Ga naar inhoud

Elsje31 : 26 maart 2009 : Dr. d'Hondt : Tongeren


Gast Elsje31

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Hier ben ik al.

Ik heb dus gisteren mijn borstlift (zonder prothesen) ondergaan.

Ik moet zeggen ik had de nacht ervoor nog redelijk geslapen en was in de voormiddag niet erg zenuwachtig (Ik moest daar zijn om 13u).

Opeens kreeg ik rond 11u30 een telefoontje dat ik nu al mocht binnengaan. Toen sprongen ineens alle kriebels op wacko.gif

Rond 12u10 waren we daar: ik mocht direct binnengaan om mij te laten "aftekenen" , dan nog een klein gesprekje met de anesthesist en dan naar mijn kamer waar ik zo een sexy operatieschort mocht aantrekken (ik moest direct aan alle "Beautiful" -programma's denken. Dan naar de operatiezaal waar alles werd voorbereid (buiten de chirurg nog 3 mensen). De anesthesist vroeg me nog waar ik over wou dromen. Doe maar een tropisch eiland, zei ik. Hij vroeg of Ijsland ook goed was. Ik heb toch maar gekozen voor de Caraiben :rolleyes:

Hij zei nog prettige reis, toen voelde ik een pijnscheut in mijn arm en het volgende wat ik weet is dat de anesthesist mij op mijn kamer kwam vragen of ik goed gedroomd had. Ik weet nog dat ik dacht: ik lig hier nu zo prettig te dromen over mijn kindjes en dan komt hij mij wakker maken ipv mij te opereren, totdat ik beseft dat de operatie al voorbij was.

Om 15u30 lag ik dus op mij kamer langzaam wakker te worden. Ik had helemaal geen pijn; enkel een trekkerig gevoel.

De verpleegster en Dr. D'hondt kwamen ook nog een paar keer langs. Hij zei dat het goed was verlopen. Hij zei ook dat een borstlift zonder prothesen minder pijn deed dan met.

Ik kon het niet geloven dat het al gedaan was, meer nog: dat ik het had laten doen.

Tegen 17u30 mocht ik dan opstaan en zijn we naar huis gereden. Ik heb mij toen op de zetel gelegd en wat boterhammekes gegeten (ik had reuzehonger: had niet meer gegeten sinds woensdagavond 20u) . Ik vond het wel ongelooflijk dat ik bijna geen pijn had. Uit voorzorg heb ik dan toch maar -toen ik slapenging rond 10u30- een pijnstiller genomen.

Het slapen is wel wat minder gegaan: ik ben een echte zijslaper, dus op mijn rug ging het niet zo goed: maar heb toch heel wat kleine slaapjes gedaan. De steunbh die ik aanheb is ook behoorlijk aangespannen: je kan dus niet echt diep ademhalen. Rond 5u30 had ik behoorlijk wat rugpijn en ben toen wat op de zetel gaan liggen, maar hielp niet echt. Ik heb mij toen maar op een stoel gezet en wat gelezen en toen was de rugpijn weg.

Raar, ipv pijn aan mijn borsten heb ik pijn aan mijn rug huh.gif

Het is nu 10u30 en nog steeds niet echt pijn aan mijn borsten (een klein beetje maar, het trekt ook allemaal wat) en rugpijn is ook weg nu.

Ik ben heel gelukkig dat het achter de rug is. Volgende week donderdag mag ik terug bij hem voor de tape af te doen. Spannend, dan zullen we al een eerste resultaat zien! :5:

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat het je zo meeviel , twijfelkont ;)

Dat rugslapen is idd ampetantig , hoe lang moet dat wanneer je een borstlift had zonder protheses ?

Hoelang moet je die steunbh dragen ?

Nogal vragen hé maar dat is oprechte interesse :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor je interesse!

Ook gisteren is de pijn heel goed meegevallen (alleen wat branderig gevoel en wat jeuk); vandaag hetzelfde.

Enkel nog steeds rugpijn bij het slapen (komt misschien omdat ik overdag ook steeds op de zetel lig: moet misschien wat meer op een stoel zitten?)

Tja, Dr. D'Hondt heeft niet echt iets gezegd over tot wanneer ik moet rugslapen, maar moet donderdag op controle: ik hoop dat ik dan op mijn zij mag.

De steunBh moet ik 6 weken dag en nacht dragen: dat zal ook een super licht gevoel geven als die uitmag :43:

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een bv maar kreeg van een verpleegster idd de raad om recht te zitten : dat zou de pijn verminderen . Hopelijk geldt dat ook voor een lift .

