Sarah35 Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Ik ben eens benieuwd hoeveel benamingen of spreuken/zegswijzen er bestaan voor (.)(.)! Ik zal beginnen: tetten (= in Antwerpen en omstreken) schoen tette (mooie borsten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamaartje1981 Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Jetsers! (grote borsten in brabant) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefje Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Loezen (in plat Gents) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bloodelf Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 boobs, tieten of tetten gebruik er wel meerdere haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excella Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Hmmm hier noemen we het gewoon borsten, tieten of memmen. Maar hoor ook wel eens Titten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarah35 Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 In Antwerpen zeggen ze wel eens 'Amaai, die heeft veel volk in de statie' (= veel mensen in het station) - wil zeggen dat ze grote borsten heeft. Vraag me niet waar dit vandaan komt "Tetten" is dus zo goed als algemeen Nederlands blijkbaar... Een "tettengareel" heb ik ook wel eens gehoord, is een ander woord voor beha Vind ik een beetje oneerbiedig klinken voor zo een mooi kledingstuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarah35 Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 Loezen (in plat Gents) Jaja, ik kende het woord maar ik wist niet welk dialect het was! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patries473 Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Prammen heb ik ook wel eens gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanna Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 dikke borsten noem ik mammeloezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
yasje Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 gewoon DIKKE TIETEN!!! naja in mijn geval tietjes hahahaahah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Famke Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Op z'n fries: boarsten.Een gezegde hier is onder andere: Se hat de knynen los yn 't hok (letterlijk: ze heeft de konijnen los in het hok: geen bh om).En ik noem ze persoonlijk: mijn jongens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamaartje1981 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Haha, wij in noord-brabant zeggen ook wel: "Die heeft ze los in de kooi" als iemand geen bh draagt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yasje Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 hahahaahah famke sa du bist ek ien echte frysk:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Famke Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 hahahaahah famke sa du bist ek ien echte frysk:D Ja, echt wol! Berne en tsjûkke in Ljouwert en Grou. Maar, mijn nederlands is beter om in te schrijven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jennifer_whatever Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 "wat heb zij 'n grote bloemkolen" met zo'n vreselijk, plat accent en slechte grammatica Enne... 'melkuiers of melkfabriek' en één die zal ik nooit meer vergeten omdat ik daarna bijna dood ging van het lachen: 'borstvormige aanhangsels' Wel erg creatief van die mannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
yasje Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Ja, echt wol! Berne en tsjûkke in Ljouwert en Grou. Maar, mijn nederlands is beter om in te schrijven! hahaha ja mijn fries schrijven is ook niet echt optimaal hahahah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sienna Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Wat ik zelf weleens hoor: hooters, memmen, boobs, the twins/ de tweeling, voorgevel, ballonnen, jetsers, meloenen, mijn meiden enz. En wat ik regelmatig hoor is de uitdrukking:'Zo, die heeft een bos hout voor de deur liggen'.Noem ze zelf boobs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cloud9 Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 M'n ma en ik noemen ze tieties of muizen. Ik heb het nu over mijn "soon to get" Jetsers Maar of hier in Rotterdam en omstreken echt een benaming ervoor is .. ik denk gewoon lekker plat: Tieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim83 Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 los in de tas...zonder bh..verder gewoon tieten,borsten,boobies,jetsers&prammen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zazoo Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Ik kom oorspronkelijk uit Kortrijk (België) en daar gebruiken ze:tetten / tetterie / memmen / prammen / boobies / meloenen / loezen / bloemkolen / voorgevel / balkonUitdrukkingen i.v.m. borsten:- 'De kiekens staan aan de draad' OF 'De konijnen zitten voor den draad'(= stijve tepels hebben)- 'Ze's goed voorzien van poten en oren'- 'Er ligt ne fermen bos hout voor haar voordeur'- 'Ze's zodanig goed voorzien dat ze haar voeten niet meer ziet' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts