Ga naar inhoud

Borstverkleining? 85G


Gast maanelfje

Aanbevolen berichten

Ik ben hier nieuw en wil me even voorstellen. Ik ben Maanelfje en ik ben 35 jaar.

Ik heb maat 85 G en ik sta soms erg in twijfel ze te laten verkleinen.

Momenteel heb ik een gekneusde rib van de beugel van mijn bh, geen pretje. En niemand die zich hier een voorstelling van kan maken.

Heeft 1 van jullie hier wel ervaring mee?

Zomers heb ik ook veel last en zit mijn bh vaak in de weg, smetten, jeuk, schimmel. Noem maar op.

Toch twijfel ik erg.... het is niet zomaar wat een borstverkleining.

Ik lees me hier eens even in. :105:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie de borstverkleining vergoed gekregen?

Mag ik dan vragen welke criteria er mee speelden? Van welke maat naar welke maat ben je gegaan?

Bij welke verzekering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Dag maanelfje,

Ik heb mijn borstverkleining vergoed gekregen.

Duidelijke criteria zijn er voor een deeltje, maar vooral je persoonlijke situatie speelt een rol (grootte, gewicht, cupmaat, ...).

Ik had ooit eens gehoord dat je vanaf een D het wel kan aanvragen, ik heb er geen idee van of dit waar is, aangezien ik een "extremer geval" was.

Aangezien ik zelf maar 1m58 ben, "maar" 62 kg woog en opgescheept zat met een 80G was het voor mij wel redelijk duidelijk dat ik ze vergoed kreeg..

Nu, 6 maanden later, heb ik een 80C en ik ben er heel tevreden over! Ik zou, moest ik het opnieuw moeten doen, het zeker opnieuw doen!

Misschien zijn er andere dames die je verder kunnen helpen, maar je kan steeds een proberen bij je verzekering als je de stap wilt zetten, toch?

Wie niet waagt, niet wint?

Liefs,

Orchidee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orchidee,

Bedankt voor het antwoorden.

Ben me aan het oriënteren. Ik vind de stap zo groot om er toe over te gaan. Heb er klachten van maar als deze weer weg zijn dan denk ik ach het valt ook wel mee.

Heb mijn huisarts eens geïnformeerd zij gaf aan dat het niet meer vergoed wordt. Na onderzoek op het internet lees ik wel dat je voor vergoeding in aanmerking kunt komen. Ik was dus benieuwd waarom jullie hier op het forum het vergoed hebben gekregen....

Zelf heb ik maat 85 G. Het lijkt wel of ze steeds nog groter worden.

Zomers heb ik veel last van smetten/schimmel jeuk door het zweten.

Momenteel een gekneusde rib van de beugel van de bh...

Ook is mijn houding voorover gebogen. Krijg steeds meer het vermoeden dat het door mijn borsten komt.

Groetjes van Maanelfje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je in de zomer onder je borsten kan doen is scheurlinnen dat doe je in de vouw van je borst dat vangt veel vocht op. En goed poederen 2x per dag dan maak je het eerst schoon met was hand en koud water dan goed droog deppen met handdoek en dan maïzena talkpoeder of zinkzalf erop ikzelf zou kiezen voor maïzena.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het afgelopen jaar zink nogwattes spray gebruikt. Zal de naam opzoeken, dit hielp goed. Maar zomers irriteert me de bh gewoon. Ook er tussen zit het dan tegen elkaar aan... al op zoek geweest naar een bh dat beide borsten van elkaar af haalt maar deze heb ik tot op heden niet gevonden.

Maar er komen steeds meer klachten bij...zoals nu de gekneusde ribben. Ik kan nu geen bh aanhebben, fraai gezicht met mijn maat :103:

Baal dr in het algemeen helemaal van vooral als ik dan weer klachten heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi maanelfje ,

Ik moet zeggen dat ik heel erg verbaasd was hoe snel mijn zorgverzekeraar toestemming gaf ...

Volgens mij waren het 10 minuten ...

Heb een intake bij Bergman clinics gehad , de consulente deed online de aanvraag richting de Menzis .

En tijdens ons gesprek zei ze al dat de Menzis een goedkeuring had gegeven ... :106:

Heb ik het gesprek aangegeven al lang nek en rug klachten te hebben .

Wat raar dat jou HA zegt dat de operatie niet meer vergoed word .

Woon je in NL ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Orchidee,

Bedankt voor het antwoorden.

Ben me aan het oriënteren. Ik vind de stap zo groot om er toe over te gaan. Heb er klachten van maar als deze weer weg zijn dan denk ik ach het valt ook wel mee.

Heb mijn huisarts eens geïnformeerd zij gaf aan dat het niet meer vergoed wordt. Na onderzoek op het internet lees ik wel dat je voor vergoeding in aanmerking kunt komen. Ik was dus benieuwd waarom jullie hier op het forum het vergoed hebben gekregen....

Zelf heb ik maat 85 G. Het lijkt wel of ze steeds nog groter worden.

Zomers heb ik veel last van smetten/schimmel jeuk door het zweten.

Momenteel een gekneusde rib van de beugel van de bh...

Ook is mijn houding voorover gebogen. Krijg steeds meer het vermoeden dat het door mijn borsten komt.

Groetjes van Maanelfje

Maanelfje,

Een borstverkleining is geen beslissing die je maakt op 5 minuten, inderdaad. Maar tegenwoordig zijn er heel wat mensen die zo'n operatie ondergaan, en reken toch maar in de meeste gevallen dat het gaat om lichamelijke klachten. De operatie op zich, daar merk je niet veel van. De eerste 3 dagen is het misschien wat wennen, maar nadien gaat het alleen maar de goede richting uit! De stap zetten naar het al dan niet ondergaan van de operatie is toch wel de zwaarste stap, als ik het nadien bekijk. Al de rest volgt vanzelf, en nadien ben je meer dan tevreden, alle dames die hier zo'n operatie ondergaan hebben zullen dat kunnen beamen.

Wat betreft je klachten, ik had ook mijn goede en slechte dagen. Soms héél veel last van mijn schouders en nek. Maar soms, dan heb je wat minder klachten, inderdaad..

Maar als ze blijven terugkomen, dan kan je het steeds eens overwegen, natuurlijk... Mijn voornaamste klacht was het creeëren van een holle rug (dus voorovergebogen houding). Dit komt natuurlijk aangezien je een groot gewicht voor je meedraagt.

Nu, 6 maand postoperatie, is mijn houding veel "mooier" geworden en heb ik ook geen last meer van mijn rug, nek- en schouderklachten.

Het zou mij verbazen als ze niet meer vergoeden, wellicht bedoelt je arts hiermee dat ze strenger zijn geworden.

Ik zou het in ieder geval een kans geven, wie niet waagt, niet wint!

Orchidee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Nederland. Mijn arts is een beetje geitenwollensokken type. Ze zei echt dat het niet meer vergoed wordt.

Bij nalezen op internet en navraag verzekeraar blijkt t anders te zijn.

Vanmiddag naar zh huis geweest voor iets anders.... Ik vroeg er niet naar maar deze arts gaf direct aan dat ik altijd eens naar de plastisch chirurg zou kunnen en ze verwees me direct door. Afspraak staat. Voel me daar opeens heel goed bij! En ik krijg gehoor.... Ook belangrijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orchidee... Nog een vraagje. Had je ook last van rug als je krom liep? Als ik rechtop ga lopen krijg ik nl wel pijn boven in mn rug maar daar heb ik altijd andere verklaringen aan gegeven....

Bedankt dames voor de antwoorden, hier heb ik veel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Orchidee... Nog een vraagje. Had je ook last van rug als je krom liep? Als ik rechtop ga lopen krijg ik nl wel pijn boven in mn rug maar daar heb ik altijd andere verklaringen aan gegeven....

Bedankt dames voor de antwoorden, hier heb ik veel aan.

Ja, ik had heel vaak last van mijn rug.. Zat maandelijks bij de kine (ergo bij jullie genoemd dacht ik?)..

