Ga naar inhoud

vraag: breedte implantaat net zo breed als eigen borst?


Aanbevolen berichten

Na drie consulten met verschillende pc's heb ik een besluit genomen over welke arts ik mijn nieuwe borsten het meeste toevertrouw. NIet eenvoudig, omdat de drie artsen verschillende adviezen hadden en verschillende dingen zeiden.

Gelukkig waren er ook overeenkomsten...

alle drie adviseerden ze dual plane en anatomisch gevormde prothesen.

De verschillen:

- het aantal cc om tot van nu AA cup naar B cup te gaan. Van der Weij adviseerde 235 cc, Winters 295 en Koeijers zou 3 verschillende (235, 270 en 300) de ok meenemen en het tijdens de operatie wel zien. Ze gaven alle drie aan dat het lastig is om de te verkrijgen cupmaat in te schatten. (kunnen die protheseproducenten daar nou geen handige tabel voor maken? of een appje, dat je je huidige omtrekken invult, en de gewenste omtrekken, en dat ze dan uitrekenen hoeveel cc, lijkt me best te doen eigenlijk)

- Het merk: de ene arts zei dat Mentor voor anatomisch beter is omdat het iets minder kans op overmatige kapselvorming geeft, de ander zei dat Natrelle juist beter was voor anatomisch (en het omgekeerde voor de ronde)

- De ene arts zei dat ik juist wel mocht bewegen en ook mijn armen mag optillen, de ander geeft aan dat rust toch echt heel belangrijk is voor de goede genezing.

Een van de artsen zou met niet-oplosbare hechtdraad de prothese aan de onderkant fixeren omdat ik geen borstplooi heb wegens te weinig vet/weefsel. De andere artsen heb ik daar niet over gehoord.

de een doet mogelijk wel drains, de ander zeker niet; de een doet misschien wel een elastieken band over de borstspier, de ander zeker niet.

Nou goed, zoals jullie ook allemaal ervaren is het dus vreselijk lastig om een keuze te maken. Want op grond waarvan doe je dat? Wie van de artsen heeft er het meest gelijk? Wie het betrouwbaarst lijkt? Wie het mooiste praat? Uiteindelijk heb ik voor Winters gekozen, omdat ik de fotos' die ik van zijn borsten heb gezien erg mooi vind, omdat ik overal lees dat hij een pietje precies is, en omdat hij geen hechtdraad gebruikt, dus ik denk dat het litteken het mooist wordt bij hem. De datum is gepland op 5 november. Ik vind het zoooo spannend!

Nu ga ik nog wel een keer terug omdat ik het wil hebben over de precieze maten van de prothese.

Hij heeft nu Natrelle MF 295 geadviseerd. Nu wordt ik geopereerd via Diana, en die werkt alleen met Mentor, dus zo wie zo moet er een andere prothese gekozen worden. Maar de vraag die mij bezighoud is deze:

de prothese is 12 cm breed en 11,1 hoog. Mijn eigen borst is (op het breedste punt) 13 cm. (dan heb ik ong. 2 cm plat in het midden). Nu ben ik bang dat een implantaat van 12 cm er dus gek gaat uitzien. Namelijk dat ik dan 4 cm plat in het midden ben. Of moet de prothese altijd smaller zijn dan de eigen borst? En hoeveel smaller is dat dan?

Hoe breed is/wordt bij jullie de prothese en is dat even breed als je eigen borst, of smaller en hoeveel smaller dan precies? Ik ben ontzettend benieuwd en hoop dat het mij helpt in laatste consult voor de operatie.

Zelfde geldt ook voor hoogte trouwens. Hoe bepaalt de arts welke hoogte je moet hebben. Geen van de drie artsen heeft in een catalogus gekeken voor de maten en los van de cc komen de verschillende geadviseerde protheses ook uit op verschillende breedte/hoogte/projectie, terwijl mij lijkt dat je niet alle 400 variaties uit je hoofd kunt weten....

alvast dank voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Sorry, ff een kort antwoord hihi. Kom er waarschijnlijk nog wel eens terug in jouw topic.

De breedte van de prothese moet iets smaller zijn (bij een eerste bv) dan je eigen borst. Er is namelijk een bepaalde ruimte binnen je borst, naast je eigen weefsel. Die ruimte mag opgevuld worden. Als je buitenkant 13 cm is, dan zal er meestal een prothese gekozen worden tussen de 11,5 cm en 13 cm. Afhankelijk van de ruimte die er vanbinnen dus is.

Het hoogste punt van de prothese (dus als de prothese plat op zn rug ligt) moet op het punt van je tepel terecht komen. Dit is mede bepalend voor de breedte die mogelijk is :)

Erg interessant trouwens dat je de namen niet vermeld bij de verschillende methodes hihi. Ik zou zo graag willen gokken wie wat gezegd heeft haha.

