Ga naar inhoud

Prothese gedraaid, complicatie


Kemi

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Wie kent dit probleem? Een gedraaide prothese.

Ik ben nu 9 weken PO en heb tot mijn grote verdriet een complicatie.

Mijn rechter prothese is gedraaid. Ik heb ronde 85% Eurosilicone voor de spier.

Na 8,5 week PO dacht ik het sporten weer een beetje op te kunnen pakken. Ik heb heel kort de ab wheel gebruikt. Je doet op je knieën een soort opdruk oefening met een wiel in je handen, waarmee je je core traint. Die opdruk beweging is de boosdoener geweest.

De dag erna voelde ik steken in mijn rechterborst en toen ik de volgende ochtend wakker werd had mijn rechterborst een rare vorm.

Gelijk gebeld en ik kon gelukkig diezelfde dag door de chirurg gezien worden.

De prothese bleek gedraaid, de vlakke kant naar voren en de bolle kant naar achteren.

De chirurg heeft de prothese weer terug gedraaid.

Ik moet nu 3 maanden herstellen, dag en nacht de sportbh aan en geen heftige bewegingen maken, zoals springen, rennen, opdrukken. Zelfs naar voren bukken mag niet omdat de prothese los in mijn borst ligt. Hij moet strak tegen mijn ribben aan blijven liggen.

De chirurg heeft niet naar mijn linkerborst gekeken. En die voelt nu raar, anders dan voorheen. Het lijkt of deze prothese ook 'los' zit. Aan de onderkant kan ik mijn vingers eronder steken en voel ik hem heel goed zitten. Dit kon voorheen niet.

Ik maak mij erge zorgen. Is deze prothese uit de pocket? Kan het aan de buitenkant door de chirurg weer in de pocket gedaan worden? Of zeg ik nu iets raars?

Herstelt het nu wel zoals het zou moeten? De chirurg zegt dat er met 3 maanden rust en dag en nacht de sportbh aan, de protheses in mijn borsten 'dichtgemetseld' worden.

Kan dit wel als ze niet in de pockets zitten?

Ik kan maandag pas bellen voor een afspraak. Ik wil graag dat de chirurg ook naar de andere borst kijkt. En ik heb zoveel vragen over het herstel.

Ik ben zo verdrietig. Het herstel ging zo goed.. dacht ik.

Ik dacht dat je na 6 weken weer mocht sporten etc. Dat staat ook in de brief die ik van het ziekenhuis heb gekregen.

Maar helaas, na 8,5 week PO heb ik blijkbaar toch teveel gedaan. De chirurg zei dat ik pas mocht sporten na 3 maanden. Had ik dat maar eerder geweten..

Een verdrietige en onzekere Kemi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kemi.

Heel verdrietig te lezen meis.

Ik weet dat kapselvorming in de eerst 6 weken een natuurlijk proces is,misschien was die hechting bij jou nog niet aanwezig.

Ik denk ook dat de PC de richtlijnen voor sporten aangepast moeten worden,dat bij een intensieve sport (in jou geval) er 3 maanden voor moeten staan.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk balen zeg, ik heb idd ook gevraagd wanneer ik weer mag sporten naar de zwaardere dingen adviezeerde ze idd 3 mnd

Maar als ik dit zo lees vind ik t wel eng...

Heel veel sterkte rustig aan en snel terug met je andere vragen! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt lieve meiden

Maandag bellen want ik word gek van de onzekerheid. Ik durf me amper te bewegen, bang dat ik weer iets verstoor en de protheses gaan draaien of verplaatsen. Ik slaap weer heel geforceerd op mijn rug terwijl ik normaal een zijslaper ben.

Maar is er niemand bij wie dit ook gebeurd is?

Ik lees op het forum dat er meiden zijn die na 6 weken weer hardlopen, bodypumpen en kickboxen enzo.

Waarom gaat het bij mij dan mis na een paar opdrukoefeningen na 8,5 week PO?

Niet dat ik hoop dat er meer meiden dit hebben, maar ik wil zo graag weten of het wel weer goed komt en dat het goed herstelt zonder verdere complicaties.

liefs Kemi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik t goed begrijp is je prothese dis gekanteld, de achterkant zit voor he?

Is de pocket dan niet te ruim gemaakt?

Het moet een aardige klus zijn om zo'n ding zo'n draai te laten maken, lijkt me?

Heeft Nio hem nu ook zonder weer opnieuw open te maken weer terug gedraaid?

Pff wat ontzettend naar en ook pijnlijk voor je lijkt me;(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer wat gerustgesteld. Gisteren gebeld naar het ziekenhuis en ik kon gelukkig gelijk terecht.

Beide protheses zitten goed. Ze zakken goed en gaan nu inkapselen. Ik moet wel de komende 3 maanden rustig aan doen en dag en nacht een sportbeha aan.

Wel balen zeg, zo in de zomer. Maar blijkbaar is mijn herstelproces langzamer dan gemiddeld.

Ja idd, sporten mag pas na 3 maanden, alleen jammer dat ik dat achteraf pas hoorde. In de brief van het ziekenhuis staat dat je na 6 weken weer mag sporten, daar ben ik dus van uit gegaan, helaas.

Ja, hij heeft de prothese vanaf de buitenkant weer goed weten te draaien, het was niet echt pijnlijk. Ik ben blij dat dit kon zonder operatie.

Ik heb vandaag maar wat extra sportbeha's gekocht.

Ik mag wel af en toe een gewone bh aan, naar een feestje ofzo en in bikini mag ik ook. Als ik maar niet ga beach volleyballen ofzo, zei hij

Gelukkig heb ik geen pijn en ik vind ze nog steeds prachtig. Nog even geduld hebben..

Liefs Kemi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je nu wat meer gerust gesteld bent, gelukkig maar. En inderdaad zoals je zelf al zegt; wat meer geduld hebben. Gaat helemaal goed komen dus, en af en toe een BH/bikini aan is ook wel erg fijn, zeker in de zomer.

Even rustig aan doen met sporten dus! Veel succes de aankomende tijd. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je wat beter nieuws hebt gehad. Heel vervelend als er door zoiets complicaties opspelen. Intensief sporten moet je maar even laten de komende tijd. Gaat helemaal goedkomen met je, lekker je rust pakken en genieten van je boobs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.