Ga naar inhoud

countdown : 10 maart 2015 :Dr. Vangenechten


Gast countdown

Aanbevolen berichten

hey ,

over 28 daagjes is het eindelijk zover ( borstverkleining ) ik ga van een f naar een c-cup.

maar sta er alleen voor

dus nu mijn vraagjes

wat kunt ge allemaal doen na de operatie ? afwas eten maken ? hoe zit het met douchen ?

heb 5 dagen na de operatie een verjaardagsfeestje van mijn neefje . is dit haalbaar of beter afzeggen ?

voor de buikslapers hoe lukte het om te slapen ? en hoelang voor ge terug op u buik kon slapen ?

en zijn jullie ook naar de controledokter van het werk moeten gaan ?

en hoelang zijn jullie niet kunnen gaan werken ? ( ik doe horeca dus wel wat heffen en sleuren ) .

en vanaf wanneer moet ge een sportbh dragen en hoelang moet dat ?

alvast een dikke merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik ben 21 januari geopereerd, dus vandaag precies 3 weken geleden. Mijn man was juist de eerste 2 weken heel veel thuis en daar was ik erg blij mee. Ik kon in het begin vrijwel niks. Er was gezegd dat ik 1,5 kilo mocht tillen, nou ik moest er niet aan denken om een fles cola vast te hebben. Douchen was in het begin niet in m'n eentje te doen....haar kon ik niet wassen en afdrogen ging ook niet, sokken aantrekken lukte ook niet.

Het feestje zou ik voor de zekerheid afzeggen, mocht je je goed voelen kun je altijd nog gaan.

De eerste week mocht ik alleen maar op m'n rug slapen en ook niet helemaal plat. Daarna mag je weer op je zij slapen, maar ik vind dat nog steeds niet helemaal prettig.

Tot nu toe heb ik nog niets van de arbo-arts van m'n werk gehoord. Ik weet wel dat de directeur contact heeft gehad en die heeft aangegeven dat het 6 weken zou duren.....misschien dat ik daarom niks gehoord heb haha. Sinds afgelopen maandag ben ik voor 2 uur per dag weer aan het werk (kantoor).

Sportbeha kreeg ik dezelfde avond al aan en moest de 1e 2 weken 24 uur per dag en dan nog 2 weken alleen overdag.

Volgens mij heb ik op elke vraag mijn ervaring gegeven.... mocht je nog wat willen weten, lees ik het wel...

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik ben 21 januari geopereerd, dus vandaag precies 3 weken geleden. Mijn man was juist de eerste 2 weken heel veel thuis en daar was ik erg blij mee. Ik kon in het begin vrijwel niks. Er was gezegd dat ik 1,5 kilo mocht tillen, nou ik moest er niet aan denken om een fles cola vast te hebben. Douchen was in het begin niet in m'n eentje te doen....haar kon ik niet wassen en afdrogen ging ook niet, sokken aantrekken lukte ook niet.

Het feestje zou ik voor de zekerheid afzeggen, mocht je je goed voelen kun je altijd nog gaan.

De eerste week mocht ik alleen maar op m'n rug slapen en ook niet helemaal plat. Daarna mag je weer op je zij slapen, maar ik vind dat nog steeds niet helemaal prettig.

Tot nu toe heb ik nog niets van de arbo-arts van m'n werk gehoord. Ik weet wel dat de directeur contact heeft gehad en die heeft aangegeven dat het 6 weken zou duren.....misschien dat ik daarom niks gehoord heb haha. Sinds afgelopen maandag ben ik voor 2 uur per dag weer aan het werk (kantoor).

Sportbeha kreeg ik dezelfde avond al aan en moest de 1e 2 weken 24 uur per dag en dan nog 2 weken alleen overdag.

Volgens mij heb ik op elke vraag mijn ervaring gegeven.... mocht je nog wat willen weten, lees ik het wel...

Groetjes!

merci voor de reactie :) ai dan worden het nog moeilijke weken . ben alleen :( ach ja moeilijk gaat ook :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik had 3 weken geleden een BVK.

Pijn heb ik tot nu toe nog (bijna) niet gehad. Douchen en haren wassen lukte bij mij al gemakkelijk na een paar dagen hoor.

Vorige week ben ik rustig aan terug begonnen met het huishouden.

Slapen op mijn zij kan ik sinds deze week, dat was wel effe lastig als je gewoon bent om anders te slapen.

Ik heb een job met kleine kindjes en ben 6 weken thuis.

Succes, hopelijk valt het voor jou even goed mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast succes ...

Ik mocht meteen de dag na de OP douchen ...moest zelfs douchen ...

Mijn sport bh heb ik 2 weken dag en nacht moeten dragen ..

Ben 2 weken thuis ziek gemeld geweest ..daarna weer gaan werken .(heb een leidinggevende job)

Verder 6 weken oppassen met tillen , herhalende bewegingen (bv stofzuigen) over strekken etc mijden .

