Ga naar inhoud

Wordt een Littekencorrectie/herstel operatie vergoedt?


Gast mendy

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met een littekencorrectie of een herstel operatie?

Ik ben nu 5 weken geleden geopereerd aan een BVK.

Mijn arts heeft uiteindelijk tijdens de operatie er voor gekozen minder eraf te halen dan gezegd. (omdat ik was aangekomen stond dit beter bij mijn figuur)

Ook is mijn linker tepelhofhuid een stukje afgestorven en lijkt het alsof de gehele tepel is gaan wijken van mijn gewone borsthuid.

Er zit dus een behoorlijke grote rode rand omheen.

Daarnaarst zijn er ook nog complicaties geweest: ontstekkingen, openspringen van de huid, gat onder in de huidplooi.

Dit worden natuurlijk geen mooie littekens. Mijn arts heeft al gezegd dat dit weggehaald kan worden.

Daarnaast is mijn rechterborst ook nog stuk groter dan links, en dat kan ook nog gecorrigeerd worden zei hij.

Maar nu is mijn vraag:

Wordt dit allemaal dan wel vergoedt?

Dat is natuurlijk wel heel belangrijk!

Groetjes,

Mendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb dit een paar weken geleden aan mijn moeder gevraagd (ze werkte bij Achmea en keurde aanvragen voor plastische chirurgie). Het word in de eerste instantie niet vergoed, domweg omdat de littekens niet zichtbaar zijn (ik had het probleem dat ik een grote litteken heb door een allergie op het drielandenpunt, wat resulteerde in een vreemde bobbel) Alleen mocht je er hele erge last van hebben, kan er een deel vergoed worden. Dit verschilt natuurlijk per zorgverzekering.

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.