Ga naar inhoud

Blijvend krachtsverlies na plaatsing achter de spier?


Aanbevolen berichten

Hey allemaal!

Ik hoorde van een vriendin die op consult was geweest, dat de pc had gezegd dat als je je prothese achter de spier laat plaatsen er een blijvend krachtsverlies op/kan speelt/ spelen. Dit geld dan voor als je jezelf omhoog wil trekken dat soort bewegingen vanaf boven je hoofd. Aangezien ik nogal vaak gebruik maak van die beweging door mijn sport ben ik erg benieuwd wat jullie ervan denken.

Ik had er nog nooit van gehoord, en ga het ook nog even navragen voor ik mijn operatie krijg!

groetjes!

Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zei dit ook, omdat ik over mijn sport sprak (ik race op het circuit met een moto).

Hij vroeg toen direct of ik het op professioneel vlak deed of gewoon als hobby. Natuurlijk als hobby antwoordde ik.

Dan kwam de volgende vraag van hem: "of ik ermee kon leven dat er MISSCHIEN een blijvende krachtvermindering zou zijn".

Nu vond ik dat niet zo erg, al hoop ik wel dat het geen groot verschil gaat zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 7 weken po en doe alweer Zumba op mijn oude niveau. Ik heb het eerst met lichtere gewichtjes geprobeerd maar dat vond ik veel te licht. Ik merk zelf absoluut geen verschil, niet met duwen, tillen of trekken. Ook heb ik een Sint Bernard hond van 65kg en als die een andere hond ziet moet ik ook flink trekken maar ook daar merk ik geen verschil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp is de kans er, maar hoeft het niet zo te zijn...een gokje dus.

Ik beoefen mijn sport ( paaldansen) ook als hobby, soms treed ik op, maar dan just 4 fun. Als ik het afweeg voor mezelf heb ik het er wel voor over om evt minder sterk te zijn..

Thnx voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Professionele bodybuildsters hebben tegenwoordig toch ook steeds meer dualplane?

Ik vond dit topic, het schijnt dat je 1 jaar po weer volop krachttraining kunt doen met je borstspieren :)

http://www.borstenforum.com/topic/10829-borstvergroting-en-bodybuildingkrachttraining/

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik geef zelf bodypump les, en ik heb mijn bv ook achter de spier, ik kan tot 10 kg aan iedere kant van de barbell, merk niks van krachtverlies. Ik heb wel een mw in de les die ze ook achter heeft en die kan nog niet met 2.5 kg. die kan zich ook niet omhoog drukken aan de zwembad rand enzo, heel vreemd, want er zitten heel veel dames met een bv in mn les en hoor eigenlijk verder van niemand dat ze er last mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde twijfels dames. Ik tennis veel en hoop dat te kunnen blijven doen indien de prothese achter de spier geplaatst wordt. Uiteindelijk wordt de spier losgmaakt van de ribben om de prothese te kunnen plaatsen. Hoe verloopt dat technisch eigenlijk? Wordt de spier ook terug vastgemaakt? Weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola dames,

Ik heb ze dual plane en ben 8+ mnd PO. Voor de bv deed ik aan zware krachttraining en merkte na de bv dat ik 10 kilo tot 25 kilo minder kon tillen (bovenlichaam) Best veel krachtverlies eigenlijk...

Nu kan ik bijna mijn oude gewichten tillen. Mijn pc zei dat ik na een jaar PO zeker weer alles zware krachttraining kon doen, echter wel oplettend met het bankdrukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.