Ook al voel je je goed ...het is toch echt wel iets waar je aan moet houden ..des te mooien word het eind resultaat .

Tenslotte ziet de buitenkant er dicht/geheeld uit ...van binnen is het nog lang niet zo ver .

21 maart ben ik 1 jaar PO ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Gast countdown

hallo dames ,

ik heb een vraag .

kben de 10de maart geopereerd alles is heel goed genezen . maar door de jaren heen heb ik altijd gebogen rondgelopen . en nu na de operatie loop ik nog altijd gebogen . komt dat stillekes aan in orde ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste countdown,

Ik denk dat je jezelf moet aanleren om weer rechtop te gaan lopen,je bent er waarschijnlijk zo aan gewend dat het je gewoon is nu.

Dus echt op je houding letten etc.

fijn trouwens dat alles goed is verlopen ,alsnog van harte :43:

gr Vlinder :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast countdown

Beste countdown,

Ik denk dat je jezelf moet aanleren om weer rechtop te gaan lopen,je bent er waarschijnlijk zo aan gewend dat het je gewoon is nu.

Dus echt op je houding letten etc.

fijn trouwens dat alles goed is verlopen ,alsnog van harte :43:

gr Vlinder :116:

tnx :) dus nog wat werk aan :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

Ik ben ook nog niet lang geleden geopereerd en merk ook dat, wanneer ik er niet op let, ik nog gebogen loop. Als ik dan wel bewust recht loop is het wel een stuk gemakkelijker dan vroeger. Maar het is inderdaad een gewoonte die we onszelf moeten afleren he?

Ik heb wel nog dat mijn rug boven nogal bol is door het jarenlang gebogen lopen en mijn nek nogal naar voor staat (weet niet hoe ik het moet uitleggen). Ik vraag me af of dat weg gaat met het rechtop lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast countdown

Ik ben ook nog niet lang geleden geopereerd en merk ook dat, wanneer ik er niet op let, ik nog gebogen loop. Als ik dan wel bewust recht loop is het wel een stuk gemakkelijker dan vroeger. Maar het is inderdaad een gewoonte die we onszelf moeten afleren he?

Ik heb wel nog dat mijn rug boven nogal bol is door het jarenlang gebogen lopen en mijn nek nogal naar voor staat (weet niet hoe ik het moet uitleggen). Ik vraag me af of dat weg gaat met het rechtop lopen?

het doet nog wat pijn aan de wonde als ik recht loop . ja idd afleren niet makkelijk :) denk het wel denk als ge u rug recht houd komt de rest vanzelf ;) heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

het doet nog wat pijn aan de wonde als ik recht loop . ja idd afleren niet makkelijk :) denk het wel denk als ge u rug recht houd komt de rest vanzelf ;) heel veel succes

Dank je! Bij mij deed het de eerste weken ook pijn aan de wonden bij het rechtop lopen, nu 5 weken PO geen enkel probleem meer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast countdown

Dank je! Bij mij deed het de eerste weken ook pijn aan de wonden bij het rechtop lopen, nu 5 weken PO geen enkel probleem meer :)

ok super :) dan ben ik een weekje na u geopereerd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Je zou ook eventueel naar een fysiotherapeut of cesar therapie gaan om weer een rechte houding aan te leren. Maar denk dat het vooral jezelf aanleren is!

heey , tnx voor de reactie . nu ben ik al 5 maanden verder en mijn houding is helemaal ok nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

hallo dames

ik ben 10 maart geopereerd . alles is goed genezen .

paar weken geleden op controle geweest en alles was in orde behalve dat ik aan de rechterkant van mijn borst een extra love handle heb ( ja k'weed ni hoe ik het anders moet noemen :44: )

de chirurg zei dat ik het weg kon laten halen . maar voor de rest had ik er geen aandacht aan gegeven .

dus van alles vergeten te vragen zoals hoeveel dit gaat kosten als ik deze weg zou laten halen en hoelang ik dan niet kan gaan werken .

weet zelfs nog niet eens als ik het wel weg zou laten halen .

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou toevallig heb ik dat ook gekregen. Ben 11 wk po en viel me direct op. Ik noem het een okselkwab en is zo erg dat het over mijn bh band valt. Ik las dat best booby dat ook had en wel weggegaan is.

Eind oktober heb ik mijn laatste consult en ga ik ook bespreken of het weg gehaald kan worden en hoe het met het litteken zit.

Ik hoor hier anderen nooit over. Ik vraag me af of ik het altijd had maar nooit op is gevallen omdat ik nu heel veel naar bh's kijk en pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees uit jou berichten dat je een verkleining heb gehad.

Ik heb juist een vergroting gehad, dus dat is natuurlijk anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.