Ga naar inhoud

Tijger : 5 november 2014 : Dr. Hay Winters : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Hee Tijger, goed bezig met dat gezonde leven!!

Verder nog even wat informatie omdat het kan: Een mens ziet zichzelf in de spiegel / winkelruit / etc altijd in 'spiegelbeeld'. Op een foto zie je jezelf niet in spiegelbeeld.... daarom is er altijd iets 'anders' aan een foto, omdat je hersenen zijn ingesteld op spiegelbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Inmiddels ben ik 4,5 week na de operatie. Iedere dag gaat het wat beter met het accepteren van mijn nieuwe lichaam. Vandaag zijn ze ineens veel zachter, zo, wat is dat fijn! En geleidelijk is ook de pijn verdwenen in het dagelijks leven. Alleen bij bepaalde bewegingen voel ik de borstspier nog lichtjes. Ik kan zelfs weer een beetje op mijn zij liggen.

Nieuwe fotosessie gedaan, vind het wel leuk om straks de foto's op een rij te kunnen zetten om te zien of ze echt veranderen.

Vanaf woensdag mag ik volgens de arts zonder bh slapen, maar ik werd die nacht ieder uur wakker omdat ik pijn had, dus daarna ook s nachts maar weer mijn bh gedragen.

En verder maak ik me nog steeds om van alles druk. Ik voel links de prothese een beetje bewegen als ik voorover buig en weer weer terug ga, of als ik op en neer spring. Heb de arts van kliniek Amstelveen hierover gemaild, maar volgens hem is het niks om me zorgen over te maken. Mijn rechterborst vind ik minder mooi. Ziet er boller en onnatuurlijker uit. En mijn linkertepel lijkt helemaal uitgerekt in de breedte. En ik heb 2 vette striaie strepen, op mijn borst waarvan ik niet weet of ik die ook al had tijdens de borstvoeding of dat die nu zijn gekomen (of groter zijn gekomen). In elk geval zijn ze me nooit eerder opgevallen.

Goed, dat was even het klaagalineaatje. Dan nu de positieve dingen!

Al twee keer uitgebreide bh passessies gedaan en ik blijk uit te komen op een 75 C (althans bij de meeste merken) . Voor het eerst in mijn leven kan ik gewoon alles kiezen in een lingeriewinkel! Er gaat een wereld voor me open en voel me als een klein meisje in de snoepwinkel. Inmiddels 2 hele mooie bh's gekocht met bijpassende slips. (dure hobby wel).Nog heel even geduld en dan mag ik ze aan.

Voel me veel zekerder in kleding. Zelfs in een trui heb nu borsten, wat een wonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi

Dat klinkt toch al echt als een verbetering zeg! Wat fijn dat je aan je lichaam went en het toch ook eigenlijk wel mooi vindt :)

Ik ga zo eens even kijken naar je foto's, leuk!

En ja.. het is echt leuk om ze naderhand naast elkaar te zetten en te zien hoe alles veranderd die eerste periode!

Dat zachter worden.. Dat is zo lekker! Zelfs met een jaar po werd ik wakker en dacht: oh ze zijn wéér een stuk zachter geworden! hihi

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

O echt bb, dat lijkt me super als ze nog zachter worden. Ik zit vandaag de hele dag te voelen, kan nog steeds niet geloven dat die meer dan een hand vol echt van mij is. Oppassen dat ik dat maandag ook niet onnadenkend op mijn werk ga doe, haha. Ik zie het al voor me, dat ik in een vergadering even lekker onder mijn shirt ga friemelen, hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:45:

Daar was ik in het begin ook bang voor, maar het valt wel mee :45:

Je past je vanzelf weer aan in het 'normale' leven haha

Maar dat wil niet zeggen dat je niet af en toe even naar het toilet mag om stiekem te voelen ;)

Zo leuk om te lezen steeds, dat ik niet de enige ben die steeds (ja ja ook na 2,5 jaar po) nog even moet voelen hoe ze aanvoelen :P

Geniet van je boobs meid!! :35:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijger,

Ik herken dit wel hoor! Na mijn operatie schrok ik best wel van mijn borsten! Voor mijn gevoel kon ik er haast m'n kin op leggen. Ze zaten zo hoog ineens. En ze zijn nog zo hard en gezwollen, en gedeeltelijk gevoelloos.. Daardoor voelen ze voor mij ook nog niet "vertrouwd en eigen" aan wanneer ik ze aanraak.

