Ga naar inhoud

Help! MF XF etc.


Renske987

Aanbevolen berichten

Wie kan me vertellen of er een duidelijke topic is waar het eea wordt uitgelegd over

Alle termen zoals mf xf etc. Wat is nou wat? Ik heb geprobeerd op de site van Natrelle hier achter te komen

maar wordt er niet wijs uit. Enige wat ik terug kan vinden op m'n overeenkomst van deVelthuis kliniek

Is 335cc mf. Hoop dat iemand me dit uit kan leggen of kan vertellen waar ik het terug kan vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai!!!

Ik doe er even een foto bij van de matentabel van natrelle. Misschien dat het je dan iets duidelijker wordt. MF is M middelhoog en F full projection.

Is de foto van de tabel zie je de maten. Jouw prothese is dus 12,5 cm breed, 11,6 cm lang en heeft een projectie van 5,2 cm.

Uitleggen wat het is vind ik moeilijk.

De M van middelhoog is hoe de prothese afloopt zeg maar. Dus l is laag, m(die jij hebt) is middel.

De F staat voor full projection, dat is het naar voren komen van de prothese.

Jeetje, wat een warrig verhaal, ik hoop dat her je iets duidelijker is en niet nog onduidelijker! :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi, ik zal ook nog een poging wagen :)

Ik zal eerst even zeggen hoe het bij een ronde prothese is, dan is het makkelijker uit te leggen hoe het met anatomisch gaat.

Een ronde prothese heeft een bepaalde diameter. Dus laten we zeggen 12 cm. Die diameter is dus de breedte van de prothese. Omdat die prothese rond is, is de ronde prothese dus in alle richtingen evenbreed, in dit geval 12 cm.

Een anatomische prothese is druppelvormig. De achterkant van de prothese (het gedeelte dat tegen je ribbenkast aankomt) is uiteraard plat. De voorkant loopt dan van plat naar bol (de meeste bolling ter hoogte van je tepel) en dan weer terug. Bij een ronde prothese zit dit bolste punt in het midden van de prothese. (als de prothese plat op zn 'rug' ligt) Bij een anatomische prothese zit dit punt op ongeveer 1/3 (van onderaf gezien)

Nou klopt dat '1/3 verhaal' eigenlijk niet voor alle anatomische prothesen.. Er zijn namelijk prothesen die minder lang zijn (dus gezien van onderkant borst tot aan sleutelbeen) en er zijn prothesen die dus wel langer zijn.. Zo heb je Low Height, Moderate Height en Full Height.

Afhankelijk van hoe groot de afstand is van jouw tepel naar bovenkant borstbeen, en afhankelijk van andere factoren natuurlijk, wordt er door de pc bekeken hoe hoog de prothese voor jou moet worden.. Bij iemand met een kort 'bovenlijf' wordt er natuurlijk geen heel lange (dus full height ) prothese genomen, omdat de prothse dan vlak onder het sleutelbeen zou beginnen. Dat wil je niet :)

Dan de projectie, dat is het volume naar voren. Dat volume wordt onderverdeeld in drie categorieen. Moderate, high en extra high.

Moderate is het minste volume naar voren, en de minste bolling, en extra high is het meeste volume naar voren.

Dus heb je een MF prothese, dan is deze middelhoog idd en heeft deze een 'high projection' (groter volume naar voren dan met moderate projection en minder groot volume naar voor dan een extra high projection)

Er zijn nog wel meer dingen over uit te leggen, maar dit is eigenlijk kortweg wat je zou moeten weten :)

Over projectie, wat dat is, kun je even dit topic lezen :)

http://www.borstenforum.com/topic/11854-vraag-breedte-implantaat-net-zo-breed-als-eigen-borst/

De post van tijger, van 30 oktober om 20.55 uur... Dit is wat ik haar via pb uitgelegd had, en zij heeft dat in haar topic geplakt :)

Hopelijk is het dan al iets duidelijker :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duizelt een beetje haha!

Ik begrip dat ik met hoogte en dikte in het midden zit. Gemiddeld. Ik heb het daar met m'n pc niet over gehad. Is dat vreemd of gebeurd dat wel vaker niet?

Ik zal de omtrek eens meten dat kan ik kijken met de breedte van de prothese.

DANK voor jullie uitleg! Zal vast en zeker nog wel eens een vraag voorbij komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.