mijn zoontje is het wat moeilijker. Wil hem ook niet constant wegdoen..

Is echt zoeken hoe ik het minste pijn heb om hem op te heffen, verversen, voeden,... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... Kwa timing niet echt heel handig nu maar snap je keuze ik kon ook niet wachten tot de winter ivm geplande vakantie nov en manlief die nu hard aan t werk is tot zeker okt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.