Ga naar inhoud

Yasmin : Explantatie borstprotheses


Gast Yasmin

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

misschien kennen jullie mij al wel van de 'operatieverslagen'. Ik zat dat hier nog helemaal geen topics zijn gestart, dus bij deze mijn expansie verhaal. In 2003 ben ik door dr Adaa geopereerd bij Linea Aesthetica. Ik kreeg 285 cc Perthese AX (anathomische) prothesen op de borstspier. Al na een aantal weken begon mijn linkerborst te veel in te kapselen, de vorm veranderde en hij werd hard. Er zat ook vocht in mijn borst, waarschijnlijk was mijn borst gewoon ontstoken. Ik heb destijds voor de operatie geen antibiotica kuur gehad van Linea Aesthetica, alleen daarna. Ik had vrijwel geen pijn, en de genezing na de operatie was ook goed verlopen...maar toch een complicatie dus.

Een jaar later ben ik teruggegaan naar dr Adaa en hij heeft de linkerborst weer opengemaakt en het kapsel ingesneden en mij weer naar huis gestuurd. Na een aantal weken kreeg ik weer kapselvorming aan mijn linkerborst en ook vochtophoping. Ik baalde enorm! Ik had vrijwel geen pijn en kon er verder wel goed mee omgaan. Ik heb hier nog 3 jaar mee rond gelopen zonder dat het veel erger werd. Op een gegeven moment verergde de kapselvorming wel steeds meer en uiteindelijk is mijn borst gaan onsteken. Ik durfde niet meer terug naar Linea, en ben toen naar mijn plaatselijke ziekenhuis gestapt en gemeld dat ik veel pijn aan mijn borst heb.

De pc in het ziekenhuis nam mijn klachten niet serieus, hij stuurde mij tot 3 keer toe naar huis met de mededeling: Ze zien er wel goed uit! Ik ben hierop herhaaldelijk naar de spoedeisende hulp gegaan om mijn implantaten te laten verwijderen, de pijn was echt ondraaglijk geworden en ik kon geen enkele aanraking meer verdragen aan mijn borst. Wederom werd ik keer op keer naar huis gestuurd, totdat mijn linkerborst op ontploffen stond en de implantaat er vanzelf uit ging komen als ik nog 1 dag langer gewacht zou hebben!!! Toen ze eruit waren gehaald, voelde ik me direct een stuk beter. Ik was wel zo plat als een dubbeltje en mijn huid was uitgerekt, maar dat interesseerde me toen totaal niet meer. De ontsteking had wel een gat in mijn borst veroorzaakt, daar kreeg ik een drain en ik moest 5 dagen in het ziekenhuis blijven voordat ik naar huis mocht. Ik kreeg een infuus met zware antibiotica. De arts heeft bij mij het kapsel laten zitten. Nu ben ik 14 maanden werder en goed hersteld, ook mijn borst heeft zich wonderbaarlijk goed kunnen herstellen, ik heb wel wat slappere borsten als voor de operatie, maar het is goed bijgestokken.

Ik weet niet welke factoren er nu hebben meegespeeld in mijn complicaties, misschien een combinatie van factoren. Bewijzen kan ik niets, maar stel dat ik de ontstekingen tijdens de operatie heb opgelopen, vanwege gebrekkige hygiene? Who knows....Maandag ga ik weer voor een BV, ik ben na alles wat ik heb meegemaakt erg bang voor herhaling, maar toch wil ik het nog 1 maal proberen. Wanneer mijn lichaam dit keer weer gaat protesteren leg ik me erbij neer.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben, vragen? Stel ze gerust.

Groetjes,

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yasmin,

volgens mij had ik al ergens anders een topic gelezen en begrijp ik dat je over een paar dagen weer een nieuwe bv krijgt. Spannend hoor!! Al gestopt met roken?

Ieder geval bij mij is het verhaal net wat anders. Ik heb nu bijna 3 jaar een bv. Ze zien er prima uit, helaas zijn de littekens nooit mooi hersteld. Desondanks heb ik nooit aan mijn nieuwe borsten kunnen wennen. Het gevoel en feit dat ze niet van mij zijn en vooral dat ik nooit eens normaal op mijn rug kan liggen zonder dat mn borsten straks trekken als een ballon. Ik kies er nu dus voor om mijn implantaten weg te laten halen. Volgens mijn pc zullen mijn borsten wel wat slapper zijn dan voorheen maar het zal reuze meevallen ivm met mijn leeftijd en dat ik ze niet al super lang heb.

Er is heel weinig te lezen over explantatie. Ik ben ook erg bang dat mijn littekens lelijker worden en ik ben ook bang voor de drain.

Ik zag dat je ergens foto's had. Heb je ook foto's van je borsten na explantatie?

