Ga naar inhoud

Tijger : 5 november 2014 : Dr. Hay Winters : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Zo, ik heb borsten! Na lang twijfelen is het dan gebeurd. O, wat was ik zenuwachtig gisteren. De grote vraag die me al die tijd bezighield, wordt het niet te groot. De verpleegkundige moedigde me direct na het wakker worden aan om even te voelen. Wat was dat gek! Helemaal niet groot! Het voelde gewoon als mezelf. En toen ik naar beneden keek, ook niet groot. Echt niet te vergelijken met de pas protheses, dames. Ik had 250 cc gepast en dat vond ik al mega. Nu heb ik 295 cc en het oogt echt kleiner dan die 250. ( gelukkig maar).

Slechte nacht achter de rug, kan niet op mijn rug slapen, maar dat moet nu wel. Vandaag voel ik me niet bepaald fijn. Hoofdpijn nog van de narcose ( herinner me van de vorige keer dat ik narcose had dat dat wel een week duurde).. En mijn borstkas doet vreselijk pijn. Alsoof er een paar olifanten over me heen zijn gestampt. Ben ook zo bang dat ik verkeerde beweging maak en de protheses dan verplaatsen. Omhoog komen uit bed zonder op je armen te leunen ( en dus je borstspier aan te spannen) hoe doe je dat? Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tijger. Ik ben dinsdag geholpen, gisteren ging het wel bij me maar vannacht zijn bij mij de olifanten langs geweest hihi. Gewoon goed je medicatie innemen en veel rust houden. Bij mij valt de grote ook mee .....je went er snel aan denk ik. Haha nu moeten we gewoon lekker onderuit op de bank of in bed herstellen. En wat het opkomen betreft ....idd buikspieren gebruiken en ik gebruik mijn voet ook om me omhoog te trekken. Die zet ik.dan ergens achter.

Veel succes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel! Vannacht alweer iets beter. @ ' me and my boys' wat een goed idee. Mijn man heeft een touw om mijn voeteneinde geknoopt, waar ik mijn voet achter kan zetten. Gaat veel beter zo.

@bb, idd blij dat ik de grootste heb gekregen :-)

Heb ze nog niet zonder bh gezien. Ben bang om hem uit te doen, maar ook bang dat ik schrik van het resultaat. Stom he. Ze voelen zo hoog en zien er puntig uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen Tijger :-)

Een touw om je voeteneinde, goede tip! Die zouden we ergens in een lijstje moeten zetten ;-)

Van wat ik hier hoor... hoog en puntig, dat hoort! Er gaan hier links rond naar een site waar je het hele proces van zakken van protheses goed kunt zien... heel fascinerend.... dat zal je wel gerust stellen.

Sterkte vandaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Tijger,

Gefeliciteerd met je borsten :43: :43:erg leuk voor je. Graag hoor ik van jou hoe je bent geholpen bij Kliniek Amstelveen en hoe jou ervaringen zijn. Hou me op de hoogte van je herstel ben erg benieuwd. Ik ben zelf moeder van 3 kids en 37 jaar en zo klaar met mijn kleine borsten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey babien, ik praat je een andere keer wel bij. Vandaag heb ik het zwaarder dan gister hoor. Ik denk dat ik veel naweeen heb van de narcose. Vreselijke hoofdpijn, duizelig en heel moe. Hebben jullie dat ook?

Blij te horen dat hoog en puntig normaal is. Heb je en link van die website Wonka?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dag 4 na de operatie. De pijn is gelukkig al minder heftig, maar ik hou zoveel vocht vast. Mijn buik en onder mijn oksels, super gezwollen. Kan iemand me vertellen of dat normaal is en hoelang het duurt voor het minder wordt?

Gisteravond heb ik voor het eerst durven kijken zonder bh. Pfoe he, dat was toch wel even schrikken... Veel groter dan met bh, en ze staan zo ver uit elkaar en in het midden is het zo plat... Het is niet helemaal wat ik ervan had gehoopt, ik voel me best down en verdrietig nu. En daar voel ik me dan weer rot over want ik zou toch juist blij moeten zijn, net als al die andere dames hier... Herkenbaar voor sommigen?

Het zal wel een heel wenproces zijn allemaal...

Mijn man is trouwens wel blij met het resultaat, hahaha, tenminste iemand blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dag 4 na de operatie. De pijn is gelukkig al minder heftig, maar ik hou zoveel vocht vast. Mijn buik en onder mijn oksels, super gezwollen. Kan iemand me vertellen of dat normaal is en hoelang het duurt voor het minder wordt?

Gisteravond heb ik voor het eerst durven kijken zonder bh. Pfoe he, dat was toch wel even schrikken... Veel groter dan met bh, en ze staan zo ver uit elkaar en in het midden is het zo plat... Het is niet helemaal wat ik ervan had gehoopt, ik voel me best down en verdrietig nu. En daar voel ik me dan weer rot over want ik zou toch juist blij moeten zijn, net als al die andere dames hier... Herkenbaar voor sommigen?

Het zal wel een heel wenproces zijn allemaal...

Mijn man is trouwens wel blij met het resultaat, hahaha, tenminste iemand blij.

Heey...dat vocht is normaal hoor...kheb daar ook enorm veel last van,dat trekt vanzelf weg,veel water en thee drinken,groene of brandnetel...

Geef het nog wat tijd,je bent pas geopereerd,ze gaan echt nog zo hard veranderen...heb je geen borstband?

Die duwt ze naar beneden en brengt ze dichter bij elkaar...anders eentje bestellen...helpt echt...tis een rotding maar t'helpt:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen borstband. Zou ik dat op eigen initiatief kunnen doen, zonder advies van de arts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tijger, wat jammer dat je je zo voelt! Ik herken het niet, ik was juist ingesteld op een minder resultaat, maar blij verrast toen ik mijn BH gisteren eens los deed. Wel groot! Maar oh wat vind ik ze mooi. Ik ben er wel van overtuigd dat die BH zijn werk doet. Wat voor BH heb jij? Duwt die ze niet mooi bij elkaar? Ik heb het idee dat door de Lipo BH, die borsten bij elkaar worden geduwd en ze ook op die manier mooi gaan "vastgroeien". Dat is toch de bedoeling van zo'n BH neem ik aan. Jij hebt hem ook besteld toch? Ik hoop dat hij gauw binnenkomt.

Heb je al foto's gemaakt van NA? Je VOOR-foto's vond ik erg mooi. Plat idd maar mooie vorm van borst. Het zal vast goed komen, geef het even de tijd.

Vocht heb ik zelf eigenlijk nauwelijks, maar volgens mij heb ik mazzel. De meesten hebben dat wel, lees ik hier. Wat ik wel heb is dat ik allemaal belletjes en geluidjes voel als ik op mijn borsten duw. En ze zijn keihard en voelen dood aan. In de tepels zit totaal geen gevoel, maarja bij mij is het via de tepel gegaan dus daar kijk ik niet zo van op. Er zal wel het een en ander zijn doorgesneden. Hopelijk komt dat gevoel nog wel terug.

Die olifant en spierpijn herken ik wel.

Meis, heel veel sterkte! Ik blijf je volgen. Liefs, Suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dag 4 na de operatie. De pijn is gelukkig al minder heftig, maar ik hou zoveel vocht vast. Mijn buik en onder mijn oksels, super gezwollen. Kan iemand me vertellen of dat normaal is en hoelang het duurt voor het minder wordt?

Gisteravond heb ik voor het eerst durven kijken zonder bh. Pfoe he, dat was toch wel even schrikken... Veel groter dan met bh, en ze staan zo ver uit elkaar en in het midden is het zo plat... Het is niet helemaal wat ik ervan had gehoopt, ik voel me best down en verdrietig nu. En daar voel ik me dan weer rot over want ik zou toch juist blij moeten zijn, net als al die andere dames hier... Herkenbaar voor sommigen?

Het zal wel een heel wenproces zijn allemaal...

Mijn man is trouwens wel blij met het resultaat, hahaha, tenminste iemand blij.

Hoi hoi

Wat rot dat je je zo voelt meid, maar je bent heus niet de enige ;) Je leest meestal alleen de verhalen van meiden die meteen blij zijn, maar het is heus niet zo dat je altijd meteen een mooi resultaat hebt. Dat komt met de tijd meestal wel goed hoor, dus zou me niet té down gaan voelen. Is alleen maar zonde van je tijd :)

Wel is het zo dat heel veel meiden last hebben van wat emotionele perikelen na hun bv. Bij mij was dat vooral op dag 3 en dag 6 po. Heel gek, maar dan lijkt het alsof eigenlijk alle spanning er even uit moet. Alsof je heel erg ongesteld moet worden haha ;)

Je zult echt (net als wij allemaal.. en wat háten we dat woord) geduld moeten hebben. Het proces van genezing duurt allereerst 6 weken, maar daarna kan het nog tot een jaar duren eer je het totale eindresultaat bereikt hebt :)

Hay Winters is een goede plastisch chirurg, dus je hoeft niet te vrezen dat hij niet zijn uiterste best gedaan heeft om het mooi te maken :)

Sommigen onder ons zijn nou eenmaal 'gezegend' met een breed borstbeen. Dan kunnen de borsten niet verder bij elkaar komen te staan. Weet zo even niet of dat bij jou het geval is, want kan me even de voorfoto's niet voor de geest halen. Maar daarmee zeg ik dus niet dat jij dat sowieso hebt.

