Ga naar inhoud

Een jaar verder - mijn ervaringen


Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik weet niet zeker of ik dit hier moet plaatsen. Als dit hier niet past, dan graag mijn topic verplaatsen!

We zijn nu inmiddels bijna 15 maanden verder. Op 11 maart 2014 ben ik geopereerd. Ik wil jullie graag mijn ervaringen vertellen in één bericht. Wie weet heeft iemand er iets aan.

Wat ik heb ervaren / heb geleerd:

- Voel je je niet goed bij een bepaalde kliniek, doe het dan niet. Bij Diana voelde ik me absoluut niet op m'n gemak en ik voelde me meer een nummertje terwijl ik met veel vragen en twijfels zat. Ik ben naar Kliniek Heyendael gegaan, waar in de persoonlijke aandacht kreeg die ik wilde en nodig had.

- Ga niet voor te klein. Mij was 375cc geadviseerd, maar ik ben ontzettend blij nu 425cc/450cc te hebben.

- Geef duidelijk aan wat je wel of niet wil. Ik zag bij mezelf dat mijn linkerborst wat kleiner was, Frans Straten zei daar niets over. Ik heb er dus zelf wat van gezegd en daardoor heb ik nu ook een perfect resultaat. Wees dus niet bang om iets te vragen.

- Ik heb implantaten onder de spier. De eerste drie dagen waren ontzettend pijnlijk vind ik. Maar na 3 dagen werd het al veel minder. En die drie dagen gaan eigenlijk zo voorbij.

- Kies voor een sportbh met sluiting aan de voorkant.

- Luister na de operatie goed naar je lichaam, forceer jezelf niet. Dit deed ik wel want ik kon er niet tegen dat ik nieteens mijn eigen haren kon wassen, maar ik voelde eigenlijk dat het niet echt kon.

- Ga niet kort na je borstvergroting naar een massagesalon. Dit heb ik dus een maand PO gedaan omdat ik vreselijke nekpijn had. Echter kon ik zo lang niet op mijn buik liggen. Maar ik durfdr het niet echt tegen de masseur te zeggen en dus was het helemaal niet fijn.

- Ook ik heb zo'n witte steunband geadviseerd gekregen. Wat een onding zeg. Ik denk dat ik 'm tegen advies in maar 4x heb gedragen. Zwaartekracht wint toch wel, dacht ik. En zie, de implantaten zijn pérfect gezakt!

- Litteken: wat heb ik mezelf vréselijk druk gemaakt om de littekens. Ik dacht dat er bloed was uitgekomen, waren het gewoon wat korstjes, dacht ik dat het abnormaal rood en dik was, bleek het gewoon een normaal litteken in genezing te zijn. Ik raakte er een beetje door geobsedeerd en maakte er veel foto's aan. Mijn advies nu (ja lekker makkelijk achteraf); laat de 'natuur' en je lichaam zijn beloop, als het niet goed is weet je dat écht meteen.

- Het heeft wel 6 maanden geduurd voordat ik helemaal pijn- en kramploos was.

- Sinds 2, 3 maanden kan ik pas een beetje relaxt op mijn buik liggen.

- Ik heb nog steeds veel minder gevoel in mijn tepels. Sommige stukjes zijn zelfs een beetje gevoelloos.

- Mijn borsten zijn veel en veel zachter dan in het begin, maar dan nog voelen ze harder aan dan natuurlijke borsten, maar dat is logisch denk ik.

- Als ik me voorover buig voel ik de randen van de implantaten onderaan mijn borst. Ook zitten er dan wat rimpels maar ik heb het dan ook vanuit allerlei posities uitvoerig bekeken. ;-)

- Ik heb denk ik drie keer een littekencreme gesmeerd. Ik vond het allemaal erg onhandig om dat te doen en wilde liever niet aan de littekens komen. Mijn littekens zijn perfect genezen (en zijn ze natuurlijk ook nog een beetje mee bezig).

- Na mijn borstvergroting had ik maar 1,5 week vakantie, dat was te weinig. Ik had eigenlijk wat meer rust gewild, en denk nu dat ongeveer 3 weken vrij na de operatie perfect was geweest.

Al met al kan ik niet met woorden omschrijven hoe gelukkig ik ben met mijn borsten. Ik voel me zoveel mooier, sexier en vrouwelijker. Sommige onzekerheden gaan niet weg door het hebben van borsten, dat weet ik wel, maar écht, kleren en vooral jurkjes staan wel 10x mooier.

Er zitten een aantal minder leuke dingen aan een borstvergroting en ik ben zelf een verschrikkelijke patient die zich snel drukmaakt om lichamelijke dingen, maar het was het allemaal waard. Die vervelende dingen gaan echt zó voorbij! Dus als je twijfelt; twijfel niet meer, doe het! ;-)

Liefs,

Mangata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te lezen, en thnx, hier heb ik wel wat aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk geschreven.

Kan me bijna in alles vinden!

Erg leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super leuk om te lezen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat je zo tevreden bent!!

En heel leuk dat je dit schrijft.

(Hopelijk gaan meer mensen dit doen)

Ik heb er ook zeker iets aan!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey leuk om te lezen.

Ikzelf ben 7oktober 2013 geopreerd en kan me in alles vinden.

En het gevoel komt idd heel langzaam terug, maar nu heb ik het helemaal terug, zoals van te voren. Ben nu zwanger en nu kan ik heel goed voelen hoe het gevoels terug is, had het liever minder gehad :P

Nooit zou ik terug willen, ik heb ook rond de zelfde maat 435cc achter de spier. Maar ik wou groter, dit wou de dokter niet. En achteraf gezien ben ik blij want groter zou te groot zijn, aangezien mijn taille. Ik krijg soms al lachend een opmerking dat ze heel groot zijn. Ook durf ik niet altijd een grote decollette dragen enkel met mijn vriend erbij, want ook dit veranderd vind ik na een bv meer mannen die kijken, niet lastigvallen, maar kijken is al ambetant. Zelf met een simpel t-shirt. Maar in bikini voel ik me supergoed, dit was voor mij het ergst de zomermaanden nu is het mijn lievelingstijd. Wel ging ik vroeger topless zonnen. Als er niet veel volk was in het buitenland, nu durf ik dit nietmeer.

Wat ik ook had is dat ik voor de bv enkel grote boobies zag van andere vrouwen en nu zie ik het net andersom.

Ik was vroeger een zijslaper maar na mijn bv al na enkele maanden sliep ik op mijn buik, het eerste maand op de rug slapenwas erg lastig voor mij, maar nu kan ik wel makkelijker in slaap vallen erdoor :)

Ook het eeste maand op de rug liggen vond ik heel hatelijk en hoop ik nooit meer te hoeven doen, maar nu kan ik wel makkelijker in slaap vallen :)

Ook ik ben supergelukkig en heb meer voordelen en nadelen! Iedereen die twijfelt zeker doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.