Alvast heel veel succes. Ik hoop voor je dat alles dit keer goed gaat en je helemaal happy voelt!

Groetjes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lara,

dus jij kiest er bewust voor om je implantaten te laten verwijderen omdat je er nooit aan hebt kunnen wennen. Dat gevoel is mij ook niet vreemd hoor, het blijft toch iets vreemds in je lichaam, de een went er snel aan en de ander kan er maar niet aan wennen. Ik heb eerder ergens een verhaal gelezen van een dame die maar niet aan haar borsten kon wennen en zij had ook geen complicaties. Ik heb haar foto's gezien en ze zagen er echt prachtig uit ook nog. Ook zij heeft ze bewust laten explanteren en voelt zich er happy mee. Maar het gevoel wat jij omschrijft van het niet van jezelf voelen, dat herken ik wel een beetje.

Ik was nog een hele jonge vrouw toen ik voor mijn eerste BV ging. Ik heb toen de consequenties niet genoeg doordacht en dan bedoel ik niet alleen de complicaties die je kon krijgen, maar ook het psychologische aspect. Ik voelde mij eerlijk gezegd zekerder van mezelf en mijn lichaam na de explantie, ondankst dat ik zo plat als een dubbeltje was. Ik voelde me bevrijd omdat ik niet meer de aandacht trok met mijn boobs. Nu kwamen niet meer eerst mijn boobs een kamer in,maar Yasmin! Ik wou dat ik nooit eerder een bv had gedaan. Nu zit ik wel met slappere borsten en lelijke littekens, maar ik heb wel weer het gevoel van echte eigen borsten. Als ik ze in mijn handen heb en er in kneed/knijp voelt het heerlijk, ook al zijn ze esthetisch niet meer zo mooi.

Ondertussen ben ik van een jonge, onzekere, jonge vrouw veranderd in een zelfbewuste volwassen dame die dik tevreden is met hoe ze eruit ziet en wie ze is. Toch maak ik nu weer de keuze voor een BV, misschien moeilijk om te begrijpen....hoe kan ik dat nu uitleggen :)Mijn beweegredenen zijn nu anders, ik doe het nu echt puur voor mezelf, en weet nu dat ik er mag wezen met of zonder grote borsten. Als het weer misgaat dan haal ik ze er z.s.m. uit en zal ik me er eerder bij neer kunnen leggen. Als ik er voor kon kiezen om kleine strakke borstjes te hebben zou ik eerder daarvoor kiezen, dan voor grote siliconenborsten. Maar aangezien ik al kleine borsten heb en al veel lelijke littekens is een borstlift geen optie. Dat zou mijn borst alleen maar lelijker maken.

Ik heb dan nu ook een heel dubbel gevoel, nu ik weer onder het mes ga. Aan de ene kant denk ik dat ik van geluk mag spreken dat het nog zo goed is hersteld na de explantatie, en het hierbij moet laten. Maar toch ga ik het nog een keer proberen en stel ik mezelf dus weer bloot aan alle risico's die ermee gepaard gaan. Soms vraag ik me af of ik wel spoor. Wanneer ik op dit moment een goede push up aan heb voel ik me prachtig, met of zonder bv. Het probleem is ZONDER push up. Maar uiteindelijk is het bij mij toch iets psychologisch. Op een gegeven moment werd het idee om weer onder het mes te gaan steeds groter....tot ik op een gegeven moment aan niets anders meer kon denken...echt dwangmatig....Ik heb destijds heel veel plezier beleefd aan mijn borsten, maar ook veel ellende.Ik is dat gevoel die je kunt hebben met grote borsten, je voelt je zo ubervrouwelijk en sexy....Wanneer ik straks weer grote borsten heb, zal ik waarschijnlijk het fijne gevoel van bescheiden natuurlijke borsten missen....

Ik denk dat jij je niet zoveel zorgen hoeft te maken over lelijke littekens. Jou borsten zijn gewoon gezond en het is gewoon een kwestie van een insnede maken in dezelfde litteken, eruit halen en een drain. De drain stelt niet zoveel voor, voel je weinig van, tenminste dat is mijn ervaring. Omdat jij geen ontsteking of een andere complicatie hebt verwacht ik dat jou wonden goed zullen genezen. Je geeft aan nog jong te zijn en dan verwacht ik ook dat je huid weer goed zal herstellen. In het begin zul je effe schrikken, maar geloof me dat gaat goed bijtrekken!

Ik weet niet waar jou implantaten geplaatst zijn, maar zou het misschien ook een beetje aan de manier van plaatsen kunnen liggen? Ik lees van sommige vrouwen die dual plane of achter de spier hebben ook het gevoel hebben van niet kunnen wennen/het niet eigen voelen van borsten. De mijne zaten op de spier dus ik kan daar niet over meepraten. Ik moet zeggen dat de rechterborst, de borst die gezond was, wel heerlijk natuurlijk aanvoelde. DIE VERDOMDE LINKERBORST!!! Waarom heb je mijn implantaat niet geaccepteerd? hahahahahahhahaa

Ik hoop dat jou keuze je gelukkig zal maken. We leven in een tijd dat plastische chirurgie haast de norm is geworden, plastische chirurgie is nu voor een ieder beschikbaar en maatschappelijk geaccepteerd. Er zit een grote druk op ons vrouwen om er aantrekkelijk uit te zien. We willen zo graag voldoen aan de norm...lang, slank,grote borsten en een symmetrisch gezicht met een bescheiden neusje:)

Zo, een heel verhaal.....hahahaha.....lijkt me leuk om weer een berichtje van je te krijgen.

Oja, je kunt mijn foto's van na de explantatie zien op: www.yasmin.mijnalbums.nl ww via pb

Groetjes,

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Yasmin,

Jeetje, wat heb je al veel meegemaakt zeg! Hoop echt dat het deze keer voor je mag meevallen en dat je nu wel gelukkig zult worden met je nieuwe borsten. Succes alvast maandag! :147:

Liefs, :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eefje, dankje wel meid, ik heb je pb ook gelezen en de ww weer weggehaald. Laten we hopen op een happy end dit keer. x

@ Tietie, bedankt voor je succeswensen, ik kan het hard gebruiken.

nog 3 nachtjes slapen en dan ben ik aan de beurt! Gelukkig heb ik afleiding want ik zit midden ineen tentamenweek. Tot lezens, x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey yasmin

bedankt voor je (enorme) bericht :)

Ik zit ook op borstenforum .nl onder de topic eerst bv nu verwijderen implantaten. Daar ben ik ook in contact gekomen met een meisje van mijn leeftijd die dr implantaten heeft laten verwijderen ivm niet kunnen wennen.

Bij mij zijn ze ook op de spier geplaatst. Vanaf voren zijn mijn borsten ook heel erg mooi en voelen ze goed aan. Vooral wanneer ik naar voren buk.

Maar zodra ik ga liggen of mijn armen naar boven gooi schieten ze vooruit. Op het strand liggen geeft mij een ongemakkelijk gevoel. Ik heb het gevoel dat iedereen het ziet en ik ben er continue me bezig om ze zoveel mogelijk te bedekken want wat zullen ze wel niet denken. Bij mij is het dus ook echt psychologisch. Ik heb er zelf vooral een probleem mee. Toen der tijd heb ik de bv gedaan vanwege onzekerheid. Nu weet ik dat ik veel te jong was, te jong om zo'n beslissing te maken. Nu zou ik mij prima gevoeld hebben met mijn kleinere borsten en een push up. Maja helaas kan je de tijd niet omdraaien.

Ik denk dat ik mij na de explantatie bevrijd voel. Weer een strak shirtje aan kunnen doen en lekker naar het strand.

De vorige keer zijn mijn littekens niet goed genezen. ze zijn nog steeds rood en dat na 2 jaar. Ik ben nu hard opzoek naar andere middeltjes en cremes die mij eventueel kunnen helpen bij een mooie genezing dus mocht je nog tips hebben...?

Over twee weken is het zover. Ik vind het zo spannend. Ik hoop vooral dat dit echt de juiste keuze is en dat het allemaal mooi mag genezen.

En mochten die littekens niet mooi genezen najaaa dan moet ik het maar zien als een mooie herinnering.

Ik zal zeker nog op dit forum actief blijven. Over hoeveel dagen is het zover voor jou?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lara,

je hebt ze dus gewoon op de spier? Ik ken het gevoel dat je op het strand denkt dat iedereen kan zien dat je borsten nep zijn. Bij de een valt het ook eerder op, vooral als je een slanke lijn hebt...terwijl het bij sommigen toch haast niet van echt te onderscheiden is....Ik vond het ook niet altijd prettig en op het laatst ging ik extra bedekkende cups kopen van bikini's zodat ze minder opvielen. Soms is de aandacht die je trekt met je boobs leuk, en soms zit je er echt niet op te wachten.

Ik hoop dat je je een stuk beter voelt na de explantatie en leuk dat je contact hebt met dat meisje van .nl, volgens mij bedoelde ik ook haar!