Jep , heerlijk als die uitmag maar bij mij was 't net een 'zwaar' gevoel :4:

Niet moeilijk als je in een omgekeerde situatie zit . Raar maar waar : ik mistte die sportbh en heb 'm nog 4 weken langer overdag gedragen omdat ik zwaar werk heb (voelde me zo veiliger) én mijn borsten waren nog te onbeweeglijk/pijnlijk om een beugelbh te dragen toen .

Seg , en wat voor maat heb je nu , tevreden van de grootte ? Want dat was voor jou niet zo heel belangrijk heb ik begrepen .

Als ik nu mijne C terug moet afgeven zou ik niet gelukkig zijn en dan vraag ik me af hoe jij je dan in die situatie voelt (al zal't voor jou eerder te doen geweest zijn om de vorm/doorhangen) maar toch ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb ook de indruk als ik wat rondloop met mijn rug goed recht te houden dat de rugpijn dan betert (met die steunbh loop ik nogal krom).

Normaal zou ik nu een 80B hebben (ik heb zo eens gepiept en er zit toch nog wat in: zal wel nog gezwollen zijn. Ik durf wel niet mijn BH uit te doen om te kijken: bamg dat de wonden zouden opengaan ofzo. Ik wacht wel geduldig tot donderdag voor een eerste preview :blush: ). Ik had ervoor een 80C en voor mijn 2 zwangerschappen een 70D: die 70D heb ik altijd teveel gevonden voor mijn lichaamsbouw. Ik sportte ook veel en ik leek altijd de grootste te hebben. Weet je, ik ben nu eigenlijk al jaren gewoon van weinig borst te hebben: door het feit dat ze hangen leken ze kleiner. Niemand geloofde mij als ik zei dat ik een C of zelfs D had. Moest het niet genoeg zijn, dan bestaan er ook nog push-up bh's he :rolleyes:

Ik zou superblij zijn als ze niet meer zouden hangen: dan kan ik ook eens een bikini zonder extra ondersteuning aan of een topje zonder bandjes.

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super van je man !

Wat die 'topjes zonder extra ondersteuning' betreft , daar sta je dus niet bij stil als je niet veel hebt (had 80B (lége B en een A was net te klein : frustrerend) .

Kan me nu door jou wel inbeelden dat een cupmaat het minste van je zorgen is .

Wel slim van je om die bh netjes aan te houden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Heb vannacht vrij goed geslapen (heb een kussen in mijn rug gelegd ter ondersteuning): had deze morgen maar een klein beetje rugpijn. Dus het gaat de goed kant uit!

Ook de borstenpijn is echt miniem. Ongelooflijk!

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ben deze morgen wakker geworden met serieus wat jeuk onder de tape aan mijn linkerborst en er zat precies wat onder. Ik heb toen de tape enkele mm opgelicht en toen liep er wat doorzichtig vocht uit. Toen ik voor de spiegel ging staan, bleek dat ik -volgens mij- een soort blaar heb waar de tape inplakte. Ik heb nu naar Veerle (vrouw van Dr. D'hondt) gebeld en zei ging hem het probleem uitleggen en mij terugbellen welke zalf ofzo ik erop mocht doen. Ze had het toch nogal eens gehoord. Volgens mij komt het gewoon van de strakke tape met hierop nog de supergespannen steunbh die daarin heeft "gesneden" . Ik ben wel iemand die heel snel blaren krijgt (bij schoenen zonder sokken heb ik heel snel prijs )

Hebben jullie dit ook gehad?

Voor de rest heb ik afgelopen nacht toch al beter geslapen. Ik kan nu al half zij/ half rug slapen.

Nog 2 daagjes en dan mag de tape eraf. Joehoe!

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Is dus idd een blaar. De tape moet ik plaatselijk wegknippen (ik durf wel niet echt ver te knippen :wacko: ), dan droog houden en eosine erop.

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Els,

Jee, een blaar?! :( Wat balen voor je, hoop dat het geen pijn doet?!

Moet je nu wel nog steeds je bh ook over de tape? Wanneer gaat dat er eigenlijk af?

Sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De blaar doet een beetje pijn, maar ik mag zeker niet klagen hoor. Ik heb tot nu toe echt wel weinig pijn gehad!

De blaar is nu min of meer droog (is vannacht nog een paar keer opengegaan met mijn pyama die er tegen schuurde.

Ja, de BH moet ik ook nog over de tape doen, maar waar de blaar is heb ik de tape weggeknipt.

Maar morgenavond mag de tape eraf en zie ik het (voorlopige) resultaat!! :P

Dan moet ik de sportBH nog zeker 5 weken dag en nacht dragen!

En bij jou gaat ook alles prima geloof ik he!

Jij mag nu zeker alles terug doen :P

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen terug aan het werk: benieuwd of iemand iets aan mij ziet (natuurlijk niet, want heb niets gezegd) en dan 's avonds naar Dr. D'Hondt voor de tape verwijdering en eerste zicht op het resultaat :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Els,

Als het goed is ben je nu aan het werk <_< , hoop dat het goed gaat?!