Misschien moet je onderstaand filmpje eens bekijken, oké, het is een man maar het toont aan wat de gevolgen kunnen zijn..

Het filmpje bevestigt de symptomen (houding, spierpijn, ...)

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/Gezienoptv/1.2215669

Het is grappig om eens te zien, maar voor ons is het realiteit, maar kun je het des te meer bevestigen dat wat hier gezegd wordt, ook waar is.

Je moet natuurlijk niet verwachten dat je 1 week na je operatie geen rugklachten meer zal hebben, je houding zal in de tijd veranderen uiteraard en naarmate zullen je spieren "ontspannender" zijn en alles veel vlotter gaan natuurlijk. :)

Moest je vragen hebben, stel ze gerust!

Orchidee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb het vergoed gekregen.

Ik ben 1m63 en woog 64 kg, ik had uiteindelijk maat 75H. De toestemming van de zorgverzekeraar was binnen een week binnen.

21 januari 2015 ben ik geopereerd, nu dus 2 weken en 2 dagen geleden, binnen een paar dagen was de pijn in m'n nek geheel weg en m'n schouder heb ik af en toe nog maar last van en dan al een stuk minder als voor de operatie.

Heb nu een sport bh.... maat 80C!! Helemaal blij! Dit scheelt gewoon 5 cupmaten!

Fijn dat je in het ziekenhuis gehoord bent! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had binnen 2 dagen goedkeuring. Ik ben veel afgevallen en daardoor hingen mijn borsten zowat op mijn knie (bij wijze van ;-) ) Ik had voor het afvallen 100 F en nu, na 60 kg afgevallen te zijn, 80 C.

Operatie is uitgevoerd door dr. Luijendijk van de Bergman kliniek, nog steeds erg tevreden hierover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties!

1500 Euro is nog wel te doen. Maar als ik dan zie dat het normaal boven de 5000 uitkomt(velthuis kliniek)... Dat is een heel bedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Gast maanelfje

Sta in twijfel waar ik voor moet gaan...

Wordt c niet te klein en wordt d niet te groot?

Weet iemand waar ik foto's kan vinden om het verschil tussen beide te kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi maanelfje,

Ik zit met hetzelfde, heb al ik weet niet hoeveel foto's bekeken maar ik kan foto;s kijken zoveel ik wil maar bij iedereen valt het anders. De ene komt met 300 cc op een andere cup als iemand anders. Schiet niet echt op dus. haha

xxkusxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb bijna 2 weken geleden een verkleining gehad. Bewust gekozen voor een C. Omdat een D toch gauw wat groter uitvalt en je dan weer in een E uitkomt. ik ben 1.69 en 68 kg en had cup G. Ik dacht dat ze heel klein zouden zijn maar ben er echt heel erg blij mee. Ik heb bewust voor een C gekozen omdat ik dacht dat als ik weer aankom (ouderdom of zwangerschap) dan worden je borsten ook weer groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

Ik laat ze ook verkleinen. Ik neig ook naar c maar vroeg me dus af of het niet te klein zou worden. En d vraag ik me af of het niet te groot zou blijven :-)

Ze groeien idd misschien ook wel weer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maanelfje, je mag mijn foto's wel bekijken (stuur me even een vriendschapsverzoek dan voeg ik je toe)

Mijn borsten zijn gelift en ik heb nu 80C. Ziet er toch anders uit dan een borst met prothese.

Een van mijn vriendinnen heeft ook 80C (van nature) maar zij is veel langer waardoor het bij haar in verhouding kleiner lijkt. Dus het hangt ook een beetje van de verhoudingen af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lift is zonder verkleinen idd. Of ja, mijn ene borst is een beetje verkleind zodat ze nu beide even groot zijn. Maar de littekens zijn bij mij hetzelfde als ze bij jou zullen zijn.

Ik ben 1.67m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

Dank je wel! Ze zijn mooi geworden... Je ziet bijna niets van de littekens. Netjes.

Denk dat het toch anders is als ze van een G naar een C cup gaan? Ipv een lifting. Of zou het niet...

Arghhh wat een lastige kwestie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.