Maar ik moet naar bed, dus geen tijd om te gokken :P

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic! Huh bb maar die van mij waren bij de eerste operatie al beide 1 cm breder dan eigen borst :P? En nu met tweede wissel waarschijnlijk weer iets meer dan 1cm breder per borst :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

Ook ik zit met dezelfde twijfels! 3 nov staat mijn operatie gepland; prothesewissel, van 240 rond boven de spier (al 10 jaar niet mooi!!) en nu twijfel ik tussen de twee opties die mijn pc me heeft geadviseerd. Dat is nl, óf 385 cc, 12,5 cm breed, óf 420 en dan 12 cm breed.....

Ik weet het niet...?!

De pc adviseert de 420 met 12 cm breedte omdat deze meer naar voren zou komen. Aangezien mijn huidige protheses zijn verzakt, heb ik op dit moment echt veel te weinig volume bovenin en in verhouding te veel onderin, waardoor mijn tepels heel hoog staan. Hij denkt het mooiste resultaat te bereiken met de 420 dus... Maar ik ben zo bang dat dit te groot gaat worden. Ik wil echt liever geen E cup of groter

Ik ben 1.80 lang en weeg 69 kg. Draag nu bh maat 75 C, maar die is niet gevuld...

Kan iemand mij adviseren??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic! Ik heb me dit ook al afgevraagd. Ik bedoel, ik weet nu welke protheses ik krijg en heb in een tabel gezien dat deze een breedte hebben van 11.1 resp. 11.2 cm en een projectie van 3.9 resp. 4.0. De arts heeft nog gezegd dat deze mooi in mijn borst zal passen, maar een centimeter is hier niet aan te pas gekomen. Puur op het oog dus? Maar vervolgens dacht ik, hij zal het vast wel weten en heb ik het er maar bij gelaten. Toen ik namelijk nog een vraag stelde over projectie geloof ik, was het antwoord "laat de technische kant vooral over aan mij, als u gewoon zegt wat u mooi vindt dan kies ik de juiste maat daarbij". Met andere woorden, het is niet aan mij om een keuze te maken tussen bepaalde centimeters en profielen? Ergens ook wel fijn, want ik heb er idd geen verstand van. Dus ik vertrouw maar op zijn kunde om het eindresultaat mooi te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

Veel dank voor de reacties, daar heb ik wat aan.

@ suus

Gezien het feit dat de 3 pc' s alle 3 een andere prothese adviseerden wil ik zelf erg graag snappen waarom er welke maat er in gaat... Ik heb in het medische circuit al te vaak meegemaakt dat artsen zichzelf geen kritische vragen meer stellen, maar afgaan op gevoel of routine terwijl je als patient ( of moeder) intuitief weet dat er iets niet klopt. Heb geleerd om assertief te zijn en vragen te stellen en en niet blindelings af te gaan wat een dokter zegt. ( hoewel ik dat nog steeds moeilijk vind, op een of andere manier boezemen artsen me nog altijd ontzag en en enige angst in)

@ me 2,

Lastig dilemma, zoals je leest ben ik zelf in vertwijfeling, dus ik kan je niet adviseren. Als ik het dus goed begrijp zitten de extra cc's van die 420 dus in de hoogte en/ of de projectie, want hij is zelfs smaller dan die andere. Hoeveel orojectie je wilt is denk ik echt een kwestie van smaak, want ik hoor hier vrouwen voor wie het niet genoeg kan zijn, terwijl ik zelf juist bescheiden wil.

@ best boobie. Dit vind ik nou een helder antwoord! En hoe bepalen ze welke ruimte er is? Moet de dikte van het vel eraf?

Leuk raadspelletje! Raad maar als je tijd hebt, zal ik daarna vertellen of je het goed hebt. Zo te horen heb je veel kennis en ervaring!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus niet naar meerdere artsen geweest, puur uit tijdgebrek en het feit dat ik in die eerste al een goed vertrouwen had. Misschien ben ik ook wel te naïef? Maar gezien het antwoord dat ik kreeg, heb ik gemeend daar niet teveel over door te vragen. Ik zou natuurlijk, puur uit nieuwsgierigheid, nog eens kunnen vragen hoe hij bepaalt hoe breed de prothese moet zijn die het mooist zal staan. Maar ik begrijp ook wel weer dat hij daar niet zo heel veel mee kan, omdat, als je breder zou willen, vanzelfsprekend op meer CC's uit zou komen (en ik vind dit al zoveel!). En andersom natuurlijk. Dus de keuze is toch wel beperkt; het aantal CC's bepaalt de breedte. Ik wil geen andere protheses dan deze. Ik krijg wel high profile trouwens, al is dat bij die Hydrogels ook weer niet zo "high" als bij andere implantaten heb ik begrepen.