Over littekens: ik zou als ik jou was siliconen littekenpleisters halen. Als je naar de huisarts gaat en je littekens laat zien, kan de dokter een recept voor je schrijven, want ze zijn vrij prijzig. Je begint met de pleisters zodra je wonden goed dicht zitten en het is de bedoeling dat je ze bijna 24 uur per dag op houdt. Tussendoor wassen met een milde zeep en er weer op doen. Ik heb deze pleisters nu zelf in huis voor na de bv, maar ik ga ze voor het eerst gebruiken, dus ik kan niet zeggen of het nu echt helpt of niet...laten we hopen van wel:)

Maandag ben ik aan de beurt....ik hoop dat ik er geen spijt van krijg en jij ook niet....maar zo te lezen heb je er goed over nagedacht en zal dit de juiste beslissing voor je zijn. Heb je al een datum gepland of nog niet?

Groetjes,

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Yasmin. Wat een verhaal zeg....Ik hoop dat het deze keer veel anders voor je zal verlopen en dat je allebei de boobs jou niet in de steek laten deze keer!!! Ik wens je heel fijne en voorspoedige herstel en hoop,dat je geen ellende mee meer hoeft te maken. Liefs.Romashka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag is het alweer zo ver.

De meeste komen hier om informatie in te winnen over een BV en ik laat ze juist weghalen.

Al meer dan een jaar was ik er zo zeker van om ze weg te laten halen. Het gevoel en de gedachten... ik heb er nooit aan kunnen wennen :( Lekker duur grapje.

Nu komt de explantatie in zicht en ben ik zo aan het twijfelen. Zo bang dat het er niet mooi uit zal zien! Dat ik weer niet tevreden zal zijn. En al die gedachtes nu inneens terwijl ik er zo lang zeker van was.

Hebben jullie dat ook gehad bij de bv/ explantatie?

En Yasmin hoe is het nu met je borsten. zijn ze al een beetje aan het inzakken en werkt je linkerborst mooi mee ;)

Enne ik las dat je ergens zei dat je enorm brede heupen hebt. Nou dat valt wel mee hoor. Je hebt een hartstikke mooi lichaam!!

Hier trouwens foto's van mijn bv

http://www.mijnalbum.nl/Album=T4E47WEF

En voor foto's. Zo zullen ze er hopelijk weer uit zien... alleen dan waarschijnlijk wat slapper. Ook zal het verschil weer groter zijn tussen de borsten.

Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag is het alweer zo ver.

De meeste komen hier om informatie in te winnen over een BV en ik laat ze juist weghalen.

Al meer dan een jaar was ik er zo zeker van om ze weg te laten halen. Het gevoel en de gedachten... ik heb er nooit aan kunnen wennen :( Lekker duur grapje.

Nu komt de explantatie in zicht en ben ik zo aan het twijfelen. Zo bang dat het er niet mooi uit zal zien! Dat ik weer niet tevreden zal zijn. En al die gedachtes nu inneens terwijl ik er zo lang zeker van was.

Hebben jullie dat ook gehad bij de bv/ explantatie?

En Yasmin hoe is het nu met je borsten. zijn ze al een beetje aan het inzakken en werkt je linkerborst mooi mee ;)

Enne ik las dat je ergens zei dat je enorm brede heupen hebt. Nou dat valt wel mee hoor. Je hebt een hartstikke mooi lichaam!!

Hier trouwens foto's van mijn bv

http://www.mijnalbum.nl/Album=T4E47WEF

En voor foto's. Zo zullen ze er hopelijk weer uit zien... alleen dan waarschijnlijk wat slapper. Ook zal het verschil weer groter zijn tussen de borsten.

Wat vinden jullie?

Ik heb je foto's bekeken. Je borsten van voor de operatie waren prachtig! Nu, na de bv vind ik ze ook prachtig, maar ik snap met wat je bedoelt. Als denk ik niet dat het op het strand direct zo opvalt hoor! Maar 'wij' zijn er inmiddels zo op gefixeerd of je ziet dat het echt op nep is; dan zien we het ook eerder.

Zou je niet voor een wissel naar anatomische protheses willen gaan? Zodat het wat minder ronder en natuurlijker lijkt?

ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval. Eruit laten halen (voor je eigen psychische gestel, want het ziet er hartstikke mooi uit) of wisselen naar anatomische protheses ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lara,

is het vrijdag al zo ver meid? Nu komt het wel heel dichtbij he?

Ik begrijp je volkomen als je zegt dat je nu ineens weer aan het twijfelen slaat. Ik heb ook je foto's bekeken en ik ben het met Prinsesje eens, zowel voor als na de BV had jij prachtige Borsten!!!! Het lijkt er ook op dat je een goede huidstructuur hebt, dus ik denk dat je na de explantatie ongeveer weer dezelfe boobs krijgt maar dan wel iets slapper. Ik neem aan dat jij nog geen kinderen hebt gehad? Ik had al wel een bevalling achter de rug en mijn borsten waren voor mijn eerste BV al niet zo strak als die van jou, dus ik denk dat jou borsten zich nog mooier zullen herstellen! Tenminste dat GUN ik je van harte, als jij je hierdoor beter gaat voelen, dan moet je dat doen. Het geeft echt een bevrijdend gevoel, klinkt misschien raar uit mijn mond, nu ik ze weer heb laten vergroten, maar ik ken het gevoel wel.

