Ga naar inhoud

Borstverkleining? 85G


Gast maanelfje

Aanbevolen berichten

Gast maanelfje

Woensdag gaan de hechtpleisters eraf . 2 weken na de bvk. Wat kan ik verwachten. Zijn dan alle plekken dicht? Moet je nog aan wondverzorging doen? Moet ik dan extra voorzichtig zijn dat littekens niet weer open gaan aangezien er geen bescherming meer op zit? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai,

Als de pleisters eraf zijn zit er nog wel een soort wond(je) onder eigenlijk t zelfde als een snee in je vinger die al aan t genezen is, open is het niet maar het kan natuurlijk nog wel wat rood, korsterig en opgezwollen zijn.

T beste is om t zowiezo een maand of 3 niet bloot te stellen aan de zon/ Uv licht, omdat de littekens dan kunnen verkleuren en dus meer zichtbaar blijven.

Na 6 weken mag je littekencreme gaan smeren.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een bvk kan het zijn dat er nog wat plekjes open zijn en dat het tijdelijk nog wat gelig uitziet in die wondjes.

Vooral op het 'drielandenpunt' en bij de tepel zie je het vaak...

Je kunt geluk hebben, dat alles mooi dicht is, maar dit soort operaties zijn heel zwaar voor je huid, dus heeft je huid vaak wat meer tijd nodig om te herstellen dan bij een bv.

Mocht er vocht uit eventuele wondjes komen, dan helpt het vaak om vetgaas uit te knippen, tweemaal zo groot als wondje en dan dubbelvouwen. Daar overheen een gaasje.

Echter.. Je PC heeft misschien een ander beleid, en dat beleid is natuurlijk leidend :)

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

2 weken po bvk. Als ik teveel heb gelopen of gezeten lijkt het of de borsten gaan stuwen.

Herkennen jullie dit? Heb vanmiddag even door de stad gelopen... Lig nu op de bank en voel steken in mijn linker borstcen ze lijken dus te stuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep... als je te weinig rust neemt, dan kun je last krijgen van stuwing. Je lichaam geeft op die manier aan dat je rustiger aan moet doen, of nu je rust moet nemen helaas...

Veel energie die je normaal voor andere dingen gebruikt, heeft je lichaam nu nodig voor het herstel van je lichaam. Zodra je lichaam dus te weinig energie krijgt voor het herstel, gaat het zich gedragen als een puber ;)

Lekker op de bank dan maar nu hihi

En rustig aan :P

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

gebelt met assistent plastisch chirurg. kan wel 6 weken aanduren :-(

zonder bh uurtje op bed zou fijn zijn maar dit mag nog niet :-(

heb ff baaluurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me voorstellen dat je baalt.. helemaal met de warmte willen ze nog wel eens opzwellen.

Ik heb er ook last van hoor.. ben nu 4 weken po. Sterkte xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

en wat als je bij stuwing niet luisterd naar je lichaam en gewoon door doet (niet dat ik dat doe maar ben benieuwd) kan er dan schade oid ontstaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal vast niet goed voor je zijn... maar ik heb geen idee.. er is vast iemand hier die er een antwoord op weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon doorgaat, zal het de genezing vertragen. Je lichaam vraagt energie om te herstellen en als jij die energie al opgebruikt voor je lichaam het kan gebruiken, dan gaat je lichaam failliet ;)

Als je portemonnee leeg is, kun je ook pas weer wat uitgeven als je bent gaan pinnen :P

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Helpt warmte ook bij die stuwing?

Na mijn bevalling had ik erge stuwing en de kraam deed warmgemaakte maandverbanden in mijn bh. En ik moest van haar als ik douchte warm water eroverheen laten lopen.

(En eigenlijk moest ik dan handmatig kolven maar dat lukte niet)

De warmte hielp toen wel goed tegen de stuwing. Maar na bvk is ht natuurlijk wel andere stuwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helpt warmte ook bij die stuwing?

Na mijn bevalling had ik erge stuwing en de kraam deed warmgemaakte maandverbanden in mijn bh. En ik moest van haar als ik douchte warm water eroverheen laten lopen.

(En eigenlijk moest ik dan handmatig kolven maar dat lukte niet)

De warmte hielp toen wel goed tegen de stuwing. Maar na bvk is ht natuurlijk wel andere stuwing.

Warmte zorgt juist voor meer stuwing. Prima als je borstvoeding wilt opwekken, maar niet om te remmen. Ik ben zelf kraamverzorgende geweest.

Koude compressen of koolbladeren zouden beter helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.