BTW, Diana Gabriels werkt toch met Mentor én Natrelle, staat iig op de website?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best boopie, fijn als dat maandag kan doen! Dank alvast. Daar zijn ik en vast veel anderen erg mee geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik dacht dat diana ook met Natrelle werkte, dus niet. Krijg ook alsmaar geen reactie op telefoontjes en mails. Ben geloof ik niet de enige. Ach, het scheelt een hoop geld, dus ik neem voor lief dat de communicatie wat moeizamer gaat. Uiteindelijk is zij niet degene die de operatie doet. Ik vermoed dat ze vanwege grootschalige inkoop korting bij mentor krijgt op de protheses, maar ja, dat is ook niet meer dan een vermoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik dacht dat diana ook met Natrelle werkte, dus niet. Krijg ook alsmaar geen reactie op telefoontjes en mails. Ben geloof ik niet de enige. Ach, het scheelt een hoop geld, dus ik neem voor lief dat de communicatie wat moeizamer gaat. Uiteindelijk is zij niet degene die de operatie doet. Ik vermoed dat ze vanwege grootschalige inkoop korting bij mentor krijgt op de protheses, maar ja, dat is ook niet meer dan een vermoeden.

Raar verhaal. Staat toch echt op haar site ( http://www.dianagabriels.com/plastische-chirurgie/borstvergroting/ ) , ik citeer:

Via een een zo klein mogelijke opening wordt een prothese in de borst gebracht. Wij werken uitsluitend met cohesieve gel van Natrelle en MENTOR waarbij u 20 jaar garantie krijgt op kapselvorming en lekkage.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best boobs heeft me in een pb nog meer info gegeven. Omdat het vast voor meer meiden interessant is plaats ik het hier ook in het topic: ( dank bb!)

Nou, ik kan wel even hier nog een beetje uitleg geven.

De pc bepaalt aan de hand van inzicht, en aan de hand van wat jij wilt, de breedte in verhouding met de projectie.

De tabellen heb je waarschijnlijk al gevonden, waar dus idd low, medium, high en extra high profile in vermeld staat.

Stel dat je van een A naar een C wilt (qua zicht, want een prothese borst heeft altijd een iets grotere cupmaat in bh nodig dan dat het eruit gaat zien) Dan moet de pc eerst bepalen hoe breed jouw borst is. Daar heeft ie een opleiding voor gehad, en de een doet dat meten van te voren, de ander schat dat in op het blote oog en de ander meet dat aan de binnenkant als je op tafel ligt.

Dan kijkt hij in de tabel, naar de projectie die hij nodig heeft om dat resultaat te bereiken. Meestal is dit dan ongeveer 5 cm.

De prothese die het meeste in de buurt komt bij de benodigde breedte voor jouw borst (tussen anderhalve cm minder en dezelfde breedte als je eigen borst) in combinatie met de juiste projectie, die zal gekozen worden.

Hoe de projectie werkt?

Nou.. Neem een bakje van 5x5 cm

een bakje van 10x10 cm

en een bakje van 15x15 cm

Doe in elk bakje 500 cc water

In welk bakje staat het water het hoogst? Juist in het bakje van 5x5 cm

Is dit dan de low of de extra high profile?

De extra high profile idd.

Als je dus uitgaat van het gelijke aantal cc, dan kan de breedte EN de projectie nooit gelijk zijn bij de verschillende soorten profile.

Snap je een beetje wat ik bedoel?

Wil je dus een E als je van een A komt, dan heb je waarschijnlijk een High of extra high profile nodig. Kom je van een A en wil je een C dan kun je een medium of High krijgen. Maar dat is dan weer afhankelijk van je eigen borstbreedte...

Als je een 85 omtrek hebt, dan zul je eerder uitkomen met een low of medium profile.

Als je een 70 omtrek hebt, dan zul je voor high of extra high uitkomen. Echter de pc bepaalt dit.. Hij heeft hier het meeste kijk op

Mijn eerste pc had een prothese genomen die breder was dan mijn eigen borst. Bij een eerste bv moet je dat echter niet doen. Ja je kunt wel een cm breder gaan, als dat esthetisch mooier is, en in verhouding met de projectie, maar niet als je er een platte pannekoek van maakt omdat je een medium profile neemt die bijna 2 cm breder is en te weinig projectie heeft in verhoudiing...