Ik kan me voorstellen dat het voor de meeste BV-lovers moeilijk te begrijpen kan zijn dat jij hiervoor kiest, omdat je gewoon prachtige boobs zonder complicaties hebt, toch snap ik je goed. Je was zo te zien voor je BV als een prachtige meid en dat zul je des te meer na je explantatie zijn, want je gaat je beter voelen! Je kiest hier niet voor niets voor.

Net na de explantatie zul je niet de mooiste borten hebben, maar geloof me dat trekt zo snel bij....en als je na een tijdje ook je borstspieren gaat trainen, worden je borsten nog mooier en steviger...Je hebt geluk, als je 40/50 jaar zou zijn en dit zou beslissen zou het een heel ander verhaal zijn.

Oja, over mijn brede heupen, die zijn echt breed hoor MET BOT niet met vet hihi, maar dat zie je beter als je mij in levende lijve zou zien. hahahaha...ff googlen of daar plasiche chirurgie voor bestaat! hahahaha

Ik lees graag weer van je,

xxx

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej dames,

het is gebeurd! Mijn borstimplantaten zijn eruit!!

Gisteren was het dan zo ver. 3 uur rijden naar de plek van bestemming. De vorige operaties waren wat uit gelopen dus we moesten nog wat langer wachten. Ik had stiekem wel een beetje honger en dorst maar de tijd ging snel en ik was eigenlijk ook helemaal niet zo zenuwachtig.

De operatie liep voorspoedig.

Mevr. Kappel zou bij mij de implantaten en het kapsel verwijderen en en dan hechten en me naar huis sturen met drains.

MAAR omdat alles er zo goed uit zag van binnen. De implantaten waren nog intact, bijna geen kapsel/vlies. Heeft dr kappel tijdens de operatie besloten om het kapsel niet weg te laten halen. Ze zei dat het echt niet nodig was bij mij. Uit dr. kappel haar mond geloof ik dat wel want zij is normaal altijd zo voor het verwijderen van het kapsel dus al zij dat zegt dan zal dat wel zo zijn.

Dus ook geen drains!!! :D

Ik ben zo blij want daar was ik zo bang voor.

De narcose was dit keer minder leuk dan de eerste keer. Ik kwam maar niet uit mijn slaap en sufheid en ik was enorm misselijk. Pas 9 uur savonds was de misselijkheid en mijn wazigheid een beetje weg.

Nu voel ik mij gewoon weer op en top! Geen pijn. Enkel druk van de drukbanden om mijn borst en soms lichte pijn aan de wonden. maar dat is logisch.

Ik heb stiekem al gekeken vanaf boven. Ik had echt nog wel wat borst van mijzelf. Vanaf boven heb ik er een beetje met een vinger ingepord. Wat waren ze zacht!!! Tot nu toe ziet het er best ok uit. Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien als ik het totaal plaatje zie. Ik ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb.

Tuurlijk ik zal grote borsten altijd mooi blijven vinden daarom had ik in eerste instantie zelf ook gekozen om ze te vergroten.

Maar ik ben onwijs blij met mijn eigen natuurlijke borsten. Blij met wie ik ben. Ik laat nooit meer in gezond vlees snijden ( behalve bij uitzondering zoals ongevallen en ziektes) En die littekens die herinneren mij aan deze periode. Ik probeer het maar te zien als een mooie herinnering.

Ook ben ik gewoon heel erg blij voor de dames die wel enorm gelukkig zijn geworden me hun implantaten. Het blijft mooi dat er zoiets bestaat en dat er wat aan te doen is als je er mee zit.

Bij mij heeft het alleen niet geholpen.

Binnenkort zal ik foto's maken van mijn nieuwe eigen borstjes! Voor alle vrouwen die benieuwd zijn en zelf explantatie overwegen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lara!

gefeliciteerd met je explantatie! Wat fijn om te lezen dat alles zo goed verlopen is en dat je nu al blij bent met je beslissing! Fijn dat het kapsel kon blijven zitten en je geen drains nodig had. Ik ben zeer benieuwd naar je foto's straks. Je bent jong en had voor de bv ook mooie borsten, ik denk dat ze prachtig bij zullen trekken. Je zult zien dat ze steeds mooier gaan worden, over een jaar heb je bijna weer je ouwde borsten terug.