Straks als je borsten zachter worden (over een paar weken pas) en je daarna gewone bh's gaat dragen, dan zul je zien dat het er sowieso al heel anders uitziet.

Het spleetje, zoals wij ons dat herinneren van een push-up bh, dat is weinigen in 'real-life' gegeven ;) Met een plunge bh kun je dat straks echter wel meestal weer bereiken, of in ieder geval, benaderen. :)

Nee, geen borstband. Zou ik dat op eigen initiatief kunnen doen, zonder advies van de arts?

Borstband nóóit op eigen initiatief aanschaffen!

Bij de meeste mensen brengt deze borstband ook de borsten niet verder naar elkaar toe, juist niet. Het tegenovergestelde is waar eigenlijk. Het ligt er echter wel aan welke bh je erbij draagt en dus ook hoe je anatomie van je borsten is :)

Maar dus niet zomaar een band aanschaffen als jouw pc deze niet adviseert :)

Even geduld nog ;)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB...heeft het dan nut dat ik wel men borstband draag?

Ik verga van de pijn met dat onding...als ik hem ff uit doe voelt het zoooo zalig...

hihi, ja.. Denk het wel.

Die band is er vooral voor, om je prothesen op hun plek te houden tijdens het inkapselingsproces. Tegelijkertijd zorgt deze band ervoor dat je prothesen niet te hoog inkapselen. Dus zou hem zeker blijven dragen... Hij doet juist zo een zeer, omdat nog niet alles volledig op zn plek zit ;)

Weet je wat het is.... Diegenen die geen band geadviseerd krijgen, moeten hem niet uit eigen beweging gaan dragen.. En diegenen die hem juist wel om gekregen hebben, moeten hem niet uit eigen beweging níet meer gaan dragen ;)

Maar doe hem gewoon ietsje losser, het is niet zo dat je geen lucht meer mag krijgen, omdat je nu die grote tieten hebt hoor! ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi, ja.. Denk het wel.

Die band is er vooral voor, om je prothesen op hun plek te houden tijdens het inkapselingsproces. Tegelijkertijd zorgt deze band ervoor dat je prothesen niet te hoog inkapselen. Dus zou hem zeker blijven dragen... Hij doet juist zo een zeer, omdat nog niet alles volledig op zn plek zit ;)

Weet je wat het is.... Diegenen die geen band geadviseerd krijgen, moeten hem niet uit eigen beweging gaan dragen.. En diegenen die hem juist wel om gekregen hebben, moeten hem niet uit eigen beweging níet meer gaan dragen ;)

Maar doe hem gewoon ietsje losser, het is niet zo dat je geen lucht meer mag krijgen, omdat je nu die grote tieten hebt hoor! ;)

xxx

Duidelijk!!! :1:

Thankx BB...

Heb em wat losser gemaakt....pfieuwww...:-)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve bb, dank voor je hart onder de riem. Kan ik vandaag goed gebruiken, hoop dat het bij deze emo- dag blijft hoor. Het lijken net de kraamtranen, die kwamen ook na een dag of 3,4. Tot overmaat van ramp stootte mijn man keihard met zijn elleboog tegen mijn tiet toen ie, heel lief, mijn haar borstelde. Zo, even een lekker potje gejankt, kon niet meer stoppen... Zo'n dag dus..

En inderdaad, ik heb een brede borstkas, en vertouw erop dat Winters zijn best heeft gedaan. Goed om te weten dat ik niet uit eigen beweging een borstband moet gebruiken, ik had er al bijna een besteld.

Helaas is mijn lipoelastic niet bezorgd gisteren, terwijl ik hem woe avond had bezorgd. Hoop nu op morgen, zal blij zijn als de fila uitkan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suus, jij ook dank voor je lieve woorden. Fijn dat het bij jou zo goed gaat en je nu al blij bent. Respect dat je alweer aan het schilderen bent met de kids! Wel goed voor jezelf zorgen, hoor :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Inmiddels een paar dagen verder. Even een update. Ik schrijf dit toch ook voor de meiden die nog te gaan hebben en willen lezen wat ze te wachten staat. Ik heb ook veel gehad aan lezen op het forum.

