Ga naar inhoud

Marielle2601 : 20 februari 2015 : Dr. Kroese : Rijnstate Ziekenhuis : Arnhem


Aanbevolen berichten

ik ben nieuw hier op het forum, ik ben Marielle, 1,68 en 55 kg. In 2007 heb ik een borstvergroting gehad in de Wellnesskliniek in Genk, geopereerd door Dr. Visser.

sinds 2 jaar heb ik last van kapselvorming aan mijn rechterborst en veel pijn. ik ben 2 keer terug gegaan naar Genk om de kapselvorming te laten verwijderen. de eerste keer had ik een hele rare bobbel aan de onderkant van mijn borst en de kapselvorming kwam snel weer terug. dus paar maanden later weer een operatie om de bobbel te corrigeren en kapsel te laten verwijderen.

Helaas heb ik hier geen baat bij gehad en een aantal maanden geleden was mijn borst zo erg ontstoken dat ik echt heel erg veel pijn had en niet eens meer een normale beha kan dragen. dit doet erg veel pijn. Ook is mijn rechterborst zeker 2 cm lager dan mijn linker borst

nu loop ik al een tijdje in Rijstate Arnhem bij Dr. Kroese en binnenkort zal ik geopereerd worden om alles te corrigeren(verschil in hoogte van borsten), een prothese wissel en kapselvorming verwijderen.

momenteel heb ik monobloc hydrogel 265 cc voor de spier geplaatst en heb een redelijke B cup. Graag zou ik ze wat groter willen. een D cup, maar twijfel over de maat prothesen. Dr. Kroese had het over 290 of 310 cc natrelle prothesen high of medium profile en dual plane geplaatst.

ik vraag me af of dit niet te klein is omdat je blijkbaar wat cc verliest als de prothese dual plane geplaatst wordt.

de plaatjes hieronder geven aan wat ik heeeel graag zou willen (debovenste vind ik het mooist..). kan ik dan niet beter 350 cc laten plaatsen of groter of kleiner????

ik ben vrij smal en weet dat het met veel factoren te maken heeft wat je kan laten plaatsen en wat wel en wat niet natuurlijk is.

hebben jullie advies/tips? want ik zie door de bomen het bos echt niet meer :(

alvast bedankt!!!!

ik heb fotos bijgevoegd van hoe mijn borsten er nu uit zien...

30_org3409-150x150.jpg 19_org1c99-150x150.jpg

3-7-1vrrna.jpg

breast4-before-after-dr-chout.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Hm.. dat lijkt niet echt helemaal goed te zijn gegaan daar in de Wellnesskliniek.. Voel je je nu goed geholpen door hun? Kan natuurlijk best, en dat je gewoon pech gehad hebt, maar zelf kun je dat waarschijnlijk het beste aangeven.. Een ontsteking is echt balen.. Ook niet echt bevorderlijk voor kapse.l...

Je hebt mooie voorbeeldborsten geplaatst, heeft je pc die je nu gaat opereren deze foto's ook gezien?

Er is nogal een verschil tussen medium en high profile.. Je krijgt bij de high profile net iets meer bolling, maar je hebt ook meer projectie (meer volume naar voren) Dus ik denk dat dit wel voor jou nodig is, om te bereiken wat je graag wilt :)

Hoeveel cc, dat is eigenlijk dan weer te bepalen aan de hand van je borstbreedte. De prothese kan bij een wissel sowieso wat breder, maar het mooiste is het wel als het mooi in verhouding is met de projectie.

Die hydrogels die je had, heb je die vóór de spier geplaatst gekregen, of ook achter de spier?

Ik wil morgen wel eens in de catalogi kijken voor je, wat het verschil is in projectie, als je wilt. Dan is het allemaal net iets duidelijker :)

Over het algemeen zijn de hydrogels redelijk breed in verhouding met het volume naar voren, dus het zou kunnen zijn, dat een gelijk aantal cc, bij een ander merk, met een iets hoger profiel, al wel een aardig verschil kan uitmaken.. Maar goed, daar wil ik morgen best wel ff naar kijken :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie!!

ik denk dat ik inderdaad pech heb gehad, maar naar mijn idee is er ook iets niet helemaal goed gegaan. Mijn pc nu is ervan overtuigd dat er een beschadiging is aan mijn prothese waardoor de hydrogel vocht uit mijn lichaam zuigt en daardoor mijn borst steeds harder en groter wordt. Maar dat is pas te zien als de prothese eruit wordt gehaald.