Het zou zo mooi zijn als wij allemaal tevreden zouden zijn met onze natuurlijke look, helaas kom je haast geen vrouw tegen die kan zeggen dat ze 100% tevreden is met haar uiterlijk. Toch zit het allemaal tussen onze oren, zoals je ook vaak leest: het maakt mannen geen bal uit welke cupmaat je hebt. Wij vrouwen zijn zelf vaak veel kritisch t.o.v. elkaar en vergelijken onszelf constant met andere vrouwen en willen lijken op het ideaal beeld van de vrouw die de media ons voorschotelt.

Ik wens jou heel veel geluk met je nieuwe natuurlijke zachte borsten!

Dikke knuffel voor jou,

Yasmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heey

het is intussen al 2 weken geleden.

Het gaat goed met me en voel me heel erg blij met mijn nieuwe borsten. Ja het is wel wennen. Ze zijn weer klein en schattig en hangen iets haha maar ik ben er blij mee.

Hopelijk genezen de littekens dit keer wat beter.

Het gaat moeilijk met helemaal stoppen met roken. Ik rook niet veel meer maar wel af en toe. Vooral nu na q-day en 5 mei. Lastig met een borreltje op.

Hoe hebben jullie ( de rokers) dat gedaan tijdens en na een operatie (bv)?

Yasmin hoe is het met jou? Hoe is het met je linker borst en je littekens? Hoop dat je, je er happy mee voelt!:D Ik wens je echt twee hele mooie borsten toe hihi. Jij hebt het echt verdient, na al die verhalen die ik heb gelezen, pff.

Ik stuur snel weer een berichtje hoor maar dan met foto's erbij!

Herkennen jullie trouwens ook dat je dikke bobbels krijgt bij je littekens na de bv of borstverkleining? Ik heb allerlei onderhuidse bobbels onder mijn litteken en kan ze zo vast pakken. Weet niet of ik dit bij mijn bv nou ook had? Trekt dit nog weg?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hallo ik zal me even voorstellen. Sinds 7 jaar heb ik een bv. Bijzonder blij was ik er mee, maar nooit echt helemaal.

Misschien dacht ik er anders over als beiden borsten fijn hadden aan gevoeld maar helaas heb ik ook altijd problemen met de linker borst gehad. Deze voelde niet aan als mijn eigen borst daarvoor.

Nu heb ik besloten dat ik ze eruit wil laten halen en ben hier al een tijdje mee bezig om het vergoed te krijgen.

Vandaag word voor de 2de keer een brief via de plastische chirurg van het ziekenhuis(aangezien de kliniek mij naar huis stuurt met ze zien er goed uit)naar de verzekering gestuurd.

Er is op de echo die ik laatst gemaakt heb te zien dat er een scheurtje in de prothese zit.

Gelukkig hoef ik niet bang te zijn voor lekkage omdat het in het kapsel zit. Nu ben ik al een tijdje op zoek naar foto`s van na de explantatie, die zijn er helaas niet zoveel te vinden. Jammer genoeg want ik denk dat meerdere vrouwen ook zich daar in willen verdiepen. Het blijven borsten. Ik lees vaak dat ze iets slapper maar toch weer mooi zijn geworden.

Weet iemand waar ik foto`s kan bekijken. Waarschijnlijk worden ze bij mij eind dit jaar verwijderd.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Heey

het is intussen al 2 weken geleden.

Het gaat goed met me en voel me heel erg blij met mijn nieuwe borsten. Ja het is wel wennen. Ze zijn weer klein en schattig en hangen iets haha maar ik ben er blij mee.

Hopelijk genezen de littekens dit keer wat beter.

Het gaat moeilijk met helemaal stoppen met roken. Ik rook niet veel meer maar wel af en toe. Vooral nu na q-day en 5 mei. Lastig met een borreltje op.

Hoe hebben jullie ( de rokers) dat gedaan tijdens en na een operatie (bv)?

Yasmin hoe is het met jou? Hoe is het met je linker borst en je littekens? Hoop dat je, je er happy mee voelt!:D Ik wens je echt twee hele mooie borsten toe hihi. Jij hebt het echt verdient, na al die verhalen die ik heb gelezen, pff.

Ik stuur snel weer een berichtje hoor maar dan met foto's erbij!

Herkennen jullie trouwens ook dat je dikke bobbels krijgt bij je littekens na de bv of borstverkleining? Ik heb allerlei onderhuidse bobbels onder mijn litteken en kan ze zo vast pakken. Weet niet of ik dit bij mijn bv nou ook had? Trekt dit nog weg?

