Ga naar inhoud

borstverkleining of niet


Aanbevolen berichten

hey allemaal

ik ben 19 jaar en ik twijfel om een borstverkleining te laten doen of niet. Ik ben 1m75 groot en weeg ongeveer 75 kg, en heb al sinds het middelbaar een G cup.

'kzou graag een borstverkleining doen want de dokter denkt dat ik pijn in men rug en nek heb door men borsten maar ik ben er ongelofelijk bang van. ( slechte ervaring met vorige operatie)

Op de moment weet ik echt niet wat ik moet doen. Daarnaast ben ik ook bang dat mocht ik ooit nog kinderen willen later het effect van de operatie te niet gedaan wordt.

Kan iemand me vertellen wat het effect van zo een borstverkleining heeft? gaan de klachten van men rug en nek echt weg ?

Bedankt trouwens al voor de mensen die het al op het forum gezet hebben. Het geeft me al een beetje moed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Welkom op het forum Lemme ...

Ik heb ik Maart een Bvk gehad ..en merkte al heel snel een klachtenvermindering .

Ben zo blij dat ik een verkleining heb laten doen ...

Cup G is ook niet niks ....die heb ik in mijn zware tijd ook gehad ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Heb ook nog een heleboel vragen

Ik studeer nog en dat maakt een timing van elke operatie al ongemakkelijk

Maar hoe lang duurt het voor je terug iets kunt ? Ik kan niet stil zitten

Ik studeer dan nog eens voor architect betekend dat we veel mat zware maquettes bezig zijn

Ben bang dat het in de weg van men studie komt te staan maar het idee dat ik eens kan gaan winkelen voor een nieuwe bh en me niet moeten slecht voelen omdat ik nooit eens iets vind dat ik mooi vind in men maat ( men zus gaat meestal mee en ze heeft een model figuurtje) en geen last hebben van men nek en rug zou fantastisch zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben twee weken na de operatie weer gaan werken .

Maar ik heb dan ook een leidingevende functie .

Na 2 weken mag je iig licht administratief werk doen , maar je moet er rekening mee houden dat je 6 weken

lang niet mag tillen , strekken , of herhaal bewegingen mag doen .

Dit is namelijk belang ´rijk voor het herstel onder de huid ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is de hele operatie heel erg meegevallen .

Pijn heb ik niet gehad , heb mijn pijnstillers die ik voor 5 dagen had dan ook niet genomen .

Wel 2 dagen paracetemol ....toen vroeg ik me af waarvoor ?? ha ha

Dus daar ook mee gestopt .

Tuurlijk ...studeren kun je makkelijk na twee weken ..alleen oppassen met te zware boekentassen tillen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hey allemaal

net terug van pc

dokter was heel vriendelijk en heeft alles nog eens uitgelegd en het wordt dus een 75C

de datum staat vast op 3 april

maximeamanda hartelijk dank :) ik kan alle steun gebruiken vind het nog steeds een griezelig idee. Heb vandaag mijn bh op die van men zus gelegd ( ze heeft een 70C) verschoot zelf van het verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey allemaal

net terug van pc

dokter was heel vriendelijk en heeft alles nog eens uitgelegd en het wordt dus een 75C

de datum staat vast op 3 april

maximeamanda hartelijk dank :) ik kan alle steun gebruiken vind het nog steeds een griezelig idee. Heb vandaag mijn bh op die van men zus gelegd ( ze heeft een 70C) verschoot zelf van het verschil

hey allemaal

net terug van pc

dokter was heel vriendelijk en heeft alles nog eens uitgelegd en het wordt dus een 75C

de datum staat vast op 3 april

maximeamanda hartelijk dank :) ik kan alle steun gebruiken vind het nog steeds een griezelig idee. Heb vandaag mijn bh op die van men zus gelegd ( ze heeft een 70C) verschoot zelf van het verschil

Ja dat had ik dus ook mijn moeder heeft ook 75C en dat kreeg ik nou volgens mij staat die foto zelf in mijn album. En heb nu dus 75C je kan kijken wat een verschil het zou zijn in mijn album

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maximeamanda nooit gedacht dat ze te klein zouden zijn dan ? Dat is eigenlijk men voornaamste zorg nu. Heb gekozen voor een 75C omdat de uitbaatster van de lingerie winkel dat de beste maat vond maar als ik het zo vergelijk ben ik bang dat ik mss niet beter voor een D kies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Orchidee__

Hey Lemme,

Ik zie mezelf een beetje terug in jouw verhaal. Ik ben ook student, 21 jaar, en had ook een G-cup.

Je zal versteld staan hoe blij je zal zijn nadien! Ik ben van een 80G naar een 80C gegaan.

"Te klein" bestaat niet, denk ik, aangezien je plastisch chirurg je nooit een stel borsten zal aanmeten die niet bij je figuur passen.

Wat betreft je kinderwens, die heb ik ook, en als je dit laat weten aan je plastisch chirurg houdt deze hier rekening mee. Dan wordt er wat minder melkklierweefsel weggesneden was het, geloof ik. Dus geen nood, met al je wensen wordt rekening gehouden! :)

Wat betreft je studies, daar hoef je je geen zorgen over maken!

Ik zit namelijk op kot, liet de thuisverpleging langskomen op mijn kot en ging nadien gewoon naar de universiteit..

De opmerkingen van klasgenoten met de vragen "ben je vermagert?" moet je er dan wel bijnemen, hihi :) maar: ze merken niet wàt er gebeurt is, dat is wel héél grappig. Optisch gezien lijkt het voor buitenstaanders gewoon dat je een paar kilootjes kwijt bent, dus schrik voor "vervelende" vragen, dat komt dus ook niet :)

Handig is als je iemand van je klas in vertrouwen kan nemen, zoals ik deed, zodat die persoon de zware dingen voor je tilt en heft. Natuurlijk ook wel opletten als je in grote groepen zit dat je geen duw krijgt want ik zou me kunnen voorstellen dat je dan eventjes zou pijn hebben. Maar voor de rest: allemaal geen probleem! Je studies hoeven dus zeker niet te lijden onder jouw keuze van operatie, want ook ik dacht dat zo'n operatie in de tijden van student zijn niet gelegen komt.. Maar dat valt goed mee hoor, nadien bekeken!

Ik wens je heel veel succes, zit er maar niet teveel mee, nadien zal je zéér gelukkig zijn van je keuze!

Liefs,

Orchidee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb 17 maart een bvk laten doen. Ben van een G naar 75C gegaan. Ik merk direct al verschil in mijn rug en nek! Ben er super blij mee!! En de pijn? Welke pijn? Liever dit dan bevallen!! Tegen de pijn hoef je echt niet op te zien hoor. Succes over 2 weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend!je zal er echt geen spijt van krijgen! Ik sta elke dag voor de spiegel mijn nieuwe borsten te bekijken. Ben er zo trots op! Mijn zoontje(2,5) had op de peuterzaal heel hard geroepen; mijn mama heeft nieuwe tieten!! Oeps hihi.

Hou je ons op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.