Ga naar inhoud

Borsten in de omgangstaal


Aanbevolen berichten

In Antwerpen zeggen ze wel eens 'Amaai, die heeft veel volk in de statie' (= veel mensen in het station) - wil zeggen dat ze grote borsten heeft. Vraag me niet waar dit vandaan komt :rolleyes:

"Tetten" is dus zo goed als algemeen Nederlands blijkbaar...

Een "tettengareel" heb ik ook wel eens gehoord, is een ander woord voor beha :wacko: Vind ik een beetje oneerbiedig klinken voor zo een mooi kledingstuk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Gast jennifer_whatever

"wat heb zij 'n grote bloemkolen" met zo'n vreselijk, plat accent en slechte grammatica :P

Enne... 'melkuiers of melkfabriek' en één die zal ik nooit meer vergeten omdat ik daarna bijna dood ging van het lachen: 'borstvormige aanhangsels'

Wel erg creatief van die mannen :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf weleens hoor: hooters, memmen, boobs, the twins/ de tweeling, voorgevel, ballonnen, jetsers, meloenen, mijn meiden enz.

En wat ik regelmatig hoor is de uitdrukking:'Zo, die heeft een bos hout voor de deur liggen'.

Noem ze zelf boobs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n ma en ik noemen ze tieties of muizen.

Ik heb het nu over mijn "soon to get" Jetsers :blush:

Maar of hier in Rotterdam en omstreken echt een benaming ervoor is .. ik denk gewoon lekker plat: Tieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom oorspronkelijk uit Kortrijk (België) en daar gebruiken ze:

tetten / tetterie / memmen / prammen / boobies / meloenen / loezen / bloemkolen / voorgevel / balkon

Uitdrukkingen i.v.m. borsten:

- 'De kiekens staan aan de draad' OF 'De konijnen zitten voor den draad'(= stijve tepels hebben)

- 'Ze's goed voorzien van poten en oren'

- 'Er ligt ne fermen bos hout voor haar voordeur'

- 'Ze's zodanig goed voorzien dat ze haar voeten niet meer ziet'

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.