Liefs

Heej Lara en Yasmin,

Vind jullie verhalen ontzettend dapper! Ik heb geloof ikal een persoonlijk berichtje gestuurd maar ik vind deze site af en toe wat onhandig werken.. dus weet niet of deze is aangekomen. Ik vroeg me namelijk af of je ook fotos hebt van nu? Ik overweeg zelf namelijk ook om mijn protheses er uit te laten halen. Ik heb nu 4 maanden borsten, 290 cc, en ik kan er niet aan wennen. Het voelt zwaar, pijnlijk, en vind ze ook veel te groot. Ik zou daarom graag een beeld willen krijgen hoe ze er daarna uitzien. Ik had van mezelf niet zo veel borst als jullie namelijk. Ik had slechts een 70a en daarom ben ik bang dat dit nog lelijker zal zijn.. Anders overweeg ik om ze te laten verkleinen zodat het qua gewicht misschien minder pijnlijk is. Hadden jullie daar ook last van? Het is bij mij niet alleen psychisch maar ook lichamelijk dat t niet went! Ben benieuwd hoe het gaat met jullie! groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zoe,

Ik zit jouw verhaal een beetje te volgen.

Mijn bv staat begin augustus gepland. Ik krijg ook rond 290 à 300 cc en hoop ook echt dat het niet te groot uitvalt op m'n lichaam. Ik twijfel om hieromtrent nog es contact op te nemen met m'n pc.

Waar heb jij je operatie gehad? Rond of anatomisch?

Ik vind je foto's nochtans erg mooi!! Krijg jij veel (negatieve) reacties op je bv?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zoe,

Ik zit jouw verhaal een beetje te volgen.

Mijn bv staat begin augustus gepland. Ik krijg ook rond 290 à 300 cc en hoop ook echt dat het niet te groot uitvalt op m'n lichaam. Ik twijfel om hieromtrent nog es contact op te nemen met m'n pc.

Waar heb jij je operatie gehad? Rond of anatomisch?

Ik vind je foto's nochtans erg mooi!! Krijg jij veel (negatieve) reacties op je bv?

Groetjes

Hoi hoi,

Nou hoe ik er over denk is dat borsten voor mij niet perse groot hoeven zijn. Ik kwam van niks naar ineens een volle c misschien wel een d. Dat is psychisch heel erg wennen en lichamelijk ook.. Ik zou namelijk al tevreden zijn met een kleine B! Sommige mensen vinden dat je daar niet je borsten voor moet laten vergroten, dat vind ik grote onzin. Kleine borsten kunnen net zo mooi zijn of misschien wel mooier in verhouding met de rest van je lichaam. Mijn pc had geadviseerd dat dit mooi zou zijn omdat ik ook een volle kont heb.. toen dacht ik dat hij een punt had. Nu denk ik, nee, mijn bovenlichaam is heel smal.. dan mag mijn kont wel groter zijn maar in verhouding met mijn schouders, armen, hals enzo vind ik t nu gewoon twee opgeplakte meloenen. Bovendien ben ik van te voren niet geinformeerd over het 'gewicht' dat je meedraagt. Misschien is dat heel erg wennen maar ik vind het te zwaar. Heb last van steken in mn borsten, en op mn buik liggen is ook funest. Mijn borsten zijn nu zo opgepushd dat een bh met een kleine vulling er in al vast al zeer doet. Kan geen push up verdragen alleen maar van die sport of oma bhs. Ik wil je niet ontmoedigen maar laat je echt goed informeren. Ik ontdek nu namelijk pas dingen waar ik van te voren nooit aan gedacht heb. Ik was trouwens geopereerd door werner beekman. Ondanks dat ik ze te groot vind, is het wel een kundig man. Ze zijn groot, maar wel mooi. Het past alleen niet bij me. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Gewicht' wat je meedraagt??? Kan het me bijna niet voorstellen hoor dat je die 290 CC voelt!!

Ik heb 450 cc en voel helemaal niks ervan!!

Op mijn buik liggen kan ik ook makkelijk, maargoed ik ben dan al 10 maanden PO!

Kan het me gewoon heel moeilijk voorstellen.. ik heb met die 450 cc een E en ik vind ze nog te klein!

Maar goed, hoe denk je dat het eruit ziet als je je prothesen laat verwijderen Volgens mij niet al te best..

Zou er nog maar heel goed overna denken voordsat je besluit ze te laten verwijderen..

Heb je foto's trouwens?

