Ga naar inhoud

afhalen verband, en nog wat post bv vragen :-)


Gast Alexia

Aanbevolen berichten

hey iedereen,

ik ben een mama van een zoontje van 1.5 jaar en zelf ben ik er 24 :-), heb afgelopen donderdag een bv gehad bij dokter Damen, maar nu een klein vraagje, er zit een hele strakke dikke tape rond die heeeeeeeel hard vastkleeft , nu Donderdag moet ik terug en gaat het verband er voor de eerste maal af, maar gaat dat niet verschrikkelijk pijn doen? ik verga nu al van de pijn, zal ik het mss woensdagavond al niet wat losweken, of toch wachten tot bij de dokter volgens mij gaat het een pijnlijke bedoeling worden ? iemand ervaringen, lijkt mss dom maar ik heb nu al zooo veel pijn en durf al bijna niet meer gaan ha ha,ik had een cup B en heb nu 240 cc achter de spier laten plaatsten maar ze lijken precies ook zo klein?? ook hebben ze mij geoppereerd om 10 u en zat om 12 u al (half gedrogeerd) in de auto onderweg naar huis ( natuurlijk niet achter het stuur he ha ha)is dat wel normaal, en dat mijn verband er zo snel af mag??, 1001 vragen , iemand antwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Alexia,

Welkom hier en proficiat met je bv! Sterkt met de pijn, hoop dat het snel betert!

Heb zelf geen ervaring met zo'n stakke tape, maar er zijn hier verschillende dames die ook bij dr. Damen zijn geopereerd, zij reageren ook vast nog wel. Hier vind je alvast enkele topics, Poes , Endorfine en Mieketje, misschien vind je daar alvast een antwoord op je tapevragen.

Je zegt dat ze nu zo klein lijken, maar ze worden natuurlijk ook serieus platgedrukt door die tape en bovendien moet je spier ook nog oprekken, na verloop van tijd komen ze dan meer naar voren.

Lijkt me niet abnormaal dat je tape er na een weekje al af mag, dan krijg je vast een stevige sportbh aan die je borsten ook voldoende steun geeft. Ik had enkel een sportbh met daarboven een verband dat er de dag na de operatie al af mocht.

Liefs,

Eefje, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Alexia,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.

ik heb hetzelfde te melden als Eefje,kijk even bij de andere dames in hun topic,om te weten hoe het hun verging en wat hun aan nazorg opgedragen is.

ook wat het klein ogende betreft.....klopt,je spier drukt ze iets wat plat,ook ben je iets aantal cc kwijt omdat die onder je spier zitten,en ook komt er bij,dat het allemaal nog moet vormen,oa komt het dan na het zakken en vormen wat meer naar buiten zeg maar.

het echte resultaat heb je echt pas rond de 3maanden,en het daadwerkelijke resultaat heb je pas na een jaar.

bij achter de spierplaatsing heeft het ook gewoon net iets meer tijd nodig zich te vormen en te zakken.

even geduld nog, :6:

beterschap

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Alexia,

Ik ben ook bij Damen geweest op 17 maart. Mijn tape moet 14 dagen blijven zitten. Bij mij kleeft die niet vast op mijn huid hoor. Na een weekje kreeg ik hem wat naar beneden. Kwestie van toch eens naar de veranderingen te kijken hé! :rolleyes:

De plakkers over de inciezies heb ik gisteren er stilletjes afgetrokken. Man man, dat deed geen deugd. Zo'n plak boel. De grote bedoel ik hé, de compressen. De kleintjes over de snede laat ik woensdag verwijderen door mijn huisarts. Dan mag die tape/band er ook af. Die zit nu comfortabel. Houdt de boobs stevig vast.

Gisteren avond heb ik hem een beetje naar omlaag gelaten. Men velletje kon zo is ademen! Ik had de omtrek gemeten als ik hem net afdeed en een goed uur later nog eens gemeten. Dat scheelde 2 cm! Is al de moeite hé. Hou er rekening mee dat die band het boeltje toch serieus platdrukt hoor! Bij mij zat die in het begin zo strak dat ik halverwege een zin moest stoppen om adem te nemen!

Ik was aanwezig in de kliniek om 6u. Om 8u naar de operatietafel. Tegen 9u15 terug op de kamer. Rond 11u kwam de verplaagster met een toast, cola. Eerst kleren aangedaan, dan eten. Daarna samen naar toilet. Schoenen aan en samen naar beneden. Om 12u waren we weg.

Is bij jou toch heel snel moeten gaan dan. Amai.

Hopelijk valt het je allemaal een beetje mee.

En je kan steeds bellen naar de kliniek hoor. Bij mij waren ze allesins zeer vriendelijk.

Oh ja, ik had ook nog last van huiduitslag. Overal! Reaktie op de antibiotica.

gr Poes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, bedankt voor jullie snelle reacties ;-), amaai poes, ik heb daar nog niet aan gedacht aan die inciezies, daar zit dan ook tape op? bij mij plakt dat ding dus echt heeeeel hard vast aan mijn vel echt degoutant gewoon :-) ma ja we hebben het er voor over, de pijn is al iets minder, maar de nachten zijn maar kort, heb de indruk dat het mij in de dag beter afgaat dan 's nachts, heb alleen heeel veel hartzeer dat ik mijn klein venteke niet mag oppakken, hij zit bij mijn mama sinds donderdag, heb hem gisteren voor de eerste keer gezien maar hij wou natuurlijk dat mama hem oppakte, ocharme en maar huilen, hopelijk kan ik hem snel terug dicht bij mij hebben maar tja een peutertje van 20mnd is zo bruut en speels en heb wat schrik dat hij mij pijn gaat doen :-) zijn er mss nog mama's die daar ervaring mee hebben,

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je last gaat krijgen van je tape (je bedoelt dat plakbandspul neem ik aan) dan moet je het er misschien wat eerder afhalen hoor. Je huid kan er aardig kapot van gaan.