mijn vertrouwen in de wellness kliniek is in ieder geval weg, vandaar dat ik naar het ziekenhuis ben gegaan. Daar heb ik wel vertrouwen in de pc.

ik heb de foto's nog niet laten zien, dat ga ik op de volgende afspraak zeker wel doen.

ik ben bij high profile alleen bang dat er teveel bolling bovenin is, en dat het niet wordt zoals op de fotos die ik heb bijgevoegd. Maar bij dual plane wordt het bovenin wat platgedrukt zodat die bolling wat minder is hoop ik?

de hydrogel die ik had is idd voor de spier geplaatst.

klinkt logisch dat als de prothese nu breder is en de nieuwe meer projectie naar voren heeft ze toch groter worden... dank je voor je uitleg :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vandaag ben ik geopereerd door dr. Schiettecatte in kliniek amstelveen. Ging om een prothese wissel van 320cc achter de spier naar 450cc achter de spier. Zijn nu opgezwollen maar eerste wat ik zei tegen de arts dat ze kleiner oogden. Hij zei van niet. Ben benieuwd als de zwelling straks weggezakt is of ze groot zijn. Wou grote borsten.

Heb ook niet zo veel pijn tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend voor je deze situatie.

Hoop dar je nu straks lekker kan genieten van je borsten zonder complicaties en pijn.

Jouw voorbeeld borsten zijn ook de mijne, iig de 2e foto, deze heb ik ook tussen m'n voorbeelden staan en heb 350 cc in gedachten.

Heb 12 januari m'n eerste consult bij Vito Koeijers en hoop rond 7 febr geopereerd te worden.

Ik zou zeggen, snuffel vooral veel rond op dit forum, in ben er een stuk wijzer vsn geworden en toch ook wat veranderd in mijn gedachten qua wens.

Beter nu als naderhand;)

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog kijken naar het verschil in projectie in de prothese die je nu hebt, en de mogelijke prothesen die je zou kunnen krijgen volgens jouw pc :)

De 265 hydrogel, is waarschijnlijk de High Profile geweest, want met een Extra high profile, zou je op meer dan een B cup uitgekomen zijn :)

De 265 High profile is 11,1 cm breed en heeft een projectie van 3,9 cm

In medium profile, bij de ronde prothesen van natrelle, zie ik geen 290 cc.. wel 295... (in de catalogus)

In de high profile, bij de ronde prothesen van natrelle, zie ik ook geen 290 cc en ook geen 310...

Wat er wel is, wat daar in de buurt ligt is het volgende:

295 cc, medium profile, deze is 11,75 cm breed en heeft een projectie van 3,9 cm

310 cc, medium profile, deze is 12 cm breed en heeft een projectie van 4,0 cm

295 cc, high profile, deze is 11,25 cm breed en heeft een projectie van 4,6 cm

325 cc, high profile, deze is 11,5 cm breed en heeft een projectie van 4,7 cm

Van de 3,9 cm projectie die je nu hebt, naar de 3,9 of 4,0 cm projectie die je met de medium profile zou krijgen, dat zou ik je absoluut afraden... Dan ga je geen verschil zien! Zeker als het ook nog achter de spier komt, dan ga je kleinere borsten over houden dan je nu hebt...

De high profile, zou een kleine cupmaat schelen met wat je nu hebt.. dus die 4,6 cm projectie of die 4,7 cm projectie, daarmee zou je dan uitkomen op een C.....

Ik zal je even toevoegen als vriendje. Ik heb 450 cc, high profile, voor de spier geplaatst. Mijn projectie is 5,2 cm en ik had van te voren een klein b'tje. Mijn voorfoto's en mijn na-foto's kun je zien in mijn albums. Kijk goed, want ik heb van te voren een medium profile gehad (Die te breed was voor mij, dus die foto's zijn niet representatief voor wat jij zou kunnen krijgen)

Als je even door de albums heen bladert, zie je wat mijn voorsituatie is, en hoe het er nu uitziet :)

Je zou natuurlijk aan dr. Kroese kunnen vragen of deze maten kloppen, want misschien heb ik een oude catalogus... Maar probeer wel voor jezelf te krijgen wat je wilt. Het kost genoeg geld, dus moet je ook tevreden zijn naderhand :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh.... nou kleiner moet het niet worden!!

dan zou ik eerder 350 cc moeten nemen als ik je verhaal goed begrijp... want een kleine cupmaat verschil vind ik iets te weinig, het kost idd genoeg geld..

ik kan even naar de wellness kliniek bellen om te vragen of ik nu high profile heb of niet...

ik zal vanavond eens even je foto's bekijken.. Dank je voor je reactie!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

365... dat is beter.. Die heeft 5,0 cm projectie.. Maar het moet natuurlijk wel passen qua breedte... en sommige pc's willen nou eenmaal niet groter.. Die hebben gewoon een heel sterke voorkeur..