Eigenlijk, kort door de bocht gezegd, is het altijd beter om een high profile te nemen. Je krijgt een mooier resultaat. De grootte is mooier, meer iin verhouding breedte-projectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ben ik nog een keer bij dr Winters geweest om het over merk en maat protheses te hebben. Hij zegt dat voor anatomisch Natrelle beter is, omdat deze minder kans op draaiing geven. Hij vond mf 295 opnieuw de beste maat. Hij gaf aan dat ik het in het begin wrsl te groot ga vinden maar dat als ik kleinere neem ik na een jaar spijt heb dat ik ze niet groter heb genomen. Dus ik heb toch zijn advies ter harte genomen. Natrelle anatomisch kan dus wel bij Diana, maar kost 3900 ipv 3200 met mentor.

Vannacht heb ik bijna niet geslapen.... De hele tijd aan het denken en twijfelen. Wordt het niet te groot, met te veel projectie? Foto's van meiden op het forum bekeken met anatomisch protheses. Ook die van 250 vind ik al groot, maar ja als je Aa hebt, is natuurlijk alles groot!

Wel, niet, wel niet. O wat is dit moeilijk. Vanmorgen mezelf ernstig toegesproken, niet meer nadenken, het is toch al besteld, je kunt niet meer terug. En toch, het blijft maar spoken. Alleen daarom al zal ik blij zijn als het achter de rug is. Kennen jullie dit getwijfel? En straks, na de operatie, zal ik vast ook nog heel veel denken, ' had ik maar...' Ik word gek van mezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja! Dit topic... helemaal vergeten om dit nog te updaten...

Goed dat je het hier ook ff gekopieerd hebt.

Er is eigenlijk nog meer te vertellen, maar om zomaar alles in een verhaal te zetten, vind ik zelf nogal moeilijk... Heb het idee dat dan alles zo door elkaar gaat lopen en dingen onduidelijk worden voor anderen. Ikzelf snap mezelf meestal wel, niet altijd hoor, maar dat is aangeboren...

Dus, hebben jullie vragen, stel ze dan. Ik kan altijd kijken of ik het antwoord erop weet, of er met jullie over kan brainstormen.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk, kort door de bocht gezegd, is het altijd beter om een high profile te nemen. Je krijgt een mooier resultaat. De grootte is mooier, meer iin verhouding breedte-projectie.

Dit stukje geldt niet voor iedereen he, voordat ik hier commentaar op krijg haha! Dit heb ik geschreven in pb naar tijger! Dus eigenlijk hoort dit stuk er niet bij in algemene zin :)

Bij ieder persoon moet het afhangen van wat je graag wilt bereiken, en van wat je voorsituatie is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nou echter niet begrijp is dat ik van Monobloc Hydrogel een implantaat krijg van 305 CC en die heeft een diameter van 11.1 en een projectie van 3.9. Die van 320 CC heeft een diameter van 11.2 en een projectie van 4.0. Het zijn high profiles (al zijn ze ook weer niet zo "high" als bij andere merken).

Maar goed als ik nou in de tabel van bijvoorbeeld Mentor Siltex kijk, dan staat er bij 300 CC high profile een diameter van 11.1 en een projectie van 4.7. Bij andere merken is me dit ook al opgevallen. Ongeveer zelfde aantal CC's (iets minder zelfs) en even grote diameter maar wel meer projectie. Bij 325 CC staat een diameter van 11,5 en projectie van 4.8. Hoe kan dat dan? Dat begrijp ik niet. Evenveel CC's maar toch breder en hoger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh shit, had ik maar niks gezegd haha :P

Nou suus, dat is mij dus ook vaak opgevallen.. Heb er wel eens over nagedacht en geprobeerd te verklaren, maar kwam eigenlijk niet verder dan dat de dichtheid van de hydrogel dan waarschijnlijk minder is dan de dichtheid van siliconen.. Geen idee of dit een plausibele verklaring is, maar dit is wat ik ervan kon maken...

De hydrogel wordt volgens mij met glucose verdikt, de silicone met? geen idee.... Waarschijnlijk, mijns inzien, maar natuurknudde was nooit zo mijn sterkste kant, net als scheiknudde, dat dat er wel iets mee te maken heeft.... (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niets met de dichtheid te maken heeft. 10cc water, 10cc bakmeel, 10cc zand... Zelfde volume.

Projectie zegt iets over het hoogste punt, toch? Hydrogels zijn denk ik minder vormvast dan siliconen cohesie... Dus ik denk dat de siliconen puntiger is... En de hydrogel ronder.

Bij eenzelfde cc en omtrek moet de 'gemiddelde projectie' over het gehele implantaat hetzelfde zijn... Maar bij siliconen is het aan de rand misschien 2 en in het midden 6... En bij hydrogel aan de rand 3 en in het midden 5 (rekenkundig niet correct.... Maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel....)

Zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik heb gisteren de hele dag deze kwestie in mijn hoofd gehad en kwam op dezelfde verklaring uit Wonka. Iets anders kan het volgens mij niet zijn. ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.