Maandag en dinsdag rustig een paar uurtjes thuis achter de laptop gewerkt. Woensdag voor het eerst weer naar kantoor. Ik merk wel dat ik sneller moe ben en na een paar uurtjes begint de zwaartekracht zijn werk te doen.. . Alles in mijn borsten doet dan extra zeer. Dus meiden die nog ' mogen': Ik zou toch wel adviseren om 10 dagen thuis te blijven als je dat kunt regelen, ook als je een zittend beroep hebt. Vandaag ook weer autogereden. Dat ging prima. ( niet pijnloos, maar ja niks is pijnloos, elke stap voel ik, ben benieuwd wanneer dat overgaat)

Ik vind het heel moeilijk om mijn nieuwe spiegelbeeld te accepteren, het voelt nog lang niet van mezelf. In kleding zien het er wel mooi uit, en niet te groot. Maar als ik mezelf bloot zie... Aiaiai. Wat een dingen... Alsof ik stuwing heb van de borstvoeding, en dan nog groter. Het voelt trouwens ook als stuwing. Ik ben er erg down van en heb vandaag weer een flinke jankdag. Heb van diverse meiden hier fijne harten onder de riem gekregen, dat doet me goed.

Ik hoop echt dat ze nog kleiner worden. Denk ook dat er best veel vocht zit. Ben 3 kilo zwaarder dan voor de operatie. 6 ons is van de implantaten, laat er een pond bijgekomen zijn van het stilzitten en ( ik geef het toe) gesnoep als compensatie voor de pijn. Blijft er toch nog krap 2 liter vocht over.

Zag gisteren dat het onder mijn oksels helemaal geel is. Het voelt daar ook nog heel dik.

Ik hoop dat ik over een paard agen positiever kan schrijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor iedereen die zich, net als ik, zorgen maakt over hoe nep ze eruit zien, check dit:

http://www.delawarevalleybreasts.com/recovery/special-considerations.cfm

Ik ben meteen een stuk rustiger in mijn hoofd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hoi allemaal, voor wie dit leest.

Zojuist heb ik nieuwe foto's in de galerij gezet, die zijn gemaakt vlak voordat ik afgelopen woensdag op controle terug ging. De controle was bij een arts van Kliniek Amstelveen, dus niet bij de arts die de operatie heeft gedaan. Een hele fijne man, die goed luisterde. Ik vertelde dat ik me erg down voel, dat het vreemd voelt en niet van mezelf, en dat ik niet blij ben met het resultaat. Hij gaf aan dat wel vaker te horen, dat het helemaal niet raar is. Dat ik het tijd moet geven. Insmeren met olie zou al helpen, dus dat doe ik nu braaf iedere dag. Het zorgt er inderdaad voor dat ik me weer iets vertrouwder met mijn nieuwe lijf voel. Het is ook gek hoor, als ik de foto's zie, vind ik het best mooi, maar in de spiegel kan ik er nog niet helemaal aan wennen.

En ik mag op mijn zij slapen. Echt comfortabel voelt het niet, maar ik kan wel beter in slaap vallen. Slaap nu ook beter, en dat scheelt ook al heel wat in het welbevinden.

Ik ben nog wel extreem moe. Vermoed dat dat komt door de narcose. Ben daar eens op gaan googlen, en kom dat meer tegen. Dus iedere avond vroeg naar bed, niet te veel afspreken, geen alcohol. Was 2 weken voor de operatie gestopt met roken, en wil dat ook graag zou houden. Zo'n operatie is in ieder geval goed voor een gezond leven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Oei, zie dat ik aardig wat updates niet gelezen heb in jouw topic...

Maar wat fijn dat je begrepen werd door diegene die je sprak in de kliniek! :35:

En dan krijg je dus zowaar een tip waar je iets mee kunt. Fijn!!!

Gek is dat ook eigenlijk he, op de foto ziet het er anders uit, dan dat je het zelf ziet... Maar het is ook echt een kwestie van wennen.. Geef het de tijd :)

Ik weet dat geduld een rotwoord is, en heb het zelf ook vaak vervloekt, maar geef het de tijd om aan je nieuwe lichaam te wennen.. OPeens zitten daar borsten, die je nooit gehad hebt, en opeens moet je er dan mee omgaan. Doen die dingen ook nog pijn af en toe, en zitten ze in de weg.. Dan is het helemaal vervelend als je je dan niet optimaal voelt..

Hopelijk ga je je met de tijd beter voelen!!

Ik ga eens ff een kijkje nemen :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.