Ik ben zelf allergisch voor pleisters ik kreeg er dus ook geen tape op maar gewoon gelijk een sportbh aan. De pleisters op de wondjes heb ik er ook heel snel afgehaald. Alles is netjes genezen en goed op zijn plek gekomen hoor.

Die van mij leken helemaal niet klein, zelfs wat groot en gezwollen maar ik had dan ook geen tape om de boel plat te drukken. dat zorgt er ook voor dat je minder last hebt van zwelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo!

Bij mij mocht de band er ook pas na 14 dagen af (dat is morgen). Maar ik heb hem er na een week afgehaald omdat ik er veel uitslag van had en hij steeds afzakte.

Het klopt dat je borsten erg klein lijken, als ik de omtrek over de band meet was dat maar 87 cm, dat zou betekenen aangezien ik onder de borst een omtrek van 75 heb dat ik dan nog steeds een 75A zou hebben.

Nu met de band af heb ik een omtrek van 91 cm wat maakt dat ik een 75C aan sportbh draag nu.

Vind idd dat je snel naar huis mocht. Ik lag naast poes en mocht ongeveer dezelfde tijd naar huis (8.00 operatie, half 12/12 uur naar huis).

Ik heb dr damen gebeld na een paar dagen omdat ik zo'n uitslag onder mijn band had en hij zei dat ik hem absoluut niet af mocht doen, op zn vroegst pas na 1 week. Het verbaasd me dus dat jij donderdag al terug mag komen.

De tape heb ik zelf steeds al losgetrokken omdat ik zo'n jeuk eronder had. Dat lostrekken deed bij mij geen enkele pijn.

De compressen die over je wonden zitten deden meer pijn om los te krijgen, maar ook die pijn viel reuze mee.

Volgens mij hoef je dus niet zo bang te zijn.

Losweken lijkt me overigens geen goed plan omdat je dan met een natte band om je lichaam zit en dat bacterien dan kunnen gaan broeden ook bij je wond!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hey,

Ik mag idd al Donderdag terug , dan gaat die tape eraf en krijg ik gewoon een rekverband en daarboven een sport bh, Heb gezien dat jullie bij dr Damen in de wellneskliniek zijn geoppereerd ik ook bij dr Damen maar in de Heal & beaty clinic in Hasselt, dus ik weet niet of het over dezelfde dokter gaat????? en vind ook nergens verslagen terug over deze kliniek, mijn vriendinnen zijn daar geweest en waren super tevreden en hebben een mooi resultaat daarom ben ik daar dus gegaan, ach morgen haal ik die band eraf want kan er niet meer tegen hij zit zooooooooo strak dat ik er misselijk van wordt, echt heel pijnlijk, ik ga morgen naar mijn werk en mijn collega's verpleegkundige gaan hem erafhalen met Ether want plakt echt enorm hard vast, en mijn wonden verzorgen, proper verbandje enz. vandaag was mijn zoontje terug thuis en dat is super goed meegevallen, buiten het feit dat ik hem niet kan oppakken vond hij het reuze om terug bij mama te zijn, nu moet hij rekenen op de zorg van papa, maar dat zal geen probleem zijn, hij zal nu wel hele dagen naar de kribbe moeten vanaf morgen maar ach dan kan hij goed spelen en zal hij 's avonds lekker moe zijn :-)

@ ENDORFINRE: veel succes morgen!! :-)

xxxx jes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hey,

het is nu bijna half één 's nachts en heb nog niet geslapen van dat spannende verband, ik ben ervan moeten gaan overgeven, ik kon er echt niet meer tegen en heb uit "colére" het bovenste deel van het verband ervanaf gerukt in één keer, mij GOD AUAUW dat deed verd**md zeer!! ik sta dus echt vol uitslag waar die tape heef gezeten heb alles goed afgewassen en met wat isobethadine dermicum ontsmet het onderste deel van het verband zit er dus nog maar dat stoort me niet en daar zitten bovendien mijn wonden onder, en dat laat ik morgen dan maar aan mijn colegaatjes over, wat een fantastisch gevoel dat dat eraf is seg, de druk is weg en voel me ineens pakken beter, heb mijn sportbh aangetrokken en hij past me als gegoten 75 C zalig nu ga ik heeeerlijk slapen vannacht ik voel het ik voel het dit word de eerste nacht dat ik goed ga slapen, laat ons hopen slaapwel iedereen :-)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 years later...

Hoi hoi,  ik ben afgelopen woensdag geopereerd door dr Damen,  heb blauwe tape en 2/grote witte vierkante pleisters,  heb nu het gevoel dat de tape iets minder strak zit maar het is nog steeds niet comfortabel. Dr Damen zei ons dat we zelf na 12 dagen de bandages en hechtingdraad mochten afknippen,  maar de site van de kliniek zegt dan weer 14 dagen. Wel verwarrend. Ik denk dat ik maar naar de huisarts ga ervoor. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten en dat vind ik wel een beetje griezelig... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.