Ik moet steeds even voelen en voor de spiegel kijken. Ik vind ze nog erg hard en gezwollen bovenin. Mijn pc zegt dat ik het echt zeker 6 weken de tijd moet gunnen. Maar ik ben nu wel een beetje verliefd als ik ernaar kijk wanneer ze in bh zitten. Ik heb weer een decollete!

Maar zoals ik al zei bij je foto's, ik vind het er nu al heel mooi en in goed verhouding uit zien bij jou hoor!! En zo prachtig tenger. Daar mag je echt trots op zijn!!!

Geef het de tijd, dan went het vast.

Liefs Hert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

6 weken PO Update

Afgelopen woensdag was ik 6 weken PO. Een mooi moment! Eindelijk die sportbeha uit. En officieel weer mogen tillen enzo. Af en aan voel ik toch nog wel pijn hoor. Steken, gevoelige tepels. zonder bh slapen doe ik sinds een paar nachten, maar op mijn zij liggen voelt nog steeds erg onprettig. Vandaag een zwaar dienblad getild, en de hele dag pijn...

Ik merk wel dat ik er steeds minder mee bezig ben. Was het vorige week nog zeker een paar keer per uur dat ik er aan dacht, nu zijn er momenten dat ik me zomaar realiseer dat ik het al een uur vergeten ben.

Gisteren een uitgebreide passessie gehouden, met een goede adviseuze in de Bijenkorf. Wat een snoepwinkel, er gaat een wereld voor me open (dure wereld, gelukkig heb ik een eindejaarsbonus gekregen!). Ik dacht dus altijd dat ik een omvang van 80 moest hebben (ik meet zelf toch echt 78 cm onderomvang), maar volgens die mevrouw kan ik heel goed toe met 70, althans van sommige merken. En waar kom ik dan op uit... een E. Ik kan het nog steeds niet geloven, ik had om een B gevraagd! Ik vind het nog steeds soms shocking groot als ik in de spiegel kijk, helemaal met de wetenschap dat het een D is, maar langzamerhand voelt het ook meer vertrouwd. Gezien deze verandering heb ik er wel vertrouwen in dat ik over 2 maanden echt blij zal zijn. (Te bedenken dat ik de eerste 3 weken elke dag huilend voor de spiegel stond, zo unhappy was ik over het resultaat). En dus... die 150CC per cupmaat klopt dus ook niet, althans niet bij mij. Ik ben met 295b cc dus 3 maten vooruit gegaan (van 75AA naar 75D). (en eigenlijk was AA nog te groot). Eerder dus 100 cc per cupmaat. maar geldt die 150 cc wel voor ronde protheses....

Trouwens, 2 weken geleden had ik ook een beha gekocht (gelukkig bij de hunkemoller, dus niet zo duur) en die pas ik niet meer. Dat was 75 C, toen zat ie goed, maar nu te klein.. Het klopt dus wat ze zeggen, de maat verandert nog. (hoop niet dat ze over een paar maanden weer kleiner worden, want ik heb nu fiks geinvesteerd in een goede en een sexy beha, die adviseuze was ook een goede verkoopster haha)ik kon gisteren wel janken van blijdschap dat ik voor het eerst in mijn leven, op mijn 46e, een sexy niemendalletje aan kon, waar ook echt een borst in zit. Mijn man is helemaal blij :-) nu nog even wachten tot ie er van mij aan mag zitten, want dat vind ik nog niet erg prettig helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.