Krijg je negatieve reacties van de mensen om je heen ofzo? want anders versterkt dat je gevoel nog eens extra..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Lara en Yasmin,

Vind jullie verhalen ontzettend dapper! Ik heb geloof ikal een persoonlijk berichtje gestuurd maar ik vind deze site af en toe wat onhandig werken.. dus weet niet of deze is aangekomen. Ik vroeg me namelijk af of je ook fotos hebt van nu? Ik overweeg zelf namelijk ook om mijn protheses er uit te laten halen. Ik heb nu 4 maanden borsten, 290 cc, en ik kan er niet aan wennen. Het voelt zwaar, pijnlijk, en vind ze ook veel te groot. Ik zou daarom graag een beeld willen krijgen hoe ze er daarna uitzien. Ik had van mezelf niet zo veel borst als jullie namelijk. Ik had slechts een 70a en daarom ben ik bang dat dit nog lelijker zal zijn.. Anders overweeg ik om ze te laten verkleinen zodat het qua gewicht misschien minder pijnlijk is. Hadden jullie daar ook last van? Het is bij mij niet alleen psychisch maar ook lichamelijk dat t niet went! Ben benieuwd hoe het gaat met jullie! groetjes

Hoi hoi,

Nou hoe ik er over denk is dat borsten voor mij niet perse groot hoeven zijn. Ik kwam van niks naar ineens een volle c misschien wel een d. Dat is psychisch heel erg wennen en lichamelijk ook.. Ik zou namelijk al tevreden zijn met een kleine B! Sommige mensen vinden dat je daar niet je borsten voor moet laten vergroten, dat vind ik grote onzin. Kleine borsten kunnen net zo mooi zijn of misschien wel mooier in verhouding met de rest van je lichaam. Mijn pc had geadviseerd dat dit mooi zou zijn omdat ik ook een volle kont heb.. toen dacht ik dat hij een punt had. Nu denk ik, nee, mijn bovenlichaam is heel smal.. dan mag mijn kont wel groter zijn maar in verhouding met mijn schouders, armen, hals enzo vind ik t nu gewoon twee opgeplakte meloenen. Bovendien ben ik van te voren niet geinformeerd over het 'gewicht' dat je meedraagt. Misschien is dat heel erg wennen maar ik vind het te zwaar. Heb last van steken in mn borsten, en op mn buik liggen is ook funest. Mijn borsten zijn nu zo opgepushd dat een bh met een kleine vulling er in al vast al zeer doet. Kan geen push up verdragen alleen maar van die sport of oma bhs. Ik wil je niet ontmoedigen maar laat je echt goed informeren. Ik ontdek nu namelijk pas dingen waar ik van te voren nooit aan gedacht heb. Ik was trouwens geopereerd door werner beekman. Ondanks dat ik ze te groot vind, is het wel een kundig man. Ze zijn groot, maar wel mooi. Het past alleen niet bij me. Succes!!

Hey Zoe,

Je bent natuurlijk nog maar pas 4 maanden po, ik zou als ik jou was het toch minimaal een jaar geven om te wennen aan je borsten. Ze zullen nog soepeler worden en dat gevoel wat je beschrijft dat ze zwaar zijn, denk dat dat ook nog zal wegtrekken mettertijd. Steken in je borsten zijn verder ook volkomen normaal, helemaal hersteld van een bv ben je echt pas na 1 jaar. Ik heb ook lang gehad dat ze stug aanvoelden en er op liggen was ook helemaal niet aangenaam, maar ik ben nu 1,5 jaar po en moet zeggen dat pas nadat ik 1 jaar po gepasseerd was dat ik terug helemaal lekker op m'n zij kon liggen zoals voor m'n bv en dat erop liggen ook niet meer onaangenaam is, ik heb er nu geen last meer van.

Verder denk ik dat de grootte ook een kwestie van wennen is, B-cupje heeft er ook heel lang over gedaan om te wennen aan de grootte en nu zou ze ze niet kleiner meer willen.

Heb nog even naar je foto's gekeken, en vind ze persoonlijk echt heel mooi en ook vind ik ze passen bij je postuur, maar ja dat is mijn mening natuurlijk, ik hoop dat je er nog eens goed over zult denken en het nog wat tijd zult geven en als je na een jaar er nog zo over denkt, dan moet je er misschien toch voor gaan, maar overhaast het iig niet!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heej eefje,

bedankt voor je reactie. Ik heb misschien ook wel weinig geduld inderdaad. Maar nu zou ik er zo gelukkiger van worden als ze iets kleiner waren geweest. Ik voel me ergens een beetje 'bedonderd' omdat ik zowel schriftelijk als mondelijk nadrukkelijk heb gevraagd voor een b cup. Ik hoop echt dat ze nog wat kleiner worden en dat ik er later wel tevreden over ga worden. misschein moet ik inderdaad niet te overhaast beslissen. Ik heb nu ook lichamelijk een zware baan, in de horeca, en daardoor heb ik ook wel misschien eerder last van pijn. Gelukkig is dit gevoel dus wel herkenbaar bij meerdere mensen. Fijn dat jij er helemaal aan gewend bent! liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hoi Utopiah,

Ik wordt 24 januari geopereerd door Kappel.

Bij mij kost het 3000,- euro, maar als je grotere protheses hebt (weet niet waar de grens ligt, ik heb 215cc) dan kost het meer. Ze is dan langer bezig met het losmaken en kapsel verwijderen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.