En? Heeft iemand iets gezien, wordt ernaar gestaard? :3:

Ja, ik kan bijna alles weer, gisteren heerlijk naar de sauna geweest en me zelfs laten masseren, wel met een extra handdoekje onder mijn borsten, om de druk te verlichten, maar ging prima! Heel raar om ineens borsten te hebben in de sauna!

Veel succes vanavond met het verwijderen van het tape, zal wel een verlossing zijn!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ging gisteren vrij goed op het werk. Je voelt natuurlijk wel dat je niet thuis aan het niksen bent op de zetel ;)

neen, niemand heeft er iets van gezegd/gestaard: maar ik had ook een hemd aan, daarin zijn sowieso je borsten niet echt in afgetekend. Wacht maar met de strakke t-shirtjes :P

Gisterenavond dus naar Dr. D'Hondt voor verwijdering van tape. Hij trok maar een pijnlijk gezicht bij het zien van de blaar :107: (zo erg was het niet, maar vond het gewoon een erg grappige smilie)

Hij vroeg of ik een erg droge huid want de tape plakte toch wel erg fel in mijn vel :wacko: (en dat ik heb dus idd)

Voor de rest zei hij dat de wonden al mooi aan het genezen waren en dat alles er prima uitzag. Hij heeft toen ook nog het gestolde bloed overal verwijdered en er fijne tape over de littekens gedaan. Toen ik vroeg of ik mocht kijken (want ik lag neer op een bed), zei hij: neen, dat is pas voor volgende week, want de wonden zijn nog te vers. Toen heeft hij er een waterondoorlatende tape overgedaan (zodat ik mij wat kan douchen) en toen mocht ik wel in de spiegel kijken. Of het mooi is, weet ik dus nog niet :139: maar ze hangen toch duidelijk niet meer :) Mijn man, die ze toen wel al liggend gezien heeft, zei dat ik wel helemaal blauw-geel was, maar dat de littekens heel fijn en mooi waren en deed toch teken dat het goed meeviel (en hij moet er tenslotte toch naar kijken he :P ) Dus ik ben ook heel content (alhoewel ik ze dus nog niet echt gezien heb). Ik vroeg hem of ze ook nog gezwollen waren of dat dit de maat zou zijn. Hij zei dat dit toch ongeveer de maat zal zijn, maar dat het definitieve resultaat over een 2-tal maanden zal te zien zijn. Ik ben ook content met de maat (want had schrik dat er niets meer zou overblijven, maar valt goed mee).

Thuis gekomen heb ik dan nog eens mij sportbh uitgedaan en in de spiegel gekeken, maar toen begon ik toch wat pijn te krijgen en heb dus rap maar de sportbh terug aangedaan.

Ik heb wel de hele avond en vandaag ook nog wat pijn gehad.

Volgende week moet ik nog eens terug en dan gaat hij de knoopjes van de draadjes afknippen en dan mag ik echt wel kijken. :rolleyes:

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Morgen ben ik alweer 2 weken PO. De tijd vliegt toch snel (ik ben pas op 26 februari op eerste consult geweest: daarvoor had ik het wel eens gezegd, maar niet dat ik daar al jaren mee bezig sa os zo)

Ik voel me heel goed, maar ben toch nog voorzichtig met mijn handelingen (bv. iets uit een kast nemen, zware kookpotten nemen,...)

Ik heb enkel wat jeuk, maar dat zeggen ze toch dat een goed teken is he :rolleyes:

Overmorgen mag ik terug naar Dr. D'hondt: ik ga dan mijn eerste sneak-preview krijgen.

Gisteren heb ik mijn sportbh eens uitgedaan en ze hangen toch duidelijk niet meer. Ook man is content. :P

Laten we hopen dat de littekens nu nog mooi genezen.

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Hier ben ik ondertussen nog eens (3,5 weken PO). Als je terug aan het werk bent en alles goed gaat, dan vliegt de tijd toch zo snel om.

Ondertussen is alles nog steeds goed. De littekens zijn heel fijn en genezen heel mooi (ik moet er enkel nog steriele strips over plakken).

Ik ben echt content. Het jeukt af en toe nog een beetje.

Ze staan mooi rechtop nu (zeker nu het mooi weer is en die spannende bloesjes;-))

Ik merk wel dat de genezing toch nog niet volledig is - alhoewel ik echt niets meer voel- maar als ik een lange wandeling maak en de kinderen mijn hand te lang hebben vastgehouden, of ik dingen uit de winkel gehaald heb, dan krijg ik zo een "stijf" gevoel in mijn borsten.

Op 14 mei mag ik op eindcontrole en dan kunnen we er weer tegenaan.

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.