Het is meestal sowieso beter om op meerdere plaatsen een consult te doen, maar goed, jij was al onder behandeling bij deze pc he....

Hoop dat hij je kan geven wat je wilt :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je even toevoegen als vriendje. Ik heb 450 cc, high profile, voor de spier geplaatst. Mijn projectie is 5,2 cm en ik had van te voren een klein b'tje. Mijn voorfoto's en mijn na-foto's kun je zien in mijn albums.

;)

Voor de wissel had ik prothesen die 14,4 cm breed waren en 4,2 cm projectie hadden.. maar die breedte in verhouding met die projectie was niet goed. Dan vind je geen enkele bh, als je niet genoeg eigen weefsel al van te voren had. (want je cup moet wel gevuld worden :) )

Nu heb ik een prothese die 12,5 cm breed is, die verhouding is prima :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ik ook...... Met minder zou ik geen genoegen nemen.. Je hebt met 4,7 maar 0,8 cm projectie meer dan nu.. en dat is niet heel veel...

Bij mij scheelde het 1 cm projectie van voor naar na de wissel (had het liefst meer gehad, maar pastte toen niet, ivm hechten van de pocket, dan kwam er te veel spanning op te staan)

Scheelde toen 1 cupmaatje...

Maar is zeker lastig.. Daarom twijfelen we ook allemaal zo hihi

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De natrelle style 410 is de naam voor de gewone anatomische (druppelvormige) implantaten (natrelle noemt die gewoon zo)

De style 510 is ook een anatomisch implantaat, maar deze heeft een wat dunnere bovenrand, zodat deze ook bij weinig eigen weefsel en een dunnere huid, op de spier geplaatst kan worden.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou lekker dan.... laatst belde ik de wellness kliniek om te vragen hoeveel cc ik nu heb... net belde ik omdat ik toch even zeker wilde weten of ik high profile heb en hoeveel cm projectie...

zegt ze: ja mevrouw, u belt elke week (????) met dezelfde vraag, dat vind ik een beetje vervelend...

ik zei: nou ik vind het niet helemaal normaal hoe u tegen mij praat. ik moet een prothese wissel omdat er bij jullie blijkbaar iets niet helemaal is goed gegaan, dat vind ik een beetje vervelend, en daarnaast mag ik toch zeker wel weten hoeveel cm projectie ik heb op dit moment of niet??

ja maar dat staat in de mail zei ze... ik zeg: nee dat staat er niet in, alleen 265 cc.

nou mevrouw ik ben ervan overtuigd dat het erin staat. ik ga even kijken...

komt ze terug aan de telefoon: het staat er inderdaad niet in, maar je hebt high profile en 3,9 mm projectie.

geen excuses, niks. ik zeg nou, was dat nou zo moeilijk?

dag mevrouw. hup hoorn erop...

nouuuu sorry maar ik vind dat niet normaal!!!

moest het even kwijt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

hallo allemaal,

aankomende vrijdag word ik eindelijk geopereerd.

waarschijnlijk natrelle 320 cc extra high profile dual plane.

maar hoe ga ik na operatie mezelf wassen, want douchen mag de eerste dagen niet.... maar k moet me toch wassen, anders voel ik me wel heel vies...

hoe hebben jullie dit gedaan en hoeveel pijn kan ik verwachten (snap dat dit per persoon verschilt)

maar wanneer konden jullie weer redelijk dingen zelf doen..?

Groetjesssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 3 en 4 waren bij mij het ergste. De eerste week inderdaad met het washandje, mijn dochter waste mn haren aan de wastafel :-)

Dag 6 ben ik in bad gaan zitten en heb ik halve douche genomen, zalig was dat! Maar na het douchen kon ik niet meer recht, hilarisch! Lachen deed ook pijn! Jan heeft me dan uit het bad gehaald... :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.